Może słabo szukałem ale nie znalazłem info. Otóż w mojej Octavii (przebieg 250kkm) na wolnych obrotach daje się odczuć coś jakby wyskakiwanie zapłonu. Czy to mogą być przytykające się wtryskiwacze?
1,6 TDI - jakby "wyskakujący" zapłon
Zwiń
X
-
Pewnie któryś z wtryskiwaczy zaczyna padać...albo "odzywa" się zawór regulacji ciśnienia paliwa (ten na listwie z prawej jak otworzysz maskę) https://czesci.zagielauto.pl/pl/p/Za...ti-1.6TDI/5521 oby nie bo cena "zabija"
DPF też możliwe - przekonasz się w 100% jak "walnie błędem"
Swoją drogą to chociaż trzeba było podać przebieg auta itd...bez podpięcia się pod kompa to wróżenie z fusów bardziej jest.Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ambiente
- 2016
- 110
- Octavia III combi (5E5)
- AVU 1.6 MPI 102 KM
- BXE 1.9 TDI PD 105 KM
- CLHA 1.6 TDI CR 105 KM
Witam. Widzę że problem narasta i nie tylko ja taki posiadam. Pisałem już o tym
Witam. Od około miesiąca mam taki problem jak w tytule tematu. We wcześniejszej mojej OII FL pomogła zmian stacji benzynowej. W OIII ten zabieg nie pomógł. Dodatek do czyszczenia wtrysków oraz paliwo z Shela nic nie dało. Na początku pomyślałem o dwumasie bo autko właśnie przejechało swój 200 tysięczny kilometr.
Problem do dzisiaj nie rozwiązany. Bardziej z braku czasu (częste wyjazdy). W przyszłym tygodniu ruszam temat dpf-u i jak się uda może nowy soft. Sprzęgło też biorę pod uwagę. Ale nie sposób wszystko wymieniać w ciemno. Błędu żadnego nie wywala.
Komentarz
-
Myślę że to wyjaśni problem po części. http://www.diagtronik.pl/chiptuning/...nych-obrotach[/QUOTE].>. Wiem że 1.6tdi na boschu nie są wstanie zrobić na dziś dzień. Mam ten sam problem dodatkowo nie jestem wstanie wyjaśnić czemu samochód raz odpala z pół obrotu a czasami trzeba trochę nim pokręcić.
Komentarz
-
-
Ambiente
- 2016
- 110
- Octavia III combi (5E5)
- AVU 1.6 MPI 102 KM
- BXE 1.9 TDI PD 105 KM
- CLHA 1.6 TDI CR 105 KM
Po sobotnim diagnozowaniu problemu wychodzi na to że problem jest z ciśnieniem paliwa na listwie. Na zimnym wskazania szaleją w dużych rozpiętościach a po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Zastanawiam się nad podmianą zaworu regulacji ciśnienia na pompie i listwie na próbę.
Komentarz
-
Bardziej go wyjmnij (na pompie) i wyczyść, ale jak masz na pod miane (nowy) to będziesz miał różnicę. Skoki mogą być związane z opiłkowaniem pompy i jej coraz gorszą szczelnością. Uważam ze to jest bardziej złożony temat. Ja wymieniłem i zawór na pompie i na listwie nic to nie pomogło, nawet na chwilę.
Komentarz
-
-
Ambiente
- 2016
- 110
- Octavia III combi (5E5)
- AVU 1.6 MPI 102 KM
- BXE 1.9 TDI PD 105 KM
- CLHA 1.6 TDI CR 105 KM
No już wiem że nic nie pomogło. Wymieniłem z autka prawidłowo pracującego i nic. Chyba nie obejdzie się bez wgrania softu na nowo. Jest to irytujące tym bardziej że nikt nic nie wie a i żaden błąd nie wyskakuje.
Komentarz
-
Ambiente
- 2016
- 110
- Octavia III combi (5E5)
- AVU 1.6 MPI 102 KM
- BXE 1.9 TDI PD 105 KM
- CLHA 1.6 TDI CR 105 KM
Witam, bardzo proszę o pomoc lub podpowiedź gdzie szukać. Mam problem z Golfem VI 1.6 TDI CR 105KM, bardzo nierówno pracuje na biegu jałowym , ciężko odpala jak jest zimny, brak błędów, wymiana filtra paliwa nic nie pomogła, podejrzewam wtryski, na dwóch korekcja dawki paliwa jest w granicach...
Może tu jest rozwiązanie problemu?
Komentarz
-
Zamieszczone przez pawel NGI Zobacz wpisWymieniłem z autka prawidłowo pracującego i nic.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawel NGI Zobacz wpisproblem jest z ciśnieniem paliwa na listwie. Na zimnym wskazania szaleją w dużych rozpiętościach a po rozgrzaniu wszystko wraca do normy.
W regulacji ciśnienia bierze udział zawór dawkujący na pompie i ten przelewowy na listwie.
Mechaniczne zacinanie się zaworu nie będzie sygnalizowane błędem jeżeli nie zostaną przekroczone dopuszczalne wartości ciśnień ale będzie miało wpływ na pracę silnika.
Zawór na pompie już wykluczyłeś, pozostał ten na szynie.
Komentarz
-
-
Witam,na forum Seata Leona toczy sie podobny wątek na temat szarpania zimnego silnika CLHA. Z tego co pamiętam jeden użytkownik wymienił zawór na listwie na używany potem na nowy i dalej to samo. Niestety nie mam VCDS ale może warto spróbowac kalibracji wtrysków jak to można zrobic w 1.6 TDI poprzednim ea189. W ea211 znalazlem taką procedurę https://youtu.be/GBvMHFEe3bc
Komentarz
-
-
Ambiente
- 2016
- 110
- Octavia III combi (5E5)
- AVU 1.6 MPI 102 KM
- BXE 1.9 TDI PD 105 KM
- CLHA 1.6 TDI CR 105 KM
Tak czy siak sprawa dotyczy wtrysków. Teraz trzeba obrać jakiś kierunek. Najdroższy to wymiana na nowe wtryski. Tańsza opcja to regeneracja z czyszczeniem w dobrym serwisie lub spróbować tej kalibracji i pewnie od tej opcji zacznę.
Komentarz
-
Mam podobny probem,silnik też 1.6.Zregenerowałem 3 wtryski a jeden trzeba było wymienić na nowy.Po 1000km nowy zamiennik padł i w ramach gwarancji otrzymałem nowy.Po kodowaniu ,zmianach uszczelek itp. słychac metaliczny stukot z okolic wtrysku.Poodbno kąt wtrysku trzeba dobrze ustawić.No nic,sprobuje cos poradzić a jak to nie pomoże to trzeba zainwestować w nowe wtryski.Kondziu
OCP
Komentarz
-
Komentarz