Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • SlawekGarwol
    odpowiedział(a)
    Panowie, to może tak z innej beczki

    Silnik N57 (535d, ~170kkm),
    Wymiana z płukanką pod koniec sierpnia, zalany TwinPower 5W30 LL04 (+ Ceratec) - jakieś 9kkm od wymiany
    Poprzednio serwisowany w ASO (więc pewnie w trybie LL według wskazań)

    Co teraz?
    Skłaniam się ku Millersowi, i teraz pytanie czy XF C3, czy może EE? Parę stron wcześniej ktoś wspominał, że EE siakoś tak nie do końca
    Ostatnio edytowany przez SlawekGarwol; 26498.

    Zostaw komentarz:


  • Rauxel
    odpowiedział(a)
    Panowie, 1,9 TDI BXE 105 KM. Prawie 360 tysiecy na liczniku. Motul 5W30 czy 5W40 ?

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Tak warto, ale jak jest gwarancja to wielkiego wyboru nie ma. A który leją 5W30? Jaka cena w ASO?

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    auto ma rok - qx30, na gwarze jeszcze. W ASO właśnie leją Eneos Sustinę, wymiana co 20 tkm, silnik mercedesa 2.2 diesel 170 kuni. Czyli warto zostać przy tym?

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    leonn szczerze mówiąc to nie wiem czy 5w/50 czy 5w/30, ale bardziej stawiam na to drugie
    Sustina to kiedyś jeden z najlepszych syntetycznych oleii na świecie. Na dzień dzisiejszy to nie wiem, czy ten oferowany na rynek europejski jest to to samo co w Japonii.
    Jak znamy życie i politykę koncernów na zarabianie na marce, to wiemy, że to co proponuje się w USA czy Japonii to te na rynek Europejski różnią się bardzo od wzorca.
    Nie zgłębiałem tematu infiniti, ale jeśli jest to silnik MB to pewnie jest tam zalecany jedyny słuszny 100% syntetyk o nazwie Casrtol

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Tomek evo, czym teraz zalewasz swoje TDI? Nadal Eurol + 9200 v2?

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    leonn szczerze mówiąc to nie wiem czy 5w/50 czy 5w/30, ale bardziej stawiam na to drugie

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zrób UOA i będzie jasne, choć mam pewne podejrzenia.

    Zostaw komentarz:


  • wojtaszekm
    odpowiedział(a)
    No właśnie o Total Quartz Ineo Longlife 0w30 poza oficjalnymi danymi producenta niewiele można znaleźć. Są analizy VOA i UOA dla 5w30 a dla 0w nie. Nie wiadomo co ma w sobie. Jeżdżę na nim i chyba pozostanę, chociaż wolałbym wiedzieć czym jest "dopakowany".

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    No ja takich dylematów nie mam, używam / łem cały rok olej z normą z oficjalną aprobatą VW, w lepkości 0w30 i z najnowszym pakietem.Swoją drogą Specol już dawno powinien zrobić oficjalną normę dla tego oleju, marnują jego potencjał rynkowy i ludzie mają takie rozterki. Co do Totala to skąd wiadomo że nie ma najnowszego pakietu?

    Zostaw komentarz:


  • wojtaszekm
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis


    Nic nie powinno się stać, ale imho jak mam wybór wolę mieć 504/507 i to z najnowszym pakietem.
    Który byś brał na lato Total Quartz Ineo longlife 0w30 z oficjalna aprobata czy eksperymentalnie Specola z deklaracja producenta o spełnianiu normy 504/507 i wg analizy VOA z najnowszym pakietem dodatków ( lub jednym z najnowszych i najlepszych)?

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez wojtaszekm Zobacz wpis
    i jak dla mnie można te dwie normy stosować zamiennie.
    Temat już kiedyś tu wałkowany,...imho dla mnie sytuacja nie jest taka jednoznaczna.Są oleje, które spełniają kilka norm na raz łącznie z MB i VW, ale nie wszystkie i nie zawsze. Niby C3 i HTHS się zgadza, ale taki np.Texaco z serii Pro DSM i Pro DSV, norma 229.51 w obydwu, ale reszta już nie do końca i skład też inaczej akcentowany. Było też tutaj pisane nie raz jakie testy przechodzi 504/507 a jakie inne oleje C3 pod inne normy. Dla przypomnienia za oil-club.de:
    https://oil-club.de/index.php?thread...triebsstunden/
    Nic nie powinno się stać, ale imho jak mam wybór wolę mieć 504/507 i to z najnowszym pakietem.
    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    co sądzicie o oleju : Eneos Sustina ? ktoś miał doczynienia? czy można to zastąpić czymś sensownym typu Eurol jakiś konkretny czy zostać przy tym - lany jest oryginalnie, chodzi o zastosowanie w dieslu Infinity (silnik mercedes 2.2d)
    Jaki jest lany oryginalnie?

    Zostaw komentarz:


  • wojtaszekm
    odpowiedział(a)
    Tą stronę znam i jak dla mnie można te dwie normy stosować zamiennie. Potrzebuje tylko potwierdzenia lub obalenia mojego myślenia

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    wojtaszekm to Ci powinno pomóc:

    screenshot_20181227_172542.png



    Zostaw komentarz:


  • wojtaszekm
    odpowiedział(a)
    Pytanie do znawców tematu. Jakie negatywne skutki dla silnika w którym zalecana jest norma VW504/507 będzie miało użycie oleju który spełnia normę MB 229.51 (a nie spełnia VW 504/507). Jakie są różnice parametrowe między tymi dwiema normami.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    co sądzicie o oleju : Eneos Sustina ? ktoś miał doczynienia? czy można to zastąpić czymś sensownym typu Eurol jakiś konkretny czy zostać przy tym - lany jest oryginalnie, chodzi o zastosowanie w dieslu Infinity (silnik mercedes 2.2d)

    Zostaw komentarz:


  • MADO60
    odpowiedział(a)
    Ok kumam dzięki

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Spoko, ale dam Ci wskazówkę.....norma 507.00 zastępuje wszystkie poprzednie....Co Ty na to?

    Zostaw komentarz:


  • MADO60
    odpowiedział(a)
    Dzięki cytrynowiec .A może ktoś jeszcze coś bo chyba LOW SAPS to nie najlepiej do auta bez DPF? Jeśli tak to już wolałbym FS-a.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Miałem dwa LM 4600 5w30 a pod koniec Eurol DXS - obydwa z AR9100. Łącznie ponad 100 kkm zrobione na nich.

    Zostaw komentarz:


  • MADO60
    odpowiedział(a)
    TO który 5w3o z 505.01 do auta bez DPF?

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
    Tak tak... wystarczy się cofnąć ...
    No może kilkanaście........http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...27#post2603927

    MADO60 kolejny użytkownik zadowolony z "efesa" Ja w ASZ miałem bardzo długo 5w30 505.01 ale z witaminami.

    Zostaw komentarz:


  • MADO60
    odpowiedział(a)
    Pierwsze 2500 km na EUROL FS zaliczone( BMW E90 320d z DPF ) Jak na razie biorąc pod uwagę moje wrażenia odnośnie pracy silnika są najlepsze ze wszystkich wcześniej stosowanych olei (Millers XF ,Millers C3,Millers EE ,Total Ineo LL) .Mam silnik N47 (ten z trefnym rozrządem) i zdania tu są podzielone , czy lepszy dla łańcucha w30 czy w40? Teraz mam 2w1- w30 ale prawie w40 i jestem happy- ukłony dla OCP ( a wczoraj dostarczono następne 5l na kolejna wymianę) A teraz jeszcze pytanko;czy zalać FS do VW PASSAT 2.0 TDI PD bez DPF czy jednak coś 5w40 z 505.01?

    Zostaw komentarz:


  • PAOLO ESCO
    odpowiedział(a)
    Tak tak... wystarczy się cofnąć ...

    Zostaw komentarz:

Pracuję...