Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Parę stron wcześniej pisałem o różnicach między 505.01/506.01/507.00 wystarczy się cofnąć.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    ja w awx zmieniałem różne 505.01 co 13-15 tkm i auto żyje do dziś, a ma na blacie koło 400 tkm już....u kolegi
    jestem zdania pedrosa. lej do awx 505.01, a nie kombinujesz. dobry olej plus witaminy ewentualnie max co 15 tkm i wszystko lata jak należy
    to żywotny silnik i nie ma co rzeźbić z wynalazkami nie dostosowanymi do motoru
    imo 5w/40 zupełnie styka plus ewentualnie jakiś AR lub MoS2
    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

    Ja czasami u mechaników gdzie króluje 1 wiadoma marka oleju nieco złośliwie mówię : A może byście byli zainteresowani jakimś naprawdę dobrym olejem? Wtedy zdziwienie. A to (i tu pada nazwa znanej marki) nie jest dobry? Niestety wielu mechaników żyje w błogiej nieświadomości, że poza kilkoma najpopularniejszymi markami "też jest życie" i nieznana im marka to nie jest wcale wynalazek, Motul, Valvoline i Liqui Moly to nie są topowe oleje na świecie a tani olej z Polski, który Klient daje na zalanie nie jest kupiony z chęci zaoszczędzenia PLN-ów. Kiedyś jeden Klient mi mówił, że jak dał mechanikowi Millersa to ten mu powiedział, że na olejach nie ma co oszczędzać i zamiast takiego "nie wiadomo czego" to on mu sprzeda Elfa/Castrola itp.
    Z mechanikami w Polsce jest tak że mało któremu się chce gadać o lepszym oleju, wszyscy wychodzą z założenia że olej ma być tani i taki chce klient.
    Nikomu nie chce się przekonać klienta do lepszych produktów, wolą ładować najtansze oleje albo w ostateczności takie jakie sobie życzy klient.
    Ogólnie mają wyrąbane na wszystko i najchętniej jakby jeszcze dostawca im do tego dopłacił albo do każdego litra dał litr gratis :-)
    Jest mao świadomych i rzetelnych serwisów które zachęcają klienta do lepszych częsci i olejów .
    Świadomość jest straszna ale niestety prawdziwa...

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez hary979 Zobacz wpis
    Panowie jak się ma norma 506.01 do normy 505.01, chciałem przejść z 5w40 w silniku AWX na 0w40, czy to dobry pomysl?
    Oleje 506.01 to szczyt technologii, najwyższej klasy oleje które nie dość że mają utrzymać parametry przez nawet 2 lata to zapewnić doskonałą odporność na zuzycie.
    Nie ma olejów 506.01 ale 0W30.
    Oficjalnym olejem jaki był stosowany do jednostek wymagających normy VW 506.01 był przed laty Fuchs Niemiecki produkowany w Manheuim którym napełniano jednostki Tuarega.

    Świetnie na tym oleju chodza silniki.



    Zostaw komentarz:


  • hary979
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

    Jak nie ma dpf-a to dobre 0W40 powinno się sprawdzić.
    Czy SPECOL Gold Synthetic SN/CF 0W40 z Twojego sklepu spełnia normę 506.01 ? Na stronie specol'a nie ma oleju spełniającego taką normę

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez hary979 Zobacz wpis
    Panowie jak się ma norma 506.01 do normy 505.01, chciałem przejść z 5w40 w silniku AWX na 0w40, czy to dobry pomysl?
    Jak nie ma dpf-a to dobre 0W40 powinno się sprawdzić.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Bezpośrednim nastepnikiem normy 506.01 jest 507.00.
    jesli nie masz DPF to nie musisz się szczypać a jak nasz pompowtryskiwacze to 505.01 co 15kkm max.
    Czy dobry pomysł ? Tak 0W40 z duza ilością dobrej syntetycznej bazy plus bdb dodatki dają radę

    Zostaw komentarz:


  • hary979
    odpowiedział(a)
    Panowie jak się ma norma 506.01 do normy 505.01, chciałem przejść z 5w40 w silniku AWX na 0w40, czy to dobry pomysl?

    Zostaw komentarz:


  • samtech84
    odpowiedział(a)
    leonn Podziękował Tobie bardzo

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Jasne, że tak
    Mój ulubiony
    Meguin Megol Super Leichtlauf 0W40 5L - produkt z kategorii: Meguin. Oil Spa - Twoje auto, nasza pasja. Bogata oferta akcesoriów, płynów, olejów i chemii do Twojego samochodu.

    Zostaw komentarz:


  • samtech84
    odpowiedział(a)
    Jakiś fajny 0w40 z 505.00 ktoś podrzuci?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    tomek evo to jest nasza misja (wszystkich użytkowników forum) by wznieść smarowanie kraju na wyższy poziom jednocześnie zostawiajac hajs w kieszeni kierowców.

    chcąc niechcac - mamy tu przykład dobrze ogarniętego marketingu, naprawdę dobrze. Marka ma sile (nie mylmy z produktem). Piszę o Castrolu.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    z tego co wiem do e90 spokojnie możesz dawać normę LL01, a nie 04 też...ja tak robię i jest git.

    takie same miny robią mechanicy jak daje im Specol do wlania...nie wiedzą co to jest
    komercja jednak jest wszechobecna
    Ja czasami u mechaników gdzie króluje 1 wiadoma marka oleju nieco złośliwie mówię : A może byście byli zainteresowani jakimś naprawdę dobrym olejem? Wtedy zdziwienie. A to (i tu pada nazwa znanej marki) nie jest dobry? Niestety wielu mechaników żyje w błogiej nieświadomości, że poza kilkoma najpopularniejszymi markami "też jest życie" i nieznana im marka to nie jest wcale wynalazek, Motul, Valvoline i Liqui Moly to nie są topowe oleje na świecie a tani olej z Polski, który Klient daje na zalanie nie jest kupiony z chęci zaoszczędzenia PLN-ów. Kiedyś jeden Klient mi mówił, że jak dał mechanikowi Millersa to ten mu powiedział, że na olejach nie ma co oszczędzać i zamiast takiego "nie wiadomo czego" to on mu sprzeda Elfa/Castrola itp.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez MADO60 Zobacz wpis
    Ja rozpocząłem swoją "przygodę" z EUROL dwa dni temu (BMW E 90 320d) i jak na razie MIODZIO (ale zauważyłem lekko ironiczny uśmiech mechaników i oczywiście uwagę ,że nie ma LL-04)
    W kilku mocnych (nawet do ok. 400 KM)dieslach BMW już ten olej jest zalany i nikt nie narzeka wręcz przeciwnie. LL04 jakoś specjalnie nie poważam bo nie lubię jak 1 normą producent próbuje załatwić temat oleju dla wszystkich silników od małej wolnossącej benzyny po 400 konnego diesla na 3 turbinach.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    z tego co wiem do e90 spokojnie możesz dawać normę LL01, a nie 04 też...ja tak robię i jest git.

    takie same miny robią mechanicy jak daje im Specol do wlania...nie wiedzą co to jest
    komercja jednak jest wszechobecna

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Na ostatniej zmianie byłem w serwisie olejowym, i ludzie ogólnie ogarnięci w temacie, nawet płukanek - ale mój olej jednak ich zaskoczył, miny - jak w reklamie - bezcenne. Kolor zielony porównywali do Castrola, ale z lepkością to już mieli rozkmine po całości Protestów żadnych, czy jakiś uwag. Generalnie "nadwornym" olejem jest u nich LM, i fajne plakaty na ścianach mieli o takie:

    Plakat płukanka LM.jpg

    Zostaw komentarz:


  • MADO60
    odpowiedział(a)
    Ja o tym wiem... a dla nich to jakiś nieznany 'wynalazek' i w dodatku bez przewidzianej normy

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Ironicznie to Ty powinieneś się uśmiechać do mechaniorów ,bo masz dobry,sprawdzony, oryginalny olej za przyzwoite pieniądze

    Zostaw komentarz:


  • MADO60
    odpowiedział(a)
    Ja rozpocząłem swoją "przygodę" z EUROL dwa dni temu (BMW E 90 320d) i jak na razie MIODZIO (ale zauważyłem lekko ironiczny uśmiech mechaników i oczywiście uwagę ,że nie ma LL-04)

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    No chyba ze faktycznie porównujesz początek z późniejszym interwalem - to fakt PAO nie przybywa wraz z przebiegiem.

    co do Millersa „głupi” XF LL jest lepszy niż EE który jest dziwnie według mnie upośledzony wiec wybieram EE za pomocą ar9100.

    co do Eurola natomiast co jak co nie musisz przekonywać - to jest mój docelowy olej którego nie mam zamiaru już zmieniać bo jest wyśmienity za te cenę ?

    Zostaw komentarz:


  • MADO60
    odpowiedział(a)

    Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
    Oj ludziska nie mylcie akustyki z ochrona - oleje mineralne maja jeszcze lepsza akustykę - tez na to łapałem się.
    PAO ma metaliczna prace a walory użytkowo ochronne znacznie większe niż tańsze frakcj

    Nikt nic nie myli i jest tak jak piszesz Na Millersie jako oleju HC było super cicho i przyjemnie ale do 8-9tys. a pózniej akustyka sie zmieniła wg.mnie na gorszą i niezbyt mi odpowiadającą(każdy lubi co innego ale ja za ponad 200pln za takie atrakcje dziękuje) NA XF i C3 również 5w30 takich zjawisk nie zauważyłem i było do 12tys OK Na TOTAL do 10tys nie bylo tak słyszalnej zmiany a że było bardziej metaliczniei jakby dżwięcznie więc może i głośniej (trochę podobnie jak teraz na EUROL i tylko za 115pln) więc wszystko się zgadza gra i buczy

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpis
    leonn, szkoda mojego czasu na takie działania i pozostaję przy swojej opini
    Masz w profilu 1.6CR i 1.8TSI 4200 nie nadaje się on do żadnego z nich, chyba że zmieniasz co 6tys. wkleiłem kiedyś tutaj analize 4200 i nie wytrzymuje on nawet 10tys tak jak większść wykastrowanych 5w30 Nikt nikomu nie zabroni wyrzucać forsy w błoto
    Też jestem zwolennikiem oleji LM/ Meguin spróbuj sobie LM 0W40,jak chcesz wydać więcej niż 200zł za 5L, a przekonasz się co to znaczy bardzo dobry olej w połączeniu z LM VS wytrzyma 20tys nawet w TSI

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    wojtaszekm to że oficjalna aprobata jest to jedno, a to że warunki ciężkie to drugie. DPF i miasto i 10 kkm dla takiego oleju to wyzwanie.

    No faktycznie, jak zobaczyłem ile ten LM 4200 kosztuje, to te zadowolenie musi baaaaardzo duże żeby płacić tyle kasy za ten olej.

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Ma ktos jakies info o Aral Super Tronic 0w-40 ?

    Zostaw komentarz:


  • wojtaszekm
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Oj ludziska nie mylcie akustyki z ochrona - oleje mineralne maja jeszcze lepsza akustykę - tez na to łapałem się.
    PAO ma metaliczna prace a walory użytkowo ochronne znacznie większe niż tańsze frakcje.

    Oczywiście pisze ogólnie nie personalnie i nie deprecjonuje Totala.

    Pełna zgoda.
    A z drugiej strony jeżeli oliwa ma oficjalna aprobatę producenta auta (aprobatę a nie deklarację producenta oleju o spełnianiu wymagań lub przewyższaniu takiej a takiej normy) to przy interwale wymiany w lecie 12,5 tys. km, a w okresie jesienno-zimowym max. 10 tys. km (jak ja zmieniam u siebie - nowy olej w październiku i po zimie nowy olej w połowie marca) to chyba każdy olej wytrzyma (z castrolem włącznie )

    Zostaw komentarz:

Pracuję...