Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
To dlaczego w każdych konfiguratorach olejów zawsze dobiera mi jakiś olej 5w30? Nie spotkałem się jeszcze z 0w30. Nie rozszczelni się przez to silnik? Czy ten olej LOW saps mogę zalać jeśli mam dpf, bo millers i aktualny LM top tec 4200 to MID saps.
-
-
Akurat używałem jednego i drugiego -ba nawet Millersa mam jeszcze na sezon letni a teraz 0W30 FS.
oba bdb.
Millers bardzo bogaty w dodatki dobra i nowoczesna baza ale nie syntetyczna.
Eurol- w ciemno mogę polecić -to zero to tylko na korzyść zima. Ma w bazie PAO. Wyższy TBN jak ktoś na to zwraca uwagę.
jesli stoisz przed zakupem już sam sobie odpowiedziałeś
Roznice przeznaczysz na dobra płukankę albo na dodatek do paliwa albo nie
Zostaw komentarz:
-
-
Witajcie. Stoję przed wymiana oleju w swoim BLS-sie z dpf 1.9 tdi i chciałbym spróbować czegoś innego, niż do tej port (liqui Molly 5w30 top tec 4200). Olej ma posiadać bazę syntetyczna, a nie jak teraz hc na bazie oleju mineralnego. Zastanawiam się nad olejem Millers xf ll 5w30 oraz eurol synthense 0w30fs. Znajomy poleca tego eurola, chociaż nigdy o nim nie słyszałem. Cenowo również wyglada lepiej, chociaż cena to ostatnia rzecz na jaka patrzę, gdyż olej ma być bardzo dobry i wysokiej polki. Macie jakiś faworytów? Mogę wlać 0w30 zamiast 5w30 bez żadnych konsekwencji? Olej zawsze zmieniam po 10 tys km, wiec long life nie wchodzi w grę.
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Zostaw komentarz:
-
-
Z temperatura jest pewien problem z którym ja borykam się jeśli chce cokolwiek porównać - brak takich samych warunków termicznych. W moim „badaniu” zwracam uwagę na szybkość przyrostów i szybkość spadków temperatury chociaż za sobą mam prawie udany eksperyment:dolanie ar9100 na MOP na autostradzie (wydaje mi się ze pomogło).
tak czy inaczej bdb wybór kompletu EUROL plus AR bo jest tam udowodniona znaczna cześć mocnej bazy i jest to atrakcyjne cenowo.
Zostaw komentarz:
-
-
dzięki za rady!
postąpiłem 'zachowawczo' - dziś po płukance LM wlano Eurol Syntence 5w30+AR9100. Najpóźniej za >10kkm dam znać jak mi się to spisuje w CAYC. Ostatnio zalany przez poprzedniego właściciela olej to 5w30 z oficjalnego serwisu VW (castrol?) - na autostradzie przy licznikowych 160km i +12'C na zewnątrz potrafiłem dobić do 111'C i po zmianie liczę na niższe wskazania
Zostaw komentarz:
-
-
czernobul:Specol 5W30 C3 bije konkurencję pod wzlędem jakość-cena.
To bardzo dobry produkt !
Koledzy nie zlińczujcie mnie ale jaki najlepszy olej polecilibyście do opla antara2010r 177tyś km2.0 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Wyszukiwarki zalecają 5w40. LM zaleca Top Tec 4100 5W-40, Fuchs TITAN GT1 SAE 5W-40 (XTL-Technology). Dlaczego nie jest polecany LM Diesel Synthoil 5W-40 ze względu na dpdf? Bardzo szkodzi ten olej na ten filtr?
Pozdrawiam
Polecam np. Millersa EE Longlife 5W40
Tak wypada w analizie po 20 000km i jesto to jeden z lepszych olejów
Gorąco poelcam ten olej
Pozdrówka
Piotr Dziektarz
Zostaw komentarz:
-
-
Na początek zastosowałbym płukankę jakąś dobrą markową a AR 9100 powoli dopełni dzieła.
Imho z tańszych Specol, Texaco ProDS V, Shell AV-L 0w30 są na najnowszym pakiecie dodatków. Bazowo to HC czy GTL ale to nie znaczy że źle. Z droższych Total 0w30 / Ravenol VMP / Eurol FS- te oleje to wyższa liga bazowa, z dużym udziałem baz IV czy V grupy.
W przypadku AR9100 im mniejszy pakiet ZDDP tym lepiej - bo w skrócie - to Archoil przejmuje jego funkcje ochronne. Poniekąd były też obawy odnośnie boru w najnowszym pakiecie dodatków w olejach a nanobarami potasu w Archoil 9100. Moje UOA pokazuje, że sprawdza się to więcej niż dobrze. Na koniec, pamiętaj o dobrym źródle zakupu w przypadku popularniejszych marek.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisLekcje odrobione bdb -pomyśl nad lepkością 0W30 na zimę.
popatrzyłem dziś sobie - w polecanych ostatnimi czasy w wątku jest przede wszystkim eurol syntence 0w30
natomiast zacząłem sobie trochę bardziej metodycznie - spisałem w tabelkę dostępne dane ww. smarowideł; dodatkowo przetrzepując dziś internety wpadł mi jeszcze w oko Total Quartz Ineo LL w dwóch wersjach - 0w30 i 5w30, tu test świeżego 5w30: https://oil-club.de/index.php?thread...ng-life-5w-30/ gdzie dostaje dobre opinie. Teraz pytanie - warte one faktycznie zainteresowania?
dołączam tabelkę z danymi, które udało mi się dziś znaleźć na temat wszystkich olei - niestety dane dot. TBN, popiołu i odparowania dla Totala 0w30 wyglądają na niedostępne z poziomu wujka Google; dane dla totala LL 5w30 pochodzą z ww. testu, nie z danych producenta
oleje.png
i jeszcze jedno bonusowe, z cyklu 'co lepsze': lepszy(w sensie parametrów) olej bez dodatków czy nieco słabszy, ale z dolewką archoil?
Zostaw komentarz:
-
-
cześć
odrobiłem ostatnią lekcję i przeczytałem ostatnie 20 stron wątku, starszych niż rok wpisów nie męczyłem - producenci co i rusz zmieniają coś w swoich produktach;
co aktualnie w budżecie do 1.6TDI CAYC?
- Specol C3 5W30,
- Eurol Syntence 5W30,
- Lotos 5w30 504/507?
Tryb jazdy trudny do jednoznacznego sklasyfikowania - na codzień 10km do pracy/10km z pracy; co dwa-trzy tygodnie regularnie trasy po 2x500km; auto świeżo kupione, ostatni raz zalane oliwą z ASO VW 14k temu; w planach wymiany oliwy co ok. 15tys. km, co wypada u mnie co ok. 6 miesięcy
Jak rozumiem, zalecane dodatki to archoil 9100 do oliwy oraz archoil ar6900 max diesel do paliwa?
Zostaw komentarz:
-
-
Low Saps nie jest ci do szczęścia potrzebne w AXR.
505.01 to norma pod silnik z PD (ochrona krzywek pracujących pod większym obciążeniem z uwagi na obsługę pompek)
507 to norma przewyższająca 505.01 ale ona jest bardziej pod DPF i całą tą ekologie.
Ja u siebie nie kombinuję, leję motula 505.01 ze sprawdzonego źródła i nie zawracam sobie głowy z innymi olejami.
Grunt to wymiana co 15kkm max.
Ostatnio byłem u kumpla co jest mechanikiem i podzielił się swoimi spostrzeżeniami odnośnie wymian przez wysysarkę w TDI. Akurat miał kilka napraw związanych ze zrzuceniem miski i w każdej był niezły szlam/muł. Także albo niechlujnie były robione wymiany albo nie do końca wysysanie takie extra jest. U siebie robię serwisy w AXR wysysarką ale z ciekawości następna wymiana będzie przez korek i zobaczymy co wyleci.
Zostaw komentarz:
-
-
Kamil3km do poczytania:
Informacje techniczne i eksploatacyjne wspólne dla wszystkich modeli. Oleje, opony, wycieraczki, klocki, tarcze, zawieszenia i inne.
https://www.e-autonaprawa.pl/artykul...silnikowe.html
Zostaw komentarz:
-
-
I jeszcze czy zastosowanie low saps będzie miało jakiś negatywny skutek na silnik / katalizator?
Zostaw komentarz:
-
-
Witam, mam parę pytań ogólnie odnośnie olejów samochodowych oraz doboru odpowiedniego do mojego samochodu. Posiadam Skodę Octavię 1U silnik 1.9tdi AXR 74kW na pompowtryskiwaczach bez DPF z 2007r. Przejechane 170tys- od nowości w rodzinie. Aktualnie zalany Millers EE c3 Longlife 5w30. Szukam czegoś naprawdę dobrego do mojego silnika. . Silnik zdrowy bez jakichkolwiek dolewek między wymianami 10 tys km.
1. Która z norm lepiej chroni silnik 505.01 czy ekologiczny 507?
2. Lepiej będzie 5w30 czy 5w40?
Z 507 zastanawiałem się nad Ravenolem VMP lub Penrite Enviro+ 5w30 ze względu na niski noack ale TBN nie powala. Z 505.01 XADO Luxury Drive 5W30 Synthetic lub Mitasu ale nie wiem czy posiadają zatwierdzoną normę. Mobil, Castrol i Motul odrzucam ze względu na podróbki. Jest jeszcze Neste ale nie mogę znaleźć karty wiem tylko tyle, że wciąga wodę i przy krótkich odcinkach robi się masełko.
Jeśli znacie jakieś dobre oleje do mojego silnika to byłbym wdzięczny
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez tasek Zobacz wpisKoledzy nie zlińczujcie mnie ale jaki najlepszy olej polecilibyście do opla antara2010r 177tyś km2.0 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Wyszukiwarki zalecają 5w40. LM zaleca Top Tec 4100 5W-40, Fuchs TITAN GT1 SAE 5W-40 (XTL-Technology). Dlaczego nie jest polecany LM Diesel Synthoil 5W-40 ze względu na dpdf? Bardzo szkodzi ten olej na ten filtr?
W pełni syntetyczny, uniwersalny olej silnikowy zalecany do silników Diesla takich producentów jak Mercedes-Benz, BMW, grupa VAG.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisfisqs nie kombinuj z tym ASV. Kup np Lotosa 5W40 pojeździj i obserwuj silnik ... płukanka LM w zupełności wystarczy.
Zostaw komentarz:
-
-
fisqs nie kombinuj z tym ASV. Kup np Lotosa 5W40 pojeździj i obserwuj silnik ... płukanka LM w zupełności wystarczy.Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
Zostaw komentarz:
-
-
Witajcie
Koledzy nie zlińczujcie mnie ale jaki najlepszy olej polecilibyście do opla antara2010r 177tyś km2.0 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Wyszukiwarki zalecają 5w40. LM zaleca Top Tec 4100 5W-40, Fuchs TITAN GT1 SAE 5W-40 (XTL-Technology). Dlaczego nie jest polecany LM Diesel Synthoil 5W-40 ze względu na dpdf? Bardzo szkodzi ten olej na ten filtr?
Pozdrawiam
Zostaw komentarz:
-
-
Rozumiem że chodzi o to https://www.petrostar.pl/chemia/doda...ml,p1750656036
i ile mogę tego wlać (normalnie jak zwykły olej?) calość połowę?
Co znaczy dobry 5W40? Castrol jakiś
Płukanka to jakaś normalna starczy? LIQUI MOLY ENGINE FLUSH będzie ok?
Zostaw komentarz:
-
-
Nie znam tego mechanika, ale jaki by nie był, to nie powinien zastosować takiego oleju do Twojego silnika. Dla mnie świadczy to o jego słabej wiedzy a przecież silnik TDI i to na zwykłej pompie jest bardzo popularny i każdy dobry mechanik ma go ogarniętego od A do Z.
tomek evo krótko i na temat napisał co jest nie tak z zastosowaniem tego oleju.
Silnik, jak i całe auto nie było za często serwisowane, co wnioskuję po Twoim wpisie, więc tak jak pisał kolega wyżej: płukanka + dobry 5W40, plus ewentualnie jakiś dodatek z Archoil'a.
Zostaw komentarz:
-
-
10W40 do 1.9 TDI (niezależnie czy VP czy PD) to nie jest zbyt dobry pomysł. Zwłaszcza na zimę. Turbina na 10W40 dostaje mocniej po tyłku i dużo tutaj zależy od warunków eksploatacji bo na krótkie trasy zamęczymy silnik na 10W40 w niskich temperaturach. Płukanka i jakiś dobry 5W40. Jak syf w silniku to oprócz płukanki bym zainwestował w AR9100.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpisPierwsze co to mechanik do zmiany.
Uzupełnił profil, zwłaszcza info o silniku bo ciężko coś polecić nie wiedząc nawet czy masz PD czy VP.
Profil uzupełniony mam nadzieję że wystarczająco.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez fisqs Zobacz wpisMechanik zalał 10W40 Motula.
Uzupełnił profil, zwłaszcza info o silniku bo ciężko coś polecić nie wiedząc nawet czy masz PD czy VP.
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie
Mam problem, jestem zielony w mechanice.
Scoda Otavia 1 1.9tdi teoretycznie 160tys przejechane. Mechanik zalał 10W40 Motula. Przy następnej wymianie lać Visco Plus-a i 5W40 (jakiego?) czy na 10W40 będzie dobrze?
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: