Kara za cofanie licznika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dieselinside1900
    Ambiente
    • 2017
    • 228
    • Ford
    • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

    Kara za cofanie licznika

    Projekt przygotowany przez Ministerstwo Sprawiedliwości został zaakceptowany przez Radę Ministrów.
    Nawet na pięć lat za kraty trafi kierowca zlecający przekręcenie licznika, jak i mechanik, który to wykona.
    Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium
  • Alonzo_
    RS
    • 2009
    • 2460
    • Hyundai

    #2
    W praktyce kompletnie bezużyteczny przepis. Pod publikę.
    Ostatnio edytowany przez Alonzo_; 7050.

    Komentarz

    • marlej108
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 4976
      • Octavia III (5E3)
      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

      #3
      Zamieszczone przez Alonzo_ Zobacz wpis
      W praktyce kompletnie bezużyteczny przepis. Pod publikę.
      Nie ma to jak wypowiedz "znafffcyy"....
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz

      • oolsztyniak
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6647
        • Superb II combi (3T5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        Przygadał kocioł garnkowi
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz

        • Alonzo_
          RS
          • 2009
          • 2460
          • Hyundai

          #5
          Marlej może zamiast zaczepiać i robić z siebie pajaca takimi postami napisz dlaczego nie mam racji, znaczy wypunktuj mnie. I mniej z tego satysfakcję.
          Gdy chce abyś zaczął merytorycznie ze mną rozmawiać to zaraz zawijasz ogon jak w temacie z dilzami.
          Twoja taktyka to rzucić granat i spierdzielać.
          A wtemacie:
          Uważam że to za wiele nie da bo mamy już od lat wpisy w cepiku przy przeglądach.
          Krajowego auta jaki jest jest w takim razie w ogóle kręcić?
          Tak samo jak importowanego które już odhaczyło 1 przegląd u nas.
          Przecież wszystko w licznikach dzieje się pomiędzy ostatnim właścicielem w DE a wydziałem komunikacji w PL gdy rejestrujesz auto. A tego nikt nie uszczelnił.
          To bedzie martwy przepis wg mnie w realu bo po prostu nasze przygraniczne oferty na korekty przeniosa sie za Odrę.
          Zresztą Niemcy -czytaj wszelka wielokulturowa napływowa mieszanka bardziej tam mieszkająca zajmująca się tam handlem autami sama od lat kreci liczniki ( bo dlaczego tylko cway Polak ma na tym zarabiać , a nasi je jeszcze dokręcają.
          Nie bez powodów na placach/komisach w DE czy Holandii są/były zawsze auta z oznaczeniem "export only". Tych aut nikt Niemcowi nie sprzedawał bo się kryminału boi ale na eksport już z wielką ochota bo nic im nie groziło dotychczas. I to sa auta kręcone już czesto przez nich. I tańsze czyli przez naszych handlarzy kupowane
          A tam to sobie szukaj wiatru w polu - znaczy winnego gdy rząd niemiecki pomaga w tym procederze no bo to im bardzo na rękę.
          Gdyby w całej Europie było tak że są kary niezaleznie gdzie sprzedajech (nawet poza rynek EU) to co innego Ale przede wszystkim powinna być wszedzie jawna historia auta - chcesz sprawdzić sobie auto to wklepujesz VIN w jakąś baze w necie w stylu amerykańskiego Carfaxa i sprawdzasz całą historię. W wtedy byłoby super i faktycznie wreszcie kupujący jest chroniony przed oszustwami z tym związanymi.
          Ale nie ma tego z tego co się orientuję zwłaszcza za Odrą zaraz . W renówce mając Vin nawet bez dowodu idziesz i za 50 zł w ASO wydrukują Ci całą historię auta niezaleznie skąd w EU był ściągany, ale w VAgu? Ostatnio nie prawdzałem przyznam już nic chwilę ale jakiś czas temu to było niemożliwe bez znajomego w ASO. Ale popraw mnie jeśli nie jestem na bieżąco i nie mam racji.
          Tak wygląda moj punkt widzenia.
          Dokształć mnie proszę jeśli jestem w błedzie i jest wreszcie normalnie.
          Ostatnio edytowany przez Alonzo_; 7050.

          Komentarz

          • Alonzo_
            RS
            • 2009
            • 2460
            • Hyundai

            #6
            Mała poprawka. To że w ASO niektórych marek coś sprawdzisz przy używanym aucie importowanym to ma sens tylko w młodych autach w zasadzie w czasie gwarancji i tuz po, no chyba że ktoś sumiennie serwisował nadal w ASO. Bo to tylko zapisy z baz ASO a nie z przeglądów ze stacji kontroli w innych krajach. Kończa się gdy klient przestaje ich odwiedzać.
            Jak teraz znależć konkretną osobę, która dokonała korekty po tamtej stronie?
            Tak na chłopski rozum to nielegalnie nadal będzie u nas działać jak kupisz auto z niemieckiego placu. Nie udowodnisz czy np Turek w Niemczech czy handlarz u nas skrecił przed pierwszym przegladem. Kogo skazać?
            Dostając kwity od "Niemca" - dokładnie z wyrejestrowania auta - w nim powinien być zapis przebiegu jakie auto miało na ostatnim przeglądzie. Jest dziś? Chyba nie.
            Dopóki w całej UE nie będzie jednolitego systemu, że np na każdym przeglądzie wpisuje się w bazę kilometry plus pisze się aktualny stan w dowodzie przy pieczątce z danego roku i dopóki Kowalski nie będzie mógł do takiej historii swobodnie mieć dostępu w każdym kraju EU, dopóty takie przepisy wg mnie są prawnie mało skuteczne.
            Do tego ta baza powinna zawierać wszelkie kolizje na aucie - te zgłoszone ubezpieczalniom i zdjęcia.
            I żadnych tajemnic. Wtedy to zadziała.
            A w obecjej postaci będzie to działało tylko i wyłacznie dla tych co kupują używane auto pierwotnie jako nowe nabyte w kraju. Tak jak to działa wg mnie w Niemczech.
            Czyli to w zasadzie już zostało załatwione z grubsza wpisywaniem stanu licznika na przegladzie.
            Ostatnio edytowany przez Alonzo_; 7050.

            Komentarz

            • marlej108
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 4976
              • Octavia III (5E3)
              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

              #7
              W przeciwienstwie do Ciebie, Alonzo, na prawie karnym sie znam dosc dobrze (tym sie zajmuje zawodowo od ponad 16 lat). I w pelni popieram wprowadzenie nowych przepisow penalizujacych te masowa praktyke. Skonczy sie w koncu bezkarne robienie ludzi w balona, ba! jestem pewny ze zaraz w ogloszeniach na olx/otomoto liczba aut z wiekszymi przebiegami tajemniczo sie zwiekszy...
              Czy ten przepis zupelnie zakonczy proceder oszustwa dot. przebiegu auta? Oczywiscie nie, tak jak kara za kradziez nigdy nie zapobiegnie w pelni kradziezy. Ale w znacznym stopniu bedzie przeciwdzialac oszustwu i juz zaden smiec cofajacy licznik nie bedzie tego robil w wiekszosci aut bo sie bedzie bał kary, bo nie bedzie to dla niego oplacalne...
              I co najwazniejsze - SKONCZY SIE POCZUCIE BEZKARNOSCI.... (zaraz znikna reklamy "korekta licznika", zaraz w ogloszeniach o sprzedazy aut zacznie sie pojawiac sporo wiecej aut z przebiegami blizej 300.000 niz 200.000 km).
              Tutaj zreszta krotka a celna lektura z Rzeczpospolitej na temat wprowadzanego przepisu:
              Nie tylko nabywcy używanych aut, ale i sprzedawcy samochodów poleasingowych z nadzieją czekają na nowe przepisy.


              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • oolsztyniak
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 6647
                • Superb II combi (3T5)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #8
                Jedynym i skutecznym batem na kręcenie liczników byłoby zorganizowanie jakiejś ogólnoeuropejskiej bazy gdzie przy każdym przeglądzie/badaniu technicznym byłby obowiązek wpisywania stanu licznika.
                Proceder może nie byłby ukrócony w 100% ale na pewno byłoby trudniej o skręcenie licznika.
                Do tego wgląd w ten stan licznika i ułatwienie w ASO, które niechętnie podaje dane z systemu ....
                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  No i w ten sposob chinczycy beda zarabiac coraz wiecej Flotowki z kazdym tankowaniem beda mialy magiczny box i cyk 700km mniej
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Alonzo_
                    RS
                    • 2009
                    • 2460
                    • Hyundai

                    #10
                    Marlej czyli ostatecznie nieważne czy jest się "znafffcą" czy "znawcą" ale nie trzeba studiów i praktyki w prawie żeby dojść do tych samych wniosków. Wystarczy trzeźwy ogląd sytuacji.
                    Ciesze sie że przełamałeś się i mimo złośliwości podzielasz mój punkt widzenia, bo innego nie widzę.
                    Co więcej tak samo jak wiekszość z nas popieram wszelkie inicjatywy aby zlikwidować te oszustwa. Z tym, że jak napisałem wyżej to o czym tu piszemy wg mnie nie zlikwiduje problemu. Nawet go znacząco nie ograniczy.
                    W praktyce ja obawiam się że przy autach importowanych zmieni się jedynie to że część Polaków nie będzie już z tego procederu czerpało korzyści finansowych ("skręcacze"), natomiast przebiegi i tak będą stawały się niższe. A konkretnych winnych jak było trudno namierzyć dotychczas - tak nadal nie znajdziemy.
                    Ale chociaż część naszych obywateli wróci na drogę prawa i sprawiedliwości ( z musu). W tym jedynie upartuję spory sukces
                    Ostatnio edytowany przez Alonzo_; 7050.

                    Komentarz

                    • tomek evo
                      Rider
                      • 2013
                      • 474
                      • Superb II combi (3T5)

                      #11
                      Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
                      W przeciwienstwie do Ciebie, Alonzo, na prawie karnym sie znam dosc dobrze (tym sie zajmuje zawodowo od ponad 16 lat). I w pelni popieram wprowadzenie nowych przepisow penalizujacych te masowa praktyke. Skonczy sie w koncu bezkarne robienie ludzi w balona, ba! jestem pewny ze zaraz w ogloszeniach na olx/otomoto liczba aut z wiekszymi przebiegami tajemniczo sie zwiekszy...
                      Czy ten przepis zupelnie zakonczy proceder oszustwa dot. przebiegu auta? Oczywiscie nie, tak jak kara za kradziez nigdy nie zapobiegnie w pelni kradziezy. Ale w znacznym stopniu bedzie przeciwdzialac oszustwu i juz zaden smiec cofajacy licznik nie bedzie tego robil w wiekszosci aut bo sie bedzie bał kary, bo nie bedzie to dla niego oplacalne...
                      I co najwazniejsze - SKONCZY SIE POCZUCIE BEZKARNOSCI.... (zaraz znikna reklamy "korekta licznika", zaraz w ogloszeniach o sprzedazy aut zacznie sie pojawiac sporo wiecej aut z przebiegami blizej 300.000 niz 200.000 km).
                      Tutaj zreszta krotka a celna lektura z Rzeczpospolitej na temat wprowadzanego przepisu:
                      Nie tylko nabywcy używanych aut, ale i sprzedawcy samochodów poleasingowych z nadzieją czekają na nowe przepisy.

                      Problemem jest i nadal będzie udowodnienie, że ktoś cofnął licznik. Auto przyjedzie z DE już z cofniętym silnikiem i jak udowodnić, że cofnął je handlarz jak brak książki i historii serwisowej? Przepisy spowodują, że nie będzie się cofać liczników w autach już zarejestrowanych w kraju ale w sumie przy okresowych przeglądach przebieg wpisuje się w system wiec i tak mało kto kręci.
                      Współczuje właścicielom niektórych modeli FIAT-a (np. Ducato) bo tam licznik zatrzymuje się na 400 000. Wg. Fiata należy go wymienić na nowy, wg. nowych przepisów w sumie też (cofnąć nie można a powinien być sprawny) tylko kto za to zapłaci? (pytanie retoryczne). Takie Ducato to potrafi zrobić 400 tys. w 2-3 lata wiec wymian liczników będzie sporo.

                      Komentarz

                      • dieselinside1900
                        Ambiente
                        • 2017
                        • 228
                        • Ford
                        • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Miałem okazję już kilkukrotnie sprawdzać auta sprowadzone zza Odry. Kontaktowaliśmy się z komisami sprzedającym auta i z prywatnymi właścicielami, wyszukując ich dane w archiwum neta przy świeżych ofertach sprzedaży. W kilku przypadkach udało się ustalić, ze auto zostało sprzedane np. z przebiegiem 400tys., a w PL zostało wystawione z PN 180 lub 220 tys. km. Do tego dochodzi fałszowanie umowy kupna sprzedaży, książki serwisowej, sprzedawanie auta na umowę z Niemcem. Trzeba tylko odrobinę wysiłku i można wiele rzeczy udowodnić. Kręceniem liczników trudni się duża ilość handlarzy, właścicieli komisów szczególnie tureckiego pochodzenia itp. już w DE. U nas świadomość co niektórych pseudohandlarzy jest na razie na niskim poziomie i moim zdaniem można w wielu przypadkach udowodnić przekręt. W internecie nic nie ginie, a teraz gdy ktoś chce sprzedać auto, to nie zamieszcza ogłoszenia na drzewie, czy słupie ogłoszeniowym tylko uderza do portalu ogłoszeniowego, a historia takiego ogłoszenia nie znika w mgnieniu oka. Samo wejście w życie takich przepisów to już jakiś mały kroczek, w celu wyeliminowania patologii PN 180 tys.km w każdym ogłoszeniu.
                        Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                        Komentarz

                        • tomek evo
                          Rider
                          • 2013
                          • 474
                          • Superb II combi (3T5)

                          #13
                          Zamieszczone przez dieselinside1900 Zobacz wpis
                          Miałem okazję już kilkukrotnie sprawdzać auta sprowadzone zza Odry. Kontaktowaliśmy się z komisami sprzedającym auta i z prywatnymi właścicielami, wyszukując ich dane w archiwum neta przy świeżych ofertach sprzedaży. W kilku przypadkach udało się ustalić, ze auto zostało sprzedane np. z przebiegiem 400tys., a w PL zostało wystawione z PN 180 lub 220 tys. km. Do tego dochodzi fałszowanie umowy kupna sprzedaży, książki serwisowej, sprzedawanie auta na umowę z Niemcem. Trzeba tylko odrobinę wysiłku i można wiele rzeczy udowodnić. Kręceniem liczników trudni się duża ilość handlarzy, właścicieli komisów szczególnie tureckiego pochodzenia itp. już w DE. U nas świadomość co niektórych pseudohandlarzy jest na razie na niskim poziomie i moim zdaniem można w wielu przypadkach udowodnić przekręt. W internecie nic nie ginie, a teraz gdy ktoś chce sprzedać auto, to nie zamieszcza ogłoszenia na drzewie, czy słupie ogłoszeniowym tylko uderza do portalu ogłoszeniowego, a historia takiego ogłoszenia nie znika w mgnieniu oka. Samo wejście w życie takich przepisów to już jakiś mały kroczek, w celu wyeliminowania patologii PN 180 tys.km w każdym ogłoszeniu.
                          To wszystko prawda co piszesz ale z praktyki wiem jak działają nasze służby i nawet jak kupisz kradzione to nie licz, że ktoś w PL będzie szukał złodzieja za granicą. Problemem nie jest udowodnienie, ze licznik został cofnięty tylko kto to zrobił a jak auto przechodzi przez kilka rąk to odpowiedzialność się rozmywa .

                          Komentarz

                          • marlej108
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 4976
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                            #14
                            po wejsciu w zycie przepisu skonczy sie masowe oszustwo z licznikami - zobaczysz.
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz

                            • Alonzo_
                              RS
                              • 2009
                              • 2460
                              • Hyundai

                              #15
                              dieselinside1900 tylko nawet jeśli zawęzisz krąg "winnych" to jak znależć konkretną osobę za Odrą? Znależć to jedno, ale jak jej to udowodnić. I jak ją doprowadzić przed nasz sąd?
                              Tu pytanie do naszego znawcy wszystkiego czyli Marleja - prawnika z 16 letnim stażem - Panie Mecenasie jak wygląda współpraca organów scigania polskich i niemieckiech w takich sprawach?
                              Obstawiam, że "nie wygląda". Ale w końcu mamy fachowca to zapytajmy.

                              Komentarz

                              • Jaroslav92525
                                Rider
                                • 2009
                                • 358
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
                                po wejsciu w zycie przepisu skonczy sie masowe oszustwo z licznikami - zobaczysz.
                                Ja uważam że masz rację. Raczej niewielu będzie śmiałków chętnych do "zapuszkowania" na 3 miesiące za samo podejrzenie o oszustwo... takich tematów lepiej po prostu unikać. Czyli... lepiej sprzedawać na rynku polskim auta które do ostatniej chwili były sprawdzane w Niemczech....
                                Pozdrawiam,
                                Jaroslav92525

                                -----------------------
                                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  I co nas Mirek handlarz bedzie odpowiedzialny za to, ze kupil auto z podrobiona ksiazka serwisowa od Türkischer Händler, ktory juz zdarzyl cofnac szafe ??

                                  Przepis bedzie, ale trudno go bedzie egzekwować. Co innego w autach ktore od poczatku sa zarejestrowane w kraju. Ale tu znow wracamy do tematu pierwszego przegladu. W 3 lata woz natrzaska 300tys, pojdzie z przebiegiem 100tys.

                                  A potem nastapi plaga wozow z uszkodzonymi drogomierzami. Zbil sie i trzeba bylo wymienic licznik.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • tomek evo
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 474
                                    • Superb II combi (3T5)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
                                    po wejsciu w zycie przepisu skonczy sie masowe oszustwo z licznikami - zobaczysz.
                                    Czy sprzedając auto ze stanem licznika np. 190 tys. bez podawania informacji o rzeczywistym przebiegu handlarze będzie podlegał karze? Wystarczy w umowie kupna-sprzedaży wpisać stan licznika zamiast przebieg i sprzedający jest chroniony. A co z miliomami aut, które z cofniętymi i licznikami jeżdżą po naszych drogach? Czy aktualni właściciele sprzedając muszą obawiać się konsekwencji karnych nawet jeśli są nieświadomi , że maja auto ze "skleconym" przebiegiem? Co w przypadku wymiany liczników?
                                    Na szukanie kogokolwiek przez nasze organy ścigania za Odrą proszę nie liczyć. Oni nawet w 90% przypadków nie będą szukać złodzieja a co dopiero handlarza, który (być możne) cofnął licznik w 15 letnim Passacie za 2 tysiące Euro.

                                    Komentarz

                                    • masnonibyk8
                                      Classic
                                      • 2019
                                      • 3

                                      #19
                                      ja cofalem i cofax będę i co mnie obchodzą jakies zakazh zalosne chca pogrzebać polska tradycje dla polskicb polakow!

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2009
                                        • 10917
                                        • Fiat

                                        #20
                                        można sobie poradzić bez ingerencji w soft...wystarczy ta magiczna zawieszka zapachowa
                                        2106-korektor.png

                                        Komentarz

                                        • Clip
                                          Elegance
                                          • 2015
                                          • 905

                                          #21
                                          Ja bym poszedł dalej i karał tych co sobie naklejają znaczek "M" na bmw 316
                                          Dlaczego mogę mieć stu konną emkę a nie mogę mieć 10 letniego paserati tdi z Niemiec z przebiegiem 190 tys.?
                                          Powered by R-Performance

                                          Komentarz

                                          • domiinikk
                                            Classic
                                            • 2019
                                            • 7

                                            #22
                                            Witam,
                                            A czy da się w jakiś sposób zbadać czy licznik w aucie który chce kupić jest cofnięty? Czy raczej mała szansa ze czegoś takiego się dowiem?

                                            Komentarz

                                            • Jaroslav92525
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 358
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zaczyna się co-nieco dziać w temacie... choćby tutaj:
                                              Policjanci z Gdańska zatrzymali do kontroli drogowej 26-letniego kierowcę volkswagena golfa III. Okazało się, że samochód miał cofnięty licznik drogowy o prawie 300 tys. kilometrów. Funkcjonariusze sprawdzają, kto manipulował przy wskazaniach drogomierza; grozi za to od 3 miesięcy do 5 lat więzienia.

                                              Wygląda na to że kto nie cofnął jeszcze licznika (do ostatniego corocznego badania technicznego) to będzie miał z tym już problem
                                              Pozdrawiam,
                                              Jaroslav92525

                                              -----------------------
                                              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                              Komentarz

                                              • paryzanin
                                                Ambiente
                                                • 2015
                                                • 187
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Zeby chornić siebie przede wszystkim w umowie kupna wpisz stan licznika, tylko niech wyraznie będzie słowo "stan". Bo niektórzy maja wpisany "przebieg" a to nie zawsze to samo.

                                                Komentarz

                                                • kylo125
                                                  L&K
                                                  • 2009
                                                  • 1010
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Jaroslav92525 Zobacz wpis
                                                  Zaczyna się co-nieco dziać w temacie... choćby tutaj:
                                                  Policjanci z Gdańska zatrzymali do kontroli drogowej 26-letniego kierowcę volkswagena golfa III. Okazało się, że samochód miał cofnięty licznik drogowy o prawie 300 tys. kilometrów. Funkcjonariusze sprawdzają, kto manipulował przy wskazaniach drogomierza; grozi za to od 3 miesięcy do 5 lat więzienia.

                                                  Wygląda na to że kto nie cofnął jeszcze licznika (do ostatniego corocznego badania technicznego) to będzie miał z tym już problem
                                                  W golfie 3 po 300 tysiącach licznik się zeruje. Więc jak zrobił te sto tysięcy przez rok to chyba wypada zaaresztować konstruktora że tak to zaprojektował.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...