Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Dzida, PAOLO ESCO, podziękował, będzie 5W40
Czemu taki lałem - odpowiedź bardzo prosta:
505.01 również spełnia klasę 505.00, ale ma ciut wyższą temp. wrzenia o ile dobrze pamiętam, a jak już wcześniej napisałem, staram się dbać o turbinkę, a ona mi się odwdzięcza swoją wytrzymałością.
Wciąż ta sama ORI dmucha :diabelski_usmiech
Różnica w cenie oleju niemal żadna, więc ...
Repsol sprawuje się bardzo dobrze, nic złego nie mogę powiedzieć.
Fakt faktem, czasem pomagam mu ceramizerem :wink:
Teraz już czas na zmianę popychaczy, zapewne zmienię je z następnym rozrządem, ale to jeszcze trochę...O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tytuspragadlaczego 0w40 a nie 5w40 czy ma np.lepsze smarowanie i z tego ta roznica.
Zamieszczone przez tytuspragadlaczego w serisach skody leja 5w30 a nie 0w30
Mam nadzieję, że zwróciłeś uwagę, że też mam 1,6 CR - zalewałem go LazerWay LL 5W30 i Mobil1 0W40 ESP (niestety mam DPF-a i nie mogę sobie pozwolić na zapchanie tego badziewia...) mam teraz Shella 0W30 ... i tylko w przypadku Shella o lepkości 0W30 musiałem dolać 0,4L na +- 5 tys km ... wcześniej dolewek na Statoilu czy Mobilu nie było. Uważam też że Shell pomimo bardzo dobrych parametrów na papierze nie urywa... choć ma bardzo dobry stosunek cena/jakość.
Proponowałem i nadal proponuję Tobie olej o SAE 0W40 i to nie Mobila ESP ale Mobila 1 0W40 (lub wspomniane wcześniej wg. uznania) z pełnym pakietem ZDTP - związki fosforu, przede wszystkim dial-kilo-ditio-fosforan cynku - są bardzo skutecznymi dodatkami przeciwzużyciowymi.
0W40 będzie bardzo dobrze pompowalny a jednocześnie będzie chronił w wysokich temperaturach silnik...a lato "za pasem" :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO0W40 będzie bardzo dobrze pompowalny a jednocześnie będzie chronił w wysokich temperaturach silnik...a lato "za pasem
Sorry ale zauważyłem aktualnie taki "forumowy owczy pęd" ku olejom 0w40 nie mający moim zdaniem absolutnie sensu biorąc pod uwagę temperaturę za oknem. Ale taka moda teraz, nawet Castrol wypuścił edża 0w40, kosztującego na stacji BP 75 PLN za litr. . . . :lol: :lol: :lol:
Komentarz
-
-
Jakie 0w40 teraz na topie? Tylko nie do skody ino mercedesa vito 112 cdi 2.2
Jeździłem na mobili 0w40 parę wymian co 10 tyś
Teraz wlałem shella 0w40 zaraz następna wymiana i nie wiem co zalać?
Dolewki minimalne do auta wchodzi 7.5 litra i te 0.5 ktore zostaje z 2x4l wytarcza na 10 tys
a auto lekko nie ma jeździ z ładunkami z prędkościami autostradowymi
Moze wypróbuje specola?
Zarówno shell jak i mobil robi sie czarny dopiero po 4000 km
Silnik pukam za każdym razem płukanka liquid molly pro line przez 30 min
Co do specola chciał bym go zalać do auta dostawczego starego sprintera 10w50 lub 10w60
Czy ten olej niby rajdowy wytrzyma 10 tys km ? sprinter 412 2,9 td (w zestawie z przyczepa wazy prawie 8 ton)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej1962Zamieszczone przez MatixZamieszczone przez DzidaZamieszczone przez MatixOlej Liqui Moly Top Tec 5w40 jest godny polecenia do 1.9 Tdi PD ? ;>
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patrygCzy ten olej niby rajdowy wytrzyma 10 tys km ? sprinter 412 2,9 td (w zestawie z przyczepa wazy prawie 8 ton)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, bo Shell to dobry olej i mu zasmakował :wink: U mnie AV-L lekko nie ma, w tej chwili 7,5 kkm od zmiany bez ubytków widocznych, choć już mocno ściemniał.Poprzednia zmiana może 2 setki ubyło. W ogóle tak do 3 kkm jest jasny klarowny, pewnie efekt płukanki prolajna, ale potem zaczyna w dość szybkim tempie ciemnieć, a przy zmianie 10 kkm, jest już można powiedzieć brunatny, choć klarowny. Z tymi płukankami też ciekawostka, bo większość ma temp. zapłonu ok. 60C, a taki Millers 200C. Czyli, że w większości nafta, a w Millersie oparta na oleju? :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez patrygCzy ten olej niby rajdowy wytrzyma 10 tys km ? sprinter 412 2,9 td (w zestawie z przyczepa wazy prawie 8 ton)
Ale w upały ponad 30 stopni na lato myślę o tym 10w60
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patrygzdrowy motor i lata na 5w40 devlacuZamieszczone przez patrygw upały ponad 30 stopni na lato myślę o tym 10w60PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
ten z obrazka nie posiada jej,
Ale z linku http://xado.us/oils/automotive/synth...oil-5w40-sm-cf posiada i jest to MID Saps, hmm dziwne. Moze blad nadruku bo i ten z obrazka posiada C3 i w lewym rogu pisze MidSaps.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtaszekmDo testów zalany ... neste city pro w longlife III 5w30
Podziel się koniecznie info na forum.
Zamieszczone przez OzdarJak to jest z normą oleju Xado 5w40 SM/CF dla silników z pompowtryskiwczami (505.01)?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez OzdarJak to jest z normą oleju Xado 5w40 SM/CF dla silników z pompowtryskiwczami (505.01)?
Ja zamieściłem zdjęcie etykiety z plastikowej butelki Xado SM/CF 5w40, metalowe mają inny nadruk.
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, odnoszę wrażenie że rozmawiamy o 2 różnych produktach: (linki przypadkowe, nie mam nic wspólnego z tym sklepem.)
To jest olej będący w posiadaniu kolegi Ozdar,
XADO SL/CF 5W40 - 5L Uniwersalny, syntetyczny wielosezonowy olej o wysokich parametrach eksploatacyjnych z lepkością syntetycznego. Wyprodukowano na osnowie specjalnych
A to jest olej do którego wkleiłeś specyfikację z normami od VW:
Syntetyczny, supernowoczesny wielosezonowy olej z unikalnymi właściwościami eksploatacyjnymi. Temperatura stosowania: Wyprodukowano według technologii „mid
Ten z normą do pompek jest "Eco Drive"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dzidarozmawiamy o 2 różnych produktach:
SM 5W40 ma VW 505.01 a SL 5W40 ma VW 505.00 i jest to semi-synthetic a kolega Ozdar zapytał o olej Xado SM 5W40Zamieszczone przez OzdarJak to jest z normą oleju Xado 5w40 SM/CF
No ale ... teraz chyba sprawa jest jasna ... :wink:
[ Dodano: Wto 23 Lut, 16 21:42 ]
Zamieszczone przez Ozdarcoś poszło nie tak z zamówieniem.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosJaki składnik oleju czyni go zdatnym to zabezpieczania PD?
Zamieszczone przez pedros507.00 jest normą następną zatem tez wedle aprobatę powinna dawać radę w PD. I DPF.
[ Dodano: Sro 24 Lut, 16 10:11 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOBaza PAO jest dosyć droga. Czyste PAO może i jest mniej polarne (klejenie się cząsteczek oleju do metalu tzw. polaryzacja cząsteczek oleju w uproszczeniu dla nie wtajemniczonych :wink: ) ale te oleje można już ładnie dopakować wszelkiego typu dodatkami do oleju bazowego albo połączyć z estrami a to daje zwiększone zdolności przylegania do powierzchni metalowych na skutek naturalnej polaryzacji cząsteczek. Każda szanująca się firma stosuje estry/pochodne estrów w swych olejach np 1-2% bazowego składu oleju, by olej całkowicie nie ściekał z gładzi cylindrycznych ...ewentualnie zamiast drogich estrów wprowadza HC, które jest "nośnikiem" a dużą zaletą HC jest właśnie naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem i dzięki temu uzyskuję się "odpowiedni efekt".
Podobnie jak PAO, estry są syntetyzowane z stosunkowo czystych i prostych materiałów wyjściowych do wytworzenia określonej struktury molekularnej zaprojektowanej specjalnie dla uzyskania wysokiej wydajności smarowania. Oba typy syntetyczne olejów bazowych to głównie rozgałęzione węglowodory, które są termicznie stabilne, mają wysokie wskaźniki lepkości i brak niepożądanych zachowań i są stabilne w przypadku zanieczyszczeń spotykanych w konwencjonalnych olejach które opierają się na pochodnych ropy naftowej. Podstawową różnicą strukturalną między estry i PAO jest obecność tlenu w cząsteczkach węglowodorów w postaci kilku wiązań estrowych (COOR), które powodują właśnie polaryzację cząsteczek.
Ta polaryzacja wpływa na estry (lub mix HC) które zachowują się w następujący sposób:
1) Zmienność: polaryzacja cząsteczek estru powoduje ich przyciąganie do siebie i w wyniku tego międzycząsteczkowego przyciągania "olej jest stabilniejszy", ponieważ wymagana jest większa energia (ciepło) na przejście estrów z cieczy w stan gazowy. Dlatego w danej masie cząsteczkowej lub lepkości, estry prezentują niższą prężności par, co przekłada się na wyższą temperaturę zapłonu i niższą szybkość parowania dla smaru. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej wiązań estrowych w określonym estrze, tym wyższa jego temperatura zapłonu i niższą jego zmienność.
2) Smarowność: Polaryzacja powoduje również to, że cząsteczki estru są przyciągane do dodatnio naładowanych powierzchni metalowych. W wyniku tego, cząsteczki mają tendencję do tworzenia filmu olejowego na powierzchni metalu , który wymaga dodatkowej energii (obciążenia) by go wytrzeć/zerwać... specyfikacja VW 505.01 itd...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz