Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Pisałem już wcześniej o mixie który pływa w moim silniku stary 1.4 TDI PD (Mix Eurol Fluence 5w40 +AR 9100+ AR V2) tak cicho i miekko nigdy nie było .Czekałem na pierwsze chłodne dni aby ocenić odpalanie silnika na zimnym i się doczekałem.Odpalanie przy - 4 stopniach C . łatwo,miekko i przyjemnie do tego cicho i jak tu nie wierzyć w dobry olej z dodatkami ?

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Klient zatarł silnika na GM Dexos 2 5w30. Nie wiadomo w jakim stopniu to wina oleju a w jakim stopniu wadliwych panewek czy innej wady konstrukcyjnej. Na tym Millersie nie było 20 tysięcy zrobione tylko o ile mnie pamięć nie myli 17-18 tysięcy. W tym GM-e też był Millitec. Klient zrobił nawet analizę tego oleju GM-a na którym się zatarł silnik ale ze względu na zatarcie wyniki są mało reprezentatywne. Te silniki 2.0 CDTI w Oplach to lipne są i podstawowym problemem jest uszczelka smoka olejowego, która potrafi doprowadzić do zatarcia silnika na skutek braku smarowania. Wg. niektórych z panewkami też jest coś nie tak w tym silniku. Z drugiej strony bliski znajomy ma warsztat specjalizujący się w grupie GM-a i ma pod opieką bardzo dużo aut z 2.0 CDTI i jak się uszczelkę wymienia na czas i leje dobry olej + regularna wymiana nie wszystko jest ok. Lejemy tam zwykle dobre oleje często z AR9100 i auta śmigają. Ostatnio do 2 Insigni z 2.0 CDTI po modyfikacjach na ok. 200 KM wleciały Eurole FS 0W30 i fajnie te silniki na nim pracują. Dziś rano jak wyjeżdżałem i odpalałem silnik w swojej Skodzie to sąsiadka odpalała Passata b8 2.0 TDI i stwierdziłem, że u mnie CFGB pracuje lepiej. Ale u niej auta firmowe mają ciężko. Jeszcze takiego nie było, żeby przynajmniej 2-3 tygodnie nie stał na serwisie. VW, Ford, Toyota, Opel - wszystkim da radę. A jak się nie psuje to zawsze można wjechać pod autobus

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
    Nie stwierdzisz ale stwierdzono że to wartość graniczna przy której dochodzi do wybitnie dużego zużycia mechanicznego na węzłach tarcia.
    Nie od dziś wiadomo, że nadmiar sadzy szkodzi, ale to nie zmienia faktu, że właściciel nie ma tego jak sprawdzić, tylko w labie.

    Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
    Ten dodatek jaki był zalany z K2 to Militec dość popularny specyfik na rynku, wedle klient dosyć znaczna poprawa pracy.
    Opis tej analizy jest ciekawy, szkoda że go nie publikujesz przetłumaczonego.Ten dodatek K2 nic nie dał, namieszał tylko w lepkości co stwierdził lab a i tak analiza wyszła słabo. O AR9200 w TDI już pisaliśmy.
    Odnośnie AR 9100 to UOA póki co pokazuje że świetnie sprawdza się w TSI - buduje bardzo dużą ochronę i nie robi z oleju C3 i podobnych tradycyjnego full sapsa jak pisali tu niektórzy, ale realizuje ochronę w sposób zupełnie inny (związki boru) nie ingerując w lepkość i nie zwiększa też popiołów . Olej po 10 kkm ma lepkość jak parametry fabryczne.
    Na przyszłość radzę Twojemu klientowi lepszy olej (niekoniecznie droższy) i lepszy dodatek (też niekoniecznie droższy) , będzie lepiej dla portfela i samochodu.

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
    Pytanie było inne, jak stwierdzisz bez badania w labie że masz 5% sadzy?
    Nie stwierdzisz ale stwierdzono że to wartość graniczna przy której dochodzi do wybitnie dużego zużycia mechanicznego na węzłach tarcia.

    Ten dodatek jaki był zalany z K2 to Militec dość popularny specyfik na rynku, wedle klient dosyć znaczna poprawa pracy.


    9200 ja raczej polecam do benzynek i benzynek turbo wyraźniej lepiej się sprawdza w dieslach 9100 już jest bezkonkurencyjny choć jeszcze zostaje 9400 jestem ciekawy jego wyników w analizach.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
    Witam.
    Zalałem do 1.9 AXR Xado 5W40 po 11 tyś.km na Statoil LW 5W40 .W sumie zapowiadają już minusowe temperatury to jak znalazł. Bo najlepiej olej zmieniać przed zimą. Jak na razie ciszej silnik chodzi ale to zasługa zapewne świeżego oleju.
    Jak rozumieć napis na opakowaniu SYNTHETIC PREMIUM MOTOR OIL REVITALIZANT (z literkąR) czyli mamy jakiś patent?
    Tak mają patent na ten rewitalizant: https://patents.google.com/patent/US20130274157
    Produkcja w NL - Eurol.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Witam.
    Zalałem do 1.9 AXR Xado 5W40 po 11 tyś.km na Statoil LW 5W40 .W sumie zapowiadają już minusowe temperatury to jak znalazł. Bo najlepiej olej zmieniać przed zimą. Jak na razie ciszej silnik chodzi ale to zasługa zapewne świeżego oleju.
    Jak rozumieć napis na opakowaniu SYNTHETIC PREMIUM MOTOR OIL REVITALIZANT (z literkąR) czyli mamy jakiś patent?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Dodam słowo komentarza - interwał 15k oraz 2,5 % udział paliwa w oleju skutkował lepkością przy 100st = 11. Czyli nadal bdb -olej trzyma klasę lepkości 0W30 (nowy olej ma 12,2-12,4)

    sadza 0,1%.
    Oczywiście objętościowo l.
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
    Jak pisałem ja również wykonuję badania laboratoryjne olejów przepracowanych.
    Laboratorium w Polsce ma już akredytację na zgodność z ISO 17025 (wydaną przez A2LA)
    Każdy może wykonać choćby w Polarisie, więc nie ma z tym problemu.

    Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
    Tam też określana jest zawartość sadzy
    Pytanie było inne, jak stwierdzisz bez badania w labie że masz 5% sadzy?

    Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
    Do 15 000km nie polecam wlewanie żadnych modyfikatorów i dodatków do oleju.
    Tak? A co do to za dodatek 300ml K2 był dodany?

    Co do samej analizy, 47 ppm żelaza nie uważam za jakiś dobry wynik, alu i miedź może być, a na dodatek 1,6% paliwa niespalonego - DPF?.....i nie napisałeś że auto jeżdżone w trasach co pisałeś na FB.
    Także wiesz...ten tego....

    Nie widzę nic złego w dodatkach do olejów C3 i pochodnych....ale wszystko z głową.

    Widziałem analizę UOA z dłubanego CFGB po 15 kkm, Eurola FS 0w30 z AR9200 z paliwem 2,5% z DPF - wynik żelaza ponad dwukrotnie mniejszy od tego co pokazujesz w tej Insigni, miedzi zero, alu na podobnym poziomie, z TBN dobrze ponad 4 i takie wyniki pokazują że warto stosować dobre oleje i dobre dodatki.Nie wspomnę o mojej z 4ppm żelaza tylko i reszta nic.

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
    Analiza o której pisałem to nie diesel a benzyna. A z ciekawości jak sprawdzisz czy masz w oleju 1% czy 5% sadzy?

    Adigo to zależy czego szukasz, ale pomyślałbym nad olejami z normą 507.00 która zastępuje te do pompek. Masz większy wybór, lepszą jakość i normalniejsze ceny....
    Witam,
    Jak pisałem ja również wykonuję badania laboratoryjne olejów przepracowanych.
    Laboratorium w Polsce ma już akredytację na zgodność z ISO 17025 (wydaną przez A2LA)

    Tam też określana jest zawartość sadzy zresztą zobaczcie jak to wyglada na przykładzie silnka diesla w Oplu Insigni:
    Sadza inaczej soot.



    Do 15 000km nie polecam wlewanie żadnych modyfikatorów i dodatków do oleju.

    Pozdrawiam
    PIotr Dziektarz
    Zmienolej.pl

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Radze poczytać więcej bo coś widzę że mało.... najwięcej info merytorycznych czyli analiz masz na forum BITOG, u nas na forach choćby tu, czy Alfaholików gdzie pojawia sie importer Archoila w PL jest też parę analiz, w tym samego 9100. Trzeba tyko wiedzieć co za co odpowiada w olejach i wtedy jest wszystko jasne. W dieslu ASZ stosowałem AR9100 coś ok. 150 kkm do ponad 400kkm zanim został sprzedany, a teraz w następnym CFGB, oraz od 50 kkm w TSI i obok masz tego analizę zużyciową....

    Zostaw komentarz:


  • upel
    odpowiedział(a)
    Ok wiec pomyślę nad wymiana i wtdy wlaniem AR9100. Co do DPF to dbam o to, zeby sie on dobrze wypalił i jak robie podglad ilości sadzy i wiem, ze jest juz ponad 20 g, a akurat mam dystanse miejskie to jade z kilkanascie km zeby sie zalaczyla regeneracja i zeby sie dobrze wypalil.
    Ciekawi mnie tez czy raki AR9100 nie powoduje zmian wlasciwosci oleju. Po to sie go wymienia czesto, a nie co 30 000 km i zebybdolewac jeszcze ulepszacz. Teoretycznie sam olej powinien ogarniac temat na dystansie do 15 000. Wlasnie nie wiem czy te specyfiki sie sprawdzaja i czy nie psuja okeju. Teoretycznie wiem tu od Was, ze nie, ale czy to jest bezpieczne gwarancji nie ma.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez upel Zobacz wpis
    Witam, ostatnio sporo poczytałem o Archoilu i tam mnie ciekawi czy mogę dolać do oleju np ten AR9100 czy coś innego, z tym, że olej mam Motul aktualnie, zalany 5 000 km temu w kwietniu. Przebieg aktualny 119 000 km, wcześniej nie było niczym płukane nigdy, czy takie specyfiki lepiej dolewać przy wymianie oleju mieszając je przed wlaniem go do silnika?
    Dodam tylko jeszcze, że w tygodniu raczej łapie krótkie odcinki a dłuższe trasy raczej w weekendy.
    Jeżeli robisz tak małe przebiegi z silnikiem CR i DPF, to poważnie zastanów się nad wymianą oleju teraz przed zimą , ponieważ może on być rozcieńczony paliwem i nie trzymać parametrów a powodować szkody. Odnośnie Archoila 9100 najlepiej dodawać go do nowego oleju, bo dodając go do oleju teraz nic nie zmienisz.

    Zamieszczone przez b-bar01 Zobacz wpis
    a po co miałbyś cokolwiek dolewać ??
    Żeby zwiększyć ochronę, zapraszam do mojej analizy UOA co daje AR9100.

    Zamieszczone przez b-bar01 Zobacz wpis
    Pierwsze 120 tyś zrobiłem na M1 5w50 a drugie 120 tyś na Ravenol-u VMO 5w40, nic nie dolewałem i nic się nie dzieje
    Nie ten silnik, nie ta technologia i nie te oleje.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Przypomnę Panom na górze ze Common Rail znacznie różni się od pompy rotacyjnej.

    Rowniez obciążenia sa znacznie inne w nowszych wysilonych konstrukcjach stad ludzie decydują się na podnoszenie parametrów oleju poprzez dolewanie „czegoś”. Ponadto sa jeszcze elementy jak osprzęt który jest podatny na zniszczenie stosując niewłaściwe środki smarne. Ale zdaje się ze powtarzam się

    Zostaw komentarz:


  • b-bar01
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez upel Zobacz wpis
    tam mnie ciekawi czy mogę dolać do oleju np ten AR9100 czy coś innego
    a po co miałbyś cokolwiek dolewać ?? Pierwsze 120 tyś zrobiłem na M1 5w50 a drugie 120 tyś na Ravenol-u VMO 5w40, nic nie dolewałem i nic się nie dzieje

    Zostaw komentarz:


  • upel
    odpowiedział(a)
    Witam, ostatnio sporo poczytałem o Archoilu i tam mnie ciekawi czy mogę dolać do oleju np ten AR9100 czy coś innego, z tym, że olej mam Motul aktualnie, zalany 5 000 km temu w kwietniu. Przebieg aktualny 119 000 km, wcześniej nie było niczym płukane nigdy, czy takie specyfiki lepiej dolewać przy wymianie oleju mieszając je przed wlaniem go do silnika?
    Dodam tylko jeszcze, że w tygodniu raczej łapie krótkie odcinki a dłuższe trasy raczej w weekendy.
    Ostatnio edytowany przez upel; 46045.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Analiza o której pisałem to nie diesel a benzyna. A z ciekawości jak sprawdzisz czy masz w oleju 1% czy 5% sadzy?

    Adigo to zależy czego szukasz, ale pomyślałbym nad olejami z normą 507.00 która zastępuje te do pompek. Masz większy wybór, lepszą jakość i normalniejsze ceny....

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Olej w dieslu nie traci lepkości tylko gestnieje więc ma być 5w30.
    Temp. w dieslu to drugorzędna sprawa czy ma 99 czy 109st.C najważnijesze aby nie było sadzy więcej niz 5%.
    Lepkość w 100st. Cnie ma znaczenia plus minus 5-7% ważne aby trzymał włąściwości przewidziane dla specyfikacji np. VW 507.00 bo ja nadal podstrzymam teze że do każdego TDI ma być SAE 30.

    Do BKD cokolwiek zalejesz klasy premium wytrzyma do 300KM.
    Sprawdzone na tym oleju Fuchs-a 0W30:

    Pod 300KM i dawał rady.
    No i sprawdzaj czy uszczelka nie cieknie.
    Pamiętajcie aby płyn chłodiczy wymieniać na min. G12+ !!! i nie żadziej niż 5 lat bo od tego koroduje Wam uszczelka i głowica.

    Zostaw komentarz:


  • Adigo
    odpowiedział(a)
    Witam.
    Panowie doradźcie. Octavia 2 fl, silnik 2.0 TDI BKD przebieg 160 tyś. km. Jaki olej zalać (jest castrol edge 5W-30 ). Chcę po wymianie zrobić program. Zacząłem czytać ten wątek i już sam nie wiem...

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    Olej silnikowy ma taką właśnie ciekawą właściwość, że jak spadają jego parametry to robi się rzadki, wtedy najczęściej silnik upomni się o dolewkę. Jednakże po etapie tracenia lepkości następuje jej gwałtowny wzrost i zaszlamowanie silnika.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Ten olej w temp. 100C jest blisko w40, a sprawdzony został w mocnych TDI nie raz, czy to u pedros , tomek evo czy nawet w biturbo u Nexus6 i dawał spokojnie radę.

    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
    że olej traci z czasem lepkość i z 5W30 może zrobić się nawet 5W20
    Widziałem ostatnio ciekawe UOA oleju 5w30 po standardowym interwale jaki ma VAG czyli po 30 kkm, i olej robił się bliżej 10w, także już spadek lepkości był po za nim, a nastąpił wzrost lepkości, czyli mówiąc krótko zaczął robić się kisiel. Będę miał czas i pozwolenie usera wrzucę do naszego działu analiz.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Roberto18 Zobacz wpis
    Ten Eurol 0w30 ma rzeczywiście bardzo dobre parametry, tylko martwi mnie jedna rzecz. Skoro jest taki świetny i idealnie nadaje się do 1.9 tdi z i bez DPF, to dlaczego większość ludzi i tak zalewa eurola lub inny olej 5w30 lub 5w40? W mojej instrukcji Skody nie ma podanej lepkości oleju tylko jest adnotacja, że powinien spełniać normę 505.01 i 507.00.

    Rozumiem, że Eurol 0w30 ma większą lepkość (przy 100oC 12,4), niż również dobry millers (11,9), ale ma mniejszą przy 40oC (65 dla Eurola i 72 dla millersa). Czy to będzie miało jakiś wpływ na silnik? Słabsze smarowanie w niższych temperaturach?

    Czy 0w30 nie będzie za rzadkim olejem i nie "wyślizga" panewek?
    W 40 stopniach to akurat im niższa lepkość tym lepiej (w uproszczeniu). Liczy się przede wszystkim lepkość w temperaturze roboczej czyli 90-100 stopniach. Weź też pod uwagę, że olej traci z czasem lepkość i z 5W30 może zrobić się nawet 5W20 i bardziej liczy się jak konkretny olej trzyma lepkość (i pozostałe parametry) i tutaj PAO-syntetyczna baza Eurola FS-a 0W30 z pewnością działa na plus.

    Zostaw komentarz:


  • Roberto18
    odpowiedział(a)
    Ten Eurol 0w30 ma rzeczywiście bardzo dobre parametry, tylko martwi mnie jedna rzecz. Skoro jest taki świetny i idealnie nadaje się do 1.9 tdi z i bez DPF, to dlaczego większość ludzi i tak zalewa eurola lub inny olej 5w30 lub 5w40? W mojej instrukcji Skody nie ma podanej lepkości oleju tylko jest adnotacja, że powinien spełniać normę 505.01 i 507.00.

    Rozumiem, że Eurol 0w30 ma większą lepkość (przy 100oC 12,4), niż również dobry millers (11,9), ale ma mniejszą przy 40oC (65 dla Eurola i 72 dla millersa). Czy to będzie miało jakiś wpływ na silnik? Słabsze smarowanie w niższych temperaturach?

    Czy 0w30 nie będzie za rzadkim olejem i nie "wyślizga" panewek?
    Ostatnio edytowany przez Roberto18; 42085.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Tutaj masz trochę informacji o co chodzi z olejami niskopopiołowymi:

    Konieczność stosowania takich środków smarnych w nowych modelach samochodów wynika z unijnej normy Euro, ograniczającej dopuszczalną emisję substancji szkodliwych w spalinach.

    Zostaw komentarz:


  • Roberto18
    odpowiedział(a)
    Czyli teoretycznie low saps został zaprojektowany, kiedy wyższych norm niż 507.00 nie było i dpf będzie się rzadziej zapychał nawet przy jeździe miejskiej?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    504/507 to mid saps.
    Silnik nie rozszczelnia się od oleju ale od gromadzącego się nagaru i niszczejących uszczelnieńz

    Konfiguratory sa dla mas -my tutaj używamy wysublimowanych środków smarnych w najlepszej cenie


    Do DPF przeznaczone sa oleje właśnie z norma 507,00 lub w nowszych 509,00

    Eurola śmiało wlewaj i ciesz się dobra ochrona i fenomenalnymi właściwościami.
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...