Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

SWING dokladany w ASO - tragiczny odbiór stacji radiowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • SWING dokladany w ASO - tragiczny odbiór stacji radiowych

    Zamieszczone przez picia136
    Zaraz muszę zobaczyc po ile tarcze bosha są. DObrze by był też klocki wymienic? czy zostawic te co śa?
    Zawsze wymienia się klocki z tarczami.

  • #2
    SWING dokladany w ASO - tragiczny odbiór stacji radiowych

    Po montażu radia w ASO, wiadomo jest tylko instalacja wpięta w "ANT2" w SWING. Brak anten w tylnych szybach.

    Helikalna antena na dachu Combi nie daje rady. Zaniki sygnału na RMF i ZET mam nawet jeżdżąc po Łodzi. Poza miastem w ogóle nie odbiera. Czy ktoś z Was ma tak niską czułość na pojedynczej antenie dla SWINGa?

    Inne radio w innym samochodzie gra bez żadnych problemów w takich samych warunkach.

    Komentarz


    • #3
      Antenka na dachu jest ze wzmacniaczem - jeśli instalacja jest sprawna radio działa naprawdę dobrze.
      *sprawdź czy w odbiorniku nie masz ustawionego odbioru stacji lokalnych,
      *poczytaj w które gniazdo powinna być wpięta antena - radio zasila wzmacniacz antenowy po kablu antenowym.

      Bawiłem się antenami w fabiach - zwykłe, z navi, i anteny dachowe zespolone cb.
      spokojnie wgryziemy się w temat i damy radę.

      Komentarz


      • #4
        Re: SWING dokladany w ASO - tragiczny odbiór stacji radiow

        Zamieszczone przez misiul
        Po montażu radia w ASO, wiadomo jest tylko instalacja wpięta w "ANT2" w SWING. Brak anten w tylnych szybach.

        Helikalna antena na dachu Combi nie daje rady. Zaniki sygnału na RMF i ZET mam nawet jeżdżąc po Łodzi. Poza miastem w ogóle nie odbiera. Czy ktoś z Was ma tak niską czułość na pojedynczej antenie dla SWINGa?

        Inne radio w innym samochodzie gra bez żadnych problemów w takich samych warunkach.
        To dziwne. U mnie nie ma takich problemów. Coś ASO musiało przekombinować.
        2004 Renault Thalia 1.4 RT,
        2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
        2009 Renault Clio MTV 1.4
        2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
        2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

        Komentarz


        • #5
          Może ktoś sprawdzić lub poszukać w które gniazdo jest wpięta dachówka ? Ja tego nie zrobię ponieważ zamierzam zakupić te radyjko w lipcu.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez light_set
            Może ktoś sprawdzić lub poszukać w które gniazdo jest wpięta dachówka ? Ja tego nie zrobię ponieważ zamierzam zakupić te radyjko w lipcu.
            Wpięta jest w ANT2. Wiem bo wyciągałem radio myśląc, że winne jest niedokładne wetknięcie anteny. Nie da się przełożyć w ANT1, ciut inne gniazdo

            [ Dodano: Pon 02 Maj, 11 13:22 ]
            light_set,
            wydaje się, że nie ma w instrukcji info jak włączyć, wyłączyć odbiór stacji lokalnych. Możesz pomóc?

            Antena wpięta jest w ANT2 i nie da się przełożyć do ANT1, nie pasuje wtyk.

            z góry dzięki!

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez misiul
              Helikalna antena na dachu Combi nie daje rady
              daje radę dużo lepiej niż wszystkie inne razem do kupy wzięte z racji swojego położenia chociażby...to że wygląda delikatnie mówiąc beznadziejnie i ją u siebie od razu wy....waliłem to przygoda, której koniec jeszcze nie nastał

              nie działa wzmacniacz anteny na 100%

              możliwe przyczyny:

              1) przyjaciele z ASO (nie wiem czy to Ci sami, których polecasz w stopce)
              coś nakrzaczyli i Ci go spalili
              2) po prostu nie ma zasilania podanego na wzmacniacz (znajduje się w stopce anteny) z wyjścia antenowego radia

              nie znam radia SWING ale na antenę po kablu współosiowym (antenowym) musi być podane 12V żeby zasilić właśnie wzmacniacz. Sprawdź miernikiem na którym wyjściu antenowym z radia u Ciebie jest podane 12V (radio musisz mieć włączone w chwili pomiaru) i do tego musisz podłączyć antenę niezależnie jakie gniazdo ma (jak nie pasuje to będziesz musiał dokupić niestety). Jeżeli SWING na żadnym nie wystawia zasilania dla wzmacniaczy antenowych (widziałem na obrazkach i zdjęciach wydzielone zasilanie wzmacniacza w niektórych modelach skody) to będziesz musiał dokupić inserter (w żargonie samochodowym często występuje pod nazwą "separator") 12V do kabla antenowego (widziałem na alegro takie) no i go zamontować.

              Jeżeli SWING podaje jednak na obu wyjściach antenowych zasilanie to walnął wzmacniacz i czeka Cię wymiana anteny, chyba że przy majsterkowaniu ktoś zwarcie zrobił w kablu antenowym

              Zamieszczone przez misiul
              Po montażu radia w ASO
              do bani (ostrzejsze słowa cisną mi się na usta) z takim ASO, widać tylko olej potrafią wymieniać... :shock:

              Komentarz


              • #8
                Czy ktoś może wie, które wyjście ANT daje zasilania na wzmacniacz?

                Albo inaczej: proszę o info od osób posiadających tylko antenę dachową w O2FL, pod które gniazdo antenowe mają podłączoną antenę. Sprawdzenia dokonuje się poprzez 30 sek. przytrzymania wciśniętej gałki od strony pasażera.

                PS. Co można spitolić podłączając radio pod kostki i wtyk antenowy...?
                Montowało InterAuto Kraków.

                Komentarz


                • #9
                  Miałem podłączone zarówno pod ant1 jak i ant2. Nie jest więc prawdą, że wtyczki anteny nie da się włożyć na gniazdo ant1.
                  Co do odbioru to na obu gniazdach jest taki sam czyli wyśmienity. Radio z jedną anteną odbiera dobrze w całym kraju, działa RDS , przełącza samoczynnie na AF i działają wiadomości drogowe. Nie wiem co macie z tym Swingiem , że źle odbiera radio?

                  Swoją Octavię odbierałem bez fabrycznego radia, Swinga zamontowałem potem sam.
                  Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

                  Komentarz


                  • #10
                    Ostlander, wyciągnąłem radio po tym jak zauważyłem że źle odbiera radio. Antena podłączona była pod ANT2. Gniazdo niby takie same a jednak nie dało się włożyć w ANT1 - wtyczka nie wchodziła do końca w SWINGa. Pytanie czy Twoje podłączenie pod ANT2 było chwilowe czy z nim jeździłeś. Bo u mnie na ANT2 w Łodzi też niby siła sygnału jest do końca ale wystarczy być w ruchu i są zaniki.

                    Obecnie pod którym gniazdem masz podłączone?

                    PS. Proszę o poradę co dalej z tym zrobić. Nie uśmiecha jechać mi się z tym do Krakowa. Jestem elektronikiem, jednak sam grzebać nie zamierzam, od czego jest gwarancja, nie chce jej stracić. Czy można to reklamować w innym ASO? Na radio mam fakturę i montaż z ASO w Krakowie. Nie wiadomo czy to wina radia czy instalacji? Czy inne ASO się na mnie nie wypnie? Ehhh. Takie fajne radio a nie mogę z niego korzystać. Oczywiście na postoju i to w Łodzi pod serwisem będzie im grało wyśmienicie i powiedzą, że wszystko OK. A mi się przypominają lata 90-te i wcześnej kiedy FMu można było słuchać tylko w centrum dużych miast, tak dokładnie to wygląda...

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez misiul
                      Czy ktoś może wie, które wyjście ANT daje zasilania na wzmacniacz?
                      sprawdź najlepiej sam, tak jak Ci sugerowałem wcześniej miernikiem. Przy okazji dowiesz się czy z radiem wszystko OK. Takie zasilanie powinno mieć zabezpieczenie przed zwarciem i być może chwilowo wogóle nie masz wystawianego zasilania bo "ktoś podziałał wcześniej" (na przykład ASO z niepełnym skłądem osobowym - brak elektronika)

                      Zamieszczone przez misiul
                      Co można spitolić podłączając radio pod kostki i wtyk antenowy...?
                      ano da się bez problemu, manewrując "z rozmachem" kablami i wtyczkami (a to sa często miejsca trudnodostępne) można bez problemu:
                      a) uszkodzić kabel przy wtyczce i zerwać albo żyłę środkową albo oplot (wtedy game over z zasilaniem wzmacniacza)
                      b) doprowadzić do zwarcia w kablu współosowym (i wtedy powinno zadziałać zabezpieczenie wzmacniacza - nie wiem czy takowe jest i tak działa) wskutek mechanicznych uszkodzeń przy wtyczce

                      tak jak sugerowałem wcześniej: zacznij od rzeczy najprostszej czyli woltomierza

                      jeśli masz napięcie zasilania wzmacniacza z radia to dalej przełączasz na omomierz i sprawdzasz czy nie ma zwarcia w kablu i samym wzmacniaczu anteny (za zwarcie uznamy stan, w którym omomierz wskaże Ci mniej niż 5 Ohm). Jak zmierzyć: podłączasz miernik do kabla antenowego (jedną końcówkę do żyły środkowej a drugą do obudowy oplotu na wtyczce antenowej winanej do radia do radia)

                      po tych dwóch testach będziemy mieli pełen obraz sytuacji jak sądzę i otrzymasz dalsze wskazówki (wymiana anteny czy też poszukiwanie bezpiecznika w samym radiu, czy też reklamacja samego radia albo dodatkowy inserter napiecia)

                      [ Dodano: Wto 03 Maj, 11 13:16 ]
                      Zamieszczone przez misiul
                      Jestem elektronikiem, jednak sam grzebać nie zamierzam
                      no tym to mnie trochę "rozmiękczyłeś"... będąc elektronikiem już dawno powineneś mieć ten problem rozpracowany. Wiesz w którą stronę płynie prąd zatem weź miernik i sprawdź co i jak. Wtedy będziesz wiedział jakie roszczenie przedstawić ASO.

                      Komentarz


                      • #12
                        innova, Gwarancja, przecież jest. Od czego są ludzie w ASO..? Kupiłem auto i nie chce mi się tym bawić, ma działać.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez misiul
                          Ostlander, wyciągnąłem radio po tym jak zauważyłem że źle odbiera radio. Antena podłączona była pod ANT2. Gniazdo niby takie same a jednak nie dało się włożyć w ANT1 - wtyczka nie wchodziła do końca w SWINGa. Pytanie czy Twoje podłączenie pod ANT2 było chwilowe czy z nim jeździłeś. Bo u mnie na ANT2 w Łodzi też niby siła sygnału jest do końca ale wystarczy być w ruchu i są zaniki.

                          Obecnie pod którym gniazdem masz podłączone?
                          W tej chwili mam podłaczone cały czas pod ant1 i wtyczka weszła bez problemu na zatrzask. z tego co sobie przypominam to chyba trzeba było obrócić o pewien kąt kwadratową plastykową część wtyczki anteny na kablu ale mogę się mylić bo robiłem to już dawno i nie pamietam. Na 100% mam na ant1.
                          Krótkotrwałe przerwy w odbiorze trwajace ułamek sekundy maja związek ze zmianą AF. Nie występowały by gdyby była druga antena.
                          Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

                          Komentarz


                          • #14
                            Ostlander, to nie w związku z działaniem AF. Wiem jak to się powinno objawiać - powinna być chwilowa cisza. Ja ma po prostu są w tym czasie trzaski i szumy, potrafi zniknąć sygnał na różny czas.

                            Skoro wtyk powinien wejść w ANT1 to spróbuje znów wyciągnąć radio i przy okazji wszystko pomierzyć multimetrem.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez misiul
                              innova, Gwarancja, przecież jest. Od czego są ludzie w ASO..? Kupiłem auto i nie chce mi się tym bawić, ma działać.
                              no tak, ale mówiąc troche obrazowo to jest taki przypadek, w którym Ty znasz prawo Ohma lepiej niż oni

                              oni wiedzą co i jak rozmontować żeby się dostać w rózne zakamarki a Ty wiesz w którą stronę płynie prąd - współpracując razem dacie radę...

                              a tak na serio - masz rację że zapłaciłeś za usługę i oczekujesz że jest wykonana poprawnie. Trzeba dążyć do zmiany panujących w Polsce realiów, gdzie traktuje się często klienta jak przysłowiowego "barana" czy wręcz z reklam "idiotę". Ja się z takim stanem rzeczy też nie godzę.

                              Natomiast jak sobie posprawdzasz to będzie łatwiej wskazać co spaprali i będzie im trudniej się migać że to nie oni albo to nie jest objęte gwarancją lub też nie będą Ci ściemniać że zrobili coś, czego nie zrobili

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez innova
                                jeśli masz napięcie zasilania wzmacniacza z radia to dalej przełączasz na omomierz i sprawdzasz czy nie ma zwarcia w kablu i samym wzmacniaczu anteny (za zwarcie uznamy stan, w którym omomierz wskaże Ci mniej niż 5 Ohm). Jak zmierzyć: podłączasz miernik do kabla antenowego (jedną końcówkę do żyły środkowej a drugą do obudowy oplotu na wtyczce antenowej winanej do radia do radia)
                                Dobrałem się jeszcze raz do radia. Na gniazdach ANT Swinga jest taka plastikowe gniazdo (adapter), które nie pozwala założyć oryginalnej wtyczki w ANT1. Inny kształt. Należy ściągnąć to gniazdo i założyć je odwrotnie, co pozwala podłączyć wtyczkę w ANT1. Zobaczymy czy będzie lepiej.

                                Rezystancja instalacji antenowej to 182 Ohm. Z tego co ja się orientuje, to jeśli mamy wzmacniacz antenowy to oporność mierzona prądem stałym omomierza bez zasilania wzmacniacza może być dużo większa. Czy ktoś z Was mógłby sprawdzić u siebie ile wynosi ta oporność?

                                Sprawdzanie napięcia na wyjściu instalacji ant - nie byłem na tyle odważny - odległości w gnieździe to około 1 mm - bałem się zrobić zwarcia.

                                Radio zresetowane - 1 minuta trzymana lewa gałka. Huk w głośnikach niemiłosierny następuje , ale ponoć się resetuje

                                Komentarz


                                • #17
                                  na antenie którą trzymam na biurku (oryginał by Skoda z 2007 roku) mam 340OHm przy pomiarze w obie strony biegunowości (nie ma zatem dużej pojemności na wejściu/wyjsciu wzmacniacza)

                                  jeżeli masz 180OHm (wartość taka trochę nijaka - albo producent zmienił wzmacniacz albo Twój odniósł jakieś rany) to ja bym się skupił na weryfikacji napięcia wystawianego z radia pomimo małych odległości. Dasz radę dołączyć jakieś drobne kabelki (nie wiem jak tam mechanicznie jest) i dopiero do nich końcówki miernika ?

                                  Inny wariant to zakup używanej anteny (metoda niestety implikująca dodatkowe koszty) z okablowaniem i przyłączenie jej do radia w celach porównawczych

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zapytam, tak dla pewności: dla radia SWING nie jest wymagany separator antenowy celem zasilania wzmacniacza antenowego . Sygnał powinien podawać SWING?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez misiul
                                      Zapytam, tak dla pewności: dla radia SWING nie jest wymagany separator antenowy celem zasilania wzmacniacza antenowego . Sygnał powinien podawać SWING?
                                      na to pytanie Ci nie odpowiem, nie znam szczegółów tego radia - potrzebna jest porada kogoś, kto miał to radio na biurku/warsztacie lub sensowna instrukcja obsługi (tam powinna być taka informacja)

                                      tak na logikę patrząc, to jeśli te radia mają funcję monitorowania wejść antenowych na okoliczność podłączonych anten to powinny wystawić zasilanie do urządzenia (w tym przypadku wzmacniacz antenowy), które ma im tą informację zwrotnie podać. Ale widziałem wyjątki (zdjęcia i schematy), gdzie zasilanie wzmacniacza anteny było podawane na oddzielnym przewodzie.
                                      Oczywiście jeżeli SWING takowego nie wystawia to problem będzie rozwiązany - dołożysz separator/inserter i sprawa odbioru na 100% ulegnie gruntownej zmianie.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez misiul
                                        Zapytam, tak dla pewności: dla radia SWING nie jest wymagany separator antenowy celem zasilania wzmacniacza antenowego . Sygnał powinien podawać SWING?
                                        Tak, Swing zasila wzmacniacz antenowy po przez przewód koncentryczny anteny. Nie trzeba zadnego separatora.
                                        Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Hej,
                                          ja wydaje się mam podobny problem, ku zaskoczeniu radio dokładane w IA na Zakopiańskiej w Krakowie. Póki co jeżdzę z tym bo tragedii nie ma, ale naprwdę jestem rozczarowany poziomem odbioru radia.
                                          Swego czasu założyłem temat w tej kwestii. Zerknij też tutaj
                                          Jestem ciekawy co Ci wyjdzie z tego, bo jednak większość osób pisze, że z jedną anteną radio sobie daje doskonale radę...
                                          Sprzedam czarnulkę...
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            machu, dzięki za podrzucenie tematów. Dzięki nim upewniłem się, że z torem antenowym jest wszystko OK -rezystancja 182 Ohm

                                            Na pewno zmiana bata na coś dłuższego pomaga, bat od opla ma lepszą czułość sprawdziłem na własnym przypadku. Na allegro są baty 40 cm i jeśli nie będzie wyjścia to sprawię sobie taki. Ale skoro innym na ORI helikalu działa wyśmienicie, to należy do tego dążyć. Zobaczę czy na ANT1 będzie lepiej jeśli nie to jadę do ASO z tym, gwarancja to uwzględnia.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez machu
                                              jedną anteną radio sobie daje doskonale radę

                                              oczywiście że tak, pierwotnie wszystkie odbiorniki były wyposażone w jedną antenę a udziwnienia pojawiły się dopiero później. Ja jeżdziłem na jednej i było idelanie...do momentu kiedy nie zaczeła mi przeszkadzać wizualnie ale to inna historia


                                              Zamieszczone przez misiul
                                              Na pewno zmiana bata na coś dłuższego pomaga, bat od opla ma lepszą czułość sprawdziłem na własnym przypadku.
                                              sam bat to może mieć co najwyżej lepszy zysk kierunkowy i lepsze dopasowanie do konkretnego zakresu częstotliwości. To włąśnie częstotliwość determinuje najlepiej dobrany rozmiar anteny (zależy też od typu anteny - są różne rodzaje anten). W rozpatrywanym przypadku nie widzę większego powodu dla powstania różnicy pomiędzy przytaczaną przez Ciebie anteną helikalną (chyba właśnie ten typ nazywany jest też kolinearną ale musiałbym sprawdzić) a prostym batem (też podany przez Ciebie przypadek anteny 40cm nim nie jest - przynajmniej w przypadku bata skody i to jest właściwy projekt anteny). Na koniec efektywna długośc elementu promieniującego powinna być zbliżona (w jednym przypadku prosty bat również wydłużony linią wydłużającą zesztą widoczną gołym okiem) w drugim zawinięty drut o odpowiedniej długości) a moce nadajników UKF są tak duże, że rozpatrywane różnice wynikające z rozmiaru nie powinny mieć na nic wpływu.

                                              Różnice jakie mogą się pojawić w przypadku Opla i skody to: inny wzmacniacz (ale jeżeli nic nie odbierzesz to i tak szumy będziesz tylko wzmacniał) i trochę lepsze dopasowanie do konkretnego zakresu częstotliowści ale to są elementy dające minimalny uzysk a u Ciebie jak zrozumiałem jest dno, jakoby któryś z elementów układanki wogóle nie działał

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamiana wejść na ANT1 wygląda na to, że pomogła, brak zaników. Dodatkowo zakupiłem antenkę 45 cm z rodzaju jakie były w Octaviach przed obecnym krótkim gumowym bacikiem. Czekam na dostarczenie antenki, zdam relację po montażu.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez misiul
                                                  Dodatkowo zakupiłem antenkę 45 cm z rodzaju jakie były w Octaviach przed obecnym krótkim gumowym bacikiem. Czekam na dostarczenie antenki, zdam relację po montażu.
                                                  ja właśnie taką trzymam na biurku do eksperymentów po tym, jak ją zdemontowałem - przed demontażem działa bardzo dobrze...jak wspominałem wcześniej walory estetyczne wyeliminowały ją z dachu. Zainteresowałem się też antenami (konkretnie jednym dość obłym kształtem) przyklejanymi na szybę (czy gdziekolwiek zgodnie z wolą użytkownika) jako uzupełnienie mojej koncepcji pasków. Znalazłem takie w katalogu TME, tylko do cen się jeszcze nie dokopałem. Jak będą w sensownym zakresie to nabędę taką do testów.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X