Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Pisałem już wcześniej o mixie który pływa w moim silniku stary 1.4 TDI PD (Mix Eurol Fluence 5w40 +AR 9100+ AR V2) tak cicho i miekko nigdy nie było .Czekałem na pierwsze chłodne dni aby ocenić odpalanie silnika na zimnym i się doczekałem.Odpalanie przy - 4 stopniach C . łatwo,miekko i przyjemnie do tego cicho i jak tu nie wierzyć w dobry olej z dodatkami ?
-
-
Klient zatarł silnika na GM Dexos 2 5w30. Nie wiadomo w jakim stopniu to wina oleju a w jakim stopniu wadliwych panewek czy innej wady konstrukcyjnej. Na tym Millersie nie było 20 tysięcy zrobione tylko o ile mnie pamięć nie myli 17-18 tysięcy. W tym GM-e też był Millitec. Klient zrobił nawet analizę tego oleju GM-a na którym się zatarł silnik ale ze względu na zatarcie wyniki są mało reprezentatywne. Te silniki 2.0 CDTI w Oplach to lipne są i podstawowym problemem jest uszczelka smoka olejowego, która potrafi doprowadzić do zatarcia silnika na skutek braku smarowania. Wg. niektórych z panewkami też jest coś nie tak w tym silniku. Z drugiej strony bliski znajomy ma warsztat specjalizujący się w grupie GM-a i ma pod opieką bardzo dużo aut z 2.0 CDTI i jak się uszczelkę wymienia na czas i leje dobry olej + regularna wymiana nie wszystko jest ok. Lejemy tam zwykle dobre oleje często z AR9100 i auta śmigają. Ostatnio do 2 Insigni z 2.0 CDTI po modyfikacjach na ok. 200 KM wleciały Eurole FS 0W30 i fajnie te silniki na nim pracują. Dziś rano jak wyjeżdżałem i odpalałem silnik w swojej Skodzie to sąsiadka odpalała Passata b8 2.0 TDI i stwierdziłem, że u mnie CFGB pracuje lepiej. Ale u niej auta firmowe mają ciężko. Jeszcze takiego nie było, żeby przynajmniej 2-3 tygodnie nie stał na serwisie. VW, Ford, Toyota, Opel - wszystkim da radę. A jak się nie psuje to zawsze można wjechać pod autobus
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpisNie stwierdzisz ale stwierdzono że to wartość graniczna przy której dochodzi do wybitnie dużego zużycia mechanicznego na węzłach tarcia.
Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpisTen dodatek jaki był zalany z K2 to Militec dość popularny specyfik na rynku, wedle klient dosyć znaczna poprawa pracy.
Odnośnie AR 9100 to UOA póki co pokazuje że świetnie sprawdza się w TSI - buduje bardzo dużą ochronę i nie robi z oleju C3 i podobnych tradycyjnego full sapsa jak pisali tu niektórzy, ale realizuje ochronę w sposób zupełnie inny (związki boru) nie ingerując w lepkość i nie zwiększa też popiołów . Olej po 10 kkm ma lepkość jak parametry fabryczne.
Na przyszłość radzę Twojemu klientowi lepszy olej (niekoniecznie droższy) i lepszy dodatek (też niekoniecznie droższy) , będzie lepiej dla portfela i samochodu.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisPytanie było inne, jak stwierdzisz bez badania w labie że masz 5% sadzy?
Ten dodatek jaki był zalany z K2 to Militec dość popularny specyfik na rynku, wedle klient dosyć znaczna poprawa pracy.
9200 ja raczej polecam do benzynek i benzynek turbo wyraźniej lepiej się sprawdza w dieslach 9100 już jest bezkonkurencyjny choć jeszcze zostaje 9400 jestem ciekawy jego wyników w analizach.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez shok Zobacz wpisWitam.
Zalałem do 1.9 AXR Xado 5W40 po 11 tyś.km na Statoil LW 5W40 .W sumie zapowiadają już minusowe temperatury to jak znalazł. Bo najlepiej olej zmieniać przed zimą. Jak na razie ciszej silnik chodzi ale to zasługa zapewne świeżego oleju.
Jak rozumieć napis na opakowaniu SYNTHETIC PREMIUM MOTOR OIL REVITALIZANT (z literkąR) czyli mamy jakiś patent?
Produkcja w NL - Eurol.
Zostaw komentarz:
-
-
Witam.
Zalałem do 1.9 AXR Xado 5W40 po 11 tyś.km na Statoil LW 5W40 .W sumie zapowiadają już minusowe temperatury to jak znalazł. Bo najlepiej olej zmieniać przed zimą. Jak na razie ciszej silnik chodzi ale to zasługa zapewne świeżego oleju.
Jak rozumieć napis na opakowaniu SYNTHETIC PREMIUM MOTOR OIL REVITALIZANT (z literkąR) czyli mamy jakiś patent?
Zostaw komentarz:
-
-
Dodam słowo komentarza - interwał 15k oraz 2,5 % udział paliwa w oleju skutkował lepkością przy 100st = 11. Czyli nadal bdb -olej trzyma klasę lepkości 0W30 (nowy olej ma 12,2-12,4)
sadza 0,1%.
Oczywiście objętościowo l.
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpisJak pisałem ja również wykonuję badania laboratoryjne olejów przepracowanych.
Laboratorium w Polsce ma już akredytację na zgodność z ISO 17025 (wydaną przez A2LA)
Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpisTam też określana jest zawartość sadzy
Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpisDo 15 000km nie polecam wlewanie żadnych modyfikatorów i dodatków do oleju.
Co do samej analizy, 47 ppm żelaza nie uważam za jakiś dobry wynik, alu i miedź może być, a na dodatek 1,6% paliwa niespalonego - DPF?.....i nie napisałeś że auto jeżdżone w trasach co pisałeś na FB.
Także wiesz...ten tego....
Nie widzę nic złego w dodatkach do olejów C3 i pochodnych....ale wszystko z głową.
Widziałem analizę UOA z dłubanego CFGB po 15 kkm, Eurola FS 0w30 z AR9200 z paliwem 2,5% z DPF - wynik żelaza ponad dwukrotnie mniejszy od tego co pokazujesz w tej Insigni, miedzi zero, alu na podobnym poziomie, z TBN dobrze ponad 4 i takie wyniki pokazują że warto stosować dobre oleje i dobre dodatki.Nie wspomnę o mojej z 4ppm żelaza tylko i reszta nic.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisAnaliza o której pisałem to nie diesel a benzyna. A z ciekawości jak sprawdzisz czy masz w oleju 1% czy 5% sadzy?
Adigo to zależy czego szukasz, ale pomyślałbym nad olejami z normą 507.00 która zastępuje te do pompek. Masz większy wybór, lepszą jakość i normalniejsze ceny....
Jak pisałem ja również wykonuję badania laboratoryjne olejów przepracowanych.
Laboratorium w Polsce ma już akredytację na zgodność z ISO 17025 (wydaną przez A2LA)
Tam też określana jest zawartość sadzy zresztą zobaczcie jak to wyglada na przykładzie silnka diesla w Oplu Insigni:
Sadza inaczej soot.
Do 15 000km nie polecam wlewanie żadnych modyfikatorów i dodatków do oleju.
Pozdrawiam
PIotr Dziektarz
Zmienolej.pl
Zostaw komentarz:
-
-
Radze poczytać więcej bo coś widzę że mało.... najwięcej info merytorycznych czyli analiz masz na forum BITOG, u nas na forach choćby tu, czy Alfaholików gdzie pojawia sie importer Archoila w PL jest też parę analiz, w tym samego 9100. Trzeba tyko wiedzieć co za co odpowiada w olejach i wtedy jest wszystko jasne. W dieslu ASZ stosowałem AR9100 coś ok. 150 kkm do ponad 400kkm zanim został sprzedany, a teraz w następnym CFGB, oraz od 50 kkm w TSI i obok masz tego analizę zużyciową....
Zostaw komentarz:
-
-
Ok wiec pomyślę nad wymiana i wtdy wlaniem AR9100. Co do DPF to dbam o to, zeby sie on dobrze wypalił i jak robie podglad ilości sadzy i wiem, ze jest juz ponad 20 g, a akurat mam dystanse miejskie to jade z kilkanascie km zeby sie zalaczyla regeneracja i zeby sie dobrze wypalil.
Ciekawi mnie tez czy raki AR9100 nie powoduje zmian wlasciwosci oleju. Po to sie go wymienia czesto, a nie co 30 000 km i zebybdolewac jeszcze ulepszacz. Teoretycznie sam olej powinien ogarniac temat na dystansie do 15 000. Wlasnie nie wiem czy te specyfiki sie sprawdzaja i czy nie psuja okeju. Teoretycznie wiem tu od Was, ze nie, ale czy to jest bezpieczne gwarancji nie ma.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez upel Zobacz wpisWitam, ostatnio sporo poczytałem o Archoilu i tam mnie ciekawi czy mogę dolać do oleju np ten AR9100 czy coś innego, z tym, że olej mam Motul aktualnie, zalany 5 000 km temu w kwietniu. Przebieg aktualny 119 000 km, wcześniej nie było niczym płukane nigdy, czy takie specyfiki lepiej dolewać przy wymianie oleju mieszając je przed wlaniem go do silnika?
Dodam tylko jeszcze, że w tygodniu raczej łapie krótkie odcinki a dłuższe trasy raczej w weekendy.
Zamieszczone przez b-bar01 Zobacz wpisa po co miałbyś cokolwiek dolewać ??
Zamieszczone przez b-bar01 Zobacz wpisPierwsze 120 tyś zrobiłem na M1 5w50 a drugie 120 tyś na Ravenol-u VMO 5w40, nic nie dolewałem i nic się nie dzieje
Zostaw komentarz:
-
-
Przypomnę Panom na górze ze Common Rail znacznie różni się od pompy rotacyjnej.
Rowniez obciążenia sa znacznie inne w nowszych wysilonych konstrukcjach stad ludzie decydują się na podnoszenie parametrów oleju poprzez dolewanie „czegoś”. Ponadto sa jeszcze elementy jak osprzęt który jest podatny na zniszczenie stosując niewłaściwe środki smarne. Ale zdaje się ze powtarzam się
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez upel Zobacz wpistam mnie ciekawi czy mogę dolać do oleju np ten AR9100 czy coś innego
Zostaw komentarz:
-
-
Witam, ostatnio sporo poczytałem o Archoilu i tam mnie ciekawi czy mogę dolać do oleju np ten AR9100 czy coś innego, z tym, że olej mam Motul aktualnie, zalany 5 000 km temu w kwietniu. Przebieg aktualny 119 000 km, wcześniej nie było niczym płukane nigdy, czy takie specyfiki lepiej dolewać przy wymianie oleju mieszając je przed wlaniem go do silnika?
Dodam tylko jeszcze, że w tygodniu raczej łapie krótkie odcinki a dłuższe trasy raczej w weekendy.Ostatnio edytowany przez upel; 46045.
Zostaw komentarz:
-
-
Analiza o której pisałem to nie diesel a benzyna. A z ciekawości jak sprawdzisz czy masz w oleju 1% czy 5% sadzy?
Adigo to zależy czego szukasz, ale pomyślałbym nad olejami z normą 507.00 która zastępuje te do pompek. Masz większy wybór, lepszą jakość i normalniejsze ceny....
Zostaw komentarz:
-
-
Olej w dieslu nie traci lepkości tylko gestnieje więc ma być 5w30.
Temp. w dieslu to drugorzędna sprawa czy ma 99 czy 109st.C najważnijesze aby nie było sadzy więcej niz 5%.
Lepkość w 100st. Cnie ma znaczenia plus minus 5-7% ważne aby trzymał włąściwości przewidziane dla specyfikacji np. VW 507.00 bo ja nadal podstrzymam teze że do każdego TDI ma być SAE 30.
Do BKD cokolwiek zalejesz klasy premium wytrzyma do 300KM.
Sprawdzone na tym oleju Fuchs-a 0W30:
Pod 300KM i dawał rady.
No i sprawdzaj czy uszczelka nie cieknie.
Pamiętajcie aby płyn chłodiczy wymieniać na min. G12+ !!! i nie żadziej niż 5 lat bo od tego koroduje Wam uszczelka i głowica.
Zostaw komentarz:
-
-
Witam.
Panowie doradźcie. Octavia 2 fl, silnik 2.0 TDI BKD przebieg 160 tyś. km. Jaki olej zalać (jest castrol edge 5W-30 ). Chcę po wymianie zrobić program. Zacząłem czytać ten wątek i już sam nie wiem...
Zostaw komentarz:
-
-
Olej silnikowy ma taką właśnie ciekawą właściwość, że jak spadają jego parametry to robi się rzadki, wtedy najczęściej silnik upomni się o dolewkę. Jednakże po etapie tracenia lepkości następuje jej gwałtowny wzrost i zaszlamowanie silnika.
Zostaw komentarz:
-
-
Ten olej w temp. 100C jest blisko w40, a sprawdzony został w mocnych TDI nie raz, czy to u pedros , tomek evo czy nawet w biturbo u Nexus6 i dawał spokojnie radę.
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpisże olej traci z czasem lepkość i z 5W30 może zrobić się nawet 5W20
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Roberto18 Zobacz wpisTen Eurol 0w30 ma rzeczywiście bardzo dobre parametry, tylko martwi mnie jedna rzecz. Skoro jest taki świetny i idealnie nadaje się do 1.9 tdi z i bez DPF, to dlaczego większość ludzi i tak zalewa eurola lub inny olej 5w30 lub 5w40? W mojej instrukcji Skody nie ma podanej lepkości oleju tylko jest adnotacja, że powinien spełniać normę 505.01 i 507.00.
Rozumiem, że Eurol 0w30 ma większą lepkość (przy 100oC 12,4), niż również dobry millers (11,9), ale ma mniejszą przy 40oC (65 dla Eurola i 72 dla millersa). Czy to będzie miało jakiś wpływ na silnik? Słabsze smarowanie w niższych temperaturach?
Czy 0w30 nie będzie za rzadkim olejem i nie "wyślizga" panewek?
Zostaw komentarz:
-
-
Ten Eurol 0w30 ma rzeczywiście bardzo dobre parametry, tylko martwi mnie jedna rzecz. Skoro jest taki świetny i idealnie nadaje się do 1.9 tdi z i bez DPF, to dlaczego większość ludzi i tak zalewa eurola lub inny olej 5w30 lub 5w40? W mojej instrukcji Skody nie ma podanej lepkości oleju tylko jest adnotacja, że powinien spełniać normę 505.01 i 507.00.
Rozumiem, że Eurol 0w30 ma większą lepkość (przy 100oC 12,4), niż również dobry millers (11,9), ale ma mniejszą przy 40oC (65 dla Eurola i 72 dla millersa). Czy to będzie miało jakiś wpływ na silnik? Słabsze smarowanie w niższych temperaturach?
Czy 0w30 nie będzie za rzadkim olejem i nie "wyślizga" panewek?Ostatnio edytowany przez Roberto18; 42085.
Zostaw komentarz:
-
-
Czyli teoretycznie low saps został zaprojektowany, kiedy wyższych norm niż 507.00 nie było i dpf będzie się rzadziej zapychał nawet przy jeździe miejskiej?
Zostaw komentarz:
-
-
504/507 to mid saps.
Silnik nie rozszczelnia się od oleju ale od gromadzącego się nagaru i niszczejących uszczelnieńz
Konfiguratory sa dla mas -my tutaj używamy wysublimowanych środków smarnych w najlepszej cenie
Do DPF przeznaczone sa oleje właśnie z norma 507,00 lub w nowszych 509,00
Eurola śmiało wlewaj i ciesz się dobra ochrona i fenomenalnymi właściwościami.Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: