Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez Pidziek
    widziałeś zapisek o teście Volvo przy -30st.C
    który konkretnie?

    aha na statoillubricants.com dokładnie karta z 2011-11-16 statoillubricants.com - Ta strona jest na sprzedaż! - statoillubricants Zasoby i informacje. CCS przy -35 °C = 6030 a w polskiej karcie znów jest błąd podali CCS przy -30 C = 6030 a z tego co wiem to CCS dla olejów 0W30 powinien być podany przy -35C. Mylę się?
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • #27
      bylem w garazu PAOLO i macam te oleje tre na palcach i dla mnie jednak marginalna roznica

      motul jakbym mial szukac dziury w calym jest troszke bardziej sliski, na pewno byl gestszy
      z koleju castrola ciezej bylo z paluchów zetrzec i smierdzial bardziej



      jesli mialbym je testowac organoeptycznie to w inny sposob i z kobita :roll: , ale niestety ze sa trujace to tak sie nie da :evil:
      no i wynik moglby byc niemiarodajny bo wiadomo czlowiek wtedy nie mysli ops:

      Komentarz


      • #28
        jesli mialbym je testowac organoeptycznie to w inny sposob i z kobita , ale niestety ze sa trujace to tak sie nie da
        no i wynik moglby byc niemiarodajny bo wiadomo czlowiek wtedy nie mysli
        hahaha :diabelski_usmiech

        zapunktowałeś kolego

        Komentarz


        • #29
          xtremesystems - nie - różnica jest wyczuwalna i (dokładnie taka jak opisałem) w stosunku do olejów, które stosowałem wcześniej. Nie sugeruj się tym bo to nie oznacza, że olej jest cudowny, różni się i tyle w ten sposób i to się od razu daje wyczuć.
          Zamieszczone przez xtremesystems
          czlowiek wtedy nie m
          podobno myśli ale mózgu nie używa tylko ...hmm
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez natash
            ale na wymianie pójdzie Liqui Moly TopTec 4600 5W30, bo podobno lepszy na miasto i odcinki 15 km...
            a który nie jest dobry na miasto i krótkie odcinki z 5W30 ? I kto Ci sprzedał taką teorię ?
            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
            _______________________________________

            Komentarz


            • #31
              moze roznica jest wyczowalna miedzy tymi o ktorych ty piszesz.

              ja opisuje miedzy castrol egde 5w30 507 i motul xclean+ 5w30 507

              w zaden sposob nie neguje twojej obserwacji . na bazie twojej zrobilem swoja

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez innova
                kto Ci sprzedał taką teorię ?
                --- >
                Zamieszczone przez natash
                5W40
                ---> chce zmienić na
                Zamieszczone przez natash
                5W30
                będzie lepiej...?

                Zamieszczone przez xtremesystems
                na bazie twojej zrobilem swoja
                jasne, spoko. Ale zaskoczyłeś mnie z tym Castrolem FTS, że jednak jego byś wolał. Ciekawe jak sprawdzi się w lecie i jakie temeratury będzie osiągał.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  patrzyłeś na tak starą kartę? Przecież Twój "przyjaciel" uświadamiał nas że: " powinno się przyjmować za obowiązującą najnowszą aktualizację karty".
                  no i zerknąłem na tę wskazywaną przez polską sieć dystrybucji... i wyszło co wyszło
                  przecież napisałem Ci jakie ja mam kryteria dodatkowe a Ty postanowiłeś zrobić z tego fi fi ri fi, OK.

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  o czym Ty piszesz? Nie pamiętam żadnego prostowania z mojej strony - piszesz o swoich wypowiedziach to napisz to wprost a nie wciskaj mi niczego zresztą bardzo "wywrotnie".
                  o tym jak się zakiwałeś nadając płukance cudowne właściwości, już zapomniałeś? szybko! wszak to niedawno było, zerknij do archiwum wątku (cytując Twoje pomysły)

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  innova napisał/a:
                  Przepraszać nie musisz gdyż każdy ma prawo do swojego zdania/opinii natomiast tu wyrażam konkretnie swoje zdanie
                  jak najbardziej. Tylko poproszę pisz za siebie w liczbie pojedynczej nie używając liczby mnogiej.
                  chciałeś czepiać się słówek to wskaż gdzie ja napisałem cokolwiek w liczbie mnogiej. Poza tym zawsze piszę w swoim imieniu i za siebie

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Mogło być o wiele gorzej. Podobno wążne jest nie jak facet zaczyna ale jak kończy. Niektórzy kończą żałośnie jak widać było na forum.
                  za to niektóre uwagi były niezwykle trafne

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Może coś o Millerze, Fuchsie , Amsoilu, Castrolu napiszesz? Czy skupiasz się tylko na LazerWay i Liqui Moly - bardzo Tobie i kilku osobom przeszkadzają te marki. Dziwne. Są tak dobre czy tak złe?
                  skupiam się na tym, o czym już wspomniałem wcześniej: na obalaniu mitów o olejach W40 oraz na tym, iż niektóre oleje nie chcą sprzedawać się same i wymagają nadmiernej dodatkowej promocji. No i tu doszło do kolizji między nami: ja wyraziłem swoją opinię o LM no a że Ty właśnie tę markę promujesz (już na pierwszych stronach nowego wątku dałeś upust) czy też nad wyraz lubisz niezależnie od tego LazerWay V )W-30 który owiany jest dziwną historią przemian i klient może zostać łatwo wprowadzony w błąd. I żeby nie było to wprowadzenie w błąd i bałagan w tym przypadku nie Tobie zarzucam.

                  teraz o innych olejach zgodnie z Twoim życzeniem/prośbą:

                  Castrol: niewątpliwie lider i z pewnością sprawdzony oraz dobry olej jak i producent, który szuka optymalizacji i kompromisu pomiędzy kosztami produkcji a jakością. I żeby nie było że kompromis i w ogóle to umówmy się, to jest kompromis akceptowalny i potwierdzony aprobatami a silniki spokojnie jeżdżą na tym oleju (W30) przez całe swoje życie. Olej ten z pewnością nie jest przyczyną złych rzeczy które u niektórych występują. No i podoba mi się, iż Castrol dostrzegł iż warsztatom nie ma co wciskać olejów W40 i skrócił dostępność tej lepkości na rzecz W30

                  odnośnie pozostałych dużo pisałem o marketingu wiążąc to z mentalnością poszczególnych nacji, do tego należałoby dodać doświadczenie, i ani przez chwilę nie odczuwałem potrzeby przetestowania rozwiązań czy w szczególności Amsoil czy Millers. w przypadku tego drugiego zerknąłem tylko na potencjał oraz na bałagan z 0W30 i już więcej mi nie było trzeba.

                  o Fuchsie Titan Supersyn LL + 0W30 który obecnie używam, napiszę więcej jak przejeżdżę minimum 15k. Na dziś wskazałem znacząco niższe spalanie względem LM 5W40 czyli mniejsze opory własne. Wskazałem, iż na dogrzanym silnik pracuje równie cicho lub nawet ciszej niż na LM a po uruchomieniu na zimnym słyszalne jest delikatne mruczenie (ale trzeba być naprawdę czujnym i wiedzieć czego szukać i nic co związane z metalicznymi dźwiękami) jak w przypadku sportowego silnika. W dalszej części chcę zobaczyć czy podobnie jak LM zacznie znikać z miski po przejechaniu 13000k (Ci debilni inżynierowie o to zadbali, pamiętasz ?), niech ja sobie przypomnę komu to zarzucano wypromowanie tego oleju na forum

                  Przyjrzałem się też ofercie rodzimych producentów, gdyż w myśl wyrażanej oficjalnie na forum mojej filozofii/doświadczenia (znowu lata współpracy z różnymi nacjami) w pierwszej kolejności do niemieckiego silnika staram się dopasować niemiecki olej, ale wcale nie wyznaję zasady że im bardziej odległe i nieznane to lepsze. Niestety w przypadku olejów o V100 poniżej 10 nie za wiele da się zidentyfikować i do tego opatrzonego aprobatami VW, zatem jest tu sporo do zrobienia a z drugiej strony rafinerie mają na celowniku przede wszystkim przerób masowy i nie sądzę aby im się chciało cokolwiek robić w kierunku optymalizacji parametrów fizykochemicznych dla konkretnych celów.
                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                  _______________________________________

                  Komentarz


                  • #34
                    No to Panowie innova i PAOLO ESCO, będzie lepiej czy nie?

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      więc zostaw swoje złośliwości na kolejny wątek to nie jest odpowiednie miejsce. Zastosuj wobec mnie opcję "Ignoruj".
                      to nie złośliwości tylko fakty Cię przygniatają czasem i zaczyna się niezła karuzela zamieszania i żeby nie było że to złośliwość czy coś tam ale ja naprawdę dostrzegłem, iż najfajniej i najspokojniej było jak Ty siedziałeś obrażony (to odnośnie ignoruj)... długo nie wysiedziałeś co zresztą też przewidywałem
                      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                      _______________________________________

                      Komentarz


                      • #36
                        ad: sory nawet nie chce mi się odpisywać. Wciśnij "ignoruj" będziesz miał mnie z głowy.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • #37
                          PAOLO ESCO, przypominam Ci, że olej spełniający normę VW504.00/507.00 nie jest olejem "Low SAPS", a tylko "Mid SAPS".
                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez natash
                            No to Panowie innova i PAOLO ESCO, będzie lepiej czy nie?
                            \

                            natash, czytałeś ten wątek od kilku tygodni. Treść, wnioski, zalecenia itp (poza stanowiskami powiedzmy konserwatywnymi), kierunki rozwoju, wskazują na W30 miast W40 i co do tego nie ma wątpliwości. Teraz czy zdecydujesz się na 5W-30 czy też 0W-30 to jest dopiero zagadnienie na chwilę przemyśleń ale znowu czytając wątek raczej wyczuwasz już, iż W30 jest tutaj istotne a jak wyzerujesz piątkę z przodu to tylko polepszysz sprawę, resztę gwarantuje Ci aprobata. Tylko zwróć uwagę na parametry faktyczne oleju przed zakupem, gdyż PAOLO zaprezentował (nawet dobrze się stało) pewien absurd albo trick albo konsekwencję bałaganu: olej 5W30 w przypadku Statoila uzyskał rangę (tylko wewnętrznie w Statoil) 0W30. W międzyczasie na przestrzeni 2lat ten sam produkt znacząco zmienił swoje właściwości a to nie jest normalne i nie świadczy dobrze o producencie i produkcie zwłaszcza jeżeli parametry uległy zmianie znacząco a nazwa się nie zmieniła. Owszem ma niską temperaturę płynięcia ale są oleje 0W30 z podobną temperaturą płynięcia, tymi samymi aprobatami ale lepkością właściwszą dla 0W30.

                            natash,
                            jedna praktyczna uwaga: im bardziej zbliżysz się z lepkością w 100stC (patrząc w karty katalogowe) do wartości z przedziału 9-10 pamiętając przy tym o aprobatach (wtedy nikt nie zakłóci Twojego spokoju sumienia mówiąc o cudownych przemianach itd), tym więcej koni odzyskasz ze strat w silniku na rzecz układu przeniesienia napędu a Twoje paliwko w mniejszej mierze będzie szło na grzanie się oleju i silnika (który zaraz będzie musiał być schładzany przez właściwy dla tego zadania układ) a na faktyczną jazdę.
                            Im bardziej zbliżysz się z lepkością w 40stC (znowu patrząc na parametry kart katalogowych) do wartości 50 (byleby nie niżej niż 10 bo to już będzie podejrzane ale jak niżej niż 50 to jeszcze lepiej) tym lepiej Twój silnik będzie smarowany w fazie rozruchu (a ta trwa kilkanaście minut czyli całość Twojego przejazdu w mieście praktycznie)
                            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                            _______________________________________

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez Nexus6
                              olej spełniający normę VW504.00/507.00 nie jest olejem "Low SAPS", a tylko "Mid SAPS".
                              ok pamiętam, że kiedyś już chyba o tym pisałeś.
                              Dla nowych formulacji olejów wprowadzono określenie „low SAPS” – oznaczające niski poziom popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S). Poziom ograniczeń zależy od klasy jakości ACEA: dla samochodów osobowych ACEA C2/C3 - SA< 0, 8%; ACEA C1/C4 – SA < 0,5%.
                              Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).
                              Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).
                              Full SAPS - brak ograniczeń odnośnie zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki.
                              Zwykle charakteryzuje się ACEA C1/C4 niskim SAPS, lub ACEA C2/C3 Mid SAPS (takich jak 504.00/507.00)
                              Zweryfikuję, sam mogę się mylić czego przecież nie wykluczam.
                              Zresztą producenci też różnie to podają:
                              Amsoil AFL 5W/30 z VW 507.00 Formulated with low sulfated ash, phosphorus and sulfur (SAPS) - ciekawe.
                              Podobnie Castrol "SLX Professioanl Powerflow VW Longlife III 5W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy :wink: opracowany przy współpracy z Grupą VW jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z filtrami cząstek stałych w innowacyjnej technologii Clean Performance Technology" - mimo że ma C3.

                              Link + Volkswagen Oil Specifications - oilspecifications.org

                              W poprzednim wątku było już o tym "Low i Mid SAPS", można odświeżyć i uaktualnić.

                              Zamieszczone przez innova
                              pewien absurd albo trick albo konsekwencję bałaganu
                              albo albo albo - kolejne bicie piany.
                              Zamieszczone przez innova
                              olej 5W30 w przypadku Statoila uzyskał rangę (tylko wewnętrznie w Statoil) 0W30.
                              ...ale mi nowina. Kontaktowałeś się z Statoil Polska w tej sprawie? Co powiedzieli?
                              Tylko konkretnie.
                              Zamieszczone przez innova
                              W międzyczasie na przestrzeni 2lat ten sam produkt znacząco zmienił swoje właściwości a to nie jest normalne i nie świadczy dobrze o producencie i produkcie zwłaszcza jeżeli parametry uległy zmianie znacząco a nazwa się nie zmieniła.
                              brednie, brednie, brednie. Nawet nie wykazałeś się minimum chęci, by skontaktować się w tej sprawie ze Statoil Polska (podobnie jak Twój przyjaciel/przyjaciółka), więc nie pisz głupot, nie oczerniaj bezpodstawnie. Ja dzwoniłem, pisałem do nich i rozmawiałem w sprawie LazerWay więc przestań przedstawiać tutaj swoje pseudo domysły i skup sie na konkretach.
                              Dzięki Twojemu przyjacielowi/przyjaciółce admin zamknął poprzedni wątek :x więc dziekuję Tobie za rozmowę. Do mnie, o mnie, w mojej sprawie, posługując się moim nickiem i moimi wypowiedziami proszę już nie pisać.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                brednie, brednie, brednie.
                                oj oj joj
                                trzeba było jeszcze ze dwie linijki o tych bredniach napisać w celu odwrócenia uwagi od istoty sprawy co jest zresztą typowe dla Ciebie (poza innymi modyfikacjami)

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                więc przestań przedstawiać tutaj swoje pseudo domysły i skup sie na konkretach.
                                no i jak się skupiłem to znowu zacząłeś kręcić karuzelę aby rozmydlić te konkrety... no i fajnie że znowu zintonowałeś to tak doniośle i postanowiłeś nawet podkreślić elementy, które to właśnie Tobie są zarzucane, słusznie zresztą. To takie typowe w tym wątku, iż własne cechy i działania i zachowania niektórzy przypisują innym.

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Ja dzwoniłem, pisałem do nich i rozmawiałem w sprawie LazerWay
                                a ja nie widzę podstaw i potrzeby aby użytkownik oleju musiał dzwonić do producenta (jego przedstawiciela na dany kraj) celem wyjaśnienia co ostatecznie kupił, tj olej o lepkości V100 bliskiej 10 czy też V100 raczej powyżej 12 (a to duża różnica), lub też V40 równe 72 miast zdeklarowanego 54. No ale gdybym dostrzegł aż takie różnice to faktycznie być może uznałbym, iż sprawa wymaga wyjaśnienia i to w oparciu o przepisy prawa i inne dekrety a nie w oparciu o dyskusje z Panią ze Statoila

                                Natomiast ogólnie to żeby Ci nie dawać za dużo pożywki i miejsca na kolejną ucieczkę od konkretów, to jasno się określę: nie dyskredytuję linii produkcyjnej Statoil a analizuję ten konkretny i kontrowersyjny przypadek (gdybyś przytargał jakieś 0W-40 to nawet bym nie zwrócił uwagi bo takie oleje mnie nie interesują) który sam tu zresztą przytargałeś. Już samo to, iż w linii która opisuje Twojego LazerWay V 0W-30 jest on klasyfikowany raz jako 5W-30 (w/g SAE) a później samozwańczo jako 0W-30 i takie emblematy nosi na opakowaniu jest dla mnie powodem do przypuszczeń, iż nabywca może zostać wprowadzony w błąd...

                                no a od osoby która się uważa za szanowanego i niezależnego eksperta oczekiwałbym właśnie wskazywania tego problemu a nie chowania go za kurtyną indywidualnych, enigmatycznych rozmów.

                                Ja przykładowo dziennie prowadzę wiele rozmów z różnymi osobami ale to mi jakoś nie posłużyło za podstawę aby napisać, iż Ty się nie znasz albo piszesz głupoty
                                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                _______________________________________

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez innova
                                  jest on klasyfikowany raz jako 5W-30 (w/g SAE) a później samozwańczo jako 0W-30
                                  nawet tego nie wiedziałeś dopóki nie wkleiłem tabelki... znowu przypuszczenia ad: sory nawet nie chce mi się odpisywać. --->
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  dziekuję Tobie za rozmowę. Do mnie, o mnie, w mojej sprawie, posługując się moim nickiem i moimi wypowiedziami proszę już nie pisać.
                                  .
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    nawet tego nie wiedziałeś dopóki nie wkleiłem tabelki... ad:
                                    tak jak Ci wspomniałem, nie prowadzę kampanii przeciw Statoil tylko co najwyżej przeciw głupocie lub zakłamaniu

                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    sory nawet nie chce mi się odpisywać. --->
                                    no fakt, tego się wyjaśnić inaczej jak słowami zdefiniowanymi powyżej to nie da. Co najwyżej materiał dowodowy by się rozrósł
                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                    _______________________________________

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      swego czasu byłem zwolennikiem wypieprzenia tego wątku w kosmos, coraz bardziej utwierdzam się w tym, że się nie myliłem :shock:
                                      nie możecie trochę bardziej życzliwie się zachowywać w stosunku do siebie :?: :!:

                                      za chwilę zamkniecie i ten topik :?
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        szkoda,
                                        nie jest źle, ludzie czytają i się uczą tutaj różnych rzeczy i zachowań. Niektórzy (chyba większość) mają też niezły ubaw. Zebrała się tutaj grupa speców z różnych dziedzin: marketingu, inżynierii, doświadczonych użytkowników itp. Naprawdę jeżeli ktoś jest bacznym obserwatorem i nie tylko wczytuje się w poszczególne zdania ale patrzy szerokim spojrzeniem to może dostrzec różne elementy i zabiegi a co za tym idzie można naprawdę dużo się nauczyć o tym, jakimi metodami z socjotechniki (czasem) manipuluje się ludzkimi umysłami próbując stymulować rynek (olejów w tym przypadku, chociaż to promil w porównaniu ze ścieżką główną) czy też zbierając dane do rozmaitych opracowań i statystyk. Naprawdę niezły materiał do nauki zachowań w internecie a w tym jest przyszłość jak to premier ogłosił (jeszcze zanim ta sprawa sprzed kilku dni wybuchła). Jak się społeczność (młodsze pokolenie, starsi mają już swoje doświadczenie i gruto dobrze to wyraził) dobrze wczyta to potem za nos tak łatwo się wodzić nie da.
                                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                        _______________________________________

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          PAOLO
                                          czyli uwazasz iz lepszy jest ten 5W30 ?

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez wojtass
                                            lepszy jest ten 5W30 ?
                                            na PW odpiszę wieczorem.
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            możecie trochę bardziej życzliwie się zachowywać w stosunku do siebie
                                            przecież piszę kulturalnie bez obrażania, nie moja wina że ktoś tu prowadzi jakąś kampanię podobno. Myślałem, że na forum się tylko pisze.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              innova, nie dorabiajmy ideologii tam gdzie jej nie ma, wchodzę ostatnio na forum sporadycznie i po lekturze tego co się tutaj zaczęło wyrabiać włos się na głowie jeży.

                                              i niech nikt mi nie próbuje tłumaczyć jakiegoś totalnego prymitywizmu i elementarnego braku kultury jakimiś wydumanymi teoriami, wchodzę sobie spokojnie i muszę czytać jakiś stek wyzwisk i inwektywy w co drugim poscie :shock:

                                              ludzie, no bądźcie mądrzejsi i nie dajcie się prowokowac jakimś pojedynczym, sfrustrowanym mendom internetowym bo w ten sposób poziom tego wszystkiego nie dość, że pikuje to jeszcze po prostu nie sposób tego czytać :?

                                              nie zgadzać się, przekonywać i spierać mozna też w normalny sposób - a rozmowa jest o olejach silnikowych a nie o tym, kto komu wyrżnał połowę rodziny, bo poziom emocji mógłby niekiedy na to wskazywać :shock:

                                              zatem do ad remu i naprawdę baz zbędnych wycieczek, bardzo proszę :idea:
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                natash napisał/a:
                                                na wymianie pójdzie Liqui Moly TopTec 4600 5W30,

                                                - cena tego oleju jest chora
                                                Mażesz kupić w podobnej cenie LazerWay LL 5W/30 z 30 % PAO - czy lepszy wystarczy spojrzeć na parametry a najlepiej sprawdzić osobiście.
                                                miało nie być juz o tym ile jest PAO, estrow, HC w danym oleju - bo tego i tak nie wiemy i sie nie dowiemy.

                                                Jak pamietacie zalalem LM TT4600 - juz jest 7 tys i jest ok. Silnik odpala w miarę cicho jak na klekota i ładnie sie nagrzewa. Jestem zadowolony.
                                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  wchodzę ostatnio na forum sporadycznie
                                                  no pisałem nie tak dawno temu o tym, iż co jakiś czas niepotrzebnie Cię jakiś skarżypyta nęka i zmusza do analizowania tego co i jak i czemu ktoś się poczuł urażony no i czy faktycznie zaistniały ku temu podstawy

                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  a nie o tym, kto komu wyrżnał połowę rodziny,
                                                  tę ostatnią kartę z poprzedniego wątku to bym wyciął (jeżeli już to się nie stało) i to nawet z pamięci, niefajnie wyszło ale sformułowania jeszcze bardziej niefajne padły.
                                                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                  _______________________________________

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez Nexus6
                                                    PAOLO ESCO, przypominam Ci, że olej spełniający normę VW504.00/507.00 nie jest olejem "Low SAPS", a tylko "Mid SAPS".
                                                    A gdzie to pisze ups ..?



                                                    To olej o zawartości sapsów w ramach ACEA C1 ...
                                                    Tyle że lepkość dynamiczna wieksza i HTHS min. 3.5
                                                    TBN w okolicy 5-6 :-)

                                                    Może inaczej, o co mam zapytać osobę ze Statoil w przyszłym tygodniu bo bede się widział ze znajomym pracownikiem moze tak co ?
                                                    Bo znowu jakieś nieścisłości się pojawiły.
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X