Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis

    Bardziej szkodliwe i rakotwórcze się węglowodory aromatyczne wydobywające się z rury wydechowej i nieszczelnego kolektora, dolotu odmy w nowym samochodzie ale może wato napisać do K2 w tej sprawie ?
    Analiza oleju 5W40 z Insigni po tym dodatku praktycznie nie wykazał żadnego zużycia zobacz i to po 20 000km ...
    https://zmienolej.pl/pl/blog/kompend...ti-po-20-000km
    Piotrek pisałem Ci już, że nie jest to analiza po 20 tysiącach.

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
    ps. nawiązując do wcześniejszych wypowiedzi, miałem zarówno Ravenola jak i obecnie sprawdzam Eurola...pierwszy czyli Ravenol szybko się "skończył" pomimo super-hiper parametrów na papierze (miałem Ravenola 2x w tym samym silniku)... obecny w silniku Eurol 5W30 (świeżo po zmianie) przy ujemnych temperaturach (tak poniżej - 5C) daje bardzo nie miłe wrażenia słuchowe przy zimnym uruchomieniu silnika...Klepie tak, że muszę 1-2 na spokojnie odczekać by pedał gazu dotknąć bo straszne odgłosy mi silnik wydaje... czego nie miałem w przepracowanym Statoilu, który zlewałem ostatnio...zastanawiające Na ciepłym-rozgrzanym silniku Eurol pracuje wzorowo. Za jakieś 2 tygodnie wpakuję do silnika dodatek do oleju...zobaczymy jaka różnica będzie i jak długo efekt się utrzyma
    A jaki Eurol wlałeś, wszak na papierze ma doskonałe parametry ?

    Paolo: zalej NESTE 5W30 PRO+ W LL III byc może go już stosowałeś.
    Jak tak się tłucze zlej to szybko szkoda szklanek.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
    obecny w silniku Eurol 5W30 (świeżo po zmianie) przy ujemnych temperaturach (tak poniżej - 5C) daje bardzo nie miłe wrażenia słuchowe przy zimnym uruchomieniu silnika...Klepie tak, że muszę 1-2 na spokojnie odczekać by pedał gazu dotknąć bo straszne odgłosy mi silnik wydaje... czego nie miałem w przepracowanym Statoilu, który zlewałem ostatnio...zastanawiające
    Jeżeli pisałeś o tym oleju: https://www.oil-club.ru/forum/topic/...5w-30-svezhee/, to tylko potwierdzasz wcześniejsze wpisy, że szału nie ma.

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
    Za jakieś 2 tygodnie wpakuję do silnika dodatek do oleju...zobaczymy jaka różnica będzie i jak długo efekt się utrzyma
    Jaki dodatek planujesz?

    Zostaw komentarz:


  • PAOLO ESCO
    odpowiedział(a)
    ps. nawiązując do wcześniejszych wypowiedzi, miałem zarówno Ravenola jak i obecnie sprawdzam Eurola...pierwszy czyli Ravenol szybko się "skończył" pomimo super-hiper parametrów na papierze (miałem Ravenola 2x w tym samym silniku)... obecny w silniku Eurol 5W30 (świeżo po zmianie) przy ujemnych temperaturach (tak poniżej - 5C) daje bardzo nie miłe wrażenia słuchowe przy zimnym uruchomieniu silnika...Klepie tak, że muszę 1-2 na spokojnie odczekać by pedał gazu dotknąć bo straszne odgłosy mi silnik wydaje... czego nie miałem w przepracowanym Statoilu, który zlewałem ostatnio...zastanawiające Na ciepłym-rozgrzanym silniku Eurol pracuje wzorowo. Za jakieś 2 tygodnie wpakuję do silnika dodatek do oleju...zobaczymy jaka różnica będzie i jak długo efekt się utrzyma

    Zostaw komentarz:


  • PAOLO ESCO
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    Tutaj proponuje wklejać nazwy olei, jakieś dane o oleju, a nie bezpośrednio odsyłać do swoich stron. Jeśli prośba nie zostanie wysłuchana, podejmiemy inne kroki.
    no nareszcie ! Od dawna "ktoś" powinien zrobić porządek w tym wątku, nie po to mamy działy "handlowe" by zaśmiecać ten temat ukrytymi ofertami

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
    Analiza oleju 5W40 z Insigni po tym dodatku praktycznie nie wykazał żadnego zużycia zobacz i to po 20 000km ...
    Analiza oleju Millers EE Longlife 5W40 w Oplu Insignia 2.0 CDTI po 20 000km
    Żadnego zużycia powiadasz? Dobre sobie
    SuperB II 2.0 TDI CFGB lekko dłubniety, z olejem marki która Cię tak bardzo uwiera Do tego Archoil 9200 V2.
    Interwał 15kkm. Poziom niklu to wolfram, który jest błędnie interpretowany przez lab - info od Archoil PL.
    Aha zwracam uwagę na poziom paliwa w oleju, a mimo to olej trzyma się dzielnie.
    Analiza Eurol FS CFGB-1.jpg



    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    Wszystkich sprzedawców oleju, co piszą w tym temacie grzecznie proszę, żeby nie wklejali linków do swoich sklepów. Od tego jest dział giełdy - od handlowania czy namawiania do kupowania swoich produktów. Tutaj proponuje wklejać nazwy olei, jakieś dane o oleju, a nie bezpośrednio odsyłać do swoich stron. Jeśli prośba nie zostanie wysłuchana, podejmiemy inne kroki.
    Ok ja się staram do analiz i bloga ale ze swojej strony nie ma sprawy :-)

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
    Militeca bym nie proponował ,tutaj jest ciekawy artykuł o dodatkach do silnika i jeśli to nie jest prawdą to dlaczego nikt ich nie podaje do sądu za zniesławienie dodam tylko ,że artykuł istnieje od kilku lat

    Cena domeny: 250 PLN (do negocjacji). Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


    Cuda czy kłamstwa?
    Bardziej szkodliwe i rakotwórcze się węglowodory aromatyczne wydobywające się z rury wydechowej i nieszczelnego kolektora, dolotu odmy w nowym samochodzie ale może wato napisać do K2 w tej sprawie ?
    Analiza oleju 5W40 z Insigni po tym dodatku praktycznie nie wykazał żadnego zużycia zobacz i to po 20 000km ...

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    Wszystkich sprzedawców oleju, co piszą w tym temacie grzecznie proszę, żeby nie wklejali linków do swoich sklepów. Od tego jest dział giełdy - od handlowania czy namawiania do kupowania swoich produktów. Tutaj proponuje wklejać nazwy olei, jakieś dane o oleju, a nie bezpośrednio odsyłać do swoich stron. Jeśli prośba nie zostanie wysłuchana, podejmiemy inne kroki.

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Militeca bym nie proponował ,tutaj jest ciekawy artykuł o dodatkach do silnika i jeśli to nie jest prawdą to dlaczego nikt ich nie podaje do sądu za zniesławienie dodam tylko ,że artykuł istnieje od kilku lat

    Cena domeny: 250 PLN (do negocjacji). Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


    Cuda czy kłamstwa?
    Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzysiekr1 Zobacz wpis
    Ja właśnie teraz planuję go zastosować (za ~1k km). Plan:
    - zalanie LM2662, 15minut, zlanie oleju
    - Eurol 5W40 TDi + AR2300, max 10k km (trasy 2x70km dziennie), zlanie oleju
    - zalanie jakiegoś taniego 5W40 + LM2662, 15 minut, zlanie oleju
    - zalanie dobrego 5W40 + AR9100
    A nie lepiej juz dopasować to do budzetowego rizwiązania i zalać dobrego np. Militeca:

    i połączyć to z naprawdę dobrym Polskim olejem Specol 5W40 Gold ?


    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Jak znasz furę to inna sprawa -kupno auta niewiadomego pochodzenia skłania do dogłębnej rewizji.

    Jesli masz obawy czy estrowa płukanka długodystansowa obniża właściwości to -tutaj akurat jest przeciwnie bo estry wzmacniają film olejowy i pomagają bardziej dyspergowac cząstki stałe w zawiesinie.

    mozna tutaj swobodnie cały interwał przejeździć na tego typu dodatku m.

    Jesli wiesz ze nie masz nagaru to nie ma żadnego powodu do nadzwyczajnych procedur czyszczenia bo to zabawienie pochodzi tylko od sadzy niezwiązanej osadzonej na wewnętrznych powierzchniach. To jest pomijalna, nieważna ilość. Z reszta już kilkaset ml barwi mieszaninę.

    Nadzwyczajnych to mam na myśli kilkukrotna wymianę oleju wraz spłukana po sobie.

    Zostaw komentarz:


  • kylo125
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Tak zastanawiam się gdzie ten brud jest zgromadzony -bo może michę trzeba zrewidować.
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Potwierdzam płukanka długodystansowa robi robotę z jedna uwaga ze średnie temperatury silnika musza być wysokie tj długie jazdy na rozgrzanym silniku najlepiej w ciepłe dni.

    Ja stosowałem AR2300. Latem.
    Ja na pewno miski sciągał nie będe. Silnik chodzi u mnie już 10 lat z tym czarnym olejem i nic mu nie dolega. Moc ma, oleju prawie nie bierze, turbo pewnie fabryczne no i jak na furę bez dpf to można powiedzieć że nie dymi. Tak jak już wcześniej pisałem sciągałem kiedyś pokrywę zaworów i jak pamiętam była czysta. W puszcze tam gdzie zmieniam filtr też czyściutki metal bez zadnych osadów czy szlamu. Po prostu olej jest czarny od razu, ale nie jest jakąś mazią czy błotem. Zastanowie się jeszcze nad tą płukanką długodystansową. Tylko że jest to temat dla mnie jeszcze obcy i zastanawiam się czy ma to jakiś wpływ na smarowanie i czy z tą płukanką mozna sobie jeździć bez ograniczeń np w kwestii wykorzystania osiągów i czy to ma w ogóle sens skoro motorowi na oko nic nie dolega.
    Ciekaw jestem jak olej wygląda u innych osób z silnikami vp. Może ktoś przy okazji wymiany zrobi fote?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Bdb pomysł a jeśli mogę coś doradzić to jak wlejesz w trzecim kroku tani 5W40 np Lotos który całkiem przypadkowo jest również dobry - to pojeździj na nim ze 2K oczywiście na nowym filtrze oleju.

    Zostaw komentarz:


  • krzysiekr1
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Ja stosowałem AR2300. Latem.
    Ja właśnie teraz planuję go zastosować (za ~1k km). Plan:
    - zalanie LM2662, 15minut, zlanie oleju
    - Eurol 5W40 TDi + AR2300, max 10k km (trasy 2x70km dziennie), zlanie oleju
    - zalanie jakiegoś taniego 5W40 + LM2662, 15 minut, zlanie oleju
    - zalanie dobrego 5W40 + AR9100

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Tak zastanawiam się gdzie ten brud jest zgromadzony -bo może michę trzeba zrewidować.
    Potwierdzam płukanka długodystansowa robi robotę z jedna uwaga ze średnie temperatury silnika musza być wysokie tj długie jazdy na rozgrzanym silniku najlepiej w ciepłe dni.

    Ja stosowałem AR2300. Latem.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    kylo125 grunt to klarowność oleju, jak jej brak to znaczy że filtr już pełny i wszystko pływa w silniku. Nie lepiej zalać płukankę długodystansową i potem poprawić przy zmianie?

    Zostaw komentarz:


  • kylo125
    odpowiedział(a)
    No to wszystko od razu po wlaniu.
    Po 20 km wygląda tak:

    Nie sądze żeby silnikowi to przeszkadzało bo jest tak od czasu kiedy kupiłem skodzine, czyli już prawie 10 lat i motor wciąż pracuje bardzo dobrze.
    Tylko że jak potem używałem jeszcze peugeota 307 i teraz bmw to oliwa tak nie wygląda no i stwierdziłem że troszkę popróbuje tą sadze wypłukać.
    Dla przykładu olej w bmw po 100km od wymiany w ktorej nic nie płukałem:

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Jak zaraz po zalaniu to bardzo ciemny,natomiast widać dobrze obrany kierunek jest lepiej niż było.

    Zostaw komentarz:


  • kylo125
    odpowiedział(a)



    Ciąg dalszy płukania sadzy w mojej skodzie.
    Kolejny raz dolałem litr ropki do starego oleju i dałem mu chwilę poracować na jałowych. Po raz kolejny zalałem valvo all climate 5w40. Na zdjęciach po kolei oliwa po każdej wymianie z płukaniem tuż po zalaniu. Wydaje mi się że jest jeszcze ciut lepiej , choć jeszcze do ideału brakuje, ale widać taka uroda tego motoru że ma sporo sadzy w oleju.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    2lata góra -bo estry taką mniej więcej trwałość maja i zasiorbają wilgoć z butelki.
    Po tym czasie nadal będzie to dobra mieszanina.

    Zostaw komentarz:


  • BroHen
    odpowiedział(a)
    Sorry, ale muszę ciut z innej beczki ..... czy ar9100 może stać zmieszany z olejem, np. pół roku? Czy to ma wpływ na olej, jeśli od razu po zmieszaniu nie pracuje? (resztkę ar9100 włałem do oleju przeznaczonego na dolewki, i stał w temp. powyżej 8*C).
    Liczę na głos Tych, co może lepiej znają sie z archoilem niż ja ...
    Dzięki.

    Zostaw komentarz:


  • MasterMaximus
    odpowiedział(a)
    A co powiecie na porównanie:
    Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30
    kontra
    Ravenol SSO 0w30 USVO
    Według kart produktu dla mnie trochę lepiej wypada Ravenol
    Co wy na to? Który lepiej zalać do silnika?

    Zostaw komentarz:


  • tasek
    odpowiedział(a)
    Ciekawe parametry ma również Rock Oil Synthesis sport 5w40 c3

    Zostaw komentarz:


  • tasek
    odpowiedział(a)
    Panowie jaki najlepszy 5w40 C3 polecicie? Coś z PAO. Ktoś leje może RAVENOL VMO 5w40?

    Zostaw komentarz:

Pracuję...