Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • krzysiekr1
    odpowiedział(a)
    @Czerwc
    Ja teraz będę zalewać Eurola Turbo DI 5W-40 do AXR. Ten Fluence ma niezłą lepkość strukturalną i temp. płynięcia, na papierze. Ciekawe tylko jak z HTHS? Jakoś nie mogę znaleźć tego parametru.

    Po Eurolu zastanawiam się nad Ravenolem VPD, albo na grubo, czyli Ravenol RUP 5W-40 który ma HTHS=3,9 a CCS=4510. Raz można go sobie zalać

    Zostaw komentarz:


  • Czerwc
    odpowiedział(a)
    Ja teraz w swoim ATD sprawdzę Eurola Fluence 5w40, na papierze wygląda zacnie, zobaczymy w praktyce ;-).

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Nie wiem czy jest przereklamowany. Zalej potestuj i napisz nam jak u Ciebie się sprawował.
    Taki papierek ma wiele firm w tym Valvo więc jednak ich worek też nie jest mały: https://erwin.volkswagen.de/erwin/do...0500_50501.pdf - tu masz do wyboru do koloru.

    Zostaw komentarz:


  • D2mian
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis

    Tam masz dostępne VOA I UOA po 9.5 tyś km . Syntetyk to nie jest .Tak jak pisałem wcześniej dobry Hydrokrak z czystymi bazami olejowymi od pewnego producenta,za rozsądną kasę a parametrami i składem jest mocno zbliżony(cena niższa około 30%) do Motula Specyfic 5w40 505.01 tylko tyle ,albo aż tyle.
    Valvoline All Climate to podobna klasa oleju trudno tutaj wskazać który lepszy Valvo ma w składzie trochę Molibdenu ,Eurol ma trochę Boru, Eurol ma oficjalną aprobatę VW 505.01 ,aczkolwiek nie ma to wielkiego znaczenia.
    No właśnie nie znalazłem UOA i VOA u ruskich dla tego dokładnie oleju...dla innych wersji Valvo i owszem Czy dobrze interpretowałem ocenę Eurola Turbo Di jako by nie trzymał zbyt dobrze parametrów a tamtejsi tubylcy forum stwierdzili że jest przereklamowany???

    Rozumiem że Valvo spełnia normy 505.01 ale nie ma papierka za worek pieniędzy od VW a Eurol wydał kasę na papierek???
    Ostatnio edytowany przez D2mian; 9799.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
    A to prawda, że PAO niekorzystnie wpływa na wszelakie uszczelniacze w silniku? Gdzieś taka informacja obiła mi się o uszy.
    Kiedyś ale to było dawno, teraz są specjalne dodatki aby temu zapobiegać.

    Zostaw komentarz:


  • samtech84
    odpowiedział(a)
    A to prawda, że PAO niekorzystnie wpływa na wszelakie uszczelniacze w silniku? Gdzieś taka informacja obiła mi się o uszy.

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis
    Na oil-club.ru poczytałem analizy VOA tego Eurola Turbo Di 5w40 i jakoś szału nie ma chyba że coś źle interpretuje... A co myślicie o takim Valvoline All-Climate C3 Diesel 5W40:
    http://www.valvoline.pl/uploadedFiles/9096.pdf
    Tam masz dostępne VOA I UOA po 9.5 tyś km . Syntetyk to nie jest .Tak jak pisałem wcześniej dobry Hydrokrak z czystymi bazami olejowymi od pewnego producenta,za rozsądną kasę a parametrami i składem jest mocno zbliżony(cena niższa około 30%) do Motula Specyfic 5w40 505.01 tylko tyle ,albo aż tyle.
    Valvoline All Climate to podobna klasa oleju trudno tutaj wskazać który lepszy Valvo ma w składzie trochę Molibdenu ,Eurol ma trochę Boru, Eurol ma oficjalną aprobatę VW 505.01 ,aczkolwiek nie ma to wielkiego znaczenia.

    Zostaw komentarz:


  • D2mian
    odpowiedział(a)
    Na oil-club.ru poczytałem analizy VOA tego Eurola Turbo Di 5w40 i jakoś szału nie ma chyba że coś źle interpretuje... A co myślicie o takim Valvoline All-Climate C3 Diesel 5W40:

    Zostaw komentarz:


  • D2mian
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
    D2mian Robert1 napisał że Eurol publikuje ten wynik z normą z tygla zamkniętego, natomiast większość producentów publikuje testy z tygla otwartego. Taka jest różnica. Obok w analizach masz VOA dwóch olejów Eurola łącznie z tym testem, porównaj z kartami producenta. Szczecin? http://www.eurolpolska.com/dystrybucja/ i to: https://allegro.pl/uzytkownik/akumul...n-aut-1-1-0110 - minuta szukania.
    zwracam honor i dziękuję teraz mam alternatywę

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez MasterMaximus Zobacz wpis
    A co powiecie o porównaniu tych dwóch olei.

    1.Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30 ACEA A3/B4
    2.Penrite 10Tenths Premium 0w40 ACEA A3/B3

    Który lepiej się spiszę i jaką różnice w dieslu robi specyfikacja B3 zamiast B4 w przypadku Penrite
    Producent do Hyundai i40 o ile na pokładzie nie ma DPF zaleca normę A3/B4 (tak jest napisane w instrukcji obsługi)
    Ten drugi to olej do sportu, nieumiejętnie użytkowany może zrobić więcej szkody niż pożytku.

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    D2mian-
    Popatrz na temperaturę zapłonu i porównaj z tym co jest na stronie producenta
    https://www.oil-club.ru/forum/topic/...5w-40-svezhee/

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    D2mian Robert1 napisał że Eurol publikuje ten wynik z normą z tygla zamkniętego, natomiast większość producentów publikuje testy z tygla otwartego. Taka jest różnica. Obok w analizach masz VOA dwóch olejów Eurola łącznie z tym testem, porównaj z kartami producenta. Szczecin? http://www.eurolpolska.com/dystrybucja/ i to: https://allegro.pl/uzytkownik/akumul...n-aut-1-1-0110 - minuta szukania.

    Zostaw komentarz:


  • D2mian
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis

    Temp zapłonu jest w granicach 230 stopni C.to co widzisz w tabeli producenta mierzone jest inną metodą .
    nic takiego tam nie widzę ale może masz poprostu lepsze informacje niż to co można na stronie producenta przeczytać Jak by w Szczecinie można było dostać tego Eurola ale Turbo DI 5W40 to bym go kupił...ale nikt go nie sprzedaje.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

    skąd ta teoria, że AR9100 nie pasuje do fullsaps-ów ? bo "gryzie" się z ZDDP ? bo musi się go "pozbyć", żeby zaistnieć ? to błędna teoria - podeprę się wymianą poglądów na ten temat z przedstawicielem Archoil-a: AR9100 jak najbardziej pasuje do dzisiejszych mid i fullsaps, szczególnie tych z API SM, SN - doskonale się uzupełniają, podobnie jest z AR9200v2. Jeśli już coś miałoby "nie grać" i być przerostem formy nad treścią, to głównie poziom cynku, ale tylko w "tłuściochach" starej daty, a o takich tu nie rozmawiamy. Dowiedziałem się też, że cyt. <<AR9400 to kompleks estrów z fajnym molibdenem szczególnie dla obniżenia spalania, zużycie tez obniża ale mniej niż 9100 czy 9200>>. M. in. dlatego ja dalej pozostaje w dobrej komitywie z Ravenolem VST 5W40 + AR9100.
    koka i Wojtek dobrze wytłumaczył, bo akurat mój wpis dotyczył olejów z wysokim poziomem ZDDP i wapniem właśnie. Nie widzę sensu, choć są przykłady że z takich zabiegów ludzie są mega zadowoleni.Podobną teorię słyszałem o AR9100 i olejach z nowej generacji pakietem dla 504/507 że się gryzą, a UOA pokazała że działa i to jak

    Zostaw komentarz:


  • D2mian
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez MasterMaximus Zobacz wpis
    A co powiecie o porównaniu tych dwóch olei.

    1.Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30 ACEA A3/B4
    2.Penrite 10Tenths Premium 0w40 ACEA A3/B3

    Który lepiej się spiszę i jaką różnice w dieslu robi specyfikacja B3 zamiast B4 w przypadku Penrite
    Producent do Hyundai i40 o ile na pokładzie nie ma DPF zaleca normę A3/B4 (tak jest napisane w instrukcji obsługi)
    ACEA A3/B3 Stable, stay-in-grade Engine Oil intended for use in Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & Diesel Engines and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of Low Viscosity Oils, and/or for severe operating conditions as defined by the Engine Manufacturer.

    ACEA A3/B4 Stable, stay-in-grade Engine Oil intended for use in Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines, but also suitable for applications described under A3/B3.

    A co do samych olejów to nie używałem być może guru olejowi coś będą wiedzieć

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis

    nie zrozum mnie źle fajny ten Eurol i pewnie bym go wypróbował ale mój dostawca go nie ma a jakoś nie chce się bawić w wysyłki, poza tym temp. zapłonu tego oleju jest dość niska... ale nie powiem fajna oliwa
    Ale do rzeczy. Nikogo nie atakuje poprostu jestem dociekliwy czy to norma producenta chroni silnik czy wartości fizyko-chemiczne oleju. Ja się na tym nie znam stad pytanie do osób mądrzejszych Za wszelkie informacje i zdanie serdecznie dziękuję
    Damian
    Temp zapłonu jest w granicach 230 stopni C.to co widzisz w tabeli producenta mierzone jest inną metodą .

    Zostaw komentarz:


  • MasterMaximus
    odpowiedział(a)
    A co powiecie o porównaniu tych dwóch olei.

    1.Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30 ACEA A3/B4
    2.Penrite 10Tenths Premium 0w40 ACEA A3/B3

    Który lepiej się spiszę i jaką różnice w dieslu robi specyfikacja B3 zamiast B4 w przypadku Penrite
    Producent do Hyundai i40 o ile na pokładzie nie ma DPF zaleca normę A3/B4 (tak jest napisane w instrukcji obsługi)

    Zostaw komentarz:


  • D2mian
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

    skąd ta teoria, że AR9100 nie pasuje do fullsaps-ów ? bo "gryzie" się z ZDDP ? bo musi się go "pozbyć", żeby zaistnieć ? to błędna teoria - podeprę się wymianą poglądów na ten temat z przedstawicielem Archoil-a: AR9100 jak najbardziej pasuje do dzisiejszych mid i fullsaps, szczególnie tych z API SM, SN - doskonale się uzupełniają, podobnie jest z AR9200v2. Jeśli już coś miałoby "nie grać" i być przerostem formy nad treścią, to głównie poziom cynku, ale tylko w "tłuściochach" starej daty, a o takich tu nie rozmawiamy. Dowiedziałem się też, że cyt. <<AR9400 to kompleks estrów z fajnym molibdenem szczególnie dla obniżenia spalania, zużycie tez obniża ale mniej niż 9100 czy 9200>>. M. in. dlatego ja dalej pozostaje w dobrej komitywie z Ravenolem VST 5W40 + AR9100.
    Ale Ravenol VST 5W40 rónież nie ma normy 505.01 czy 507.00
    https://www.ravenol.de/en/products/u...sae-5w-40.html

    Za to parametry naprawdę zacne

    Zostaw komentarz:


  • D2mian
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis

    Moim zdaniem przy tej Twojej kombinacji niedługo stworzysz nową normę oleju.
    Jak tak bardzo zależy Ci na niskiej temp płynięcia oleju proponuje Eurola Fluence 5w40 z normą do pompek.
    nie zrozum mnie źle fajny ten Eurol i pewnie bym go wypróbował ale mój dostawca go nie ma a jakoś nie chce się bawić w wysyłki, poza tym temp. zapłonu tego oleju jest dość niska... ale nie powiem fajna oliwa
    Ale do rzeczy. Nikogo nie atakuje poprostu jestem dociekliwy czy to norma producenta chroni silnik czy wartości fizyko-chemiczne oleju. Ja się na tym nie znam stad pytanie do osób mądrzejszych Za wszelkie informacje i zdanie serdecznie dziękuję
    Damian

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
    MasterMaximus generalnie olej fullsaps +AR9100 to przerost formy, jego zadaniem jest uzupełnianie/zastępowanie ZDDP w olejach niskopopiołowych...
    skąd ta teoria, że AR9100 nie pasuje do fullsaps-ów ? bo "gryzie" się z ZDDP ? bo musi się go "pozbyć", żeby zaistnieć ? to błędna teoria - podeprę się wymianą poglądów na ten temat z przedstawicielem Archoil-a: AR9100 jak najbardziej pasuje do dzisiejszych mid i fullsaps, szczególnie tych z API SM, SN - doskonale się uzupełniają, podobnie jest z AR9200v2. Jeśli już coś miałoby "nie grać" i być przerostem formy nad treścią, to głównie poziom cynku, ale tylko w "tłuściochach" starej daty, a o takich tu nie rozmawiamy. Dowiedziałem się też, że cyt. <<AR9400 to kompleks estrów z fajnym molibdenem szczególnie dla obniżenia spalania, zużycie tez obniża ale mniej niż 9100 czy 9200>>. M. in. dlatego ja dalej pozostaje w dobrej komitywie z Ravenolem VST 5W40 + AR9100.

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis

    Ja to wiem ale obecne oleje z normą 505.01 lub 507.00 są bardziej ECO niż służą ochronie silnika. Dla przykładu ACEA C3 jest gorsza pod względem ochrony niż B4. Ponadto lowSAPS to też zło w porównaniu z mid lub full SAPS. Gdybym miał DPF to jasna sprawa że trzeba zadbać o filtr ale ja nie mam i dla mnie jedynie liczy się ochrona. Stad pytanie o Specola Gold 0W40. Zobacz jaki tam jest wskaźnik lepkości! czy temperatura płynięcia; szok. A to mi się zdaje coś co chroni silnik nie ważne czy PD czy inny motor który ma 200/400KM. Oczywiście to moja logika, a że nie jestem w temacie olejów specem i opieram się na wypowiedziach innych to do takich wniosków doszedełm.
    Jak by ktoś z większą wiedzą w temacie mógł się obszerniej wypowiedzieć był bym wdzięczny
    Damian
    Moim zdaniem przy tej Twojej kombinacji niedługo stworzysz nową normę oleju.
    Jak tak bardzo zależy Ci na niskiej temp płynięcia oleju proponuje Eurola Fluence 5w40 z normą do pompek.

    Zostaw komentarz:


  • D2mian
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

    Poczytaj o składzie oleju i dodatkach, zobacz jak ewoluowały oleje pod kątem dodatków, dlaczego pojawiają się nowe takie jak bor czy magnez które po olejach low saps do ciężarówek, trafiają także do olejów dla osobówek. Zobacz taki nowoczesny olej jakie ma poziomy ZDDP a jakie wapnia czy magnezu albo boru. Zobacz na analizy UOA z takimi olejami + AR9100.
    ja się z tobą zgadzam mi chodziło o to że lowSAPS dla auta bez DPF nie ma znaczenia a nie chodziło mi o jego wyższość nad innymi dodatkami.

    Bardziej chodzi mi o to które z poniższych będzie lepsze pod względem ochrony dla silnika na PD nie patrzac na ECO itp.

    Ten:
    Zapoznaj się z bogatą ofertą sklepu internetowego Specol. Zamawiaj online już teraz!

    czy ten:
    Zapoznaj się z bogatą ofertą sklepu internetowego Specol. Zamawiaj online już teraz!

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez hary979 Zobacz wpis
    Silnik AWX, od 7tys km mam w swoim aucie miks Specol Spec Premium C3 5W40+ AR9100 i chodzi to świetnie, wrażenia akustyczne super, wcześniej miałem Motul Specyfic 505.01 ale Specol z Archoilem moim zdaniem lepiej wycisza silnik. Ostatnio zrzucałem pokrywę zaworów i w środku ładnie i czysto, przez te 7tys km nic się nie stało z wałkiem. Od 1,5tys km w skrzyni jeździ u mnie Specol Hipospec 75w90 i też jestem z niego zadowolony, a mieszkam w Krynicy Górskiej gdzie teraz temperatury dochodzą nieraz w okolice 20stopni poniżej zera.
    OK ja też dodaje AR 9100 i wtedy można śmiało bez obaw lać tańszy HC

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis
    Dla przykładu ACEA C3 jest gorsza pod względem ochrony niż B4. Ponadto lowSAPS to też zło w porównaniu z mid lub full SAPS
    Poczytaj o składzie oleju i dodatkach, zobacz jak ewoluowały oleje pod kątem dodatków, dlaczego pojawiają się nowe takie jak bor czy magnez które po olejach low saps do ciężarówek, trafiają także do olejów dla osobówek. Zobacz taki nowoczesny olej jakie ma poziomy ZDDP a jakie wapnia czy magnezu albo boru. Zobacz na analizy UOA z takimi olejami + AR9100.

    Zostaw komentarz:


  • hary979
    odpowiedział(a)
    Silnik AWX, od 7tys km mam w swoim aucie miks Specol Spec Premium C3 5W40+ AR9100 i chodzi to świetnie, wrażenia akustyczne super, wcześniej miałem Motul Specyfic 505.01 ale Specol z Archoilem moim zdaniem lepiej wycisza silnik. Ostatnio zrzucałem pokrywę zaworów i w środku ładnie i czysto, przez te 7tys km nic się nie stało z wałkiem. Od 1,5tys km w skrzyni jeździ u mnie Specol Hipospec 75w90 i też jestem z niego zadowolony, a mieszkam w Krynicy Górskiej gdzie teraz temperatury dochodzą nieraz w okolice 20stopni poniżej zera.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...