Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zaprawki lakierowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zaprawki lakierowe

    Qurde troche daleko :lol: , ale może kiedyś przy okazji..

  • #2
    Zaprawki lakierowe

    Hej pytanko jak w temacie, czy zaprawki lakierowe (na odpryski) kupujecie w ASO po numerze lakieru czy też pytać w jakimś sklepie z farbami ?

    Pozdrawiam :lol:
    Spoko loko lusi sponton

    Komentarz


    • #3
      Przylaczam sie do pytania, mam odpryski pod tablica rejestracyjna :evil:
      BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
      CR-V 2,2 i-ctdi
      Perfectservice by Dobrygrześwawa

      Komentarz


      • #4
        Kupujesz w ASO podajesz jaki masz kolor, wystarczy ze pokazesz im auto. Do lakierow metalic sa dwie buteleczki. Kod lakieru jest w bagazniku pod wykladzina gdyby ktos szukal.

        Ja po zimie chyba z 6-7 odpryskow znalazlem z przodu na rantach, przy lampach, kierunkach i na pokrywie.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Ja kupiłem w aso , i już w ubiegłym roku bawiłem się w lakiernika z zaprawkami , niestey nie najlepiej mi wyszło, aczkolwiek sam prodkukt jak oky, dwie "flaszki" jedna to podkład w kolorze auta, druga to utwardzacz czyli bezbarwny lakier.

          Komentarz


          • #6
            a ja w ASO widzialem takie jakby szminki... ale nie wiem jak cenowo... ciekawe czy mają takie kolory jak mój - nie wiem czemu ale kolor zostal wycofany :? wiec czy ktos o nim pamięta... :P

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              Ja po zimie chyba z 6-7 odpryskow znalazlem z przodu na rantach, przy lampach, kierunkach i na pokrywie.
              Ja znajduje caly czas ,co mycie auta : maska ,slupki , dach ,drzwi :evil: Niedlugo jeszcze znajde na tylnej klepie :?
              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

              Komentarz


              • #8
                Ja już przerabiałem po zimie temat zaprawki odpryski itp zakier zaprawkowy kupilem u Groblewskiego na allegro około 30 zl kolor idealny.
                Po zaprawkach dobrze jest to miejsce po utwardzeniu sie lakieru wypolerowac pasta scierna np G-3 praktycznie nie widac roznicy i miejsca zaprawek.
                powodzenia
                była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

                Komentarz


                • #9
                  Ja malowałem tylną klape na podszybiu pełno rdzy i lakier odpryskiwał 3 lata i takie coś szok.
                  Skoda octavia combi 1,9tdi L&K
                  Przebieg 212000

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Samiec
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Ja po zimie chyba z 6-7 odpryskow znalazlem z przodu na rantach, przy lampach, kierunkach i na pokrywie.
                    Ja znajduje caly czas ,co mycie auta : maska ,slupki , dach ,drzwi :evil: Niedlugo jeszcze znajde na tylnej klepie :?
                    A ja po dzisejszym dniu to mam pol auta pod jedna wielka zaprawke !!!! ops:
                    Kiedy moja zona wpinala mlodszego syna do fotelika, starszy wziol kamien do reki i sobie bruum zrobil przez caly lewy bok i cala maske !!!.
                    Dobrze, ze odrazu mnie uspakajala bo bym gnojka mial na sumieniu :cry:
                    Konar
                    Była OI ASV- 143/327
                    powered by Master's
                    Jest Freetrack 170/350

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez konar
                      Zamieszczone przez Samiec
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Ja po zimie chyba z 6-7 odpryskow znalazlem z przodu na rantach, przy lampach, kierunkach i na pokrywie.
                      Ja znajduje caly czas ,co mycie auta : maska ,slupki , dach ,drzwi :evil: Niedlugo jeszcze znajde na tylnej klepie :?
                      A ja po dzisejszym dniu to mam pol auta pod jedna wielka zaprawke !!!! ops:
                      Kiedy moja zona wpinala mlodszego syna do fotelika, starszy wziol kamien do reki i sobie bruum zrobil przez caly lewy bok i cala maske !!!.
                      Dobrze, ze odrazu mnie uspakajala bo bym gnojka mial na sumieniu :cry:
                      Jak nie ma sladow do zywego, badz to do podkladu a tylko drobne rysy, to dobra pasta polerska typu Farecla G3 przeleciec na mokro nie powinno byc ani sladu.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        A ten bezbarwny lakierek to powinien być taki gęsty i ciągnący jak guma arabska, czy może jakiś stary mi sprzedali? Czym go ewetnualnie rozcieńczyć, bo w tym stanie to sie normalnie niechce od pędzelka odkleić...
                        OCTAVIA '01

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez maciek
                          A ten bezbarwny lakierek to powinien być taki gęsty i ciągnący jak guma arabska, czy może jakiś stary mi sprzedali? Czym go ewetnualnie rozcieńczyć, bo w tym stanie to sie normalnie niechce od pędzelka odkleić...


                          :lol: mialem to samo lecz odrobine ksylenu lub innego szybko parujacego rozpusczalnika (nitro) pozostawic na dobe od czasu do czasu wstrrzasnac i lakierek ok k
                          była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

                          Komentarz


                          • #14
                            Dzis robilem zaprawki (pomalowalem tym podstawowym), ważne jest aby tym bezbarwnym jeszcze pociągnać ?
                            Czy to sa tylko wzgledy estetyczne ?
                            Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

                            Komentarz


                            • #15
                              bezbarwny pełni funkcję ochronną, ten kolorowy jest miękki
                              TDI ASV 140KM 300Nm

                              Komentarz


                              • #16
                                A co pod te dwie warstwy najlepiej dać jak się wyczyści do gołej blachy -jakiś podkład, czy hammeraid?
                                TDi i tyle.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez tomi98
                                  dwie "flaszki" jedna to podkład w kolorze auta, druga to utwardzacz czyli bezbarwny lakier.
                                  dla ścisłości: jedno to baza, a drugie bezbarwny bez tych nie potrzebnie użytych słów

                                  Zamieszczone przez Patron
                                  A co pod te dwie warstwy najlepiej dać jak się wyczyści do gołej blachy -jakiś podkład, czy hammeraid?
                                  hammeraid :?: :shock: :!: no co ty. podkład kolego podkład musisz kupić i jak już taką naprawe przeprowadzasz to nie zapomnij zmatować tego podkładu pod lakier.

                                  Możesz to zrobić też jako zaprawkę tzn. taką z prawdziwego zdarzenia ale w warunkach domowych nie radzę, raczej tylko lakiernik
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Nic nie trzeba czyscic, trzeba odtluscic, a potem mazac tym ktory jest w kolorze nadwozia i ew potem klarem. To chwyta i trzyma sie bardzo dobrze, wiec nie ma obawy, ze cos odpadnie
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ja wyczyscilem z rdzy (tym pedzelkiem co daja jak sie kupuje lakier) a potem zapodalem podklad (w kolorze auta). Dzis zapodam jeszcze ten bezbarwny. Wczorej ciagnal sie jak guma i musialem go troche rozcienczyc - sadze ze juz dzis bedzie plynny ...
                                      Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Według moich oględzin to pod podkładem (u mnie kolor srebrny), jest jeszcze podkład na gołą blachę (Szary) więc chyba fabrycznie są 3 warstwy lakieru. - no chyba że się mylę?
                                        TDi i tyle.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ludzie nie mylcie pojęć
                                          Podkład to podkład i jest on na gołą blache dawany lub też na szpchlę itd, są różne jego rodzaje ale to nie na tej lekcji
                                          Lakier metalik to na przykładzie tego co kupujecie w fiolkach czy buteleczkach np. w ASO jest to lakier dwu składnikowy. Jeden składnik to BAZA (nadaje nadwoziu kolor), drugi to LAKIER BEZBARWNY (nadaje połysk nadwoziu). O innych lakierach nie na tej lekcji.

                                          Nigdy nie widziałem żeby jakikolwiek lakiernik malował bazą na gołą blachę :twisted:
                                          NFPNorth-West
                                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                          WARSZTAT www.dsize.pl
                                          ->
                                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            To dlaczego w fiolkach w ASO daja tylko baze i lakier bezbarwny ? a nie daja jeszcze podkaldu ?
                                            Caly zestaw jest do poprawek lakierniczych. Do tego jest jeszcze pendzelek do zdrapywanie rdzy.

                                            Nigdy nie widziałem żeby jakikolwiek lakiernik malował bazą na gołą blachę
                                            Czyli jak sciagniesz rdze do golej blachy to powinno sie jeszcze kupic jakis podklad i dopiero na to baze a pozniej bezbarwny ?

                                            Albo ja zle rozumiem albo zestaw sprzedawany w ASO jest nie kompletny (brakuje podkladu) :shock:
                                            Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez maciek1
                                              To dlaczego w fiolkach w ASO daja tylko baze i lakier bezbarwny ? a nie daja jeszcze podkaldu ?
                                              Caly zestaw jest do poprawek lakierniczych. Do tego jest jeszcze pendzelek do zdrapywanie rdzy.
                                              A kto powiedział że zestaw do poprawek lakierniczych z ASO jest kompletny. Niestety tam też siedzą ludzie którzy nie zawsze znają się na tym co robią (ale to norma) a z drugiej strony należy sobie odpowiedzieć co możesz we własnym zakresie zrobić z dziedziny naprawy lakierniczej
                                              Czemu jest tam pędzelek do zdrapywania rdzy to trudno mi powiedzieć, nie pracuje w ASO (już). Zestaw ten nadaje się tylko do małych odprysków lakieru po uderzeniu np kamienia, lekkich zadrapań maxymalnie do podkładu. Więcej nic nie zrobisz tym zestawem a nawet jeśli byłby podkład to i tak nie jesteś w stanie przeprowadzić poprawnie takiej naprawy
                                              Czyli jak sciagniesz rdze do golej blachy to powinno sie jeszcze kupic jakis podklad i dopiero na to baze a pozniej bezbarwny ?
                                              Tak, dokładnie, ogólnie mówiąc prostymi słowami, taka jest technika naprawy lakierniczej
                                              NFPNorth-West
                                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                              WARSZTAT www.dsize.pl
                                              ->
                                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Generalnie chodzi mi o to:
                                                Czy jak sie polozy lakier (na niewielkiej powierzchni - takiej wielkosci malego kamienia) na gola blache to rdza wyjdzie zaraz i cala praca pojdzie na marne ?

                                                Poprostu czy jest sens kladzenia lakieru na gola blache czy lepiej jechac z tym do lakiernika ?

                                                Pozdrawiam,
                                                Maciek
                                                Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez maciek1
                                                  Czy jak sie polozy lakier (na niewielkiej powierzchni - takiej wielkosci malego kamienia) na gola blache to rdza wyjdzie zaraz i cala praca pojdzie na marne ?
                                                  Rdza w tym miejscu wyjdzie wcześniej niż później
                                                  Zamieszczone przez maciek1
                                                  Poprostu czy jest sens kladzenia lakieru na gola blache czy lepiej jechac z tym do lakiernika ?
                                                  Lepiej zabezpieczyć to w ten sposób jak w ogóle nie zabezpieczać, szczególnie przed zimą. Wizyta u lakiernika celem orientacji nic nie kosztuje więc taż warto podjechać.
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X