Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
właśnie po raz kolejny wymieniłem olej w swojej octavce, był i jest LM 5W30 TopTec 4200, drogi ale jest niezawodny i jestem z niego bardzo zadowolony
-
Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
Lokalne Punkty Selekcji Odpadów Komunalnych przyjmują zużyty olej do ilości kilku litrów rocznie na oddającego. Ostatnio sam odwiozłem do takiego PSZOKu 2 bańki po 5l.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez andrzej1962 Zobacz wpis...Jedynym problemem jest to co zrobić ze zużytym olejem.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez hotrain Zobacz wpisCo tam teraz na topie do 2.0TDI 184KM?
Auto ma na razie symboliczny przebieg ale z przekonania nie mam zamiaru trzymać fabrycznej oliwy za długo
Eurol Synthence FS 0W30
Ravenol VMP 5W30
Penrite Enviro+5W30
Amsoil 5W30
wszystkie z aprobatami 504/507
Zostaw komentarz:
-
wymiana we własnym zakresie? Ok jak najbardziej, wiadomo, że zrobi się dokładnie i tak jak chcemy(jeśli ktoś ma znikome pojęcie co i jak). Jedynym problemem jest to co zrobić ze zużytym olejem.
Odnośnie pytania "johnnie" . Interwał zmienisz sobie sam za pomocą przycisku kasowania km na liczniku. U mnie w O II tak jest, nie wiem jaki Ty masz "O", jednak pomimo, że sam sobie kasuję po wymianie i mam ustawione na interwał co 15kkm to i tak komp analizuje jak i gdzie jeździsz i wtedy podaje kiedy jest wymiana, ale na pewno nie będzie w okolicy 30 kkm. częste używanie auta w mieście spowoduje, że komp krzyknie wymianę po ok 14kkm lub niecałym roku.
Zostaw komentarz:
-
Co tam teraz na topie do 2.0TDI 184KM?
Auto ma na razie symboliczny przebieg ale z przekonania nie mam zamiaru trzymać fabrycznej oliwy za długo
Zostaw komentarz:
-
proste i dobre, wykorzystam next time. Póki co udało się wymienić u sąsiada na kanale więc jestem zadowolony wyciekło ile wyciekło, czasu nie było za wiele ale najważniejsze że wymieniony.
A propos wymiany - ktoś wie jak przez VCDS zmienić wymiane oleju z 30 000 na 15 000 km??? na desce rozdzielczej, tak żeby komputer pokazywał właśnie 15 000 do wymiany, a nie sobie estymował w zależności od użytkowania silnika że to będzie pomiędzy 15 000 a 30 000 (to się nazywa chyba ESI).Ostatnio edytowany przez johnnie; 49623.
Zostaw komentarz:
-
Nie ma co kombinować metoda na knota stosowana jest przez doświadczonych mechaników wyciąga cały olej :-))
https://www.youtube.com/watch?v=YG4m_jx-gx8
Pozdrawiam
PIotr Dziektarz
www.zmienolej.pl
Zostaw komentarz:
-
widziałem te filmiki na YT jak goście zmieniają olej na najazdach tylko czy to oby dobrze ścieknie? No niby patrząc na umiejscowienie korka oleju w misce w Octavii 3 to nawet powinno pomagać podniesienie przodu. Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Zostaw komentarz:
-
Na pewno sie przydaje, choc jednak ja wole robic na podnosniku kolumnowym i gdy tylko moge to grubsze roboty robimy u kolegi w warsztacie. EOT
Zostaw komentarz:
-
johnnie, możesz tak zrobić, wiadomo trzeba zadbać o bezpieczeństwo, żeby auto się nie stoczyło czy spadło z kobyłek. Na youtube jest pełno filmów, że wymieniają w ten sposób.
Mi osobiście nie chciałoby się, zwłaszcza teraz kłaść się na zimnej ziemi, odkręcać zardzewiałe wkręty od osłony podsilnikowej, mazać w oleju brrrrr
Mam kanał, ale i tak jeżdżę na wymiany na warsztat szybkiej obsługi. Zapłacę 30 zł i cały serwis olejowo-filtrowy z głowy.
Zostaw komentarz:
-
Panowie, a takie pytanie praktyczne - jeżeli chcę wymienić olej na podwórku bo aktualnie nie mam dostępu do kanału, to czy można to zrobić na kobyłkach/najazdach kiedy jest podniesiony tylko przód auta?
Zawsze robiłem to w kanale wtedy auto stało poziomo ale teraz nie mam takiej możliwości.
Zostaw komentarz:
-
To zaden wyczyn. Wyczynem jest robic 50kkm rocznie polo 1.2TDI. Zanim kupilem pierwsza Skode czesto mialem kontakt z firma gdzie mieli sluzbowki O1 1.9TDI AXR. Czesto te auta lataly dlugie trasy w podwojnej obsadzie kierowcow. Serwisy mialy co 30kkm. Z racji ze byly to auta do dalekich tras to serwis byl porzadny. Olej lali Castrola z beczki. Oprocz 2 aut ktore skasowane zostaly w wypadkach reszta dozyla sedziwych przebiegow pow 400kkm. To mnie wlasnie sklonilo do zakupu Skody z tym silnikiem.
Zostaw komentarz:
-
Moj znajomy ma Polo 1.2 Tdi. Leje jakiś Shell 5w40 z beczki. Olej wymienia raz w roku średnio co 50tys.km. Zrobił już 400tys.km i silnik chodzi. Turbo orginalne i jazda oszczędna. Jedynie co robi to po odpaleniu i przed zgaszeniem silnik zawsze pyka na wolnych obrotach przez kilka minut.
To jest dopiero wyczyn.
Zostaw komentarz:
-
Teraz napiszę Wam hit:
Miałem okazję kiedyś rozmawiać z przedstawicielem Castrola, co prawda nie był on od olejów tylko od innych produktów przemysłowych Castrola i on powiedział mi, że stracił kiedyś wiarę w prezesa Castrola na Polskę (to było dawno więc już pewnie jest inny), który powiedział, że on "w swoim służbowym aucie nie widzi potrzeby wymiany oleju w ogóle, wystarczy dolewać". Ręce i nogi opadają
Zostaw komentarz:
-
Dobry i obiektywny sprzedawca Ci sie trafil. Nic dodac, nic ujac. Nie ma co byc nadgorliwym, nawet auta z zachodniej Europy po serwisach long life na Castrolu (wszedzie tak krytykowanego) maja druga mlodosc w Polsce i jakos nie ma plagi zarznietych silnikow. Wystarczy brac olej zgodny z norma VW, z pewnego zrodla, nie przeciagac wymian i silnik pochodzi dlugo.
Zostaw komentarz:
-
To trzeba wymyślić nazwę super syntetyk i tak olej sprzedawać jako coś innego . A Millers owszem b.dobre oleje, choć dosyć drogie.
Zostaw komentarz:
-
Dziękuję Tomku, co prawda już zakupiłem ale będę pamiętał na przyszłość.
A co powiecie o tych olejach które udało mi się wyszukać w necie jako dobrze ocenianie. Ostatnio widziałem w motoryzacyjnym klienta który wychodził z Millersem. Podobno dobry olej ale wydawało mi się że trudno dostępny a tu proszę bez problemu w sklepie u mnie dostępny. Podpytywałem tez sprzedawcy ale chyba nie było co gadać bo powiedział że wszystko to samo, zacytuje "olej to olej, nic lepszego ostatnio nie wymyślili niż syntetyk"
Zostaw komentarz:
-
Ja dorzucę Total Ineo long life 5W30 - dość dobry, dość tani i można powiedzieć powszechnie dostępny.
Zostaw komentarz:
-
Baza nie ma nic do DPF, liczą się dodatki, a że w normie 504/507 wszystko jest Low Saps to z tym szukaniem oleju nie kombinowałbym za bardzo.
Ja już wyleczyłem się z szukania kart produktowych olejów i porównywania ich, zwłaszcza że producenci ciągle zmieniają formulację (z reguły na gorszą, często też nie publikują wszystkich parametrów - wiadomo dlaczego). Trzymam się interwału 10 kkm - max 15kkm/rok (co będzie pierwsze) i każdy olej dotrzyma silnik czy to TSI czy TDI do dużych przebiegów. Nie ma co demonizować.
Polecę Ci dobry i tani olej
Teraz na allegro jest na SmartWeeku od autoryzowanego dystrybutora po niecałe 104 zł z przesyłką.
Shell Helix HX8 ECT 5W-30 | Shell Polska
Ostatnio edytowany przez kabi_007; 17109.
Zostaw komentarz:
-
nie znam się na olejach zbytnio ale nie jestem czy to nie jest tak że skoro Millers XF ma najwięcej tej bazy syntetycznej i niezłe dodatki to czy np. szybiej nie wykończy mi dpf'a niż np. ten Valvoline XL-III? Jaki by ten DPF nie był to zawsze lepiej jak pożyje choć ciutke dłużej.
Zostaw komentarz:
-
Ja ostatnio z Motula przeszedłem na Shella. Polecam. Tańszy a różnicy brak więc po co przepłacać.
PS. jak masz już 300 kkm nalatane na jednym DPFie to nie oczekuj cudów, że pociągnie jeszcze nie wiadomo ile. Jaki olej byś nie lał to za wiele nie pomoże w tym temacie.
Zostaw komentarz:
Zostaw komentarz: