SWING dokladany w ASO - tragiczny odbiór stacji radiowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • innova
    Rider
    • 2011
    • 554

    #76
    misiul,

    nadal masz obsadzony jeden port antenowy czy wrzuciłeś w ten drugi jakiś kawałek druta (schowanego gdzieś z przodu) ze wzmacniaczem aby zmylić "przeciwnika" (soft tego radiobubla) ?
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
    _______________________________________

    Komentarz

    • misiul
      Rider
      • 2011
      • 521

      #77
      innova, nic nie robiłem jak do tej - pory czekam na Twoje pomysły, które jeśli pamięc mnie nie myli już się finalizują

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez misiul
        Jedyny ratunek to dołożenie drugiej anteny własnym sumptem, lub jakaś aktualizacja softu w SWING która pozwoli skanować na jednym tunerze - jeśli wierzyć tym co piszą, że problemu nie widzą.
        Z softem nic nie zrobicie, w Columbusie do którego co jakiś czas wychodzi nowy soft, problem nadal występuje, do Swinga nie widziałem w necie żadnych softów. Pomaga przejściówka z Carsystem's która oszukuje radio

        Edit:
        Ewentualnie możecie próbować z czymś takim

        Cena taka jak w carsystem, tyle że nie płacimy za przesyłkę + otrzymujemy ori grat a nie jakiś homemade

        Komentarz

        • misiul
          Rider
          • 2011
          • 521

          #79
          kross12, a w ASO nie kupi się takiej przejściówki? Sprawdzał ktoś czy to się sprawdza? Czy rozdzielenie sygnału w.cz. nie spowoduje zbytnich strat. Mam nadzieje, że jest tam jakiś układ RLC dopasowujący, bo jeśli to jest "chamskie" rozdzielenie druta, to nie warto się tym w ogóle interesować - tak mi podpowiada moja wiedza z czasów szkolnych

          Komentarz

          • innova
            Rider
            • 2011
            • 554

            #80
            Zamieszczone przez misiul
            które jeśli pamięc mnie nie myli już się finalizują
            misiul,

            zakończyłem działania sukcesem i opisałem jakiś czas temu na forum utworzonym wątku o antenie szybowej, został przeniesiony do poradników i ciekawostek



            tak na szybko to możesz spróbować podłączyć na krótkim kablu wzmacniacz, jak będzie mało (radio będzie interpretować to jako obecność anteny) to dorzuć kawałek drucika jako antenę (zresztą Ty chyba masz jedną antenę w zapasie i do samego testu pod półką wystarczy).

            Chińczycy zrobili już MPEG-4 do DVBT w swoich stacjach (jeszcze nie wiem jak z RDS sobie poradzili) zatem już niedługo te wszystkie ORI radia będą czekały na nabywców przywalone grubą warstwą kurzu... od razu się support poprawi.
            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
            _______________________________________

            Komentarz


            • #81
              Zamieszczone przez misiul
              kross12, a w ASO nie kupi się takiej przejściówki?
              No to strona Skody więc....Prawdopodobnie przejściówka rozwiązuje problem z AF, kosztuje 160kc czyli 30zł więc można kupić i sprawdzić co to da

              Komentarz

              • Ostlander
                Ambiente
                • 2009
                • 163

                #82
                Zamieszczone przez kross12
                Ewentualnie możecie próbować z czymś takim

                Cena taka jak w carsystem, tyle że nie płacimy za przesyłkę + otrzymujemy ori grat a nie jakiś homemade
                Ta przejściówka kompletnie nic nie załatwia bo drugie gniazdo niema żadnego fizycznego połączenia z wtyczka obok. Ten skodowski produkt umożliwia tylko włozenie wtyczki od anteny do gniazda ANT1, nic poza tym. Sam to kupiłem przy okazji wymiany ramki przy montażu columbusa i żałowałem potem wydanych 50pln.
                Natomiast ten pseudoadapter carsystem z allegro działa i likwiduje problem błędu generowanego przez radio przy braku drugiej anteny.
                Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

                Komentarz

                • MarjuS
                  Classic
                  • 2011
                  • 15

                  #83
                  Panowie na nie dzialajaca funkcje AF u mnie pomogl zakup przejsciowki z podwojnej fakry (SWING) na pojedyncza (antena dachowa). Funkcja AF zaczela dzialac bez zarzutu (testowane na trasie 1500km, wczesniej musialem krecic pokretlem). Poprawil sie tez odbior stacji (wczesniej sygnal znikal nawet na Wislostradzie, teraz odbieram stacje Planeta FM co wczesniej bylo niemozliwe).

                  Widzialem ze na forum pojawiaja sie sprzeczne opinie co do tego rozwiazania dlatego postanowilem je przetestowac.... Oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze nic nie zastapi drugiej anteny i sila sygnalu momentami bedzie slabsza....... to dla mnie liczy sie efekt a ten jest taki ze juz nie krece pokretlem a ilosc trzaskow dochodzacych do moich uszu zredukowala sie prawie do 0.

                  Komentarz

                  • misiul
                    Rider
                    • 2011
                    • 521

                    #84
                    MarjuS, co zatem kupiłeś podrzuć linka, bo już zgłupiałem

                    Komentarz

                    • MarjuS
                      Classic
                      • 2011
                      • 15

                      #85
                      Misul to co kupilem rozni sie od tego ze strony kross12.
                      Tyle, ze to zadna nowosc byly juz zdjecia tego na forum:

                      Komentarz

                      • innova
                        Rider
                        • 2011
                        • 554

                        #86
                        Zamieszczone przez MarjuS
                        Oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze nic nie zastapi drugiej anteny
                        zastąpi mam nadzieje prawo wolnego rynku, które zmieni podejście producenta tych niby porażek projektowych chociaż ja skłaniam się ostatnio do stwierdzenia, iż to tendencyjna robota, której celem było zmuszenie klienta do zamawiania antenowych rozwiązań fabrycznych. Każde normalne radio (zwłaszcza analogowe) działa bardzo dobrze na jednej antenie. Jeżeli produkty skody i vw ogólnie tego nie potrafią, to znaczy że ich miejsce jest nie na wisłostradzie (zbieg okoliczności MariuS i nie poczytaj mi tego cytatu za grzech) ale zaraz obok, podążą wtedy swoim właściwym nurtem. Mi w ASO chcieli Columbusa zaserwować zanim jeszcze zapytałem ile kosztuje cokolwiek innego z grypy materiałów eksploatacyjnych. Jak tylko usłyszałem że Columbus ma w sobie klasyczny dysk twardy to już opinię miałem wyrobioną, nawet nikt mi nie musiał dodawać że Columbus to przesadnie drogie rozwiązanie.

                        Zamieszczone przez misiul
                        Mam nadzieje, że jest tam jakiś układ RLC dopasowujący, bo jeśli to jest "chamskie" rozdzielenie druta,
                        niestety większość tych (tych dostępnych) rozwiązań sklasyfikować należy dokładnie jak to określiłeś: na chama bez dbania o szczegóły. Oczywiście FM jest częstotliwością dość niską i raki rozgałęźnik typu zwarciowego często się buduje (nawet dla częstotliwości TV można takie nabyć) ale potrzeba zachowania pewnych kształtów przy takim rozgałęzieniu a o to nikt nie dba. Rozgałęźniki typu zwarciowego mają mniejsze straty aniżeli te indukcyjne (po 3,5dB na stronę) ale jak wspomniałem konstrukcja musi zostać zachowana w przeciwnym razie straty na odbiciach wyniosą nawet i 5-10dB (im wyższa częstotliwość tym gorzej).

                        Działać na takim najgorszym nawet zwarciowym rozgałęźniku to to będzie (można samemu sobie wykonać ewentualnie aby minimalzować starty) natomiast ja nie wiem (bo nie mam takiego radia) co się dzieje z zasilaniem wzmacniacza anteny w takim przypadku, gdyż pojawiają się dwa zasilania 12V na dwóch różnych torach antenowych które zbiegają się w jeden tor na takim rozgałęźniku zwarciowym. Jeżeli te zasilania są pobrane (wstawione w tory antenowe) z tego samego punktu elektrycznego to żaden dodatkowy prąd tam nie popłynie, ale jeżeli tylko z różnych to wychodzi trochę słabiej. '
                        Stąd różnie to na koniec może być z różnymi wariantami/modelami (i nawet konkretna konfiguracją) odbiornika oraz zastosowanego rozgałęźnika "niskostartnego". Rozwiązanie z użyciem elementów CATV jest trochę trudne w tym przypadku ze względu na sporą gimnastykę z konektorami.

                        I z takich to powodów wspomniałem o wariancie równoległego, niezależnego i prostego w montażu toru antenowego co nie znaczy, że rozgałęziacze nie spełnią oczekiwać. Są rozwiązaniem najprostszym i jak widać z opisu kolegów działają całkiem poprawnie i skutecznie.
                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                        _______________________________________

                        Komentarz

                        • misiul
                          Rider
                          • 2011
                          • 521

                          #87
                          MarjuS, kupiłem. Jeśli pomoże to na Twoje konto poleci "pomógł"

                          [ Dodano: Pon 25 Lip, 11 15:49 ]
                          innova, zgadzam się z Tobą w pełni. Uważam również o czym pisałem wcześniej, że ASO nie powinno oferować SWINGÓW w swojej dystrybucji, ponieważ świadomie klientowi sprzedają produkt który nie będzie działał dobrze! Idąć dalej SAP nie powinien usdostępniać odbiorników do zakupu poza fabryką, a jeśli już to z informacją pisemną, że sprawne działanie tylko na instalacji 2 torowej.

                          A tak zarabiają sobie a potem zawsze można z klienta zrobić głupka, że klient się uparł, to co mogli poradzić. Jak pokazuje praktyka chociażby z tego wątku, wiele ASO wręcz namawia klienta na zakup SWINGa poza fabryką! A klient tak wierzy ASO, że nawet czytając nasze posty nie daje wiary - był przypadek na OCP, że klient pisał, że rezygnuje ze SWING z fabryki i będzie dokupował w ASO i chyba nie udało się go przekonać naszym wątkiem i innymi w tym temacie.

                          Komentarz

                          • machu
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 147

                            #88
                            Widzę, że temat się rozkręcił
                            Czekam na relację kolegi misiul
                            Sprzedam czarnulkę...
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063

                            Komentarz

                            • misiul
                              Rider
                              • 2011
                              • 521

                              #89
                              Założyłem adapter na 2 anteny od CarSystems. Przed montażem miałem wzorcowy sygnał z 1 stacji na 2 kreski po montażu na 3 kreski. Tego nie rozumiem dlaczego wzrasta, jeśli do tego AF będzie działał będę szczęśliwy. W SWING mam teraz ANT1 ON ANT2 ON. Wrażenia z trasy niebawem.

                              Komentarz

                              • machu
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 147

                                #90
                                koniecznie zdaj relację!
                                Sprzedam czarnulkę...
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063

                                Komentarz

                                • misiul
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 521

                                  #91
                                  Kupować adapter
                                  Na trasie co prawda 50 km, w miejscu gdzie ginęło mi większość stacji, odbiór prawidłowy. Dodam, że przesiadłem się jeszcze do tego na krótką antenkę (ORI), na której było w ogóle tragicznie wcześniej.

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    misiul, a ja mam wrażenie że ten adapter poza AF i brakiem błędu nic nie daje

                                    Komentarz

                                    • MarjuS
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 15

                                      #93
                                      Zamieszczone przez misiul
                                      Kupować adapter
                                      Na trasie co prawda 50 km, w miejscu gdzie ginęło mi większość stacji, odbiór prawidłowy. Dodam, że przesiadłem się jeszcze do tego na krótką antenkę (ORI), na której było w ogóle tragicznie wcześniej.
                                      Misiul ciesze sie, ze moglem pomoc
                                      btw u mnie zmiana, z krotkiego bata (20cm) na dlugi (40cm) to wzrost sygnalu o jedna "kreske" .

                                      Komentarz

                                      • misiul
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 521

                                        #94
                                        Zamieszczone przez kross12
                                        misiul, a ja mam wrażenie że ten adapter poza AF i brakiem błędu nic nie daje
                                        Ty masz wrażenie, a ja mam działające prawidłowo radio, w którym wcześniej nie działał AF a teraz działa, i sygnał wbrew logice wzrasta po rozdzieleniu. Nie zastanawiam się nad tym. Temat dla mnie jest zamknięty - radio działa zgodnie z założeniami jakie ma spełniać AF w RDS.

                                        PS. W Swingu nie ma opcji News? Jest tylko TP. Chodzi o to żeby przełączało się na wiadomości z CD.

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Zamieszczone przez misiul
                                          sygnał wbrew logice wzrasta po rozdzieleniu
                                          takie opinie między bajki można włożyć

                                          Zamieszczone przez misiul
                                          mam działające prawidłowo radio
                                          A może to zasługa AF

                                          Komentarz

                                          • misiul
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 521

                                            #96
                                            Jeśli, kolejne osoby potwierdzą, że adapter działa, to proponuje podwiesić gdzieś ten temat.

                                            Komentarz

                                            • grni
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 9

                                              #97
                                              Swing montowany w ASO, oczywiście z 1 anteną (Tour II liftback). ASO za adapter antenowy fakra podwójne "wąskie" (od strony Swing-a) - 2* fakra "osobne" (od strony anteny) skasowało ok. 140zł. Adapter identyczny jak w linku poniżej:
                                              (http://www.shop4volkswagen.co.uk/pro...ters_7L6051551 )

                                              Odbiór był dosyć dobry w mieście, natomiast nie działał AF (RDS) przy dalszych trasach (trzeba było na chwilę przełączyć na inna zaprogramowaną stację i potem wrócić do porzedniej).

                                              Rozwiązaniem problemu okazało się kupno anteny (wewnętrznej) i podpiecie jej do drugiego wtyku wspomnianego wcześniej adaptera antenowego. Potrzebna była jeszcze dodatkowa przejściówka fakra - din --- na alledrogo 15zł
                                              (http://allegro.pl/adapter-antenowy-d...782991599.html)

                                              Antena firmy Phonocar (http://www.phonocar.it/en/accessorie...na-/8-012.html ) --- na alledrogo 32zł (http://allegro.pl/antena-wewnetrzna-...813584463.html ).

                                              Antena Phonocar i przejściówka fakra - din są dostępne rownież w sklepie www.elektrodor.pl/

                                              Antena została przyklejona do przedniej szyby pomiędzy jej górną krawędzią a lusterkiem wstecznym. Wygląda jak oryginał - antena jest krótka - 14cm.

                                              Nie należy zapomnieć o podłączeniu zasilania anteny z radia Swing.

                                              Sprawdzone na trasie przez całą Polskę (Gliwice - Elbląg - Gdańśk - Wrocław - Gliwice) - działa SUPER.

                                              Dodatkowa (druga) antena jest lepszym rozwiązaniem niż adapter opisywany w poprzednich postach.

                                              Można również dokupić w ASO oryginalną antenę montowaną w liftbackach w okolicy zawiasów tylnej klapy (pod podsufitką) - koszt takiej anteny ok. 120zł, ale znacznie trudniejszy montaż (trzeba przeprowadzić kabel antenowy od radia wzdłuż całego auta) no i znacznie drożej.

                                              Komentarz

                                              • misiul
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 521

                                                #98
                                                Zamieszczone przez grni
                                                Dodatkowa (druga) antena jest lepszym rozwiązaniem niż adapter opisywany w poprzednich postach.
                                                Fajnie, że podajesz swoje rozwiązanie, wymaga ono jednak montowania anteny.

                                                To co zproponowało Ci ASO to nie adapter a przedłużacz! Nie miało więc prawa działać
                                                (http://www.shop4volkswage...pters_7L6051551 )
                                                Tak więc wydaje się, że nie powinieneś pisać, że adapter z Carsystem jest gorszy, bo go nie testowałeś

                                                Adapter z CAR-System to rozgałęźnik i on działa doskonale, kosztuje niewiele PLN i pracy.

                                                Komentarz

                                                • grni
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 9

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez misiul
                                                  To co zproponowało Ci ASO to nie adapter a przedłużacz! Nie miało więc prawa działać

                                                  Adapter z CAR-System to rozgałęźnik i on działa doskonale, kosztuje niewiele PLN i pracy.
                                                  To co zamontowało ASO to adapter (nie użyłem nigdzie słowa "przedłużacz") którego użycie jest potrzebne tylko po to aby podłączyć antenę z pojedyńczą wtyczką do radia z podwójnymi "wąskim" gniazdem (takim jak Swing). Do starszych wersji radioodtwarzaczy VW adapter nie jest potrzebny.
                                                  Zamiast adaptera VW 7L6051551 (taki miało i zamontowało ASO) można zastosować identyczny adapter ORI Skody
                                                  1Z0051551A
                                                  znacznie tańszy niż z VW.

                                                  Początkowo też rozważałem zakup adaptera z Car-System. Jednak po przeglądnięciu na forum tematów związanych ze Swingiem i po zapoznaniu się z tematem "po co w Swingu (i nie tylko) są 2 wejścia antenowe (a nie 1 jak w zwykłych radiach), stwierdziłem że nie po to VW umiesczcza w radiach 2 gniazda antenowe aby je połączyć zworką i podpiąć do 1 anteny.

                                                  Koszt antena wewnętrzna + przejściówka fakra - din (47zł) podobny do ceny adaptera Car-System.
                                                  Montaż anteny zajął 30 minut w ASO (poza wymontowaniem radia konieczny demontaż schowka) i został wykonany bezpłatnie w ramach reklamacji na brak działania AF (RDS) w SWINGu.

                                                  Nie napisałem nigdzie, że adapter Car-System jest gorszym rozwiązaniem (i nie testowałem go).
                                                  Założyłem tylko że chcę poprawy odbioru w SWINGu nie sposobem najprostrzym, lecz najbliżej zbliżonym do rozwiązania fabrycznego - czyli zastosowania 2 anten.

                                                  Komentarz

                                                  • machu
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 147

                                                    Zamieszczone przez grni
                                                    Montaż anteny zajął 30 minut w ASO (poza wymontowaniem radia konieczny demontaż schowka) i został wykonany bezpłatnie w ramach reklamacji na brak działania AF (RDS) w SWINGu..
                                                    O, to ciekawe, ASO zamontowało Ci to w ramach reklamacji? W jakim serwisie byłeś? Twój "chwyt" wydaje się idealnym rozwiązaniem
                                                    Sprzedam czarnulkę...
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...