1,6 TDI - jakby "wyskakujący" zapłon

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • chrism
    Classic
    • 2015
    • 6
    • Octavia III combi (5E5)
    • DPCA 1.5 TSI 150 KM

    1,6 TDI - jakby "wyskakujący" zapłon

    Może słabo szukałem ale nie znalazłem info. Otóż w mojej Octavii (przebieg 250kkm) na wolnych obrotach daje się odczuć coś jakby wyskakiwanie zapłonu. Czy to mogą być przytykające się wtryskiwacze?
  • oolsztyniak
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6647
    • Superb II combi (3T5)
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    #2
    albo dpf
    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Pewnie któryś z wtryskiwaczy zaczyna padać...albo "odzywa" się zawór regulacji ciśnienia paliwa (ten na listwie z prawej jak otworzysz maskę) https://czesci.zagielauto.pl/pl/p/Za...ti-1.6TDI/5521 oby nie bo cena "zabija"
      DPF też możliwe - przekonasz się w 100% jak "walnie błędem"

      Swoją drogą to chociaż trzeba było podać przebieg auta itd...bez podpięcia się pod kompa to wróżenie z fusów bardziej jest.
      Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • shok
        RS
        • 2009
        • 2070
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        On jest z złota w środku ?

        Komentarz

        • GoTrabi
          Classic
          • 2020
          • 1
          • Octavia III (5E3)
          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Również, borykam się z tym problem. Tylko u mnie zapłon wypada tylko na zimnym silniku i przy temperaturach w okolicy 0 stopni. Na początku myślałem, że to świece żarowe (niestety wymiana nic nie dała). Przebieg 215 000 km rok 2015.

          Komentarz

          • pawel NGI
            Ambiente
            • 2016
            • 110
            • Octavia III combi (5E5)
            • AVU 1.6 MPI 102 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
            • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Witam. Widzę że problem narasta i nie tylko ja taki posiadam. Pisałem już o tym
            Witam. Od około miesiąca mam taki problem jak w tytule tematu. We wcześniejszej mojej OII FL pomogła zmian stacji benzynowej. W OIII ten zabieg nie pomógł. Dodatek do czyszczenia wtrysków oraz paliwo z Shela nic nie dało. Na początku pomyślałem o dwumasie bo autko właśnie przejechało swój 200 tysięczny kilometr.

            Problem do dzisiaj nie rozwiązany. Bardziej z braku czasu (częste wyjazdy). W przyszłym tygodniu ruszam temat dpf-u i jak się uda może nowy soft. Sprzęgło też biorę pod uwagę. Ale nie sposób wszystko wymieniać w ciemno. Błędu żadnego nie wywala.

            Komentarz

            • pawel NGI
              Ambiente
              • 2016
              • 110
              • Octavia III combi (5E5)
              • AVU 1.6 MPI 102 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              Dodam też że egr może również mieć wpływ na obroty. W fordzie znajomek kilka krotnie przerabiał temat. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy.

              Komentarz

              • Widmo86
                Drive
                • 2014
                • 68
                • Octavia III combi (5E5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                Myślę że to wyjaśni problem po części. http://www.diagtronik.pl/chiptuning/...nych-obrotach[/QUOTE]​​​​​​​.>. Wiem że 1.6tdi na boschu nie są wstanie zrobić na dziś dzień. Mam ten sam problem dodatkowo nie jestem wstanie wyjaśnić czemu samochód raz odpala z pół obrotu a czasami trzeba trochę nim pokręcić.

                Komentarz

                • pawel NGI
                  Ambiente
                  • 2016
                  • 110
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • AVU 1.6 MPI 102 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                  • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                  #9
                  O tym samym pisałem w swoim temacie do którego link jest 2 posty wyżej. W ASO nie chcieli nic powiedzieć tylko zalecają umówić się na wizytę. Może w ASO VW wiedzą więcej w temacie.

                  Komentarz

                  • pawel NGI
                    Ambiente
                    • 2016
                    • 110
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • AVU 1.6 MPI 102 KM
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                    #10
                    Po sobotnim diagnozowaniu problemu wychodzi na to że problem jest z ciśnieniem paliwa na listwie. Na zimnym wskazania szaleją w dużych rozpiętościach a po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Zastanawiam się nad podmianą zaworu regulacji ciśnienia na pompie i listwie na próbę.

                    Komentarz

                    • Widmo86
                      Drive
                      • 2014
                      • 68
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                      #11
                      Bardziej go wyjmnij (na pompie) i wyczyść, ale jak masz na pod miane (nowy) to będziesz miał różnicę. Skoki mogą być związane z opiłkowaniem pompy i jej coraz gorszą szczelnością. Uważam ze to jest bardziej złożony temat. Ja wymieniłem i zawór na pompie i na listwie nic to nie pomogło, nawet na chwilę.

                      Komentarz

                      • pawel NGI
                        Ambiente
                        • 2016
                        • 110
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • AVU 1.6 MPI 102 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        No już wiem że nic nie pomogło. Wymieniłem z autka prawidłowo pracującego i nic. Chyba nie obejdzie się bez wgrania softu na nowo. Jest to irytujące tym bardziej że nikt nic nie wie a i żaden błąd nie wyskakuje.

                        Komentarz

                        • pawel NGI
                          Ambiente
                          • 2016
                          • 110
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • AVU 1.6 MPI 102 KM
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                          #13
                          Witam, bardzo proszę o pomoc lub podpowiedź gdzie szukać. Mam problem z Golfem VI 1.6 TDI CR 105KM, bardzo nierówno pracuje na biegu jałowym , ciężko odpala jak jest zimny, brak błędów, wymiana filtra paliwa nic nie pomogła, podejrzewam wtryski, na dwóch korekcja dawki paliwa jest w granicach...


                          Może tu jest rozwiązanie problemu?

                          Komentarz

                          • zako
                            Classic
                            • 2018
                            • 17
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez pawel NGI Zobacz wpis
                            Wymieniłem z autka prawidłowo pracującego i nic.
                            Podmieniałeś na próbę obydwa zawory czy tylko ten na pompie?

                            Komentarz

                            • pawel NGI
                              Ambiente
                              • 2016
                              • 110
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • AVU 1.6 MPI 102 KM
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                              #15
                              Tylko ten na pompie a co? Miałeś z tematem do czynienia?

                              Komentarz

                              • zako
                                Classic
                                • 2018
                                • 17
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez pawel NGI Zobacz wpis
                                problem jest z ciśnieniem paliwa na listwie. Na zimnym wskazania szaleją w dużych rozpiętościach a po rozgrzaniu wszystko wraca do normy.
                                Ciśnienie w listwie zadane powinno sie pokrywać ze zmierzonym, jak duże były wahania + - 50 bar czy większe?
                                W regulacji ciśnienia bierze udział zawór dawkujący na pompie i ten przelewowy na listwie.
                                Mechaniczne zacinanie się zaworu nie będzie sygnalizowane błędem jeżeli nie zostaną przekroczone dopuszczalne wartości ciśnień ale będzie miało wpływ na pracę silnika.
                                Zawór na pompie już wykluczyłeś, pozostał ten na szynie.

                                Komentarz

                                • pawel NGI
                                  Ambiente
                                  • 2016
                                  • 110
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • AVU 1.6 MPI 102 KM
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                  #17
                                  Sprawdzę ma dniach ale kolega pare postów wyżej pisał ze dwa na nowe wymienił i nic to nie dało

                                  Komentarz

                                  • cysiu100
                                    Classic
                                    • 2020
                                    • 2

                                    #18
                                    Witam,na forum Seata Leona toczy sie podobny wątek na temat szarpania zimnego silnika CLHA. Z tego co pamiętam jeden użytkownik wymienił zawór na listwie na używany potem na nowy i dalej to samo. Niestety nie mam VCDS ale może warto spróbowac kalibracji wtrysków jak to można zrobic w 1.6 TDI poprzednim ea189. W ea211 znalazlem taką procedurę https://youtu.be/GBvMHFEe3bc

                                    Komentarz

                                    • pawel NGI
                                      Ambiente
                                      • 2016
                                      • 110
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • AVU 1.6 MPI 102 KM
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                      #19
                                      Ten film przedstawia jak zaadoptować wtrysk po wymianie, czyszczenie dpf-u oraz
                                      dostosowanie minimalnej wielkości odchylenia wtryskiwacza.

                                      Komentarz

                                      • cysiu100
                                        Classic
                                        • 2020
                                        • 2

                                        #20
                                        No właśnie minimalna wielkość odchylenia. To jest to co w poprzedniej generacji 1.6 tdi naprawiało silniki, gdzie wcześniej serwisy wymieniały wtryski. Może i tu się kalibracja rozjezdza w miarę zużycia wtrysku.

                                        Komentarz

                                        • pawel NGI
                                          Ambiente
                                          • 2016
                                          • 110
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • AVU 1.6 MPI 102 KM
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                          #21
                                          Tak czy siak sprawa dotyczy wtrysków. Teraz trzeba obrać jakiś kierunek. Najdroższy to wymiana na nowe wtryski. Tańsza opcja to regeneracja z czyszczeniem w dobrym serwisie lub spróbować tej kalibracji i pewnie od tej opcji zacznę.

                                          Komentarz

                                          • lu5asz
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2006
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            #22
                                            Mam podobny probem,silnik też 1.6.Zregenerowałem 3 wtryski a jeden trzeba było wymienić na nowy.Po 1000km nowy zamiennik padł i w ramach gwarancji otrzymałem nowy.Po kodowaniu ,zmianach uszczelek itp. słychac metaliczny stukot z okolic wtrysku.Poodbno kąt wtrysku trzeba dobrze ustawić.No nic,sprobuje cos poradzić a jak to nie pomoże to trzeba zainwestować w nowe wtryski.
                                            Kondziu

                                            OCP

                                            Komentarz

                                            • pawel NGI
                                              Ambiente
                                              • 2016
                                              • 110
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • AVU 1.6 MPI 102 KM
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                              #23
                                              Twój link nie działa. A robiłeś kalibrację?

                                              Komentarz

                                              • lu5asz
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2006
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                #24
                                                A co to ta kalibracja?Auto mam w salonie Skody(chyba oni to zrobili).
                                                Kondziu

                                                OCP

                                                Komentarz

                                                • pawel NGI
                                                  Ambiente
                                                  • 2016
                                                  • 110
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • AVU 1.6 MPI 102 KM
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                                  • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  #25
                                                  W skrócie dopasowanie dawki do stanu wtrysków tak mi się wydaje.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...