Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1,6 TDI - jakby "wyskakujący" zapłon

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1,6 TDI - jakby "wyskakujący" zapłon

    Może słabo szukałem ale nie znalazłem info. Otóż w mojej Octavii (przebieg 250kkm) na wolnych obrotach daje się odczuć coś jakby wyskakiwanie zapłonu. Czy to mogą być przytykające się wtryskiwacze?

  • #2
    albo dpf
    190 km / 436 Nm

    Komentarz


    • #3
      Pewnie któryś z wtryskiwaczy zaczyna padać...albo "odzywa" się zawór regulacji ciśnienia paliwa (ten na listwie z prawej jak otworzysz maskę) Zawór regulacji ciśnienia paliwa - Fabia II, Octavia II, Rapid, Roomster, Superb II, Yeti (1.6TDI) - Oryginalne Części do Skody i Hondy | czesci.zagielauto.pl oby nie bo cena "zabija"
      DPF też możliwe - przekonasz się w 100% jak "walnie błędem"

      Swoją drogą to chociaż trzeba było podać przebieg auta itd...bez podpięcia się pod kompa to wróżenie z fusów bardziej jest.
      Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; [ARG:4 UNDEFINED].
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • #4
        On jest z złota w środku ?

        Komentarz


        • #5
          Również, borykam się z tym problem. Tylko u mnie zapłon wypada tylko na zimnym silniku i przy temperaturach w okolicy 0 stopni. Na początku myślałem, że to świece żarowe (niestety wymiana nic nie dała). Przebieg 215 000 km rok 2015.

          Komentarz


          • #6
            Witam. Widzę że problem narasta i nie tylko ja taki posiadam. Pisałem już o tym
            Nierówna praca zimnego silnika na wolnych obrotach 1.6 tdi. - Octavia Club Polska
            Problem do dzisiaj nie rozwiązany. Bardziej z braku czasu (częste wyjazdy). W przyszłym tygodniu ruszam temat dpf-u i jak się uda może nowy soft. Sprzęgło też biorę pod uwagę. Ale nie sposób wszystko wymieniać w ciemno. Błędu żadnego nie wywala.

            Komentarz


            • #7
              Dodam też że egr może również mieć wpływ na obroty. W fordzie znajomek kilka krotnie przerabiał temat. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy.

              Komentarz


              • #8
                Myślę że to wyjaśni problem po części. http://www.diagtronik.pl/chiptuning/...nych-obrotach[/QUOTE]​​​​​​​.>. Wiem że 1.6tdi na boschu nie są wstanie zrobić na dziś dzień. Mam ten sam problem dodatkowo nie jestem wstanie wyjaśnić czemu samochód raz odpala z pół obrotu a czasami trzeba trochę nim pokręcić.

                Komentarz


                • #9
                  O tym samym pisałem w swoim temacie do którego link jest 2 posty wyżej. W ASO nie chcieli nic powiedzieć tylko zalecają umówić się na wizytę. Może w ASO VW wiedzą więcej w temacie.

                  Komentarz


                  • #10
                    Po sobotnim diagnozowaniu problemu wychodzi na to że problem jest z ciśnieniem paliwa na listwie. Na zimnym wskazania szaleją w dużych rozpiętościach a po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Zastanawiam się nad podmianą zaworu regulacji ciśnienia na pompie i listwie na próbę.

                    Komentarz


                    • #11
                      Bardziej go wyjmnij (na pompie) i wyczyść, ale jak masz na pod miane (nowy) to będziesz miał różnicę. Skoki mogą być związane z opiłkowaniem pompy i jej coraz gorszą szczelnością. Uważam ze to jest bardziej złożony temat. Ja wymieniłem i zawór na pompie i na listwie nic to nie pomogło, nawet na chwilę.

                      Komentarz


                      • #12
                        No już wiem że nic nie pomogło. Wymieniłem z autka prawidłowo pracującego i nic. Chyba nie obejdzie się bez wgrania softu na nowo. Jest to irytujące tym bardziej że nikt nic nie wie a i żaden błąd nie wyskakuje.

                        Komentarz


                        • #13
                          1.6 TDI nierówna praca na biegu jałowym | Forum mechaników samochodowych

                          Może tu jest rozwiązanie problemu?

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez pawel NGI Zobacz wpis
                            Wymieniłem z autka prawidłowo pracującego i nic.
                            Podmieniałeś na próbę obydwa zawory czy tylko ten na pompie?

                            Komentarz


                            • #15
                              Tylko ten na pompie a co? Miałeś z tematem do czynienia?

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez pawel NGI Zobacz wpis
                                problem jest z ciśnieniem paliwa na listwie. Na zimnym wskazania szaleją w dużych rozpiętościach a po rozgrzaniu wszystko wraca do normy.
                                Ciśnienie w listwie zadane powinno sie pokrywać ze zmierzonym, jak duże były wahania + - 50 bar czy większe?
                                W regulacji ciśnienia bierze udział zawór dawkujący na pompie i ten przelewowy na listwie.
                                Mechaniczne zacinanie się zaworu nie będzie sygnalizowane błędem jeżeli nie zostaną przekroczone dopuszczalne wartości ciśnień ale będzie miało wpływ na pracę silnika.
                                Zawór na pompie już wykluczyłeś, pozostał ten na szynie.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Sprawdzę ma dniach ale kolega pare postów wyżej pisał ze dwa na nowe wymienił i nic to nie dało

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Witam,na forum Seata Leona toczy sie podobny wątek na temat szarpania zimnego silnika CLHA. Z tego co pamiętam jeden użytkownik wymienił zawór na listwie na używany potem na nowy i dalej to samo. Niestety nie mam VCDS ale może warto spróbowac kalibracji wtrysków jak to można zrobic w 1.6 TDI poprzednim ea189. W ea211 znalazlem taką procedurę

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ten film przedstawia jak zaadoptować wtrysk po wymianie, czyszczenie dpf-u oraz
                                      dostosowanie minimalnej wielkości odchylenia wtryskiwacza.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        No właśnie minimalna wielkość odchylenia. To jest to co w poprzedniej generacji 1.6 tdi naprawiało silniki, gdzie wcześniej serwisy wymieniały wtryski. Może i tu się kalibracja rozjezdza w miarę zużycia wtrysku.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Tak czy siak sprawa dotyczy wtrysków. Teraz trzeba obrać jakiś kierunek. Najdroższy to wymiana na nowe wtryski. Tańsza opcja to regeneracja z czyszczeniem w dobrym serwisie lub spróbować tej kalibracji i pewnie od tej opcji zacznę.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Mam podobny probem,silnik też 1.6.Zregenerowałem 3 wtryski a jeden trzeba było wymienić na nowy.Po 1000km nowy zamiennik padł i w ramach gwarancji otrzymałem nowy.Po kodowaniu ,zmianach uszczelek itp. słychac metaliczny stukot z okolic Link kąt wtrysku trzeba dobrze ustawić.No nic,sprobuje cos poradzić a jak to nie pomoże to trzeba zainwestować w nowe wtryski.
                                            Kondziu

                                            OCP

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Twój link nie działa. A robiłeś kalibrację?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                A co to ta kalibracja?Auto mam w salonie Skody(chyba oni to zrobili).
                                                Kondziu

                                                OCP

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  W skrócie dopasowanie dawki do stanu wtrysków tak mi się wydaje.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X