Witam.
Posiadam O2 Rs silnik CEGA z DPF.
Niedługo będę zmieniał olej.
Tylko nie wiem na jaki.
Silnik zalany Castrolem.
Szczerze powiedziawszy przebrnalem w tym wątku jakaś 1/3 i niestety nie wiem dalej jaki olej wlać.Do tej pory posiadałem 1.9tdi bez DPF.A tam lałem motula.
Bardzo bym prosił o pomoc-tzn konkretnie jaka firma i olej tylko nie za miliony.
Z góry dziękuję za pomoc.
Jak chciałbyś tanio a dobrze to moja propozycja oscyluje wokół
- Specol 5W30 z 504/507
- Eurol FS Syntence 5W30
w tej cenie nie znajdziesz nic lepszego a nawet (bez nazw) ale 2x droższe oleje nie reprezentują nic wartościowego sobą wiec z mojej strony te dwie pozycje mogę dodać.
poczytaj tez nasze dyskusje dotyczące plukanek i dodatków bo zostanie Tobie trochę kasy dzięki tym propozycjom.
Witam.
Posiadam O2 Rs silnik CEGA z DPF.
Niedługo będę zmieniał olej.
Tylko nie wiem na jaki.
Silnik zalany Castrolem.
Szczerze powiedziawszy przebrnalem w tym wątku jakaś 1/3 i niestety nie wiem dalej jaki olej wlać.Do tej pory posiadałem 1.9tdi bez DPF.A tam lałem motula.
Bardzo bym prosił o pomoc-tzn konkretnie jaka firma i olej tylko nie za miliony.
Z góry dziękuję za pomoc.
Spróbuj może EUROL SYNTENCE 5W-30 5L VW 504.00/507.00
Co prawda do mojego BXE wlałem tym razem 0W30 tej firmy ale mój silnik jest już od wielu lat po programie oraz świeżo po profilaktycznej wymianie panewek więc chciałem żeby na zimę było mu lekko
Zbliża się wymiana oleju po roku od ostatniej - przejechałem w tym czasie ok. 8 tys. km.
Obecnie zalany Specolem 504/507. Poprzednio zalewałem LM4600, LM4200, Millers XF 5w40....
Silnik 1.9 BXE, bez żadnego chipowania czy też modzenia. Obecnie przebieg to trochę powyżej 137 tys. A jazda głównie po mieście ...
Olej wymieniam co rok po przelocie średnio 7 tys.
Chcę zalać olejem, który ma już swą markę na rynku i szybko z niego nie zniknie. Zastanawiam się nad:
Millers XF C3 5w30
Neste Pro C3/ City Std. 5w40
Valvoline MST C3 5w30 lub Xtreme III 5w30. Ten ostatni używałem w służbowym Rapidzie 1.4 TDI-CR i bylem z niego zadowolony.
Dodam, że auto oleju nie bierze. Prócz jednego przypadku gdy robiąc tego lata ok. 2,5 tys. km po drogach w DE po przejechaniu ok. 1200 km musiałem dolać ok. 300ml. Ale to chyba było spowodowane jazdą w korkach przy upale ok. 34 st.C. Poza tym spokój .
Specol 0W40 zalany do 1,9 TDI ASV, przebieg 220 kkm, niemodzony. Specol zalany po raz drugi. Filtr Filtrona ku temu i gotowe. Dobra zabawa na piątkowe popołudniue .
Przy okazji wleciał również do kosiarki, zamiast zalecanego SAE 30.
Przewijały się w różnych tematach olejowych wzmianki od odsysarce Marolexa. Ktoś się zraził, ktoś może został nowym użytkownikiem i też poleci "skutecznosć" tego urządzenia? Może jakieś ciekawe alternatywy?
Dodałem dziś do nowego oleju Eurol 5w40 Fluence (wcześniej płukanka xado soft) AR 9200V2 wcześniej był dolany AR 9100 qurcze nigdy w życiu silnik nie pracował tak miękko na niczym. Przez lata były różne dodatki w silniku (był ceratec,było Xado 1 stage, xado turbo fulereny,był zwykły molibden,był sam AR 9100,był AR9400) ale takiego odczucia miękkiej pracy i komfortu pracy nie było nigdy wcześniej, jestem pod ogromnym wrażeniem.
Stary Silnik VW 1.4 TDI PD 3cylindry o kulturze pracy trudno było się wypowiadać przy tej charakterystycznej jednostce kultura pracy nie istniała a jednak nadszedł ten dzień
Jestem bardzo zadowolony z takiego mixa.
A jednak Ja już zapomniałem jak to było fajnie na mixie czy samym 9200v2, a tu proszę.....przypomniałeś mi tym wpisem
A sam Fuence był czy od razu wleciał AR?
Aha na marginesie.....pojawił się u mnie w stajni"wieloryb" z CFFB na pokładzie z przebiegiem ok. 100 kkm - świeżynka ....wcześniej zalewany olejami takich firm jak Castrol, Total, Shell wszystko z normą 504/507.00 ale zmiany były co rok, przedwczoraj wleciał AR2820 i ok. 30km na nim było zrobione do 2kprm na spokojnie, stary olej zleciał z dość małą klarownością....co wleciało to wiadomo - mistrzowskiego składu się nie zmienia więc dalsze czyszczenie zapewnione.
Xado ma troszke inne działanie, bardziej tworzy powlokę i wypełnia rysy i rzeczywiscie bez oleju silnikowi nic sie nie stanie, natomiast produkty AR obnizaja tarcie i 9200v2 cos tam wypelnia rowniez ale bez oleju nie da rady i po wymianie rowniez trzeba go zalac. Twoj Mix to mega jesli chodzi o obnizenie tarcia i wyciszenie (bor,molibden,wolfram). Do silnikow nie zuzytych polecam Mixa, do reszty najpierw bym zalal jakis ceramizer pozniej lecial juz na Archoil'ach.
Xado 1 Sage był to pierwszy dodatek który kiedykolwiek użyłem to było kilka lat temu gdyby nie Archoil pewnie bym do niego wrócił po latach .
W silniku troche się wyciszyło i wygładziło ,( nie tak znacząco jak po AR V2 Z AR 9100 tutaj jest szok) nic więcej nie sprawdzałem , bo i silnik niczego więcej nie wymagał użyłem z ciekawości i "chęci naprawienia na zapas czegoś o czym nie wiem" natomiast inny produkt który użyłem do skrzyni biegów Xado Maximium Transmission zdecydowanie pomógł na haczącą jedynkę,i trudno wchodzącą trójkę. Od zastosowania tego dodatku minęło 14 miesięcy i wszystko jest ok ze skrzynką ,żadnych niepokojących oznak utrudnionego wrzucania biegów itd.
Wcześniej wymieniałem olej w skrzyni ale nic nie pomogło dopiero dodatek Xado poprawił działanie.
Dodałem dziś do nowego oleju Eurol 5w40 Fluence (wcześniej płukanka xado soft) AR 9200V2 wcześniej był dolany AR 9100 qurcze nigdy w życiu silnik nie pracował tak miękko na niczym. Przez lata były różne dodatki w silniku (był ceratec,było Xado 1 stage, xado turbo fulereny,był zwykły molibden,był sam AR 9100,był AR9400) ale takiego odczucia miękkiej pracy i komfortu pracy nie było nigdy wcześniej, jestem pod ogromnym wrażeniem.
Stary Silnik VW 1.4 TDI PD 3cylindry o kulturze pracy trudno było się wypowiadać przy tej charakterystycznej jednostce kultura pracy nie istniała a jednak nadszedł ten dzień
Jestem bardzo zadowolony z takiego mixa.
9200v2 - jeszcze lepiej redukuje tarcie....ale zawiera inny skład wolfram i molybden, nie podnosi TBN nie uzupełnia pakietu, lepiej go stosować z olejami full saps.
Ja dodam ze jest jeszcze AR9400 który jest idealny dla bujacza po mieście bo jego maksimum działania występuje od czasu zapakowania pierwszych bułek do czasu odstawienia dzieciaków pod placówki paraeudukacyjne. Dziwny skład nie testowałem.
osobiscie jestem wierny 9100 i jak na razie nie mam zastrzeżeń. Bo i czyści i obniża tarcie (jak wizualizuje jak kręci się turbo to od razu samopoczucie mam lepsze)
Z najbardziej popularnych dodatków Archoila są dwa 9100 i 9200. Różnice są zasadnicze bo:
9100 - redukuje tarcie i zawiera sporą dawkę boru i potasu (nanoborany potasu), które świetnie uzupełniają skromne pakiety anty zużyciowe i detergentowe w olejach niskopiołowych - szczególnie starszej generacji, podnosi TBN i to bez zwiększania popiołów
9200v2 - jeszcze lepiej redukuje tarcie....ale zawiera inny skład wolfram i molybden, nie podnosi TBN nie uzupełnia pakietu, lepiej go stosować z olejami full saps.
Jeżeli masz już ten dodatek i olej to możesz go połączyć i nic się nie stanie, ale trzeba być świadomym jakie połączenia są lepsze.
koledzy dolanie AR9200v2 do LM 4100 wpłynie tylko pozytywnie, czy coś może mnie zaskoczyć, oczywiście negatywnie? Bo czytam tu niektórych kolegów i piszą o lepkości w połączeniu AR9200v2, doładowaniu itp. Jestem totalnym laikiem. Pozdrawiam
Na okres zimowy to może być ciekawe rozwiązanie. Niska lepkość w zakresie temperatury oleju do ok. 90 stopni nie powinna być problemem. Obawy może natomiast budzić lepkość powyżej 100 stopni ale nie sądzę aby było realne zagrożenie zatarciem, tym bardziej że planujesz doprawić AR9200V2. Ciśnienie powinno w miarę trzymać ale tak naprawdę trudno powiedzieć jaka jest tolerancja "układu". Z drugiej strony zalecane zwykle 5w30 serwisowane w trybie longlife po pewnym przebiegu (niekoniecznie musi to być aż 30 tys.) będzie miało często niższa lepkość w temperaturze roboczej niż świeże 0W20. Druga sprawa jak VAG zaleca oficjalnie ten olej do 2.0 TSI 310 KM to ............. .
Bo skład bazowy jest tutaj gwarancją. Pozostaje pytanie o cisnienie -będzie niższe ale czy go będzie przeszkodą? Nie potrafię teraz odpowiedzieć. Ech najchętniej podmieniłem po cichu we flocie i przetestował (to był żart dla -info dla ludzi dosłownych, bez poczucia humoru)
Witam, Panowie posiadam Octavia 1.9 TDI AXR przebieg 155 tys dostałem od znajomego olej czy mogę go zalać do mojej skody? Aktualnie leje mobil 5W30 XE dla normy 505.00 / 505,01. A ten Lotos ma 504,00/507,00. LOTOS SYNTHETIC 504/507 SAW 5W-30. Pomóżcie co mam zrobić. Z góry dzieki za pomoc.
Spokojnie robię badania olejów dla ASO i nigdy nie było problemów z olejami z normami czy aprobatami.
Gorzej z jakościa.
Jak olej spełnia normę znaczy że tak jest to nie ulega wątpliwości, aprobata tylko różni się właścuiwą opłatą wniesioną na pcozet danej produkcji .
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
Z tymi deklaracjami producentów olejów co do spełniania norm to był bym jednak ostrożny bo zdarzają się przypadki, gdzie taki olej od wymagań normy jest bardzo daleki. Na forum alfy było wrzucone badanie oleju z 504/507 jednego z Polskich producentów (nie Orlen, Lotos, Specol) i ten olej miał niewiele wspólnego z normą 504/507. W przypadku VW testy związane z uzyskaniem aprobaty nie są takie hop-siup. Część producentów najzwyczajniej nie stać na aprobaty (np. taki Specol) ale ich oleje spełniają normę ale w niektórych (zapewne nielicznych) przypadkach normy wypisane na opakowaniu to bardziej "pobożna życzenia" choć tak być nie powinno.
Zostaw komentarz: