Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • krzysiekr1
    odpowiedział(a)
    samtech84
    leonn
    Właśnie nie mają. Z Meguina normę 505.01 ma Meguin Low Emission SAE 5W-40, na papierze spełnia normy VW ale nic więcej ciekawego (brak analiz).

    Jakby zalał do PD Meguin Super Leichtlauf 5W40 (505.00) to pewnie nic by się nie stało (ma tylko przekroczone popioły), ale nie znalazłem informacji o jego HTHS (a powinien mieć minimum 3,5 jak chcemy go użyć z PD).

    Myślałem nad nie wiadomo jak dobrym olejem, ale chyba skończę budżetowo, czyli:
    Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/40
    Fuchs Titan GT1 5W-40
    Do tego Ar9100. Wymiany co 10k km, jazda z prędkościami 100km/h, trasy.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Nadadzą się bardziej niż te wszystkie wykastrowane 5W30
    Nie lepiej zalać Meguina z normą 505.01 jak masz PD?

    Zostaw komentarz:


  • samtech84
    odpowiedział(a)
    Meguin Super Leichtlauf 0w40 lub 5w40 nadadzą się do PD? Normy 505.01 nie mają.

    Zostaw komentarz:


  • krzysiekr1
    odpowiedział(a)
    - wcześniej Ravenol VMP 5W-30
    - 277k płukanka LM2662
    - 277-287k Eurol 5W40 TDi + AR2300
    - 287-289k SPECOL C3 5W40
    - 289k płukanka LM2662
    - 289-300k AMSOIL DEO 5W40 + AR9100
    Nie odczułem jakiś zmian (na plus czy minus) po przejściu na Eurola z Ravenola (głównie chodzi o start i "klepanie"). Po całej operacji chcę wrzucić Amsoila Deo z ar9100. Olej ten nie ma w specyfikacji 505.01 (pewnie przez popioły 0,99), ale na papierze wygląda kozacko.
    Ostatnio edytowany przez krzysiekr1; 41758.

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
    W niemieckim teście tylko jeden olej Mannol był testowany 5w30 combi owszem wypadł przyzwoicie,ale żeby tak słodko nie było maja też wpadki jak np olej Ester legend który po szczegółowym badaniu lab wykazał jednak brak estrów w składzie. w większości są to oleje mocno budżetowe firma ma problem z utrzymaniem parametrów a ich filtry są słabej jakości które wyróżnia przede wszystkim cena.
    Co do testów Piotra testera napisano już chyba wszystko jak mozna ufać tym testom skoro tam nawet szampon wypada lepiej od niejednego oleju premium w silniku panują inne warunki itd....
    To moja opinia na temat Mannola
    Ano właśnie !
    Dla mnie te testy są nic nie warte.

    Warto zwracać uwagę na normy VW np. 504.00, 502.00 itp.

    Zostaw komentarz:


  • Lucas1981r
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
    W olejach masz podwójne oznaczenia w normach API C - diesel - S - benzyna....ale weź pod uwagę też budowę swojego silnika i jakie normy spełnia. Nie ma sensu brać oleju który ma ograniczone dodatki ZDDP ze względu na spełnianie jak najnowszych norm eko bo te oleje są przystosowane do najnowszych konstrukcji silnika.
    no tak zgadza sie jak najbardziej, wiec tak naprawde na co najlepiej zwracac uwage - jakie parametry? jedni mowia lepkosc przy roznych temperaturach, plynnosc w niskiej temperaturze...oni wlasnie patrza na TBN....co gdzie nie wejde/ czy zapyta,m nawet wsrod znajomych to rozne zdania...parametry/dane ktorymi sie kieruja

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    W olejach masz podwójne oznaczenia w normach API C - diesel - S - benzyna....ale weź pod uwagę też budowę swojego silnika i jakie normy spełnia. Nie ma sensu brać oleju który ma ograniczone dodatki ZDDP ze względu na spełnianie jak najnowszych norm eko bo te oleje są przystosowane do najnowszych konstrukcji silnika.

    Zostaw komentarz:


  • Lucas1981r
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
    Pomieszane to wszystko....oleje C3 do zwykłego diesla bez DPF? Nie ma potrzeby aby stosować oleje niskopopiołowe. Jak szukasz najlepszego oleju do diesla to wg API im niższa litera po C tym lepiej. Daleki jestem jednak od tego aby kategorycznie stwierdzić że dany olej wg kart jest najlepszy, traktowałbym to raczej jako drogowskaz.
    W olejach do ciężarówek masz bardzo dobre klasy olejowe do diesli , Delvac, Rimula, Rubia - ale także nasz Ultor.
    Ciekawe są też serie Amsoila dedykowane do diesli, ale to kwestia zasobności portfela.

    P.S - Właścicielem nie - założycielem tak
    Poczekaj poczekaj...moze przez ilosc pracy dzis/pozną porę, ale ja zrozumialem ze w API im wyzsza litera po C czy nawet S - to wyzsza jakosc oleju - czyli lepiej? hmmmm WTF?
    -> http://mij.pl/jak-czytac-oznaczenia-oleju-silnikowego/
    -> https://forumsmarowe.pl/oznaczenia-olejow/

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Pomieszane to wszystko....oleje C3 do zwykłego diesla bez DPF? Nie ma potrzeby aby stosować oleje niskopopiołowe. Jak szukasz najlepszego oleju do diesla to wg API im niższa litera po C tym lepiej. Daleki jestem jednak od tego aby kategorycznie stwierdzić że dany olej wg kart jest najlepszy, traktowałbym to raczej jako drogowskaz.
    W olejach do ciężarówek masz bardzo dobre klasy olejowe do diesli , Delvac, Rimula, Rubia - ale także nasz Ultor.
    Ciekawe są też serie Amsoila dedykowane do diesli, ale to kwestia zasobności portfela.

    P.S - Właścicielem nie - założycielem tak

    Zostaw komentarz:


  • Lucas1981r
    odpowiedział(a)
    Czyli fakt trak jak myslalem najwiecej jak ktos pisal ze słaby to jako przykład najczesciej dawane byly 0W oleje :/
    no ciekaw jestem jak 5W40, szczególnie:
    - Energy Formula PD 5W40 -> https://mannol.de/en/?action=accesso...a%20PD%205W-40
    oraz
    - Diesel Turbo 5W-40 -> https://mannol.de/en/?action=accesso...0Turbo%205W-40

    ps.spojrzalem na specyfikacje jakościowe olejów Castrol (ten co zalewam zazwyczaj) , te w/w do diesla Orlen,Lotos - dobrze widze czy maja słabsza klase jakosci czy cos zle czytam?
    Orlen - ACEA A3/B4 , API: CF
    Lotos - ACEA C3 , API SN/CF
    Castrol - ACEA C3 , API SN/CF
    Mannol Energy - ACEA C3, API SN/CH-4
    Mannol Diesel - ACEA B4/A3, API CI-4/SL

    ps.jestes wlascicielem strony oil-club.pl? ))
    Ostatnio edytowany przez Lucas1981r; 34538.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    W skrócie:
    https://www.oil-club.ru/forum/topic/...0w-40-svezhee/
    Estrów brak, CCS przekroczony, czyli SAE nie do końca ok.

    https://www.oil-club.ru/forum/topic/...hee-dol-oilde/
    problem z poziomem dodatków, z normami też problem

    https://www.oil-club.ru/forum/topic/...ee-oelcheckde/
    dla odmiany ten wyszedł dobrze i jest ok, konkluzja że warto za te pieniądze


    Zostaw komentarz:


  • Lucas1981r
    odpowiedział(a)
    A niestety ruskiego nie umiem -> https://www.oil-club.ru/forum/topic/...mannol/?page=6
    ani niemieckiego :/ -> https://mannol.de/en/?action=accesso...emical_unit=23
    Ostatnio edytowany przez Lucas1981r; 34538. Powód: przerwana wypowiedz

    Zostaw komentarz:


  • Lucas1981r
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
    Ludzie na forach zbierają się, aby zrobić porządne analizy w labach, które pokazują że cała grupa SCT (Mannol, Pemco,Fanfaro) ma problemy z utrzymaniem jakości, a tu na YT bez problemu wszystko pokazane jakie olej są najlepsze - cuda
    Gdzie moge zobaczyc te wyniki analiz laboratoryjnych? jest tam ktorys 5W-40 Energy, Elite, Extrem, Diesel Turbo? bo szukałem na http://www.oil-club.pl/ ale nic nie znalazłem niestety
    Ostatnio edytowany przez Lucas1981r; 34538.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Jeżeli decyzja podjęta, to śmiało, TDI na pompie dużo wytrzyma Swoją drogą nawet nie wiedziałem że testy olejów "jednorękim bandytą" są najbardziej wiarygodne . Ludzie na forach zbierają się, aby zrobić porządne analizy w labach, które pokazują że cała grupa SCT (Mannol, Pemco,Fanfaro) ma problemy z utrzymaniem jakości, a tu na YT bez problemu wszystko pokazane jakie olej są najlepsze - cuda

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    W niemieckim teście tylko jeden olej Mannol był testowany 5w30 combi owszem wypadł przyzwoicie,ale żeby tak słodko nie było maja też wpadki jak np olej Ester legend który po szczegółowym badaniu lab wykazał jednak brak estrów w składzie. w większości są to oleje mocno budżetowe firma ma problem z utrzymaniem parametrów a ich filtry są słabej jakości które wyróżnia przede wszystkim cena.
    Co do testów Piotra testera napisano już chyba wszystko jak mozna ufać tym testom skoro tam nawet szampon wypada lepiej od niejednego oleju premium w silniku panują inne warunki itd....
    To moja opinia na temat Mannola

    Zostaw komentarz:


  • Lucas1981r
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
    Dobrze przemyślałeś decyzję z Mannolem? W podobnych pieniądzach można kupić Lotos,Orlen,Specol, ......
    Raczej tak, patrzac na doswiadczenie duzej ilosci moich znajomych z tym olejem (ich przebiegi), testy na YT np.PiotrTester albo Denis Legostaev, a takze ze w Niemieckiej gazecie w tescie na 15 olejow i to dobrych zajął ten olej 3 miejsce - jakos nie widze przeciwskazan - a wręcz przeciwnie myśle

    Zostaw komentarz:


  • marcw
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
    Olej był juz kiedykolwiek wymieniany na świeży, przy tak znikomym przebiegu?
    Co roku.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marcw Zobacz wpis
    Auto od nowości u mnie przebieg znikomy 39000
    Olej był juz kiedykolwiek wymieniany na świeży, przy tak znikomym przebiegu?

    Zostaw komentarz:


  • marcw
    odpowiedział(a)
    Co polecacie do 1.9 TDI BXE 2009r.? Auto od nowości u mnie przebieg znikomy 39000 ( użytkowałem auto służbowe ), teraz ze względu na zmianę pracy eksploatowane codziennie na krótkich odcinkach.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Widzę ze owe Sześćdziesiąt złotych stało się dominującym motywem dyskusji


    PAOLO ESCO sprzedaj mi go gdyż bardzo lubię ten olej



    A tak powaznie macie jakieś sprawdzone metody żeby stwierdzić obecność oleju napędowego w oleju -?

    Po zapachu -nie bardzo -węglowodory mieszają się i pachną podobnie wiec odpada. A jeśli już czuć to chyba jak olej robi się przezroczysty wiec ta metoda odpada

    Na bibułkę i chromatografia polowa - niby tak ale jak to interpretować, kiedy jest ta granica żeby podjąć decyzje o wymianie oleju (oczywiście wcześniej)

    szukam pomysłu -analiza odpada bo za stówę to nowy olej jest -chyba ze badanie jednego parametru to niski koszt to Ew skuszę się

    Zostaw komentarz:


  • PAOLO ESCO
    odpowiedział(a)
    ​​​​​
    Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    PAOLO z całym szacunkiem ale ja dziś Koledze dałem olej za free. Więc czy zapłaciłeś za niego 60, 16 czy może 6 złotych czy dostałeś za darmo to jest nieistotne bo nikt inny za tyle normalnie nie kupi.

    Zostaw komentarz:


  • PAOLO ESCO
    odpowiedział(a)
    Czytajcie co napisałem...60 zł to cena dla mnie nie w oficjalnej sprzedaż.
    Kupuję ori olej Statoil a nie żadnego Fuchsa

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krystianshoota Zobacz wpis

    Na ioleje.pl dla OCP jest lepsza cena na EUROL ale do podanej przez PAOLO ESCO zdecydowanie daleko
    W cenie 60,00 zł brutto to ja będę fabryce sprzedawał.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krystianshoota Zobacz wpis
    Ciekawi mnie gdzie można dostać Statoila i za ile... bardzo dobrze wspominam ten olej, PAOLO ESCO dasz info (może być PW)?
    Oni zostali przejęci przez Fuchs-a i z tego co mi mówili ludzie z Fuchs-a to raczej gama olejów pod marką Statoil będzie i tak inna niż kiedyś i oleje będą produkowane wg. nowych receptur. Dobry skandynawski olej jaki mogę polecić to Neste City Pro W longlife III.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...