Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez voltar
    Myśle że mimo wszystko przesadzacie.
    Być może. Natomiast w twoim przypadku naklejka spełniła swoje zadanie w 150%, a przecież o to chodziło temu kto ją tam umieścił.

    Komentarz


    • Nic nie spełniła skoro jeszcze oleju nie kupiłem i zastanawiam się co zostało wlane ...
      Żeby było ciekawiej to mam jeszcze wlepke serwisową w której to możemy wyczytać :

      - nastepna wymiana płynu hamulcowego za 2 lata i konkretna data - OK to jest zgodne z zaleceniami serwisowymi

      - nastepna wymiana oleju ... wg. wskaźnika przeglądów lub : za rok lub 15 tys km ( w zależności od tego co nastąpi wcześniej ). Bezsensowny zapis przy QG1 i oleju long ale jak najbardziej sprytny z punktu widzenia serwisu ...


      O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

      Komentarz


      • Potwierdzam, że nalepka olejowa to tylko reklama a nie nazwa oleju, którym zalany jest silnik. Też tym byłem zainteresowany i takie info ustaliłem.
        Pozdrawiam
        Piotr

        Komentarz


        • SHELL HELIX

          Czy mogę wlać taki olej jako dolewkę - silnik 1.4 tsi, przegląd według wskazań komputera (w książce wpisane QG1).

          Taki mi sprzedali w ASO wraz z zapewnieniem, że na 100 % mogę go wlewać, ale po tym co tu poczytałem to wolę się upewnić.

          Na pytanie, że może mam inny olej zalany (innej marki) odpowiedzieli, że nie ma to znaczenia.

          PS - pytam w nowym wątku bo dodałem ten post w moim starym olejowym wątku, ale pozostał on w czeluściach forum.
          Załączone pliki

          Komentarz


          • Loyd możesz śmiało wlać do swojego 1,4 tsi.

            SHELL HELIX ULTRA AV-L 5W-30 (dawniej Helix Ultra VX 5W-30)
            Shell Helix Ultra VX to syntetyczny olej „low SAPS” umożliwiający wydłużenie przebiegów między wymianami oleju dla silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych i dostawczych koncernu Volkswagen, spełniający wymagania najnowszych norm Volkswagena VW 504.00 i VW 507.00. W silnikach VW z systemem Longlife pozwala na wydłużenie okresu pomiędzy wymianami do 30.000 km w silnikach benzynowych i 50.000 km w silnikach Diesla. Najnowsza technologia oraz specjalna formulacja „low SAPS” zapewniają idealną ochronę najnowocześniejszych silników samochodów osobowych, a także zapobiegają blokowaniu filtrów DPF.

            Zastosowanie

            We wszystkich samochodach marki VW z systemem LongLife Service wymagających produktu spełniającego wymagania normy VW 504.00 (benzyna) lub VW 507.00 (Diesel), VW 506.01, VW 506.00, VW 505.00, VW 503.01, VW 503.00, VW 502.00.
            W innych samochodach wymagających olejów paliwooszczędnych ACEA A3/B4.

            Zalety eksploatacyjne

            Najnowsza technologia i specjalna formulacja; low SABS zapewniają idealną ochronę najnowocześniejszych silników samochodów osobowych.
            Dzięki doskonałej płynności doskonale chroni silnik od momentu jego startu.
            Ułatwia rozruch silnika w warunkach najniższych temperatur.
            W silnikach VW z systemem Longlife pozwala na wydłużenie okresu pomiędzy wymianami do 30.000 km w silnikach benzynowych i 50.000 km w silnikach Diesla.

            [ Dodano: Sob 17 Lip, 10 20:39 ]
            Zamieszczone przez loyd
            Na pytanie, że może mam inny olej zalany (innej marki) odpowiedzieli, że nie ma to znaczenia.
            a co mieli odpowiedzieć ... :haha: (pewnie też nie wiedzą jakim olejem silnik był fabrycznie zalany). :wink:
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              a co mieli odpowiedzieć ... (pewnie też nie wiedzą jakim olejem silnik był fabrycznie zalany).
              No klase lepkosci to chyba znaja a to juz wystarczy zeby byl mieszalny ... przeciez spokojnie mozna nalac olej nawet niespelniajacy normy VW byleby byl syntetykiem i mial ta sama klase lepkosci.


              O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

              Komentarz


              • Przy okazji naprawy autka mechanik wymienił olej w silniku bez mojej wiedzy i zgody. Jak przyszedłem było już za późno. Silnik zalany olejem Petrocanada. Pytam dlaczego takim skoro miałem na wlepce Elfa. A on mi na to, że ten Petrocanada nie jest rozlewany w Polsce (dystrybucja w beczkach 200 l) i tym samym nie jest chrzczony. A o tych: Mobil, Elf, Castrol, Lotos, Shell rozlewanych w Polsce nie chce słyszeć. Zaintrygowało mnie to i proszę OLEJE

                Komentarz


                • Zamieszczone przez voltar
                  przeciez spokojnie mozna nalac olej nawet niespelniajacy normy VW byleby byl syntetykiem i mial ta sama klase lepkosci
                  NIE ! Nie można - voltar poczytaj troszkę o specyfikacjach VW i nie wprowadzaj w błąd.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • potrzebuje sprostowanie, w instrukcji do O1 BCA 1.4 (zmienny okres), jest napisane VW 504 00 (alternatywnie VW 503 00) natomiast na stronie:
                    SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia jest napisane VW 503 00. Sadze ze jest w 100% obojetne ktora specyfikacja?

                    To bedzie pierwsza wymiana w nowym aucie. Co do konkretnego oleju to powinienem wybrac dokladnie ten Castrol na ktorym jezdze czy ktorykolwiek spelniajacy ta specyfikacje? przekartkowalem dokumentacje auta i nie jest napisane co do niego fabrycznie wlali, szukac jeszcze raz?

                    Ostatnie pytanie: ile oleju schodzi na jedna wymiane? cenowo chyba wiekszy sens jest kupic od razu 4l niz 1l

                    pzodrawiam

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez benny1986
                      1.4
                      TSI ?
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez benny1986
                        1.4
                        TSI ?
                        w O1 tylko MPI bylo w poj 1.4

                        Komentarz


                        • ahhh racja nie popatrzyłem, że to O1. Wlać możesz śmiało olej o specyfikacji VW 503.00 - norma VW 504.00 jest wyższa i zawiera w sobie poprzednią.
                          504.00 to droższy olej i ma zastosowanie do silników benzynowych i diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych. To olej silnikowy z systemem Longlife czyli ze zmiennym systemem obsługowym
                          Olej silnikowy VW 503.00 to olej z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
                          Zamieszczone przez benny1986
                          Sadze ze jest w 100% obojetne ktora specyfikacja?
                          TAK... chyba, że masz filtr cząstek stałych w 1,4 wtedy VW 504.00 ....ale zapewne go nie masz :szeroki_usmiech
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Dzieki za odp, jak mnie stac na nowe auto to nie bede oszczedzal na oleju, lejemy 504 bo z tego co napisales na logike wynika ze bedzie pasowal do kazdego 1.4 16V MPI. To jeszcze dwie otwarte kwestie:

                            Co do konkretnego oleju to powinienem wybrac dokladnie ten Castrol na ktorym jezdze czy ktorykolwiek spelniajacy ta specyfikacje? przekartkowalem dokumentacje auta i nie jest napisane co do niego fabrycznie wlali, szukac jeszcze raz?
                            ile oleju schodzi na jedna wymiane?

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Zamieszczone przez voltar
                              przeciez spokojnie mozna nalac olej nawet niespelniajacy normy VW byleby byl syntetykiem i mial ta sama klase lepkosci
                              NIE ! Nie można - voltar poczytaj troszkę o specyfikacjach VW i nie wprowadzaj w błąd.
                              Miałem na myśli generalną zasadę mieszalności i kompatybilności olejów o tej samej lepkości i jakości. Oczywiście może sobie VW czy inny producent co innego zastrzec w normie producenckiej i bardziej wyśrubować wymagania jakościowe ale tragedii bym się nie spodziewał po zalaniu oleju który tej normy nie posiada...czego oczywiście nie zalecam szczególnie w okresie gwarancji.


                              O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez voltar
                                generalną zasadę mieszalności i kompatybilności olejów o tej samej lepkości i jakości
                                :hmm voltar jak to napisał Kolega dzida mamy veekend :P wrzuć sobie na luz :wink: (zalej sobie silnik zwykłym syntetycznym olejem....a potem wymieniaj filtr cząstek stałych jak zostanie zapchany...jak zapłacisz porządną kasę to zrozumiesz o co chodzi z normą VW 504.00 lub 507.00 - dodatkowo specyfikacje oleju VW zostały tak dobrane by zastosowana technologia wydłużała trwałość układów katalitycznych zmniejszających emisję składników toksycznych spalin. Oleje te posiadają system chroniący silnik przed zużyciem, który zapewnia ochronę nowoczesnych jednostek FSI, TDI i turbodoładowanych silników benzynowych).
                                Owszem - oleje te mogą być mieszalne ze wszystkimi olejami spełniającymi specyfikację API SH, SJ, SL, SM ale muszą one posiadać normy VW.
                                Zmiany zastosowane w konstrukcji silników i układzie redukcji spalin, wymusiły konieczność opracowania zupełnie nowych formulacji olejów o niskim poziomie popiołu siarczanowego, siarki i fosforu - czyli czynników mających wpływ na tworzenie popiołów i zanieczyszczanie katalizatorów. Wprowadzenie tych ograniczeń spowodowało rewolucję w chemii dodatków uszlachetniających.
                                Konieczne okazało się zastosowanie zupełnie nowych związków chemicznych, które nie tworzą popiołów w procesie spalania, a jednocześnie zapewnią takie same zabezpieczenie współpracujących części i tak samo długie przebiegi między wymianami, jak oleje dotychczas stosowane.
                                Dla nowych formulacji olejów wprowadzono określenie "low SAPS" - oznaczające niski poziom popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S). Poziom ograniczeń zależy od klasy jakości ACEA: dla klasy E6 (ciężarówki) - SA ( popiół siarczanowy (sulphated ash-S.A.) [poniżej 1, 0%, S (siarka) 0, 3%, P (fosfor) 0, 08%, natomiast dla samochodów osobowych ACEA C2/C3 - SA poniżej 0, 8%; ACEA C1/C4 - SA poniżej 0,5%]
                                Najnowocześniejsze oleje umożliwiają zabezpieczenie filtrów cząstek stałych DPF przed zablokowaniem przy maksymalnie wydłużonych przebiegach.
                                I to tyle w tym temacie...

                                [ Dodano: Nie 18 Lip, 10 09:32 ]
                                Zamieszczone przez benny1986
                                przekartkowalem dokumentacje auta i nie jest napisane co do niego fabrycznie wlali, szukac jeszcze raz?
                                NIE - bo nie znajdziesz wybierz Marke oleju tak by była dostępna i najbardziej Tobie odpowiadała i trzymaj się ogólnie zasady by nie zmieniać często Marek różnych producentów oleju silnikowego.
                                Zamieszczone przez benny1986
                                powinienem wybrac dokladnie ten Castrol na ktorym jeżdze
                                tak, ale jeśli już to Castrol Edge (nie Magnatec).
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • 1.6 BSE, QG1, nie wiadomo czym zalany czyli standard

                                  teraz co kupić na dolewke. przeczytalem caly temat ale malo o oleju do tego silnika... instrukcja mówi ze normy oleju w QG1 dla mnie to VW 503 lub 504 (dla 1.4 i 1.4 TSI tez). Jak zapytalem sie w serwisie to mowili zeby kupic Mobila o tej specyfikacji i sie nie przejmować.

                                  W ogóle zmienny okres mi sie nie podoba, przyzwyczailem sie ze zmienia sie jeden ten sam olej co 10 tys i koniec

                                  Wg tego co udało mi sie wyczytac, niezależnie od marki każdy olej 0w30 spełnia norme 503
                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez rkb
                                    W ogóle zmienny okres mi sie nie podoba, przyzwyczailem sie ze zmienia sie jeden ten sam olej co 10 tys i koniec
                                    to nie turbo, tutaj akurat spokojnie możesz dawać na tych zmiennych
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      zalej sobie silnik zwykłym syntetycznym olejem....a potem wymieniaj filtr cząstek stałych jak zostanie zapchany...jak
                                      PAOLO ESCO : Dzieki za rady ale nie mam ani weekendu ani filtra czastek stałych hehe wiec nie mam tez problemu. Jednak nie zrozumiałeś do końca o czym pisałem , nikomu tu nie polecałem stosowania olejow bez norm VW.


                                      O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez voltar
                                        nikomu tu nie polecałem stosowania olejow bez norm VW.
                                        Zamieszczone przez voltar
                                        spokojnie mozna nalac olej nawet niespelniajacy normy VW
                                        :chytry :nono
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • PAOLO ESCO : Dobra masz racje, wprowadzilem polowe OCP w bład Ja tam tak bezkrytycznie nie wierze w to co ludzie wypisuja , ale reasumujac chodzilo mi o to ze dzis wiele olejów syntetycznych spełnia wyśrubowane normy jakościowe ale nie maja przecież rekomendacji każdego producenta bo to byłoby bez sensu.


                                          O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez voltar
                                            reasumujac chodzilo mi o to ze dzis wiele olejów syntetycznych spełnia wyśrubowane normy jakościowe ale nie maja przecież rekomendacji każdego producenta
                                            i trzeba było tak od razu napisać. Zgadzam się.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • czy jak doleje olej o normie 503 do oleju o normie 504 (lub odwrotnie) to moze cos sie kaszanic ? obydwie normy sa dobre (QG1) , ale za cholere nie wiem co tam wlali w fabryce. Moze nie bede musial nic dolewac, ale nie chce byc zaskoczony gdzies na autostradzie...
                                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                              Komentarz


                                              • A jaki olej na wymiane do 1.2 TSI .
                                                Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Langusta
                                                  A jaki olej na wymiane do 1.2 TSI
                                                  A co jest napisane w instrukcji?

                                                  Komentarz


                                                  • Wybór oleju należy do właściciela auta. Musi on jedna spełniać normy, które są wymagane przez producenta silników. W każdej książce serwisowej są informacje jakie wymagania (normy VW) powinien spełniać olej.
                                                    Jednocześnie zawsze podawana jest informacja o tym, że wszelkie informacje zawarte w książeczce dotyczące wymagań parametrów mogą się zmieniiać i o szczegóły należy pytać w autoryzowanym serwisie.
                                                    Podam przykład:
                                                    ja mam OII FL 1,6 MPI i w książeczce mam wpis, że olej powinien spełniać normy 503 lub 504.
                                                    Auto jest z zeszłego roku. W styczniu wyszła informacja, że w autach z QG1 powinien być użyty olej spełniajacy normę VW 504.
                                                    Na moje pytanie w serwisie jaki ole mam kupić (aby mnie zapłacić za 1 przegląd) Dostałe informację, że przyjmą mi tylko olej spełniajacy normę VW 504, bo takie maja wytyczne od producenta silników.
                                                    Sprawdziłem tą informację i faktycznie, aktualnie obowiązującymi normami są 504 (benzyna) i 507 (diesel)
                                                    Dopuszcza się ewentualnie w przypadku benzyny 503. W szczególnym przypadku można dolać olej z normą 502 nie wiecej jednak niż 0,5 l.
                                                    Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X