Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • np badaniami w labie. gdzie rave deklasuje produkty "premium" ktore tu są zalecane przez niektorych,

    tak samo połajanke zbiera castrol a 0w30 i 0w40 robi zaje#$ste. polecam to ruskie forum ktore czesto linkuje paolo wiele sie idzie dowiedziec

    Komentarz


    • Stary TFSI BWA, poprzednio było Neste 0W40 + Ceratec, teraz jest Xado luxury drive 0w40. Na ucho jest znacznie ciszej

      Komentarz


      • To Ravenol lepszy od Shell-a? bynajmniej jeżeli chodzi o 0w30?

        Komentarz


        • Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
          To Ravenol lepszy od Shell-a? bynajmniej jeżeli chodzi o 0w30?
          lepszy od Shella AV-L 0W30 jest Eurol Syntence FS 0W30
          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

          Komentarz


          • eurol jest poprawny , tani ale nie ma jakis rewelacyjnych dodatkow

            a ravenol 0w30 jak i 0w40 maja molibden i to calkiem nie mało .zreszta shell 0w30 502 (nie avl) tez ma tyle samo molibdenu

            Komentarz


            • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
              np badaniami w labie. gdzie rave deklasuje produkty "premium" ktore tu są zalecane przez niektorych,

              tak samo połajanke zbiera castrol a 0w30 i 0w40 robi zaje#$ste. polecam to ruskie forum ktore czesto linkuje paolo wiele sie idzie dowiedziec
              I tu dotykasz sedna bo takie lepkosci z reguły musza być oparte na dobrych bazach jeśli maja przetrwać założony interwał.

              tal samo Eurol FS 5W30 to kupa w porównaniu z FS 0W30. A doprawiony borem robi się znakomity. (Tak mniemam )

              Komentarz


              • Jak ktoś chce dużo moly to niech szuka LM Moly albo Millersa , Amsy też mają sporo. Oleje 504.00 to inna bajka, a pakiet z borem to obecnie "must have" w nowej recepturze. Można wymieniać Shell, Ams, Specol - widac jak na dłoni, że jedna rodzina i FS-a można w to wpisywac...ale VOA by się przydało.
                Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                Komentarz


                • Osobiście pomykam O1 FL Axr 09 na Mobil1 pek Life 5W50 mam nachulane 467tys i motor nie dobieramy turbo od nowości jedno i to samo
                  VRS Tdi

                  Komentarz


                  • A co lepsze Mo czy B w oleju?

                    Wolfram jest drogi wiec pomijam na razie.
                    Cynk jest świetny ale obciąża układ emisji i oczyszczania spalin.

                    Molibden występuje w formie disiarczku co oznacza ze jest „duży” i z czasem kwaśny (ale to jest akceptowalne jeszcze)



                    Bor ma tez kilka form występowania jak np kwas borowy co wykazuje jego obecność w analizie a jest najgorsza z możliwych aplikacji do środków smarnych.

                    ważna jest jeszcze forma podania składnika

                    Komentarz


                    • gdzie ten molibden w LM

                      post-2-0-26461500-1364696589.jpg



                      Nad amsem to ja spuszcze zazłone milczenia bo po co kopac leżacego . a pamietam jakie bylo spuszczanie nad tym olejem

                      post-2-0-71815900-1446742613.jpg
                      Ostatnio edytowany przez xtremesystems; 13725.

                      Komentarz


                      • dam jeszcze rave zeby widac bylo o czym mowie

                        i bor i Mo

                        post-2-0-13716300-1490342643.jpg


                        i jeszcze neste tak polecany ze niby lepszy od rave a tak naprawde baza przyzwoita ale Mo brak Bor mniej niz w rave

                        post-2-0-21473600-1441788629.jpg

                        Komentarz


                        • Jeździłem na Millers, Fuchs, obecnie Neste a teraz postawie na Ravenol. Widać że Ravenol jest godny uwagi i zalania.
                          strazakp

                          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                            gdzie ten molibden w LM
                            Pisałem o serii Moly w LM, a to co innego:

                            post-2-0-97775100-1364491330.jpg



                            Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                            Nad amsem to ja spuszcze zazłone milczenia bo po co kopac leżacego . a pamietam jakie bylo spuszczanie nad tym olejem
                            masz tu Amsa i lepiej nic nie spuszczaj...

                            post-2-0-54504900-1508986736.jpg


                            W mid/low saps moly to rzadkość chyba tylko Millers pakuje tam tego sporo - choć jak pisałem wcześniej norm nie spełnia:


                            post-2-0-44592500-1447227691.jpg



                            Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                            Komentarz


                            • Na koniec wrzucam Amsa 0w40 w starej formule, ale chyba cały czas dostępnej jeszcze:

                              post-10054-0-90122800-1510064206.jpg


                              Tego Ravenola już dawno wrzucałem i cały czas uważam że to porządna oliwa bo ma przede wszystkim bardzo dobre bazy pao+estry, dodatki tylko dopełniają dzieła, jednak to nie znaczy że jest Ravenol i już nic więcej....bo jest dużo dobrych olejów choćby 0w40, a Ams jest tylko małym przykładem - to nie były oleje z mojej bajki, bo tłuste z dużym poziomem wapnia, co nie szło w parze dla mnie z nowoczesnymi układami oczyszczania spalin, a te z mid/low saps po prostu są za drogie w stosunku do tego co dają - ale po pierwsze to nie znaczy że są złe, a po drugie Ams też zmienia receptury co widać po ostatnich VOA a więc cały czas ewoluują.
                              Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                              Komentarz


                              • Widzę ze Rav został ponownie zauważony i bardzo dobrze.
                                Z ciekawości napisze ze pare lat temu zaufałem podmarce Ravenola - Aveno -> złego słowa nie powiem a moje ochy i achy dostępne są w archiwum.



                                Komentarz


                                • Tak patrzę na te analizy i zastanawiam się ile KROPLi AR9100 nalez dodać do oleju żeby uzyskać taka koncentracje jak w oryginalnych olejach z rzekomo duża dawka boru (nie wiadomo w jakiej formie)

                                  PS. Tak dokształcam się w dziedzinie tribologii i zaczynam nieogarniać tego

                                  jak poprawimy trwałość oleju to kijowo smaruje
                                  jak zrobimy super olej o doskonałych parametrach smarnych na dobrej bazie to olej krótko żyje

                                  Wszyscy zgodnie podniecamy się polialfaolefinami a mało kto wie ze lakują wnętrze silnika jeśli nie dodamy odpowiednich komponentów.

                                  Tak samo jest HC. Mamy 2017 rok i nowoczesna baza HC jest tak dobra ze spokojnie można lać i nie zastanawiać się nad wyższością świat BN nad wielkanocnymi.

                                  Ale nadal pozostaje jedna zasada - często zmieniać

                                  Komentarz


                                  • pedros połowa dawki AR9100 i stosunek boru jest wiekszy niż w wiekszości olejów, a pełna dawka to pamietasz tą analizę?

                                    140.jpg

                                    Dobry HC nie jest zły, szczególnie jak ma dobrą relację parametry / cena i można go zmieniać częściej niż to ogólnie przyjęte, to tylko na zdrowie pójdzie silnikowi.
                                    Ja zmieniam co 10 kkm a przecież mam PAO i to często z AR różniastymi
                                    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                    Komentarz


                                    • a czy wrzucone przez was amsy sa w ogole do kupienia w PL. bo ja przewaznie widze 5w30 eu car formula i jest on slaby

                                      ja to bym chetnie zobaczył analize PENRITE 10 TENTHS PREMIUM 0W-40

                                      ciekawe czy wart jest prawie 3 stow
                                      Ostatnio edytowany przez xtremesystems; 13725.

                                      Komentarz


                                      • Czy każdy olej barwi wnętrze głowicy na złoty kolor? Czy to zależne od materiału głowicy?

                                        Komentarz


                                        • Panowie, od paru tygodni nie mogę przerobić myśli, który olej wybrać do Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM:
                                          1.Ravenol SSL 0W-40 + AR 9200v2;
                                          2. Xado Luxury Drive 0W-40.
                                          Na AR 9200v2 trzeba czekać jeszcze, cena obu zestawów podobna, bo ok 250 zł za 5 L. Macie jakieś konstruktywne za lub przeciw za którąś z tych opcji?
                                          Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                          Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                                            bo ja przewaznie widze 5w30 eu car formula i jest on slaby
                                            wydaje mi sie ze widziales stara analize jego poprzedniej formuly u ruskich jest poprzednia, AEL obecnie jeden z lepszych LowSapsów
                                            Ostatnio edytowany przez robertowicz; 40722.

                                            Komentarz


                                            • a jest nowa analiza?

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                                pedros połowa dawki AR9100 i stosunek boru jest wiekszy niż w wiekszości olejów, a pełna dawka to pamietasz tą analizę?

                                                140.jpg

                                                Dobry HC nie jest zły, szczególnie jak ma dobrą relację parametry / cena i można go zmieniać częściej niż to ogólnie przyjęte, to tylko na zdrowie pójdzie silnikowi.
                                                Ja zmieniam co 10 kkm a przecież mam PAO i to często z AR różniastymi
                                                Jasne ze pamietam i to na tej podstawie wyklarowalem u siebie pogląd ze megadobra opcją jest lekki olej plus nanoborany z tego ARa. Lekki -tj C3 lub 504/507 o obniżonej lepkosci (choć tutaj wpadłem w mała pułapkę i w sumie bardzo dobrze bo „nasz” Eurol przy 100 st C ma znakomitą lepkość 12,4 a jak wiemy gdyby było 12,5 olej nosiłby dumnie 0W40. Inne 5W30 jak Specol miewają ten parametr bliższy 11)

                                                Tak wracając do wyżej wspomnianego Millersa EE za którego każe sobie płacić potężne siano za to EE to czy jego molibden w takich ilościach aby na pewno coś robi poza „wygłuszeniem” oleju? Pomijam ze fak ze olej trochę za bogaty jak na C3. ( Lubię Millersa bo to jeden z czołowych hydrokrakow który wlewalem do siebie w VW)

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
                                                  Czy każdy olej barwi wnętrze głowicy na złoty kolor? Czy to zależne od materiału głowicy?
                                                  Głównie to zależy od rodzaju oleju i częstości wymian. Lekki złoty nalot można tolerować. Polecam regularne płukanki jako prewencyjne działanie żeby nie doprowadzić do gorszego stanu ale skoro czytasz ten wątek to nie masz szans na „brudny silnik”

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Krisss_28 Zobacz wpis
                                                    Panowie, od paru tygodni nie mogę przerobić myśli, który olej wybrać do Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM:
                                                    1.Ravenol SSL 0W-40 + AR 9200v2;
                                                    2. Xado Luxury Drive 0W-40.
                                                    Na AR 9200v2 trzeba czekać jeszcze, cena obu zestawów podobna, bo ok 250 zł za 5 L. Macie jakieś konstruktywne za lub przeciw za którąś z tych opcji?
                                                    A może ten
                                                    Link

                                                    co prawda mie ma on technologii „zaleczenia” ale cena może być bardzo satysfakcjonująca zwłaszcza, że to ten sam producent. A ar9100 jest tańszy i tez działa i można częściej wymieniać.


                                                    ps nie mam pojęcia co to jest ta technologia rewitalizacji tak naprawdę bo marketing i kolory Xado ma opanowane ale ja takie coś robolem przy użyciu już staromodnego tutaj Cerateca.

                                                    Natomiast jeśli wybór ma być tylko pomiędzy tymi dwoma to testuj najpierw jeden potem drugi i tak na zmianę wówczas wyrobisz sobie zdanie. Ryzyka mie ma bo bardzo dobre zestawy wybrałeś (jeśli oczywiscie spełniają normy producenta silnika).
                                                    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X