Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Dzida, PAOLO ESCO, podziękował, będzie 5W40
Czemu taki lałem - odpowiedź bardzo prosta:
505.01 również spełnia klasę 505.00, ale ma ciut wyższą temp. wrzenia o ile dobrze pamiętam, a jak już wcześniej napisałem, staram się dbać o turbinkę, a ona mi się odwdzięcza swoją wytrzymałością.
Wciąż ta sama ORI dmucha :diabelski_usmiech
Różnica w cenie oleju niemal żadna, więc ...
Repsol sprawuje się bardzo dobrze, nic złego nie mogę powiedzieć.
Fakt faktem, czasem pomagam mu ceramizerem :wink:
Teraz już czas na zmianę popychaczy, zapewne zmienię je z następnym rozrządem, ale to jeszcze trochę...O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
no chyba jasne że 0W40 będzie lepiej pompowalne, ma zdecydowanie lepszy CCS - lepkość strukturalną w ujemnych temperaturach niż 5W40 no i ... baza 0W40 jest w przeważnej mierze "lepsza" niż 5W40Zamieszczone przez tytuspragadlaczego 0w40 a nie 5w40 czy ma np.lepsze smarowanie i z tego ta roznica.
bo każdy serwis podpisuje indywidualne umowy na dostawy oleju a w lepkości SAE 0W30 w specyfikacji VW 504.00/507.00 występuje w PL praktycznie Shell o czym większość "fachowców" w ASO nawet nie wie. No i 5W30 jest przeważnie tańsze niż 0W30, 0W40 ...tańsze 5W30 w zakupie to dla ASO większa kasa w sprzedaży :losZamieszczone przez tytuspragadlaczego w serisach skody leja 5w30 a nie 0w30
Mam nadzieję, że zwróciłeś uwagę, że też mam 1,6 CR - zalewałem go LazerWay LL 5W30 i Mobil1 0W40 ESP (niestety mam DPF-a i nie mogę sobie pozwolić na zapchanie tego badziewia...) mam teraz Shella 0W30 ... i tylko w przypadku Shella o lepkości 0W30 musiałem dolać 0,4L na +- 5 tys km ... wcześniej dolewek na Statoilu czy Mobilu nie było. Uważam też że Shell pomimo bardzo dobrych parametrów na papierze
nie urywa... choć ma bardzo dobry stosunek cena/jakość.
Proponowałem i nadal proponuję Tobie olej o SAE 0W40 i to nie Mobila ESP ale Mobila 1 0W40 (lub wspomniane wcześniej wg. uznania) z pełnym pakietem ZDTP - związki fosforu, przede wszystkim dial-kilo-ditio-fosforan cynku - są bardzo skutecznymi dodatkami przeciwzużyciowymi.
0W40 będzie bardzo dobrze pompowalny a jednocześnie będzie chronił w wysokich temperaturach silnik...a lato "za pasem" :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
zgadza się, pod warunkiem że ktoś z forumowiczów mieszka aktualnie i użytkuje samochód w okolicach koła podbiegunowego. :lol: :lol:Zamieszczone przez PAOLO ESCO0W40 będzie bardzo dobrze pompowalny a jednocześnie będzie chronił w wysokich temperaturach silnik...a lato "za pasem
Sorry ale zauważyłem aktualnie taki "forumowy owczy pęd" ku olejom 0w40 nie mający moim zdaniem absolutnie sensu biorąc pod uwagę temperaturę za oknem. Ale taka moda teraz, nawet Castrol wypuścił edża 0w40, kosztującego na stacji BP 75 PLN za litr. . . . :lol: :lol: :lol:
Komentarz
-
-
Jakie 0w40 teraz na topie? Tylko nie do skody ino mercedesa vito 112 cdi 2.2
Jeździłem na mobili 0w40 parę wymian co 10 tyś
Teraz wlałem shella 0w40 zaraz następna wymiana i nie wiem co zalać?
Dolewki minimalne do auta wchodzi 7.5 litra i te 0.5 ktore zostaje z 2x4l wytarcza na 10 tys
a auto lekko nie ma jeździ z ładunkami z prędkościami autostradowymi
Moze wypróbuje specola?
Zarówno shell jak i mobil robi sie czarny dopiero po 4000 km
Silnik pukam za każdym razem płukanka liquid molly pro line przez 30 min
Co do specola chciał bym go zalać do auta dostawczego starego sprintera 10w50 lub 10w60
Czy ten olej niby rajdowy wytrzyma 10 tys km ? sprinter 412 2,9 td (w zestawie z przyczepa wazy prawie 8 ton)
Komentarz
-
-
Liqui Moly TT 4100 podobno nie jest full syntetykiem, czy jest zatem sens lac go do 1.9 Tdi PD czy moze lepiej przerzucic sie na olej ktory nie jest wytwarzany z hydrokrakowanej bazy mineralnej ?Zamieszczone przez andrzej1962można jeszcze LM TT 4600 ale ja bardzie zadolony byłem z 4100 (mniej dolewałem niż 4600) teraz zadowolony od dwóch sezonów jestem statoil Lazerway LL 5W30. Porównywalny wg mojej oceny ale lepsza cena. No i bańka 4 l a nie 5, gdzie na dolewki u mnie zostawało za dużo i robił się magazynek niewykorzystanych olei.Zamieszczone przez MatixTak, dokladnie ten mialem na mysli, Top Tec 4100Zamieszczone przez DzidaJeżeli masz na myśli TT4100, to jak najbardziej.Zamieszczone przez MatixOlej Liqui Moly Top Tec 5w40 jest godny polecenia do 1.9 Tdi PD ? ;>
Komentarz
-
-
Po co chcesz lać do starego trupa olej 10W50 , powinno się lać olej do diesla 15W40 i bedzie dobrze.Zamieszczone przez patrygCzy ten olej niby rajdowy wytrzyma 10 tys km ? sprinter 412 2,9 td (w zestawie z przyczepa wazy prawie 8 ton)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, bo Shell to dobry olej i mu zasmakował :wink: U mnie AV-L lekko nie ma, w tej chwili 7,5 kkm od zmiany bez ubytków widocznych, choć już mocno ściemniał.Poprzednia zmiana może 2 setki ubyło. W ogóle tak do 3 kkm jest jasny klarowny, pewnie efekt płukanki prolajna, ale potem zaczyna w dość szybkim tempie ciemnieć, a przy zmianie 10 kkm, jest już można powiedzieć brunatny, choć klarowny. Z tymi płukankami też ciekawostka, bo większość ma temp. zapłonu ok. 60C, a taki Millers 200C. Czyli, że w większości nafta, a w Millersie oparta na oleju? :roll:
Komentarz
-
-
Stary trup ma zdrowy motor i lata na 5w40 devlacuZamieszczone przez PidziekPo co chcesz lać do starego trupa olej 10W50 , powinno się lać olej do diesla 15W40 i bedzie dobrze.Zamieszczone przez patrygCzy ten olej niby rajdowy wytrzyma 10 tys km ? sprinter 412 2,9 td (w zestawie z przyczepa wazy prawie 8 ton)
Ale w upały ponad 30 stopni na lato myślę o tym 10w60
Komentarz
-
-
no i bardzo dobry olej lejeszZamieszczone przez patrygzdrowy motor i lata na 5w40 devlacuno nie wiem, nie wiem czy nie uzyskasz odwrotnego efektu od zamierzonego - dużaaa lepkość to wolniejszy przepływ oleju i wolniejsze oddawanie ciepła (turbina dostanie poZamieszczone przez patrygw upały ponad 30 stopni na lato myślę o tym 10w60
) ... wg. mnie taka lepkość jest Tobie nie potrzebna jeżeli masz zdrowy silnik. Jak już to ew. 10W30... pomyśl i zdecyduj czy jest sens zmieniać olej na "inny" i to o takiej lepkości skoro na Delvacu jest OK ... :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
ten z obrazka nie posiada jej,
Ale z linku http://xado.us/oils/automotive/synth...oil-5w40-sm-cf posiada i jest to MID Saps, hmm dziwne. Moze blad nadruku bo i ten z obrazka posiada C3 i w lewym rogu pisze MidSaps.
Komentarz
-
-
no to fajne porównanie będziesz miał LazerWay vs Shell vs Neste. Jestem ciekawy jak w tej trójce wypadnie Neste z VW 507.00 :roll:Zamieszczone przez wojtaszekmDo testów zalany ... neste city pro w longlife III 5w30
Podziel się koniecznie info na forum.
:roll: ja się tam nie znam ale coś mi się zdaje, że nie macie "innych zmartwień" ... odrobina chęci i 3 sekundy szukania ...Zamieszczone przez OzdarJak to jest z normą oleju Xado 5w40 SM/CF dla silników z pompowtryskiwczami (505.01)?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
No to dziwne podejście producenta, że nie zadbał o tak podstawową rzecz, jaką jest dobre oznakowanie swoich produktów = sprzedaż.Zamieszczone przez PAOLO ESCO:roll: ja się tam nie znam ale coś mi się zdaje, że nie macie "innych zmartwień" ... odrobina chęci i 3 sekundy szukania ...Zamieszczone przez OzdarJak to jest z normą oleju Xado 5w40 SM/CF dla silników z pompowtryskiwczami (505.01)?
Ja zamieściłem zdjęcie etykiety z plastikowej butelki Xado SM/CF 5w40, metalowe mają inny nadruk.
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, odnoszę wrażenie że rozmawiamy o 2 różnych produktach: (linki przypadkowe, nie mam nic wspólnego z tym sklepem.)
To jest olej będący w posiadaniu kolegi Ozdar,
XADO SL/CF 5W40 - 5L Uniwersalny, syntetyczny wielosezonowy olej o wysokich parametrach eksploatacyjnych z lepkością syntetycznego. Wyprodukowano na osnowie specjalnych
A to jest olej do którego wkleiłeś specyfikację z normami od VW:
Syntetyczny, supernowoczesny wielosezonowy olej z unikalnymi właściwościami eksploatacyjnymi. Temperatura stosowania: Wyprodukowano według technologii „mid
Ten z normą do pompek jest "Eco Drive"
Komentarz
-
-
dokładnie - z tym, że ja o tym wiem... i ja mam rację :diabelski_usmiech popatrz na specyfikację MB 229.31 oraz BMW LL-04... http://xado.ua/masla/avtomobilnie-mo...il-5w-40-sm-cf Xado SM z C3 i VW 505.01 ją ma a Xado SL z VW 505.00 ma MB 229.3 i BMW LL - 01 http://xado.ua/masla/avtomobilnie-mo...il-5w-40-sl-cf ... taka drobna różnica.Zamieszczone przez Dzidarozmawiamy o 2 różnych produktach:
SM 5W40 ma VW 505.01 a SL 5W40 ma VW 505.00 i jest to semi-synthetic a kolega Ozdar zapytał o olej Xado SM 5W40SM a nie SL i dodatkowo dał foto Xado SM ... jasno widać na nim specyfikacje MB 229.31 i MBW LL-04Zamieszczone przez OzdarJak to jest z normą oleju Xado 5w40 SM/CF
No ale ... teraz chyba sprawa jest jasna ... :wink:
[ Dodano: Wto 23 Lut, 16 21:42 ]
... jesteś pewien? Miał być olej z VW 505.01 ... to Xado SM z MB 229.31 i BMW LL-04 ma też VW 505.01 ... jeżeli jest to olej którego foto dodałeś wyżej to ... masz dobry olej.Zamieszczone przez Ozdarcoś poszło nie tak z zamówieniem.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
byłooo pisałem o tym xxx stron wstecz :wink: wkleiłem info na dole - całość rozbija się o to by olej w tej specyfikacji nie spływał "cały" do miski olejowej ale "kleił" się pozostawiając cienki film olejowy chroniący krzywki wałka rozrządu itd...Zamieszczone przez pedrosJaki składnik oleju czyni go zdatnym to zabezpieczania PD?
niby jest kompatybilny "wstecz" ale główne jego zadanie to ochrona filtra cząstek stałych i nowoczesnych układów katalitycznych w TSI - choć akurat nie słyszałem o zatruciu katalizatorów w TSI, może dlatego że producent jednoznacznie dopuszcza też do tych silników oleje z VW 502.00 których zadaniem jest ochrona silnika a nie "układów" ...Zamieszczone przez pedros507.00 jest normą następną zatem tez wedle aprobatę powinna dawać radę w PD. I DPF.
[ Dodano: Sro 24 Lut, 16 10:11 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOBaza PAO jest dosyć droga. Czyste PAO może i jest mniej polarne (klejenie się cząsteczek oleju do metalu tzw. polaryzacja cząsteczek oleju w uproszczeniu dla nie wtajemniczonych :wink: ) ale te oleje można już ładnie dopakować wszelkiego typu dodatkami do oleju bazowego albo połączyć z estrami a to daje zwiększone zdolności przylegania do powierzchni metalowych na skutek naturalnej polaryzacji cząsteczek. Każda szanująca się firma stosuje estry/pochodne estrów w swych olejach np 1-2% bazowego składu oleju, by olej całkowicie nie ściekał z gładzi cylindrycznych ...ewentualnie zamiast drogich estrów wprowadza HC, które jest "nośnikiem" a dużą zaletą HC jest właśnie naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem i dzięki temu uzyskuję się "odpowiedni efekt".
Podobnie jak PAO, estry są syntetyzowane z stosunkowo czystych i prostych materiałów wyjściowych do wytworzenia określonej struktury molekularnej zaprojektowanej specjalnie dla uzyskania wysokiej wydajności smarowania. Oba typy syntetyczne olejów bazowych to głównie rozgałęzione węglowodory, które są termicznie stabilne, mają wysokie wskaźniki lepkości i brak niepożądanych zachowań i są stabilne w przypadku zanieczyszczeń spotykanych w konwencjonalnych olejach które opierają się na pochodnych ropy naftowej. Podstawową różnicą strukturalną między estry i PAO jest obecność tlenu w cząsteczkach węglowodorów w postaci kilku wiązań estrowych (COOR), które powodują właśnie polaryzację cząsteczek.
Ta polaryzacja wpływa na estry (lub mix HC) które zachowują się w następujący sposób:
1) Zmienność: polaryzacja cząsteczek estru powoduje ich przyciąganie do siebie i w wyniku tego międzycząsteczkowego przyciągania "olej jest stabilniejszy", ponieważ wymagana jest większa energia (ciepło) na przejście estrów z cieczy w stan gazowy. Dlatego w danej masie cząsteczkowej lub lepkości, estry prezentują niższą prężności par, co przekłada się na wyższą temperaturę zapłonu i niższą szybkość parowania dla smaru. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej wiązań estrowych w określonym estrze, tym wyższa jego temperatura zapłonu i niższą jego zmienność.
2) Smarowność: Polaryzacja powoduje również to, że cząsteczki estru są przyciągane do dodatnio naładowanych powierzchni metalowych. W wyniku tego, cząsteczki mają tendencję do tworzenia filmu olejowego na powierzchni metalu , który wymaga dodatkowej energii (obciążenia) by go wytrzeć/zerwać... specyfikacja VW 505.01 itd...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
ad: przeczytaj mój poprzedni post...ze zrozumieniem :wink:
). Skandynawski lazer way LL 5w30 był fajny, teraz czas na kolejnego "Skandynawa"
Komentarz