Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ketivv
    L&K
    • 2011
    • 1155

    Zamieszczone przez Big
    Jeśli zatruwacie sobie głowę sie takimi pierdołami, to chyba nie macie co w życiu robić.
    prędzej tu jest miejsce na takie dywagacje jak na forum hafciarstwa ;-)

    Komentarz

    • adi747
      L&K
      • 2008
      • 1138

      bardzo fajne combi ja wczoraj ogladałem o3 na wystawie z motorem 1.8 tsi 180km i powiem że mi sie podoba :diabelski_usmiech rs ma mieć 210 lub 250 tak twierdził pan ze skody




      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
      2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
      JEST
      megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
      octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
      octavia 2 2.0TDI BKD

      Komentarz

      • iFi
        Elegance
        • 2012
        • 906

        Ostatnio byłem na wymianie oleju i przy okazji usiadłem sobie w O3

        Na pierwszy rzut oka przyjemnie. Jeśli komuś odpowiada stylistyka O2 (raczej bez wodotrysków) to ta z O3 powinna moim zdaniem przypaść do gustu.

        Trochę rozbawiło mnie ustawienie fotela w salonie. Oparcie położone, kierownica maksymalnie schowana w desce rozdzielczej... taka ogromna fura Po ustawieniu pod siebie stwierdzam, że jest całkiem Ok. Miejsca trochę więcej niż w O2 ale bez szału. Przy moim 1.95m z tyłu było trochę więcej miejsca - fotel maksymalnie do tyłu...

        Przyznam, że gdybym mój samochód miał więcej niż rok to zastanawiał bym się nad przesiadką. W mojej ocenie jest to po prostu całkiem rozsądna ewolucja praktycznego kompaktowego samochodu dla rodziny.

        [ Dodano: Pon 18 Mar, 13 11:19 ]
        P.S Odnoszę delikatne wrażenie, że do O3 przy moich ustawieniach fotela wsiada i wysiada się wygodniej... Do obecnej O2 tak jak bym wskakiwał - wysiadanie raczej trudne i wszyscy na to narzekają :P

        Komentarz

        • adi747
          L&K
          • 2008
          • 1138

          mnie też sie spodobało do środka zaglądałem ale nie robiłem fot i w środku mi sie podoba :diabelski_usmiech
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
          2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
          JEST
          megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
          octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
          octavia 2 2.0TDI BKD

          Komentarz

          • iFi
            Elegance
            • 2012
            • 906

            Aaa miałem jeszcze napisać o twardych plastikach... W O3 nie sprawdzałem wszystkich - tam gdzie ma być miękko jest i tyle... z resztą samochodów z pasją nie macam - mam lepsze obiekty do obłapiania.

            Natomiast tylne twarde boczki w mojej O2 mają jedną zaletę. Jak mi dziecko z butka pociągnie drzwi to łatwo się to czyści :P

            Komentarz

            • marlej108
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 4976
              • Octavia III (5E3)
              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

              Zamieszczone przez Big
              Widzę ze temat przynalezności klasowej Octavii jest jak Lenin - wiecznie żywy
              O III formalnie jest przerośnietym i to mocno, kompaktem mającym długość auta klasy średniej i największy rozstaw osi wśród kompaktów.
              Jednak, czy to się komuś podoba, czy nie (Ale z faktami sie nie dyskutuje!!) w świadomości społeczeństwa Octavia, zarówno II jak i III funkcjonuje, jako auto klasy średniej. Takie są fakty i żadne gadanie tego nie zmieni. Po prostu tak jest.
              W swiadomosci spoleczenstwa?!?!? :diabelski_usmiech

              W swiadomosci spoleczenstwa Skoda to samochod dla dziada dzialkowca, wzglednie kogos kto chce zaplacic mniej za samochod. A dla moich studentow to (cytat z wczoraj, jak w przerwie ktos zobaczyl ze czytam prospekt Superba) "chce pan kupic skode?!? to taki niewyszukany samochod. a nie lepiej volkswagena albo chociaz opla?" - mniej wiecej dokladnie takie pytanie zadala mi studentka z pierwszej lawki :-))))) Skoda - auto niewyszukane... (widac nie widziala projektu nowego Superba III - jest wizualizacja w nowym Motorze - wyglada nawet za bardzo wyszukanie - przod dziwaczny - jak taki zrobia to chyba by upadli na glowe...).

              No wiec z ta swiadomoscia spoleczenstwa to jest roznie...

              W "swiadomosci spoleczenstwa" nie istnieje pojecie "klasy sredniej" czy "kompaktowej", tylko "maly samochod", "do miasta", "duzy samochod", "kombi", itd. ... to jest powszechna swiadomosc spoleczna :-)

              ps.2 w nowym Motorze jest statystyka sprzedazy za dwa miesiace 2013 r. i niestety (czy stety...) sprzedaz Octy spadla az o 47,4% w porownaniu z rokiem ubieglym, jest dopiero na 5 miejscu. Oczywiscie to wynika ze zmiany modelu, ale biorac pod uwage ze z danych za uprzedni rok najpopularniejszym motorem w Octavii byl 1.6 a do tego instalacja lpg to ciekawe czy Skodzie uda sie szybko odrobic te strate i np. przekonac do kupowania O3 z jakims z silnikow (podejrzewam ze 1.2 tsi), ktory zastapi klientom ten pancerny 1.6...
              ps.3 nie wiem jakim cudem ale Kia Sportage przez 2 miesiace ma wzrost lacznie o 115,3% w stosunku do ostatniego roku i od 1 miejsca (Fabka) rozni ją zaledwie 96 sztuk....

              Milego dnia :-)
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                Zamieszczone przez adi747
                rs ma mieć 210 lub 250 tak twierdził pan ze skody
                taaak na pewno 250
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • iFi
                  Elegance
                  • 2012
                  • 906

                  Tak... niedawno miałem podobną rozmowę ze znajomym, z którym już jakiś czas nie miałem okazji rozmawiać.

                  Octavie kupiłeś? To takie nudne auto...

                  Powiedział człowiek z porywającego Polo 1.4 (sorry marlej108)... Chodzi mi jedynie o to, że nie wiem o co chodzi ludziom i jaka jest definicja samochodu nie nudnego... Mają mu koła odpadać podczas jazdy, żeby było ciekawiej?

                  Niestety nie dowiedziałem się od rozmówcy o co chodzi - widać to jakaś wiedza tajemna.

                  Komentarz

                  • Alonzo_
                    RS
                    • 2009
                    • 2460
                    • Hyundai

                    Zamieszczone przez Big
                    Widzę ze temat przynalezności klasowej Octavii jest jak Lenin - wiecznie żywy
                    O III formalnie jest przerośnietym i to mocno, kompaktem mającym długość auta klasy średniej i największy rozstaw osi wśród kompaktów.
                    Jednak, czy to się komuś podoba, czy nie (Ale z faktami sie nie dyskutuje!!) w świadomości społeczeństwa Octavia, zarówno II jak i III funkcjonuje, jako auto klasy średniej. Takie są fakty i żadne gadanie tego nie zmieni. Po prostu tak jest.
                    Bigu, daj spokój. Bądź obiektywny. Jak się ludziom takie rzeczy jak powyżej z uporem maniaka wciska to potem sie głupoty gada i pisze.
                    Octavia obojętnie która jest kompaktem. I takie są fakty.
                    A wciskanie O3 do średniaków to nieporozumienie i nadużycie. Bo jakie to będzie miało za sobą argumenty aby przekonać , że to " średniak" równy innym prawdziwym średniakom? Czym ona ma wtedy walczyć? Chyba ceną jedynie jak sie u innych wyprzedaże skończą. Kupowałeś średniaka i dla Ciebie octavia to to samo co cała reszta prawdziwych średniaków i Twój SII? Naprawdę tak uważasz? Przecież to bzdura.
                    Uważam, że bardzo mały odsetek klientów, którzy chcą kupić prawdziwego średniaka z budżetem powiedzmy do 100 koła na poważnie będzie brało O3 w rozważaniach. Chyba ze to nie będzie musiał być prawdziwy średniak a kasa będzie na tym limicie to indywidualna sprawa.
                    A fakty co do postrzegania Octy przez "Kowalskiego" są takie jak Marlej napisał. To tylko skoda.
                    Jak mi ktoś powie na poważnie że kupił sobie średniej klasy auto i że to jest O3 to z politowaniem spojrzę na niego. To jak gadanie, ze ona wygląda jak Audi albo ze ktoś napisał , ze to średniak i wmawiam sobie, że " kupiłem O3 bo nie stać mnie na nowe audi, albo bo nie stać mnie na podobnie wypasionego prawdziwego średniaka. Kogo taka osoba próbuje oszukać? Chyba tylko siebie. Bo Ciebie nie musi, a ludzi cokolwiek wiedzących w temacie jak i mnie jej sie nie uda.
                    Komuś sie w centrali popieprzyło z powodu pojawienia sie Rapida i pomyślał, że głupi lud "postdemoludowy" kupi te kity i wciskał przez chwilę ją w średniaka... Kulawy marketing i cena wypasionego 2,0 TDI to są argumenty które niby ją maja w średniakach pozycjonować. Tylko to i nic więcej
                    Bo O3 to wyrośnięty kompakt , jak każda generacja w momencie debiutu. Bo same wymiary ( gadanie , że poprzednie audi A4 też nie jest duże a było w średniakach premium) to akurat nie dają prawa do wciskania auta na siłe do klasy gdzie klienci już trochę więcej wymagają niż tylko dużego bagażnika. Bo żeby choć jakość tego auto robiła wrażenie....a prawda jest taka, że jest po prstu przeciętnym wyrośniętym kompaktem.
                    Pewnie jak na kompakta całkiem dobrym ale konkurencja potrafi być lepsza...kompaktowa konkurencja
                    Ale to IMO.

                    PS.
                    Jak każdy z nas ja też mam się trochę znajomych i którzy stali przed dylematem wyboru auta klasy średniej. Niejeden dzwonił sie poradzić, usłyszeń inne niz własne (np moje ) zdanie na jakieś typy aut i jeszcze nigdy ale to nigdy od nikogo nie usłyszałem pytania: Chce kupić autko klasy średniej co sądzisz - lepiej (wpisać można jakikolwiek model klasy średniej) czy.... octavie?
                    Twój "Kowalski" to chyba z tych co przesiadają się z au typowo miejskich i cokolwiek większego dla niego to już średniak wtedy. Bez urazy do tego "Kowalskiego"

                    Pozdro

                    Komentarz

                    • ketivv
                      L&K
                      • 2011
                      • 1155

                      Zamieszczone przez Alonzo_
                      Pewnie jak na kompakta całkiem dobrym ale konkurencja potrafi być lepsza...kompaktowa konkurencja
                      wybacz ale jeśli komuś zależy na przestrzeni to konkurencja nie potrafi być lepsza,
                      natomiast prestiżu w Skodzie nie znajdziesz

                      tak Skoda jest pozycjonowana przez VW i "gabaryty" mają być jej przewagą konkurencyjną
                      po drugiej stronie w ramach VW mamy Bugatti ze swoim Veyronem wymiarami jak typowy kompakt :-) z Haldexem i DSG

                      Komentarz

                      • Alonzo_
                        RS
                        • 2009
                        • 2460
                        • Hyundai

                        Zamieszczone przez ketivv
                        Zamieszczone przez Alonzo_
                        Pewnie jak na kompakta całkiem dobrym ale konkurencja potrafi być lepsza...kompaktowa konkurencja
                        wybacz ale jeśli komuś zależy na przestrzeni to konkurencja nie potrafi być lepsza,
                        natomiast prestiżu w Skodzie nie znajdziesz

                        tak Skoda jest pozycjonowana przez VW i "gabaryty" mają być jej przewagą konkurencyjną
                        po drugiej stronie w ramach VW mamy Bugatti ze swoim Veyronem wymiarami jak typowy kompakt :-) z Haldexem i DSG

                        Doprecyzuje Ketivv - tu myśle o jakości auta. Jeśli chodzi o gabaryty jak wyżej napisałem , zawsze była wyrośniętym kompaktem i stąd w dyscyplinach "praktycznych" nie miała w zasadzie w kompaktach konkurenta.
                        Dla jasności nie mam nic do O3 jak wcześniej po moich macankach napisałem (dość dużo) w jednym poście. Ale staram sie być obiektywny.

                        No to doszliśmy , że dla "Kowalskiego" Octa jest lepsza od Veyrona bo ma wielki bagażnik a mniej pali. A te 100 kilka koni większości i tak wystarczy a ile siana zostaje. Także Veyron w kompaktach dostaje baty .
                        Kolejny argument i to zajebiście mocny ( mocniejszego nie było tu) za O3 :wink:

                        Komentarz

                        • ketivv
                          L&K
                          • 2011
                          • 1155

                          Zamieszczone przez Alonzo_
                          Bo żeby choć jakość tego auto robiła wrażenie....a prawda jest taka, że jest po prstu przeciętnym wyrośniętym kompaktem.
                          Pewnie jak na kompakta całkiem dobrym ale konkurencja potrafi być lepsza...kompaktowa konkurencja
                          Zamieszczone przez Alonzo_
                          zawsze była wyrośniętym kompaktem i stąd w dyscyplinach "praktycznych" nie miała w zasadzie w kompaktach konkurenta.
                          bo w tych konkurencjach ma być najlepsza taka jest jej rola w koncernie VW
                          zarówno Octavii jak i całej Skody
                          w ten sposób VW zapełnia "cały rynek" ma ofertę dla każdego potencjalnego kierowcy/nabywcy w każdym będzie ta sama bazowa technika ale każda "podmarka" ma zaspokoić inne oczekiwania klienta

                          Zamieszczone przez Alonzo_
                          Doprecyzuje Ketivv - tu myśle o jakości auta
                          jeśli chodzi o jakość to większość kompaktów przegra z np. Range Roverem Evoque
                          mnogość wersji nadwoziowych, świetne materiały, oryginalne lakiery, prestiż i limitowana wersja za niecałe 100 000 €

                          z tym się chyba zgadzamy w Skodzie nie płaci się za "wysoką jakość" tylko praktyczność za niską cenę - przy czym jakość techniczna jest średnia dla całej grupy VW czyli zadowalająca

                          Zamieszczone przez Alonzo_
                          Kolejny argument i to zajebiście mocny ( mocniejszego nie było tu) za O3
                          teraz ja doprecyzuje, to miał być argument za tym, że VW oferuje auto dla każdego potencjalnego typu klienta - od najtańszego litra pojemności bagażnika po najdroższy

                          Audi A3 Mk3
                          SEAT León Mk3
                          Volkswagen Golf Mk7
                          ©koda Octavia Mk3

                          ale oferta rynkowa zbudowana z powyższych modeli produkowanych z tych samych podzespołów, na tej samej płycie, w ramach jednego "producenta"
                          naprawdę ucieka konkurencji daleko
                          ta sama mechanika całkowicie inne pozycjonowanie ogarniające znaczą część rynku

                          Komentarz

                          • Alonzo_
                            RS
                            • 2009
                            • 2460
                            • Hyundai

                            pliiizzzz...ale mi chodziło tylko o "siłowe" pozycjonowanie Octavii i to w średniakach a nie porównanie do luksusowych SUV-ów czy innych mega wypasionych luksusowych limo , czy aut wybitnie sportowych za straszne pieniądze, o nic więcej....tylko o to :shock:

                            Komentarz

                            • radekgw
                              L&K
                              • 2010
                              • 1182

                              Jak słysze bzdury ze przecietny "kowalski" zastanawia sie czy kupic kompakta czy klase srednia to mnie zalewa. On nie ma pojecia ze w ogole takie kategorie istnieja, to my czyli 1% maniakow jestesmy na tym punkcie wyczuleni i nikt wiecej. Ci ktorzy tworza wiekszosc procentow sprzedazy to osoby kierujace sie tylko i wylacznie potrzebami na dana chwile, ma 2 dzieci czesto lata za miasto bierze octavie bo ma duzy bagaj, inny ma tylko dziewczyne nie potrzebuje bagaja bierze golfa, itp itd
                              Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                              Komentarz

                              • ketivv
                                L&K
                                • 2011
                                • 1155

                                Zamieszczone przez Alonzo_
                                ale mi chodziło tylko o "siłowe" pozycjonowanie Octavii i to w średniakach
                                taka jej rola, z taką myślą była wprowadzana na rynek - konkretna oferta dla konkretnego klienta
                                tak samo "siłowe" jest pozycjonowanie każdego innego auta

                                Hyundai i40 jest "na siłę" stworzoną konkurencją np dla Mondeo czy Passata itp.
                                tak jak i cały Hyundai ma być konkurencją dla VW (a jego firma zależna KIA konkurencją np. dla Skody)

                                Komentarz

                                • BADYL
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2404
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  ketivv, a nie wiedziałem, że hyundai jest wyżej pozycjonowany od KIA? Szczerze to odbierałem to właśnie odwrotnie :lol:
                                  nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                  Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                  Komentarz

                                  • Alonzo_
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2460
                                    • Hyundai

                                    Zamieszczone przez radekgw
                                    Jak słysze bzdury ze przecietny "kowalski" zastanawia sie czy kupic kompakta czy klase srednia to mnie zalewa. On nie ma pojecia ze w ogole takie kategorie istnieja, to my czyli 1% maniakow jestesmy na tym punkcie wyczuleni i nikt wiecej. Ci ktorzy tworza wiekszosc procentow sprzedazy to osoby kierujace sie tylko i wylacznie potrzebami na dana chwile, ma 2 dzieci czesto lata za miasto bierze octavie bo ma duzy bagaj, inny ma tylko dziewczyne nie potrzebuje bagaja bierze golfa, itp itd
                                    Można sie z tym zgodzić , albo nie. Jak kto woli .
                                    Ale jeśli przyjmujemy nawet, że tak jest to też nie dajmy sie zwariowac i nie piszmy my tutaj (zakręceni), że skoro kompakt wg takiego kowalskiego średniakiem to w rzeczywistości on nim jest. To jakiś absurd sie robi lekki.
                                    To jak mój sąsiad taki właśnie "Kowalski co mu lata" chce "terenówkę" i mówi, że wg niego Duster jest takim samym albo i lepszym autem niż Q3/Q5 czy X3/X5 ( bo te są skomplikowane i sie będą szybciej psuły no i kosztują x razy więcej) to znaczy że jestem usprawiedliwiony gdy te jego "wiedze" będę tu wam wciskał i twierdził, że "takie są fakty a z nimi się nie dyskutuje"?


                                    Zamieszczone przez ketivv
                                    Zamieszczone przez Alonzo_
                                    ale mi chodziło tylko o "siłowe" pozycjonowanie Octavii i to w średniakach
                                    taka jej rola, z taką myślą była wprowadzana na rynek - konkretna oferta dla konkretnego klienta
                                    tak samo "siłowe" jest pozycjonowanie każdego innego auta

                                    Hyundai i40 jest "na siłę" stworzoną konkurencją np dla Mondeo czy Passata itp.
                                    Octavia została wprowadzona na rynek z myslą walki w klasie kompakt i z tego zadania sie wywiązywała zwłaszcza na naszym rynku znakomicie. A nie do wali ze średniakami.
                                    Będąc w tej klasie do której rzeczywiście należy miała/ma wiele zalet stawiających ją na szczycie oferty a w średniakach z tych zalet zostanie tylko to że jest w średniej i koniec. Niema żadnej przewagi na klasową wówczas konkurencją - czyli jest na dole ofert w klasie.

                                    A co ma I40 do Mondeo w tym konkretnie kontekście?
                                    (i4o to akurat typowy średniak i rywalizuje ze średniakami ze swojej grupy a nie O3 -kompakt ze średniakami).
                                    Tym tokiem kolego to napiszmy, że tylko pierwszy skonstruowany samochód jest prawdziwym samochodem a wszystkie kolejne czyli cała motoryzacja została "na siłę" nam wciśnięta...
                                    Zamykamy fora i nie ma o czym dyskutować. Coś chyba to w nie ta stronę idzie.

                                    To jak w końcu? Piszemy "co sie komu zdaje/wydaje" czy to jak jest naprawdę?

                                    Jedno pytanie ketivv: Też uważasz , że O3 to średnia klasa (czyli bezpośredni konkurent mondeo, SII, Paska, mazdy6 itd )?

                                    Komentarz

                                    • BADYL
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2404
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      tak z innej beczki...pytanko: czym różni się (w octavii) zawieszenie sportowe od serynjego...domyślam się że troszkę niższym zawiasem i pewnie inne sprężyny, ale co jeszcze?
                                      nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                      Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        Panowie, nie znudziło wam sie jeszcze biedolenie na temat octy? :wink:
                                        Pytam bo juz nie moge tego czytać :lol:

                                        [ Dodano: Pon 18 Mar, 13 14:56 ]
                                        adi747, RS bedzie miał 210 bo gti ma 220 więc skoda nie moze być mocniejsza od golfa :wink:
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • ketivv
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1155

                                          Zamieszczone przez Alonzo_
                                          Jedno pytanie ketivv: Też uważasz , że O3 to średnia klasa (czyli bezpośredni konkurent mondeo, SII, Paska, mazdy6 itd )?
                                          SII nie
                                          dla pozostałych czyli Passata, Mondeo, Mazdy 6 problemem większości klientów tych aut jest marka Skoda w większości przypadków nie jest wystarczająco "prestiżowa"
                                          VW, Ford czy Mazda to marki mniej więcej równorzędne a niestety Skoda ma łatkę "VW dla ubogich"
                                          pomijając markę uważam żę OIII może stanowić konkurencje dla w/w, jest autem dużym a ludzie w ten sposób kategoryzują, takie optymalne auto rodzinne

                                          OIII jest autem aspirującym do klasy średniej wyższej zbudowanym na platformie wspólnej z autami kompaktowymi

                                          Komentarz

                                          • Alonzo_
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2460
                                            • Hyundai

                                            Zamieszczone przez ketivv
                                            Zamieszczone przez Alonzo_
                                            Jedno pytanie ketivv: Też uważasz , że O3 to średnia klasa (czyli bezpośredni konkurent mondeo, SII, Paska, mazdy6 itd )?
                                            SII nie
                                            dla pozostałych czyli Passata, Mondeo, Mazdy 6 problemem większości klientów tych aut jest marka Skoda w większości przypadków nie jest wystarczająco "prestiżowa"
                                            VW, Ford czy Mazda to marki mniej więcej równorzędne a niestety skoda ma łatkę "VW dla ubogich"
                                            pomijając markę uważam żę OIII może stanowić konkurencje dla w/w, jest autem dużym a ludzie w ten sposób kategoryzują, takie optymalne auto rodzinne
                                            Coś "nie bangla" chyba .... :lol:
                                            Marki są jak najbardziej równorzędne, oczywiście.
                                            Ja sądziłęm, że my dyskutujemy o modelach danych marek i ich słusznym lub nie przydziale do klasy. Przecież nie pisze , że SKODA np przy O3 jest lepsz/gorsza od focusa/GVII czy mazdy 3 czy odpowiednio lepsza gorsza/gorsza porównując Superba do passata, mazdy 6 czy mondeo.
                                            Jakieś pomieszanie kolego Ci tu się wkradło.
                                            Znawcą wybitnym nie jestem ale żeby napisać, że Octa3 jest jak samo dużym autem jak mondek i może z nim bezpośrednio konkurować to nie ośmielę sie napisać bo macałem jedno i drugie. Ale cóż.
                                            Gdzieś czytam u Ciebie tu jakiś "dyskomfort" że skoda niby jest autem "gorszej" kategorii. To ja akurat tak nie uważam. Porównując modele odpowiednie dla swojej konkurencji w odpowiedniej klasie nie uważam aby skoda była autem gorszej kategorii.
                                            NIgdy jakoś nie czułem sie "gorszy" gdy jeździłem O2 jak patrzyłem na kogoś w golfie czy fokusie. ALe jak ktoś sie tak czuje to po co kupuje skodę?
                                            Ale cóż chyba nam się rozminęły argumenty. Każdy o czym innym.
                                            A SII to trzeba porównywać od razu do Meśka E żeby się dowatrościować i poczuć dobrze ?


                                            Drodzy koledzy.
                                            Skoda projektując swoje auta od zawsze (w nowożytnych czasach - za VW-ja) ustawiała je jako największe w klasie (zwłaszcza octe i S). I to są właśnie fakty. I na tym właśnie osiągnęła to co osiągnęła. A sami jak widać niektórzy musza sie "dowartościowywać" i pchać je wyżej niż to w rzeczywistości jest.
                                            OK, jak ktoś musi - ja wolałbym wtedy kupić inne auto niż mieć jakiegoś doła jeżdżąc "tylko" skodą i dorabiać sobie coś aby się lepiej czuć
                                            To mała rada. Macie fajne auta. Skoda , marka z którą niektórzy chyba mają problem jest u nas marką cenioną , na pewno bardziej w porównaniu do jakiegoś tam koreańczyka i bierzcie ze mnie przykład. Nie mam z tym problemów i czuję się znakomicie.

                                            Miłośnicy ale z pewnym "dyskomfortem"?


                                            Pozdro :wink:

                                            Komentarz

                                            • ketivv
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1155

                                              Zamieszczone przez Alonzo_
                                              ustawiała je jako największe w klasie (zwłaszcza octe i S). I to są właśnie fakty. I na tym właśnie osiągnęła to co osiągnęła. A sami jak widać niektórzy musza sie "dowartościowywać" i pchać je wyżej niż to w rzeczywistości jest.
                                              ale przecież to sama Skoda (VW) je tam upchnęła, zrobili to celowo konkurując rozmiarem i akceptowalną jakością za niewygórowane pieniądze
                                              przecież właśnie to jest cecha charakterystyczna Skody auto wielkością osadzające się prawie o klasę wyżej

                                              Zamieszczone przez Alonzo_
                                              Skoda , marka z którą niektórzy chyba mają problem jest u nas marką cenioną , na pewno bardziej w porównaniu do jakiegoś tam koreańczyka i bierzcie ze mnie przykład. Nie mam z tym problemów i czuję się znakomicie.
                                              osobiście też z tym nie mam problemu ale takie są fakty, ilu tu jest osób które za Skodę są skłonne zapłacić powyżej 100 tys zł ?

                                              a przecież dobrze wyposażona OIII kombi spokojnie do 140-150 tys zł dojdzie

                                              ilu wybierze wtedy Passata zamiast OIII ?

                                              Komentarz

                                              • Tippo
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1349
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                adi747, RS bedzie miał 210 bo gti ma 220 więc skoda nie moze być mocniejsza od golfa
                                                Mysle ze roznica nie bedzie dotyczyc tylko 10km, bo nowe gti ma 8 wtryskow, a octa pewno stare tsi z 4 wtryskami :P
                                                Ja bym tylko marzyl o g7 z 4x4 i tym 220km :food , bo 1.8 tam zdaje sie nie przewiduja.

                                                Komentarz

                                                • ketivv
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1155

                                                  "Verzi 4x4 lze objednat od 22. týdne 2013."

                                                  "Wersje 4x4 można zamówić od 22 tygodnia 2013"

                                                  info ze strony skoda-auto.cz
                                                  napęd na bazie Haldex-u 5 gen.

                                                  Komentarz

                                                  • Mihau
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 7461
                                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                    Zamieszczone przez Tippo
                                                    Mysle ze roznica nie bedzie dotyczyc tylko 10km, bo nowe gti ma 8 wtryskow, a octa pewno stare tsi z 4 wtryskami
                                                    I bardzo dobrze
                                                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...