Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Poczytaj tu na forum , gdzie był taki setup...to były moce dwa i więcej razy niż to co masz u siebie. Z jednej strony masz ochronę, ale także trzymanie w ryzach TBN, i czystość w silniku a przy tym stylu jazdy to bardzo potrzebne. Interwał wydaje się rozsądny. Płukanka też nie zaszkodzi.

    Zostaw komentarz:


  • MasterMaximus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
    MasterMaximus generalnie olej fullsaps +AR9100 to przerost formy, jego zadaniem jest uzupełnianie/zastępowanie ZDDP w olejach niskopopiołowych, jak już to Eurol FS0w30 z AR9100 - mocny i sprawdzony skład Pomyśl nad odpowiednim interwałem bo krótkie odcinki to niedogrzany silnik a szczególnie nowoczesny diesel.
    Czyli mimo usuniętego DPF olej z normą C3 Eurol FS0w30 + AR9100 to dobra ochrona dla silnika?
    Na tym mi najbardziej zależy.
    A może można zastosować jeszcze lepszy zestaw? Jak pisałem wcześniej koszty są drugorzędne.
    Co do interwału max 10kk, przy okazji zmiana wszystkich filtrów

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis

    Ja też byłem kiedyś bardzo zainteresowany tym 0W50, ale nasz kolega który proponował zak14 ten olej na testy, zamilkł na naszym forum, a miał go bezpośrednio z Japonii to i ja dałem sobie spokój.
    Bo jak Eneos wszedł na Polski rynek to i cena i wiarygodność mi się też nie podobała.
    Sam wiesz że SAE nie można porównać do innych W50, bo pakiet+baza i parametry nie są tożsame z innym 5W50, czy 20W50. To czy wygląda on jak 0W40 na papierze to jedno, pytanie jak on wygląda podczas pracy i po konkretnym przebiegu?
    Czy ktoś przebadał ten olej po 8tys upalania? Ja się nie spotkałem z taką analizą.
    Każdy olej ma spełniać określoną klasę lepkości wg. klasyfikacji SAE J300 .
    Oleje do MB robi się w Gliwicach w Fuchsie i są niezłe.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    MasterMaximus generalnie olej fullsaps +AR9100 to przerost formy, jego zadaniem jest uzupełnianie/zastępowanie ZDDP w olejach niskopopiołowych, jak już to Eurol FS0w30 z AR9100 - mocny i sprawdzony skład, jak olej fullsaps to raczej solo. Pomyśl nad odpowiednim interwałem bo krótkie odcinki to niedogrzany silnik a szczególnie nowoczesny diesel.

    D2mian jak masz wybór ten drugi dedykowany do pompek.
    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

    Zostaw komentarz:


  • D2mian
    odpowiedział(a)
    Chłopaki do 1.9TDI BXE czyli bez DPF 312tys km jaki olej? Eurol Syntence 5W-30? ten chyba do DPF bardziej?

    Eurol Turbo DI 5W-40? ten spełnia 505.01

    Czy może coś innego?

    Zostaw komentarz:


  • MasterMaximus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

    Jeśli nie planujesz zastosować dodatku poprawiającego smarowanie to chyba lepszym wyborem będzie Eurol Synergy 0W30 z bogatszym pakietem dodatków ochronnych.
    Myślałem o dodaniu Archoil AR9100.
    I jeszcze jedno.
    W tej chwili dokładnie od 4 tyś km tak jak usunąłem DPF mam zalany olej LM Synthoil Longtime 0w30 z normą A3/B4 + AR9100.
    Czy Eurol będzie lepszym wyborem? ( bo tańszym na pewno).
    A może polecacie jeszcze coś innego?
    Zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika, kasa na drugim planie.
    Dodam jeszcze, że styl jazdy to głownie miasto krótkie odcinki, raz na jakiś czas dłuższa trasa 300-400 km.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez MasterMaximus Zobacz wpis
    Na początku z racji, iż jestem tu nowy witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
    Śledzę wątek olejowy od pierwszej strony i wiele ciekawych rzeczy tutaj wyczytałem, nasuwa mi się jedno pytanie?
    Mimo, iż jeżdżę inną marką niż Skoda dokładnie Hyundaiem i40 1.7 CRDI to mam do was szanownych forumowiczów jeden temat.
    Niestety w ostatnim czasie byłem zmuszony usunąć DPF i tu rodzi się pytanie?
    Czy lepiej zalewać silnik olejem który zaleca producent z normą ACEA C3 do DPF czy z racji braku filtra zalewać olej ze specyfikacją ACEA A3/B4.
    Który będzie lepszy dla silnika i czy stosowanie oleju bez normy C3 nie wpłynie negatywnie na inne podzespoły samochodu?
    Dokładnie biorę pod uwagę dwa oleje o których tutaj wiele dobrego wyczytałem:

    Eurol Synthence FS 0w30 z normą C3 albo
    Eurol Synergy 0w30 z normą A3/B4

    Z góry dziękuję wam za sugestie

    Pozdrawiam
    Po usunięciu dpf-u teoretycznie nie ma potrzeby stosowania oleju spełniającego normy ekologiczne, choć w nowszych silnikach układy katalityczne sa tak rozbudowane, ze jakiś wpływ oleju full saps może być ale na pewno nie prędko. Wpływ full saps na układ wtryskowy czy egr-y też jest minimalny (choć zdania są podzielone) i można powiedzieć, że marginalny. Jeśli nie planujesz zastosować dodatku poprawiającego smarowanie to chyba lepszym wyborem będzie Eurol Synergy 0W30 z bogatszym pakietem dodatków ochronnych. Z drugiej strony Synthence FS 0W30 też poradzi sobie bardzo dobrze nawet bez dodatków wiec jakikolwiek olej nie wybierzesz to będzie to dobry wybór.

    Zostaw komentarz:


  • MasterMaximus
    odpowiedział(a)
    Na początku z racji, iż jestem tu nowy witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
    Śledzę wątek olejowy od pierwszej strony i wiele ciekawych rzeczy tutaj wyczytałem, nasuwa mi się jedno pytanie?
    Mimo, iż jeżdżę inną marką niż Skoda dokładnie Hyundaiem i40 1.7 CRDI to mam do was szanownych forumowiczów jeden temat.
    Niestety w ostatnim czasie byłem zmuszony usunąć DPF i tu rodzi się pytanie?
    Czy lepiej zalewać silnik olejem który zaleca producent z normą ACEA C3 do DPF czy z racji braku filtra zalewać olej ze specyfikacją ACEA A3/B4.
    Który będzie lepszy dla silnika i czy stosowanie oleju bez normy C3 nie wpłynie negatywnie na inne podzespoły samochodu?
    Dokładnie biorę pod uwagę dwa oleje o których tutaj wiele dobrego wyczytałem:

    Eurol Synthence FS 0w30 z normą C3 albo
    Eurol Synergy 0w30 z normą A3/B4

    Z góry dziękuję wam za sugestie

    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Ostatnio odpalałem swoja Skodę 2.0 TDI CFGB na Eurolu FS 0W30 + AR9100 a obok sąsiadka swojego Passata 2,0 TDI 150 KM- ten najnowszy. Odpaliliśmy prawie jednocześnie i podczas kręcenia się pomiędzy obydwa autami stwierdziłem, że mój silnik pracuje dużo "lepiej" pomimo tego, ze ma 3x mniejszy przebieg. Pochodziłem sobie od jednego do drugiego aby posłuchać i u mnie było wyraźnie lepiej. Diesel zawsze klekocze i nie przywiązuje do tego jakiejś szczególnej wagi jednak uważam, że na Eurolu silnik faktycznie pracuje bardzo dobrze, w każdym razie lepiej niż generacje nowszy 2.0 TDI serwisowany w ASO czyli pewnie co 30 tysięcy. Na Millersach i Neste też silniki pracują bardzo fajnie pod względem akustyki.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    ok, dziękuje. jak będą okolice serwisu olejowego będzie rozkmina. narazie auto w ASO na wymianie wiązki uziemnione.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    sew1981 dla mnie Eneos istnieje tylko made in Japan, stamtąd wzięła się jego legenda. Ponieważ to silnik MB z dpf to norma 229.51 powinna być odpowiednia, alternatywnie C3.

    robertowicz ZTCW u tomek evo teraz Eurol FS z AR9100.

    SlawekGarwol strona wcześniej info od MADO60 co zalał do N52 BMW E90 320d i z czego jest zadowolony.

    samtech84 zależy do czego, BG109 jest na pierwsze uderzenie, a AR2300 jest długodystansowa. Jest jeszcze AR2820 do 1h godziny można trzymać w silniku jak są silne zabrudzenia.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Wlej 0.5l ropy to najlepsza płukanka. Zlej olej. Zalej znów ropy tyle ile oleju wsadź nowy najtańszy filtr. 30 min niech na tym silnik pochodzi. Zlej to wszystko. Zalej nowy olej+nowy filtr

    Zostaw komentarz:


  • samtech84
    odpowiedział(a)
    Poleci ktoś jakąś mocną płukankę do silnika? Podobno BG109 jest spoko, czy może wlać archoil 2300 i pojeździć?

    Zostaw komentarz:


  • 71WRC
    odpowiedział(a)
    Witam pisze od nowa bo ciezko cos wyszukac. Co najlepiej zalac do O2 rs 200 tys przebiegu niestety nie wiem co bylo wczesniej zalane ( mozliwe ze mobil ) pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis

    Nie wiem co w tym niezwykłego...
    Ja kiedyś byłem nawet zainteresowany tym "najlepszym syntetycznym olejem" ale po przeczytaniu choćby tego wątku jakoś przestałem mieć na niego ochotę ...

    Ale moze ktoś to obecnie sprawdzał czy olej choćby 0W50 spełnia klasę lepkości 0W40 wg. SAE J300.
    Też jestem ciekawy jak oceniaja go klienci mechanicy.
    Mocno promowany w serwisach Subaru. Banki ładnie wyglądają.
    Uważam że w zestawieniu choćby z nowoczesnymi olejami marki NESTE opartymi na bazach nowej generacji NEXZBASE czy Ravenola w technologii USVO te super Japońskie produkty rysują się bladziutko. :-))
    Ja też byłem kiedyś bardzo zainteresowany tym 0W50, ale nasz kolega który proponował zak14 ten olej na testy, zamilkł na naszym forum, a miał go bezpośrednio z Japonii to i ja dałem sobie spokój.
    Bo jak Eneos wszedł na Polski rynek to i cena i wiarygodność mi się też nie podobała.
    Sam wiesz że SAE nie można porównać do innych W50, bo pakiet+baza i parametry nie są tożsame z innym 5W50, czy 20W50. To czy wygląda on jak 0W40 na papierze to jedno, pytanie jak on wygląda podczas pracy i po konkretnym przebiegu?
    Czy ktoś przebadał ten olej po 8tys upalania? Ja się nie spotkałem z taką analizą.

    Zostaw komentarz:


  • 2pac76
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
    Odpisywałem wyzej do SlawekGarwol.
    Do Rski bierz Eurol 0w30 + 9100, ewentulanie to co wyzej napisalem.
    Millers na PAO? Jedynie CFS
    ESP nie jest taki zly, w analizach wychodzi nawet ladnie tyle ze jest nowa formula, w PL slabo dostepna, znalazlem u 1 sprzedawcy juz jak cos, reszta pozbywa sie starej, na 10kkm bez upalania tez styknie tyle ze doprawic go 9100 ewentualnie mixem 9100/9200.
    A jaka masz opinię na millers EE 5w30?
    czy zmienić to na coś lepszego?
    dodam że na millersie jestem bardzo zadowolony z temp oleju przy autostradowych prędkościach

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Odpisywałem wyzej do SlawekGarwol.
    Do Rski bierz Eurol 0w30 + 9100, ewentulanie to co wyzej napisalem.
    Millers na PAO? Jedynie CFS
    ESP nie jest taki zly, w analizach wychodzi nawet ladnie tyle ze jest nowa formula, w PL slabo dostepna, znalazlem u 1 sprzedawcy juz jak cos, reszta pozbywa sie starej, na 10kkm bez upalania tez styknie tyle ze doprawic go 9100 ewentualnie mixem 9100/9200.
    Ostatnio edytowany przez robertowicz; 40722.

    Zostaw komentarz:


  • 2pac76
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
    Niestety Millers XF to nie jest olej na bazie syntetycznej i wersja EE rowniez. Rozumiem ze DPF jest na pokladzie. Jesli musisz miec norme LL04 bo zmieniasz np w ASO to polecam AMSOIL 5W30 European Car Formula (AEL) / Ravenol REP 5w30.
    Millers na bazie PAO? To źle?
    Zmieniam olej max co 12 tyś nie musi być longlife
    DPF jest na pokładzie jest też wirus na 195km
    jazda głównie 90 trasa 10 miasto
    Może Mobil esp 5w30?

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Niestety Millers XF to nie jest olej na bazie syntetycznej i wersja EE rowniez. Rozumiem ze DPF jest na pokladzie. Jesli musisz miec norme LL04 bo zmieniasz np w ASO to polecam AMSOIL 5W30 European Car Formula (AEL) / Ravenol REP 5w30.

    Zostaw komentarz:


  • 2pac76
    odpowiedział(a)
    Witam
    Zbliża się wymiana oleju
    aktualnie śmigam na millers EE 5w30
    chciałbym zmienić olej
    jaki polecacie ?
    oct 2 rs tdi 2012 cera
    zmiana co 10 12 tyś
    dziękuję

    Zostaw komentarz:


  • SlawekGarwol
    odpowiedział(a)
    Czemu Millers? Hmm, to nie jest przesądzone . Kryteria są takie, że chce pełnego syntetyka z normą LL04 - o ile się orientuje Millers spełnia te założenia.
    Cena? Ostatnio tak przepłaciłem za TwinPowera (kupiony "na miejscu" przy wymianie), że (prawie) wszystko będzie tańsze

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    SlawekGarwol
    Ile kasy masz na wydanie? I czemu chcesz Millersa?

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis

    Sustina to kiedyś jeden z najlepszych syntetycznych oleii na świecie. Na dzień dzisiejszy to nie wiem, czy ten oferowany na rynek europejski jest to to samo co w Japonii.
    Jak znamy życie i politykę koncernów na zarabianie na marce, to wiemy, że to co proponuje się w USA czy Japonii to te na rynek Europejski różnią się bardzo od wzorca.
    Nie zgłębiałem tematu infiniti, ale jeśli jest to silnik MB to pewnie jest tam zalecany jedyny słuszny 100% syntetyk o nazwie Casrtol
    Nie wiem co w tym niezwykłego...
    Ja kiedyś byłem nawet zainteresowany tym "najlepszym syntetycznym olejem" ale po przeczytaniu choćby tego wątku jakoś przestałem mieć na niego ochotę ...

    Ale moze ktoś to obecnie sprawdzał czy olej choćby 0W50 spełnia klasę lepkości 0W40 wg. SAE J300.
    Też jestem ciekawy jak oceniaja go klienci mechanicy.
    Mocno promowany w serwisach Subaru. Banki ładnie wyglądają.
    Uważam że w zestawieniu choćby z nowoczesnymi olejami marki NESTE opartymi na bazach nowej generacji NEXZBASE czy Ravenola w technologii USVO te super Japońskie produkty rysują się bladziutko. :-))

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Rauxel Zobacz wpis
    Panowie, 1,9 TDI BXE 105 KM. Prawie 360 tysiecy na liczniku. Motul 5W30 czy 5W40 ?
    Ja bym polecił olej motula:


    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    leonn nie wiem, dopytam szczegóły przy okazji, jak będę miał okazję być tam, bo auto niebawem idzie na serwis do ASO - wadliwa fabrycznie wiązka sypiąca błędem na szafie co jakiś czas wrrr.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...