Zamieszczone przez voltar
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Nic nie spełniła skoro jeszcze oleju nie kupiłem i zastanawiam się co zostało wlane ...
Żeby było ciekawiej to mam jeszcze wlepke serwisową w której to możemy wyczytać :
- nastepna wymiana płynu hamulcowego za 2 lata i konkretna data - OK to jest zgodne z zaleceniami serwisowymi
- nastepna wymiana oleju ... wg. wskaźnika przeglądów lub : za rok lub 15 tys km ( w zależności od tego co nastąpi wcześniej ). Bezsensowny zapis przy QG1 i oleju long ale jak najbardziej sprytny z punktu widzenia serwisu ...
Komentarz
-
-
SHELL HELIX
Czy mogę wlać taki olej jako dolewkę - silnik 1.4 tsi, przegląd według wskazań komputera (w książce wpisane QG1).
Taki mi sprzedali w ASO wraz z zapewnieniem, że na 100 % mogę go wlewać, ale po tym co tu poczytałem to wolę się upewnić.
Na pytanie, że może mam inny olej zalany (innej marki) odpowiedzieli, że nie ma to znaczenia.
PS - pytam w nowym wątku bo dodałem ten post w moim starym olejowym wątku, ale pozostał on w czeluściach forum.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Loyd możesz śmiało wlać do swojego 1,4 tsi.
SHELL HELIX ULTRA AV-L 5W-30 (dawniej Helix Ultra VX 5W-30)
Shell Helix Ultra VX to syntetyczny olej „low SAPS” umożliwiający wydłużenie przebiegów między wymianami oleju dla silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych i dostawczych koncernu Volkswagen, spełniający wymagania najnowszych norm Volkswagena VW 504.00 i VW 507.00. W silnikach VW z systemem Longlife pozwala na wydłużenie okresu pomiędzy wymianami do 30.000 km w silnikach benzynowych i 50.000 km w silnikach Diesla. Najnowsza technologia oraz specjalna formulacja „low SAPS” zapewniają idealną ochronę najnowocześniejszych silników samochodów osobowych, a także zapobiegają blokowaniu filtrów DPF.
Zastosowanie
We wszystkich samochodach marki VW z systemem LongLife Service wymagających produktu spełniającego wymagania normy VW 504.00 (benzyna) lub VW 507.00 (Diesel), VW 506.01, VW 506.00, VW 505.00, VW 503.01, VW 503.00, VW 502.00.
W innych samochodach wymagających olejów paliwooszczędnych ACEA A3/B4.
Zalety eksploatacyjne
Najnowsza technologia i specjalna formulacja; low SABS zapewniają idealną ochronę najnowocześniejszych silników samochodów osobowych.
Dzięki doskonałej płynności doskonale chroni silnik od momentu jego startu.
Ułatwia rozruch silnika w warunkach najniższych temperatur.
W silnikach VW z systemem Longlife pozwala na wydłużenie okresu pomiędzy wymianami do 30.000 km w silnikach benzynowych i 50.000 km w silnikach Diesla.
[ Dodano: Sob 17 Lip, 10 20:39 ]
Zamieszczone przez loydNa pytanie, że może mam inny olej zalany (innej marki) odpowiedzieli, że nie ma to znaczenia.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOa co mieli odpowiedzieć ... (pewnie też nie wiedzą jakim olejem silnik był fabrycznie zalany).
Komentarz
-
-
Przy okazji naprawy autka mechanik wymienił olej w silniku bez mojej wiedzy i zgody. Jak przyszedłem było już za późno. Silnik zalany olejem Petrocanada. Pytam dlaczego takim skoro miałem na wlepce Elfa. A on mi na to, że ten Petrocanada nie jest rozlewany w Polsce (dystrybucja w beczkach 200 l) i tym samym nie jest chrzczony. A o tych: Mobil, Elf, Castrol, Lotos, Shell rozlewanych w Polsce nie chce słyszeć. Zaintrygowało mnie to i proszę OLEJE
Komentarz
-
-
potrzebuje sprostowanie, w instrukcji do O1 BCA 1.4 (zmienny okres), jest napisane VW 504 00 (alternatywnie VW 503 00) natomiast na stronie:
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Ogolne/85 jest napisane VW 503 00. Sadze ze jest w 100% obojetne ktora specyfikacja?
To bedzie pierwsza wymiana w nowym aucie. Co do konkretnego oleju to powinienem wybrac dokladnie ten Castrol na ktorym jezdze czy ktorykolwiek spelniajacy ta specyfikacje? przekartkowalem dokumentacje auta i nie jest napisane co do niego fabrycznie wlali, szukac jeszcze raz?
Ostatnie pytanie: ile oleju schodzi na jedna wymiane? cenowo chyba wiekszy sens jest kupic od razu 4l niz 1l
pzodrawiam
Komentarz
-
-
ahhh racja nie popatrzyłem, że to O1. Wlać możesz śmiało olej o specyfikacji VW 503.00 - norma VW 504.00 jest wyższa i zawiera w sobie poprzednią.
504.00 to droższy olej i ma zastosowanie do silników benzynowych i diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych. To olej silnikowy z systemem Longlife czyli ze zmiennym systemem obsługowym
Olej silnikowy VW 503.00 to olej z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
Zamieszczone przez benny1986Sadze ze jest w 100% obojetne ktora specyfikacja?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dzieki za odp, jak mnie stac na nowe auto to nie bede oszczedzal na oleju, lejemy 504 bo z tego co napisales na logike wynika ze bedzie pasowal do kazdego 1.4 16V MPI. To jeszcze dwie otwarte kwestie:
Co do konkretnego oleju to powinienem wybrac dokladnie ten Castrol na ktorym jezdze czy ktorykolwiek spelniajacy ta specyfikacje? przekartkowalem dokumentacje auta i nie jest napisane co do niego fabrycznie wlali, szukac jeszcze raz?ile oleju schodzi na jedna wymiane?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez voltarprzeciez spokojnie mozna nalac olej nawet niespelniajacy normy VW byleby byl syntetykiem i mial ta sama klase lepkosci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voltargeneralną zasadę mieszalności i kompatybilności olejów o tej samej lepkości i jakości
Owszem - oleje te mogą być mieszalne ze wszystkimi olejami spełniającymi specyfikację API SH, SJ, SL, SM ale muszą one posiadać normy VW.
Zmiany zastosowane w konstrukcji silników i układzie redukcji spalin, wymusiły konieczność opracowania zupełnie nowych formulacji olejów o niskim poziomie popiołu siarczanowego, siarki i fosforu - czyli czynników mających wpływ na tworzenie popiołów i zanieczyszczanie katalizatorów. Wprowadzenie tych ograniczeń spowodowało rewolucję w chemii dodatków uszlachetniających.
Konieczne okazało się zastosowanie zupełnie nowych związków chemicznych, które nie tworzą popiołów w procesie spalania, a jednocześnie zapewnią takie same zabezpieczenie współpracujących części i tak samo długie przebiegi między wymianami, jak oleje dotychczas stosowane.
Dla nowych formulacji olejów wprowadzono określenie "low SAPS" - oznaczające niski poziom popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S). Poziom ograniczeń zależy od klasy jakości ACEA: dla klasy E6 (ciężarówki) - SA ( popiół siarczanowy (sulphated ash-S.A.) [poniżej 1, 0%, S (siarka) 0, 3%, P (fosfor) 0, 08%, natomiast dla samochodów osobowych ACEA C2/C3 - SA poniżej 0, 8%; ACEA C1/C4 - SA poniżej 0,5%]
Najnowocześniejsze oleje umożliwiają zabezpieczenie filtrów cząstek stałych DPF przed zablokowaniem przy maksymalnie wydłużonych przebiegach.
I to tyle w tym temacie...
[ Dodano: Nie 18 Lip, 10 09:32 ]
Zamieszczone przez benny1986przekartkowalem dokumentacje auta i nie jest napisane co do niego fabrycznie wlali, szukac jeszcze raz?Zamieszczone przez benny1986powinienem wybrac dokladnie ten Castrol na ktorym jeżdzePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
1.6 BSE, QG1, nie wiadomo czym zalany czyli standard
teraz co kupić na dolewke. przeczytalem caly temat ale malo o oleju do tego silnika... instrukcja mówi ze normy oleju w QG1 dla mnie to VW 503 lub 504 (dla 1.4 i 1.4 TSI tez). Jak zapytalem sie w serwisie to mowili zeby kupic Mobila o tej specyfikacji i sie nie przejmować.
W ogóle zmienny okres mi sie nie podoba, przyzwyczailem sie ze zmienia sie jeden ten sam olej co 10 tys i koniec
Wg tego co udało mi sie wyczytac, niezależnie od marki każdy olej 0w30 spełnia norme 503
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkbW ogóle zmienny okres mi sie nie podoba, przyzwyczailem sie ze zmienia sie jeden ten sam olej co 10 tys i koniecsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOzalej sobie silnik zwykłym syntetycznym olejem....a potem wymieniaj filtr cząstek stałych jak zostanie zapchany...jak
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO : Dobra masz racje, wprowadzilem polowe OCP w bład Ja tam tak bezkrytycznie nie wierze w to co ludzie wypisuja , ale reasumujac chodzilo mi o to ze dzis wiele olejów syntetycznych spełnia wyśrubowane normy jakościowe ale nie maja przecież rekomendacji każdego producenta bo to byłoby bez sensu.
Komentarz
-
-
Wybór oleju należy do właściciela auta. Musi on jedna spełniać normy, które są wymagane przez producenta silników. W każdej książce serwisowej są informacje jakie wymagania (normy VW) powinien spełniać olej.
Jednocześnie zawsze podawana jest informacja o tym, że wszelkie informacje zawarte w książeczce dotyczące wymagań parametrów mogą się zmieniiać i o szczegóły należy pytać w autoryzowanym serwisie.
Podam przykład:
ja mam OII FL 1,6 MPI i w książeczce mam wpis, że olej powinien spełniać normy 503 lub 504.
Auto jest z zeszłego roku. W styczniu wyszła informacja, że w autach z QG1 powinien być użyty olej spełniajacy normę VW 504.
Na moje pytanie w serwisie jaki ole mam kupić (aby mnie zapłacić za 1 przegląd) Dostałe informację, że przyjmą mi tylko olej spełniajacy normę VW 504, bo takie maja wytyczne od producenta silników.
Sprawdziłem tą informację i faktycznie, aktualnie obowiązującymi normami są 504 (benzyna) i 507 (diesel)
Dopuszcza się ewentualnie w przypadku benzyny 503. W szczególnym przypadku można dolać olej z normą 502 nie wiecej jednak niż 0,5 l.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
Komentarz