innova, też myślałem żeby coś na szybkę przykleić, zwłaszcza że tylne mam przyciemnione więc nie byłoby jej widać. Napisz proszę coś bliżej jak zakupisz. Może jakaś fotorelacja z montażu w aucie?
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
SWING dokladany w ASO - tragiczny odbiór stacji radiowych
Zwiń
X
-
innova
Zamieszczone przez misiulinnova, też myślałem żeby coś na szybkę przykleić, zwłaszcza że tylne mam przyciemnione więc nie byłoby jej widać. Napisz proszę coś bliżej jak zakupisz. Może jakaś fotorelacja z montażu w aucie?
kabla antemowego trochę mało dali ale co tam...
Komentarz
-
innova,
o tej piszesz?
DF-AR205 |PL|
Myślisz, że 2,1 m długości przewodu starczy? Zasilanie oddzielne, czy zasilanie +12V ze SWINGa nie będzie jej wadzić?
Komentarz
-
innova
Zamieszczone przez misiulinnova,
o tej piszesz?
Strona nie została znaleziona / Page not found
Myślisz, że 2,1 m długości przewodu starczy? Zasilanie oddzielne, czy zasilanie +12V ze SWINGa nie będzie jej wadzić?
kabel z pewnością będzie za krótki i trzeba się liczyć z potrzebą jego modernizacji (i tak planowałem go uciąć i dołączyć do istniejącego), ja w takim przypadku przycinam kabel oryginalny zaciskam złączkę (też są w TME)... i tu jest znowu pod górę bo zanim nie kupisz anteny, to nie wiesz jaki tam jest przewód... jego rozmiar to jedno ale istotniejsza jest impedancja falowa a w technice samochodowej jest straszny bałagan pod tym względem (antena ma 75OHm, dołączony do niej kabel często 50OHm i stąd też między innymi potrzebne są wzmacniacze - dla skompensowania strat na głupocie/fantazji jak ja to nazywam). Poza tym ja planuje wykorzystać istniejący kabel i tutaj potrzebna będzie też złączka celem dołączenia właśnie kabla od anteny. Jeżeli kabel będzie miał 50OHm to najwygodniejsze i najbardziej niepozorne są złącza SMA.
Z tym zasilaniem to mnie przyłapałeś - muszę się przyznać, iż nie pomyślałem jeszcze o tym bo się chiptuningiem zająłem a tam larum takie, że nie nadążam. Po prostu zamówię taką sztukę i chyba ją otworzę żeby zobaczyć co i jak... ale zacznę od wyszukania producenta i jakiejś karty katalogowej, może wzmacniacz ma możliwość przyjęcia zasilania również po kablu sygnałowym.
Chwilkę cierpliwości i dam Ci znać co wymyśliłem
Skierowałem zapytanie do sprzedawcy, gdyż ta antena nie ma żadnego brandu producenta a w necie po symbolu ciężko coś więcej wyłowić. Czy odpowiedzą to inna sprawa... jak zwróciłem się do Skody z zapytaniem o filtry dolnoprzepustowe to do pasków ogrzewania tylnej szyby to wciąż czekam na odpowiedź. Jak nie da rady zasilić po kablu sygnałowym to ja nie widzę sensu zawracania sobie nią głowy, ciągania dodatkowego kabla (+12V) i szukanie punktu masy to trochę uciążliwe.
[ Dodano: Czw 12 Maj, 11 13:22 ]
dystrybutor czyli TME dość szybko trzeba przyznać odpowiedział i wskazał
Link Włosi, już wolę chińczyków bo i tak u nich wszystko jest wyprodukowane
ta antena ma code no 205 (glass antenna)
ale szczegółów na stronie brak zatem drążę temat z makaronami
[ Dodano: Wto 17 Maj, 11 22:41 ]
Odpowiedzi jakiejkolwiek od makaronów brak zatem wspomniana powyżej antena odpada ze względu na ilość dodatkowych niezbędnych elementów do jej wyposażenia. Poszukam innej o ciekawym kształcie i dającej się łatwo zainstalować w oparciu o istniejąca instalację.
Komentarz
-
No i sprawa się chyba krystalizuje. Odzywają się do mnie właściciele O2 z jedną anteną + SWING, że również mają problem z odbiorem FM, tzn. te same trasy autem z inna instalacją radiową są ok, a w O2 sygnał zanika. Osoby, które mają problem z odbiorem FM mają tylko 1 antenę ale tą krótką tj. 15 cm gumową .
Inaczej rzecz się ma, kiedy O2 jest wyposażona w 1 antenę ale długości 40 cm, wtedy problemów nie ma.
Potwierdzacie? Proszę aby nie wypowiadały się osoby, które kręcą się wokół komina, bo w takim przypadku to i bez anteny odbiór jest. Chciałbym zbadać ten temat i wyciągnąć rzetelne wnioski.
Komentarz
-
innova
Zamieszczone przez misiulNo i sprawa się chyba krystalizuje. Odzywają się do mnie właściciele O2 z jedną anteną + SWING, że również mają problem z odbiorem FM, tzn. te same trasy autem z inna instalacją radiową są ok, a w O2 sygnał zanika. Osoby, które mają problem z odbiorem FM mają tylko 1 antenę ale tą krótką tj. 15 cm gumową .
w samej antenie nie dopatrywałbym się czegokolwiek, chyba że to kolejny udany projekt skody (część aktywna pod nią oraz sam drut) i pada praktycznie po wyjechaniu z salonu.
Pod tą gumą powinien być zawinięty gęsto drut. Ponieważ antena jest elastyczna to być może dochodzi do przetarcia izolacji pomiędzy zwojami ale to i tak nie powinno zabijać zupełnie odbioru. Ja bym bardziej sprawę wiązał z wykonaniem o-ringów w skodzie i przeciekami.
Komentarz
-
Zamieszczone przez misiulNo i sprawa się chyba krystalizuje. Odzywają się do mnie właściciele O2 z jedną anteną + SWING, że również mają problem z odbiorem FM, tzn. te same trasy autem z inna instalacją radiową są ok, a w O2 sygnał zanika. Osoby, które mają problem z odbiorem FM mają tylko 1 antenę ale tą krótką tj. 15 cm gumową .
Inaczej rzecz się ma, kiedy O2 jest wyposażona w 1 antenę ale długości 40 cm, wtedy problemów nie ma.
Potwierdzacie? Proszę aby nie wypowiadały się osoby, które kręcą się wokół komina, bo w takim przypadku to i bez anteny odbiór jest. Chciałbym zbadać ten temat i wyciągnąć rzetelne wnioski.Załączone plikiPozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
Komentarz
-
Ja mam co prawda bolero i jedna antene i dziala pieknie. W drodze z Krakowa do Lublina Radio Zet ani razu nie przerwalo. Brat jechal przede mna superbem z bolero i 2 antenami, porownywalismy sygnal i u niego bylo caly czas ok 60 a u mnie skakalo ok 45-50. Ja mysle ze to jakas awaria a nie wina anteny bo ja tez mam ta krotka.Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
www.nawmar.pl
Komentarz
-
Hej, miałem podobne wątpliwości jak Ty. Też mi się tak wydawało,że to wina gumowego badziewia na dachu (taką tezę wystawiłem z jednym z postów), ale ktoś przeprowadził testy i niestety nie potwierdził moich przypuszczeń. Przejrzałem te tematy jeszcze raz i jednozacznej odpowiedzi nie ma. Za mała próbka ankiety.
kross12 twierdzi, że zmiana anteny niewiele daje.
Niektórzy mają "gumkę" na dachu i i twierdzą, że jest OK (np kolega marektbg) też dokładał swinga i jest git.
Daj znać, co wykażą Twoje testy.Może w końcu rozwiążesz tę zagadkę.Sprzedam czarnulkę...
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063
Komentarz
-
machu, antena przyszła z allegro za jedyne 15 zł z wysyłką - postanowiłem zaryzykować taki zakup, jak zrobię testy to dam znać. Troszkę z elektroniką miałem do czynienia (teoria w szkole i praca w ZURT swego czasu) i jedno wiem, czym dłuższa antena tym większy zysk energetyczny. Oczywiście elektronika i technologia się rozwija ale pewne rzeczy się nie zmieniają.
Może przyczyna to walnięta seria SWINGów - sprawdzał ktoś kto ma problem, czy podaje napięcie stałe na wyjściu ANT? Może czułość na wejściu ma zbyt słabą - czy podkładał ktoś inne radio?
Najlepsza byłaby zamiana się kimś odbiornikami kto ma taką samą instalację radiową na jakiś czas.
Nie wydaje mi się, żeby instalacja ANT była uszkodzona.
Komentarz
-
innova
Zamieszczone przez misiuli jedno wiem, czym dłuższa antena tym większy zysk energetyczny
Zamieszczone przez misiulOczywiście elektronika i technologia się rozwija ale pewne rzeczy się nie zmieniają.
Komentarz
-
Samochód w garażu, sygnał stacji na 2 kreski. Podmianki anten: gumowa, standardowa 25cm, standardowa 40cm. Brak zmian w sile sygnału Najlepszym sprawdzeniem będzie jazda samochodem standardową trasą, gdzie miałem zaniki z anteną 40 cm.
Zakupiona antena:
Link
Obecne moje (ogólne) obserwacje:
Podczas słabego odbioru, zauważam, że Swing nie przełącza się odpowiednio wcześnie na silniejszą stację, mimo włączonego AF. Zwykłe radio w innym aucie dużo wcześniej zmienia częstotliwość. Tak więc wygląda na to, że pewna partia Swingów (osoby które mają problemy) ma problem z AF w przypadku obecności jednej instalacji antenowej i nie ma znaczenie, w które gniazdo włączymy instalację.
[ Dodano: Wto 24 Maj, 11 08:35 ]
x_cite, dokładnie, potwierdza się to co napisałem wyżej. Jest na to rozwiązanie zastępcze naciśnięcie przycisku pod którym mamy zapisaną daną stację, powinien odświeżyć AF.
Wygląda na to, że obecnie nowe Swingi w obiegu poza producentem mają jakiś problem, albo jakieś ukryte ustawienia. Proszę sprawdzajcie czy macie włączone AF. Ja mam ale problem z przełączaniem potwierdzam. Wczoraj szumiał mi na ZET z częstotliwości z W-wy mimo, że byłem w Łodzi, nie przełączył się sam, musiałem nacisnąć przycisk memory od ZET. Takie radio jest do niczego
Komentarz
-
Moje radio było zamówione razem z autem - odkupiłem je od kolegi, który miał fabrycznie zamontowane radio i zero problemów(2 antenki). Nie wiem na czym polega problem, ale faktycznie dziwne jest, że problem dotyczy wybrańców.
Może wersja oprogramowania w radiu jest inna?
W ukrytym menu jest dostępna wersja XML (plik konfiguracyjny), które ma Twoje radio i software version.
Jakie macie wersje XML?
screen zaczerpnięty z innego tematu
Sprzedam czarnulkę...
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063
Komentarz
-
Co Ciekawe, kolega Borsuk twierdzi, że tour'y zamawiane z radiem nie mają fabrycznie drugiej anteny.. Forum - Octavia Club Polska .
Rozumiem Cię, że ASO jako specjaliści "najwyższej" klasy powinni pomóc.
Mam przeczucie, że będą zganiać na to, że auto nie zamawiane fabrycznie.
Wątpię, żeby w troubleshootingu Swinga byli biegli(przyjedżasz i mówisz - mam kiepski odbiór, słaby sygnał - a oni: aha, wszystko jasne to będzie to i to).
Ale zachęcam do wizyty, jestem ciekawy co z tego wyjdzieSprzedam czarnulkę...
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063
Komentarz
-
To walnięcie to jest reset radia, działa tak u każdego
A z AF'em mam te same objawy co Wy. Nie przełącza się. Misiul może na to się powołasz w ASO - nie stroi AF...
Dzięki temu znam na pamięć częstotliwości nadajników dla Krakowa
wykaz nadajnikówSprzedam czarnulkę...
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063
Komentarz
-
innova
misiul,
swego czasu rozważaliśmy anteny szybowe. Ja niejako umotywowany przez słabość odbioru FM przez anteny typu rekin wymyśliłem coś takiego jak na zadjęciu. Wspominałem w jednym z wątków, iż obecnie na samym drucie jeżdże do momentu, aż wdroże ostatecznie planowane rozwiązanie (koncpecja mi się też nieznacznie zmienia).
Ponieważ robiłem testy ze zmodernizowanym własnoręcznie rekinem (zaprezentuję w oddzielnym wątku) to przy okazji wyciągnąłem na wierzch tego sławetnego druta. Jak widać biegnie pod listwą podtrzymująca podsufitkę (w chwili fotografowania wisi), następnie schodzi pod uszczelką klapy tylniej i wchodzi w platiki ściany bocznej bagażnika (w trakcie robienie zdjęcia widoczny po prawej stronie). W mieście działa bardzo dobrze. W dalsze trasy się nie wypuszczałem więc nie wiem w którym momentcie zasięg się skończy.
Mam zamiar rozbudować to rozwiązanie do 4-rech tego tytpu anten podłączonych na sumator. Obecnie zaczynam poszukiwać sumatora ze wzmacniaczem(będzie prawdopodobnie pochodził od CATV). KoneKtory w TME: są fajne F-ki do lutowania na dowolny kabel koncentryczny.Załączone pliki
Komentarz
-
machu, to jak sprawdzić soft radia? Chyba tylko VCDs pozostaje...?
[ Dodano: Sro 25 Maj, 11 09:44 ]
Potrzebuje zatem listę osób z podobnym problemem
Lista osób którym nie działa AF (mimo włączenia) w SWING i/lub słaby odbiór stacji FM. Radio montowane poza fabryką - jedna instalacja antenowa (dachowa).
1. misiul
2.machu
3..
Komentarz
-
Mi też nie działa dodatkowe menu, żeby sprawdzić wersję softu.
Z tego co pisali koledzy, to można to aktywować VAGiem.Sprzedam czarnulkę...
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063
Komentarz
Komentarz