Zamieszczone przez marlej108
Zobacz wpis
Mozna na to popatrzec inaczej.
VW Golf GTE 1.4TSI + hybryda ktory ma te 204 jak byl w ofercie kosztowal 160tys
VW Golf GTI 2.0TSI 240KM DSG kosztuje 129tys
VW Golf 1.4TSI Highline 150KM DSG kosztuje 91tys
VW Golf 1.5TSI Highline 150KM DSG kosztuje 92tys
VW e-Golf o mocy okolo 130KM kosztuje 164tys
Prius - 140tys
Prius Plugin - 153tys
Najtansza hybryda w Polsce chyba dalej pozostaje Yaris za 68tys za golasa, a te lepsze 90tys gdzie za te 70tys mamy dobrze wyposazona Fabie 1.0TSI, ktora bedzie spalac pewnie 1l wiecej paliwa.
Hybryde wycofali, bo dla mnie sa dwie wizje tego auta, wsadzenie 1.0TSI i ciut mocniejszej hybrydy, aby wyszlo te 180KM i udawanie jaki super silnik spalinowy mamy pod maska, albo wsadzenie motoru 1.5TSI i sprzedaz z mocniejsza hybryda wlasnie w okolicach tych 240KM, zeby miec w ofercie mocne cos na benzyne i druga mocna wersje hybrydowa.
Wiec jak to cos moze sie oplacac, gdy realnie taka hybryda zyskuje jedynie w miescie i to jedynie w specyficznym srodowisku, gdzie w trasie wrecz traci do spalinowca bo jest ciezsza. Ba nawet jakby podatek od benzyniaka wynosil 5000zl rocznie, a od hybrydy nic, to dalej jest to 70tys zl roznicy
Ta technologia jest za droga.
Wersja elektryczna jest slabiutka, jest ciut drozsza niz hybryda, ale teoretycznie koszty eksploatacji beda nizsze, pod warunkiem spelnienia w sumie kilku warunkow. Mamy dostep do bardzo taniej energii elektrycznej praktycznie tylko w domach jednorodzinnych z fotowoltaiki w ktora tez musimy zainwestowac znow spora sumke oraz jezdzimy glownie w zasiegu takiego pojedynczego ladowania i nie mamy naglych wypadow gdzies dalej, co skutkuje potrzeba szukania szybkiej ladowarki i tracenia czasu na takie doladowanie.
Komentarz