Zamieszczone przez D2mian
Zobacz wpis
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Chłopaki
Specol Premium C3 SN/SM/CF 5W/40 czy 5W30???
Przelot 313tyskm O2 BXE po wirusie dużo lata po mieście???
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpisCzas na wymianę oleju w mojej RS-ce CEGA. Jeżdżę na LM 4200 5w30, ale wydaje mi się, że silnik klepie na tym oleju i chcę coś innego.Przebieg ok 180.000km
Oglądałem jakieś testy obciążeniowe na tarcie na YT i tam dobrze wypada Ravenol VMP 5w30, Total Quartz INEO 5w30, Mannol Energy Combi 5w30,Amsoil ELF low saps 5w30 i Valvoline Syn-power xl-III
Oleje silnikowe zestawienie / Motor Oil Comparison / Piotr Tester - Arkusze Google
Który z nich wybrać? Jeżdżę w większości po mieście i kilka razy w roku trasa 1200km w jedną stronę. Auto posiada dpf i podciągnięte na 211KM. Wymieniam olej co 10-12.000km
Ewentualnie gdzie kupię Eurol fs syntence 5w30 507 000?
- Polubień 1
Zostaw komentarz:
-
Czas na wymianę oleju w mojej RS-ce CEGA. Jeżdżę na LM 4200 5w30, ale wydaje mi się, że silnik klepie na tym oleju i chcę coś innego.Przebieg ok 180.000km
Oglądałem jakieś testy obciążeniowe na tarcie na YT i tam dobrze wypada Ravenol VMP 5w30, Total Quartz INEO 5w30, Mannol Energy Combi 5w30,Amsoil ELF low saps 5w30 i Valvoline Syn-power xl-III
Oleje silnikowe zestawienie / Motor Oil Comparison / Piotr Tester - Arkusze Google
Który z nich wybrać? Jeżdżę w większości po mieście i kilka razy w roku trasa 1200km w jedną stronę. Auto posiada dpf i podciągnięte na 211KM. Wymieniam olej co 10-12.000km
Ewentualnie gdzie kupię Eurol fs syntence 5w30 507 000?Ostatnio edytowany przez karolsky; 40531.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpiste interwały mnie tak ujęły ze jak jeszcze okaże się ze silnik jest w idealnym stanie to będę w szoku.
Zostaw komentarz:
-
To masz jeszcze 60 kkm do wymiany bo te modele miały interwał progresywny.
tak powaznie -te interwały mnie tak ujęły ze jak jeszcze okaże się ze silnik jest w idealnym stanie to będę w szoku.
Zostaw komentarz:
-
U mnie jest lepszy motyw, O1 z TDI VP z 2004 roku kupiony we wrześniu. Poprzedni właściciel zmienił w nim olej tylko 3 razy :P, bardzo pilnował interwału wymian co 50 kkm olewając interwał czasowy. Pierwsza wymiana była po 15 kkm druga przy 50 kkm trzecia przy 100 kkm. Furmanka teraz ma niecałe 110 kkm. Przed zmianą oleju zrobiłem płukankę , teraz myślę właśnie o dorzuceniu AR2300 do oleju.
Zostaw komentarz:
-
AR2300 zrobi robotę ale potrzebuje jazdy i temperatury aby działać należycie. Jeżeli miałeś 9 litrów ropy z olejem - nie wiem - jak długo trzymany, ale to dobry mix aby umyć silnik, co nie znaczy że dla niego bezpieczny na dłuższy dystans.
Zostaw komentarz:
-
Na pewno nie zaszkodzi, ale zwykła płukanka za 20zł stosowana przy każdej wymianie też da radę. Zresztą jak będziesz lał dobre oleje typu Synthoil to sam olej też zbierze syf zostawiony przez inne oleje stosowane do tej pory. Idziesz w dobrym kierunku
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisJaki przebieg ma ten motor lub na czym wcześniej było jeżdżone, że chcesz wydać na płukankę 90zł? Chyba nie potrzebnie idziesz w koszta.
Co było wcześniej niestety nie wiem, ale problem z tym, iż kiedy go kupiłem to pierwszy raz zmieniając olej zlałem
z silnika około 9 litrów.
Najpierw myślałem, że ktoś nalał olej podwójnie ale okazało się że to przez problemy z DPF.
Ktoś niestety o to nie dbał i okazało się, że filtr jest w tak złym stanie że trzeba było go usunąć.
Wszystko działa jak należy przy usuwaniu DPF-a zrobiłem nawet małego virusa,
ale z racji, że nie wiem co się wcześniej działo w silniku chcę o niego należycie zadbać.
AR2300 kupiłem już wcześniej leży na półce i pomyślałem, iż w takiej sytuacji można go wykorzystać.
Zostaw komentarz:
-
Jaki przebieg ma ten motor lub na czym wcześniej było jeżdżone, że chcesz wydać na płukankę 90zł? Chyba nie potrzebnie idziesz w koszta.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisJa bym został przy Synthoilu
Ile już przejechałeś na LM?
Przy kolejnej zmianie myślę jeszcze o zalaniu AR2300 celem
gruntownego czyszczenia silnika
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisMasz jeden z najlepszych syntetycznych oleji 0W-30 na bazie PAO
Czy lepiej zostać z Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30 bez dodatków,
czy jednak zmienić na Eurol FS 0w30 + AR9100?
Zostaw komentarz:
-
''Najbliżej'' masz do Tomka z Lej Olej nasze forum,poza tym wszędzie są oryginały.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisoczywiście,że jest sens, sam tak robię
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisNawet chyba jest tu gdzieś moja analiza z ceratekiem
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisa i nigdy nie polecam czegoś czego sam nie sprawdziłem i nie stosowałem
Podchodzimy różnie do pewnych zagadnień choć cel jest jeden - zmniejszenie zużycia w silniku czyli większa ochrona. Ja jestem zwolennikiem metody bez podnoszenia popiołów i robienia bardziej tłustego oleju, Twoja metoda jest odwrotna.
Zostaw komentarz:
-
cytrynowiec oczywiście,że jest sens, sam tak robię
Nawet chyba jest tu gdzieś moja analiza z ceratekiem, a i nigdy nie polecam czegoś czego sam nie sprawdziłem i nie stosowałem
Zostaw komentarz:
-
leonn jesteś pewien że do oleju full saps LM 0w30, który wg karty producenta ma poziom popiołów 1-1,6 czyli pewnie wysoki poziom ZDDP i wapnia, jest sens dodawać jeszcze Ceratec o takim składzie?
LM Ceratec:
- fosfor 656 mg/kg
- cynk 776 mg/kg
- wapń 1598 mg/kg
- bor 359 mg/kg
- molibden 5419 mg/kg
AR9100 to dla porównania bor antyzużyciowy i potas, nie podwyższa popiołów, a jest wyższy TBN >3 bez robienia z oleju ulepa, redukcja tarcia w gratisie.
W takim przypadku dodany do tego oleju TBN byłby w granicach 13, regularnie zmieniany umyłby ten silnik do białej kości nie robiąc z niego ulepa, a ochrona została potwierdzona w analizach UOA.
Taka rozkmina dla Ciebie
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez MasterMaximus Zobacz wpis.
W tej chwili dokładnie od 4 tyś km tak jak usunąłem DPF mam zalany olej LM Synthoil Longtime 0w30 z normą A3/B4 + AR9100.
Ja bym nic nie zmieniał, a w Twoim przypadku dodawanie archoila do Synthoila to przerost formy, to tak jak byś do "dobrze posłodzonej herbaty" dodał łyżkę miodu
Zamieszczone przez MasterMaximus Zobacz wpis.
A może można zastosować jeszcze lepszy zestaw? Jak pisałem wcześniej koszty są drugorzędne.
Co do interwału max 10kk, przy okazji zmiana wszystkich filtrów
Skoro lejesz b.dobry 0W-30, a zmieniasz go co 10tys wzmocił bym go tylko LM Visco Stabil.
A jak już bardzo chcesz jakiś ekstra modyfikator tarcia to polecam raz na cztery wymiany LM Motor Protect lub tańszy CeraTec.
Porównaj sobie jeszcze dane Synthoila 0W-30 z tym olejem
404 Page Not Found
Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpisOleje do MB robi się w Gliwicach w Fuchsie i są niezłe.
Zostaw komentarz:
-
Poczytaj tu na forum , gdzie był taki setup...to były moce dwa i więcej razy niż to co masz u siebie. Z jednej strony masz ochronę, ale także trzymanie w ryzach TBN, i czystość w silniku a przy tym stylu jazdy to bardzo potrzebne. Interwał wydaje się rozsądny. Płukanka też nie zaszkodzi.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisMasterMaximus generalnie olej fullsaps +AR9100 to przerost formy, jego zadaniem jest uzupełnianie/zastępowanie ZDDP w olejach niskopopiołowych, jak już to Eurol FS0w30 z AR9100 - mocny i sprawdzony skład Pomyśl nad odpowiednim interwałem bo krótkie odcinki to niedogrzany silnik a szczególnie nowoczesny diesel.
Na tym mi najbardziej zależy.
A może można zastosować jeszcze lepszy zestaw? Jak pisałem wcześniej koszty są drugorzędne.
Co do interwału max 10kk, przy okazji zmiana wszystkich filtrów
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
Ja też byłem kiedyś bardzo zainteresowany tym 0W50, ale nasz kolega który proponował zak14 ten olej na testy, zamilkł na naszym forum, a miał go bezpośrednio z Japonii to i ja dałem sobie spokój.
Bo jak Eneos wszedł na Polski rynek to i cena i wiarygodność mi się też nie podobała.
Sam wiesz że SAE nie można porównać do innych W50, bo pakiet+baza i parametry nie są tożsame z innym 5W50, czy 20W50. To czy wygląda on jak 0W40 na papierze to jedno, pytanie jak on wygląda podczas pracy i po konkretnym przebiegu?
Czy ktoś przebadał ten olej po 8tys upalania? Ja się nie spotkałem z taką analizą.
Oleje do MB robi się w Gliwicach w Fuchsie i są niezłe.
Zostaw komentarz:
-
MasterMaximus generalnie olej fullsaps +AR9100 to przerost formy, jego zadaniem jest uzupełnianie/zastępowanie ZDDP w olejach niskopopiołowych, jak już to Eurol FS0w30 z AR9100 - mocny i sprawdzony skład, jak olej fullsaps to raczej solo. Pomyśl nad odpowiednim interwałem bo krótkie odcinki to niedogrzany silnik a szczególnie nowoczesny diesel.
D2mian jak masz wybór ten drugi dedykowany do pompek.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Zostaw komentarz:
Zostaw komentarz: