Zamieszczone przez Big
Octavia III i Superb II FL
Zwiń
X
-
http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Ostatnio byłem na wymianie oleju i przy okazji usiadłem sobie w O3
Na pierwszy rzut oka przyjemnie. Jeśli komuś odpowiada stylistyka O2 (raczej bez wodotrysków) to ta z O3 powinna moim zdaniem przypaść do gustu.
Trochę rozbawiło mnie ustawienie fotela w salonie. Oparcie położone, kierownica maksymalnie schowana w desce rozdzielczej... taka ogromna furaPo ustawieniu pod siebie stwierdzam, że jest całkiem Ok. Miejsca trochę więcej niż w O2 ale bez szału. Przy moim 1.95m z tyłu było trochę więcej miejsca - fotel maksymalnie do tyłu...
Przyznam, że gdybym mój samochód miał więcej niż rok to zastanawiał bym się nad przesiadką. W mojej ocenie jest to po prostu całkiem rozsądna ewolucja praktycznego kompaktowego samochodu dla rodziny.
[ Dodano: Pon 18 Mar, 13 11:19 ]
P.S Odnoszę delikatne wrażenie, że do O3 przy moich ustawieniach fotela wsiada i wysiada się wygodniej... Do obecnej O2 tak jak bym wskakiwał - wysiadanie raczej trudne i wszyscy na to narzekają :P
Komentarz
-
-
mnie też sie spodobało do środka zaglądałem ale nie robiłem fot i w środku mi sie podoba :diabelski_usmiechhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Aaa miałem jeszcze napisać o twardych plastikach... W O3 nie sprawdzałem wszystkich - tam gdzie ma być miękko jest i tyle... z resztą samochodów z pasją nie macam - mam lepsze obiekty do obłapiania.
Natomiast tylne twarde boczki w mojej O2 mają jedną zaletę. Jak mi dziecko z butka pociągnie drzwi to łatwo się to czyści :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigWidzę ze temat przynalezności klasowej Octavii jest jak Lenin - wiecznie żywy
O III formalnie jest przerośnietym i to mocno, kompaktem mającym długość auta klasy średniej i największy rozstaw osi wśród kompaktów.
Jednak, czy to się komuś podoba, czy nie (Ale z faktami sie nie dyskutuje!!) w świadomości społeczeństwa Octavia, zarówno II jak i III funkcjonuje, jako auto klasy średniej. Takie są fakty i żadne gadanie tego nie zmieni. Po prostu tak jest.
W swiadomosci spoleczenstwa Skoda to samochod dla dziada dzialkowca, wzglednie kogos kto chce zaplacic mniej za samochod. A dla moich studentow to (cytat z wczoraj, jak w przerwie ktos zobaczyl ze czytam prospekt Superba) "chce pan kupic skode?!? to taki niewyszukany samochod. a nie lepiej volkswagena albo chociaz opla?" - mniej wiecej dokladnie takie pytanie zadala mi studentka z pierwszej lawki :-))))) Skoda - auto niewyszukane... (widac nie widziala projektu nowego Superba III - jest wizualizacja w nowym Motorze - wyglada nawet za bardzo wyszukanie - przod dziwaczny - jak taki zrobia to chyba by upadli na glowe...).
No wiec z ta swiadomoscia spoleczenstwa to jest roznie...
W "swiadomosci spoleczenstwa" nie istnieje pojecie "klasy sredniej" czy "kompaktowej", tylko "maly samochod", "do miasta", "duzy samochod", "kombi", itd. ... to jest powszechna swiadomosc spoleczna :-)
ps.2 w nowym Motorze jest statystyka sprzedazy za dwa miesiace 2013 r. i niestety (czy stety...) sprzedaz Octy spadla az o 47,4% w porownaniu z rokiem ubieglym, jest dopiero na 5 miejscu. Oczywiscie to wynika ze zmiany modelu, ale biorac pod uwage ze z danych za uprzedni rok najpopularniejszym motorem w Octavii byl 1.6 a do tego instalacja lpg to ciekawe czy Skodzie uda sie szybko odrobic te strate i np. przekonac do kupowania O3 z jakims z silnikow (podejrzewam ze 1.2 tsi), ktory zastapi klientom ten pancerny 1.6...
ps.3 nie wiem jakim cudem ale Kia Sportage przez 2 miesiace ma wzrost lacznie o 115,3% w stosunku do ostatniego roku i od 1 miejsca (Fabka) rozni ją zaledwie 96 sztuk....
Milego dnia :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adi747rs ma mieć 210 lub 250 tak twierdził pan ze skodykliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Tak... niedawno miałem podobną rozmowę ze znajomym, z którym już jakiś czas nie miałem okazji rozmawiać.
Octavie kupiłeś? To takie nudne auto...
Powiedział człowiek z porywającego Polo 1.4 (sorry marlej108)... Chodzi mi jedynie o to, że nie wiem o co chodzi ludziom i jaka jest definicja samochodu nie nudnego... Mają mu koła odpadać podczas jazdy, żeby było ciekawiej?
Niestety nie dowiedziałem się od rozmówcy o co chodzi - widać to jakaś wiedza tajemna.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigWidzę ze temat przynalezności klasowej Octavii jest jak Lenin - wiecznie żywy
O III formalnie jest przerośnietym i to mocno, kompaktem mającym długość auta klasy średniej i największy rozstaw osi wśród kompaktów.
Jednak, czy to się komuś podoba, czy nie (Ale z faktami sie nie dyskutuje!!) w świadomości społeczeństwa Octavia, zarówno II jak i III funkcjonuje, jako auto klasy średniej. Takie są fakty i żadne gadanie tego nie zmieni. Po prostu tak jest.
Octavia obojętnie która jest kompaktem. I takie są fakty.
A wciskanie O3 do średniaków to nieporozumienie i nadużycie. Bo jakie to będzie miało za sobą argumenty aby przekonać , że to " średniak" równy innym prawdziwym średniakom? Czym ona ma wtedy walczyć? Chyba ceną jedynie jak sie u innych wyprzedaże skończą. Kupowałeś średniaka i dla Ciebie octavia to to samo co cała reszta prawdziwych średniaków i Twój SII? Naprawdę tak uważasz? Przecież to bzdura.
Uważam, że bardzo mały odsetek klientów, którzy chcą kupić prawdziwego średniaka z budżetem powiedzmy do 100 koła na poważnie będzie brało O3 w rozważaniach. Chyba ze to nie będzie musiał być prawdziwy średniak a kasa będzie na tym limicie to indywidualna sprawa.
A fakty co do postrzegania Octy przez "Kowalskiego" są takie jak Marlej napisał. To tylko skoda.
Jak mi ktoś powie na poważnie że kupił sobie średniej klasy auto i że to jest O3 to z politowaniem spojrzę na niego. To jak gadanie, ze ona wygląda jak Audi albo ze ktoś napisał , ze to średniak i wmawiam sobie, że " kupiłem O3 bo nie stać mnie na nowe audi, albo bo nie stać mnie na podobnie wypasionego prawdziwego średniaka. Kogo taka osoba próbuje oszukać? Chyba tylko siebie. Bo Ciebie nie musi, a ludzi cokolwiek wiedzących w temacie jak i mnie jej sie nie uda.
Komuś sie w centrali popieprzyło z powodu pojawienia sie Rapida i pomyślał, że głupi lud "postdemoludowy" kupi te kity i wciskał przez chwilę ją w średniaka... Kulawy marketing i cena wypasionego 2,0 TDI to są argumenty które niby ją maja w średniakach pozycjonować. Tylko to i nic więcej
Bo O3 to wyrośnięty kompakt , jak każda generacja w momencie debiutu. Bo same wymiary ( gadanie , że poprzednie audi A4 też nie jest duże a było w średniakach premium) to akurat nie dają prawa do wciskania auta na siłe do klasy gdzie klienci już trochę więcej wymagają niż tylko dużego bagażnika. Bo żeby choć jakość tego auto robiła wrażenie....a prawda jest taka, że jest po prstu przeciętnym wyrośniętym kompaktem.
Pewnie jak na kompakta całkiem dobrym ale konkurencja potrafi być lepsza...kompaktowa konkurencja
Ale to IMO.
PS.
Jak każdy z nas ja też mam się trochę znajomych i którzy stali przed dylematem wyboru auta klasy średniej. Niejeden dzwonił sie poradzić, usłyszeń inne niz własne (np moje ) zdanie na jakieś typy aut i jeszcze nigdy ale to nigdy od nikogo nie usłyszałem pytania: Chce kupić autko klasy średniej co sądzisz - lepiej (wpisać można jakikolwiek model klasy średniej) czy.... octavie?
Twój "Kowalski" to chyba z tych co przesiadają się z au typowo miejskich i cokolwiek większego dla niego to już średniak wtedy. Bez urazy do tego "Kowalskiego"
Pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Alonzo_Pewnie jak na kompakta całkiem dobrym ale konkurencja potrafi być lepsza...kompaktowa konkurencja
natomiast prestiżu w Skodzie nie znajdziesz
tak Skoda jest pozycjonowana przez VW i "gabaryty" mają być jej przewagą konkurencyjną
po drugiej stronie w ramach VW mamy Bugatti ze swoim Veyronem wymiarami jak typowy kompakt :-) z Haldexem i DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvZamieszczone przez Alonzo_Pewnie jak na kompakta całkiem dobrym ale konkurencja potrafi być lepsza...kompaktowa konkurencja
natomiast prestiżu w Skodzie nie znajdziesz
tak Skoda jest pozycjonowana przez VW i "gabaryty" mają być jej przewagą konkurencyjną
po drugiej stronie w ramach VW mamy Bugatti ze swoim Veyronem wymiarami jak typowy kompakt :-) z Haldexem i DSG
Doprecyzuje Ketivv - tu myśle o jakości auta. Jeśli chodzi o gabaryty jak wyżej napisałem , zawsze była wyrośniętym kompaktem i stąd w dyscyplinach "praktycznych" nie miała w zasadzie w kompaktach konkurenta.
Dla jasności nie mam nic do O3 jak wcześniej po moich macankach napisałem (dość dużo) w jednym poście. Ale staram sie być obiektywny.
No to doszliśmy , że dla "Kowalskiego" Octa jest lepsza od Veyrona bo ma wielki bagażnik a mniej pali. A te 100 kilka koni większości i tak wystarczy a ile siana zostaje. Także Veyron w kompaktach dostaje baty.
Kolejny argument i to zajebiście mocny ( mocniejszego nie było tu) za O3:wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Alonzo_Bo żeby choć jakość tego auto robiła wrażenie....a prawda jest taka, że jest po prstu przeciętnym wyrośniętym kompaktem.
Pewnie jak na kompakta całkiem dobrym ale konkurencja potrafi być lepsza...kompaktowa konkurencjaZamieszczone przez Alonzo_zawsze była wyrośniętym kompaktem i stąd w dyscyplinach "praktycznych" nie miała w zasadzie w kompaktach konkurenta.
zarówno Octavii jak i całej Skody
w ten sposób VW zapełnia "cały rynek" ma ofertę dla każdego potencjalnego kierowcy/nabywcy w każdym będzie ta sama bazowa technika ale każda "podmarka" ma zaspokoić inne oczekiwania klienta
Zamieszczone przez Alonzo_Doprecyzuje Ketivv - tu myśle o jakości auta
mnogość wersji nadwoziowych, świetne materiały, oryginalne lakiery, prestiż i limitowana wersja za niecałe 100 000 €
z tym się chyba zgadzamy w Skodzie nie płaci się za "wysoką jakość" tylko praktyczność za niską cenę - przy czym jakość techniczna jest średnia dla całej grupy VW czyli zadowalająca
Zamieszczone przez Alonzo_Kolejny argument i to zajebiście mocny ( mocniejszego nie było tu) za O3
Audi A3 Mk3
SEAT León Mk3
Volkswagen Golf Mk7
©koda Octavia Mk3
ale oferta rynkowa zbudowana z powyższych modeli produkowanych z tych samych podzespołów, na tej samej płycie, w ramach jednego "producenta"
naprawdę ucieka konkurencji daleko
ta sama mechanika całkowicie inne pozycjonowanie ogarniające znaczą część rynku
Komentarz
-
-
Jak słysze bzdury ze przecietny "kowalski" zastanawia sie czy kupic kompakta czy klase srednia to mnie zalewa. On nie ma pojecia ze w ogole takie kategorie istnieja, to my czyli 1% maniakow jestesmy na tym punkcie wyczuleni i nikt wiecej. Ci ktorzy tworza wiekszosc procentow sprzedazy to osoby kierujace sie tylko i wylacznie potrzebami na dana chwile, ma 2 dzieci czesto lata za miasto bierze octavie bo ma duzy bagaj, inny ma tylko dziewczyne nie potrzebuje bagaja bierze golfa, itp itdJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Alonzo_ale mi chodziło tylko o "siłowe" pozycjonowanie Octavii i to w średniakach
tak samo "siłowe" jest pozycjonowanie każdego innego auta
Hyundai i40 jest "na siłę" stworzoną konkurencją np dla Mondeo czy Passata itp.
tak jak i cały Hyundai ma być konkurencją dla VW (a jego firma zależna KIA konkurencją np. dla Skody)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez radekgwJak słysze bzdury ze przecietny "kowalski" zastanawia sie czy kupic kompakta czy klase srednia to mnie zalewa. On nie ma pojecia ze w ogole takie kategorie istnieja, to my czyli 1% maniakow jestesmy na tym punkcie wyczuleni i nikt wiecej. Ci ktorzy tworza wiekszosc procentow sprzedazy to osoby kierujace sie tylko i wylacznie potrzebami na dana chwile, ma 2 dzieci czesto lata za miasto bierze octavie bo ma duzy bagaj, inny ma tylko dziewczyne nie potrzebuje bagaja bierze golfa, itp itd
Ale jeśli przyjmujemy nawet, że tak jest to też nie dajmy sie zwariowac i nie piszmy my tutaj (zakręceni), że skoro kompakt wg takiego kowalskiego średniakiem to w rzeczywistości on nim jest. To jakiś absurd sie robi lekki.
To jak mój sąsiad taki właśnie "Kowalski co mu lata" chce "terenówkę" i mówi, że wg niego Duster jest takim samym albo i lepszym autem niż Q3/Q5 czy X3/X5 ( bo te są skomplikowane i sie będą szybciej psuły no i kosztują x razy więcej) to znaczy że jestem usprawiedliwiony gdy te jego "wiedze" będę tu wam wciskał i twierdził, że "takie są fakty a z nimi się nie dyskutuje"?
Zamieszczone przez ketivvZamieszczone przez Alonzo_ale mi chodziło tylko o "siłowe" pozycjonowanie Octavii i to w średniakach
tak samo "siłowe" jest pozycjonowanie każdego innego auta
Hyundai i40 jest "na siłę" stworzoną konkurencją np dla Mondeo czy Passata itp.
Będąc w tej klasie do której rzeczywiście należy miała/ma wiele zalet stawiających ją na szczycie oferty a w średniakach z tych zalet zostanie tylko to że jest w średniej i koniec. Niema żadnej przewagi na klasową wówczas konkurencją - czyli jest na dole ofert w klasie.
A co ma I40 do Mondeo w tym konkretnie kontekście?
(i4o to akurat typowy średniak i rywalizuje ze średniakami ze swojej grupy a nie O3 -kompakt ze średniakami).
Tym tokiem kolego to napiszmy, że tylko pierwszy skonstruowany samochód jest prawdziwym samochodem a wszystkie kolejne czyli cała motoryzacja została "na siłę" nam wciśnięta...
Zamykamy fora i nie ma o czym dyskutować. Coś chyba to w nie ta stronę idzie.
To jak w końcu? Piszemy "co sie komu zdaje/wydaje" czy to jak jest naprawdę?
Jedno pytanie ketivv: Też uważasz , że O3 to średnia klasa (czyli bezpośredni konkurent mondeo, SII, Paska, mazdy6 itd )?
Komentarz
-
-
Panowie, nie znudziło wam sie jeszcze biedolenie na temat octy? :wink:
Pytam bo juz nie moge tego czytać :lol:
[ Dodano: Pon 18 Mar, 13 14:56 ]
adi747, RS bedzie miał 210 bo gti ma 220 więc skoda nie moze być mocniejsza od golfa :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Alonzo_Jedno pytanie ketivv: Też uważasz , że O3 to średnia klasa (czyli bezpośredni konkurent mondeo, SII, Paska, mazdy6 itd )?
dla pozostałych czyli Passata, Mondeo, Mazdy 6 problemem większości klientów tych aut jest marka Skoda w większości przypadków nie jest wystarczająco "prestiżowa"
VW, Ford czy Mazda to marki mniej więcej równorzędne a niestety Skoda ma łatkę "VW dla ubogich"
pomijając markę uważam żę OIII może stanowić konkurencje dla w/w, jest autem dużym a ludzie w ten sposób kategoryzują, takie optymalne auto rodzinne
OIII jest autem aspirującym do klasy średniej wyższej zbudowanym na platformie wspólnej z autami kompaktowymi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvZamieszczone przez Alonzo_Jedno pytanie ketivv: Też uważasz , że O3 to średnia klasa (czyli bezpośredni konkurent mondeo, SII, Paska, mazdy6 itd )?
dla pozostałych czyli Passata, Mondeo, Mazdy 6 problemem większości klientów tych aut jest marka Skoda w większości przypadków nie jest wystarczająco "prestiżowa"
VW, Ford czy Mazda to marki mniej więcej równorzędne a niestety skoda ma łatkę "VW dla ubogich"
pomijając markę uważam żę OIII może stanowić konkurencje dla w/w, jest autem dużym a ludzie w ten sposób kategoryzują, takie optymalne auto rodzinne
Marki są jak najbardziej równorzędne, oczywiście.
Ja sądziłęm, że my dyskutujemy o modelach danych marek i ich słusznym lub nie przydziale do klasy. Przecież nie pisze , że SKODA np przy O3 jest lepsz/gorsza od focusa/GVII czy mazdy 3 czy odpowiednio lepsza gorsza/gorsza porównując Superba do passata, mazdy 6 czy mondeo.
Jakieś pomieszanie kolego Ci tu się wkradło.
Znawcą wybitnym nie jestem ale żeby napisać, że Octa3 jest jak samo dużym autem jak mondek i może z nim bezpośrednio konkurować to nie ośmielę sie napisać bo macałem jedno i drugie. Ale cóż.
Gdzieś czytam u Ciebie tu jakiś "dyskomfort" że skoda niby jest autem "gorszej" kategorii. To ja akurat tak nie uważam. Porównując modele odpowiednie dla swojej konkurencji w odpowiedniej klasie nie uważam aby skoda była autem gorszej kategorii.
NIgdy jakoś nie czułem sie "gorszy" gdy jeździłem O2 jak patrzyłem na kogoś w golfie czy fokusie. ALe jak ktoś sie tak czuje to po co kupuje skodę?
Ale cóż chyba nam się rozminęły argumenty. Każdy o czym innym.
A SII to trzeba porównywać od razu do Meśka E żeby się dowatrościować i poczuć dobrze?
Drodzy koledzy.
Skoda projektując swoje auta od zawsze (w nowożytnych czasach - za VW-ja) ustawiała je jako największe w klasie (zwłaszcza octe i S). I to są właśnie fakty. I na tym właśnie osiągnęła to co osiągnęła. A sami jak widać niektórzy musza sie "dowartościowywać" i pchać je wyżej niż to w rzeczywistości jest.
OK, jak ktoś musi - ja wolałbym wtedy kupić inne auto niż mieć jakiegoś doła jeżdżąc "tylko" skodą i dorabiać sobie coś aby się lepiej czuć
To mała rada. Macie fajne auta. Skoda , marka z którą niektórzy chyba mają problem jest u nas marką cenioną , na pewno bardziej w porównaniu do jakiegoś tam koreańczyka i bierzcie ze mnie przykład. Nie mam z tym problemów i czuję się znakomicie.
Miłośnicy ale z pewnym "dyskomfortem"?
Pozdro :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Alonzo_ustawiała je jako największe w klasie (zwłaszcza octe i S). I to są właśnie fakty. I na tym właśnie osiągnęła to co osiągnęła. A sami jak widać niektórzy musza sie "dowartościowywać" i pchać je wyżej niż to w rzeczywistości jest.
przecież właśnie to jest cecha charakterystyczna Skody auto wielkością osadzające się prawie o klasę wyżej
Zamieszczone przez Alonzo_Skoda , marka z którą niektórzy chyba mają problem jest u nas marką cenioną , na pewno bardziej w porównaniu do jakiegoś tam koreańczyka i bierzcie ze mnie przykład. Nie mam z tym problemów i czuję się znakomicie.
a przecież dobrze wyposażona OIII kombi spokojnie do 140-150 tys zł dojdzie
ilu wybierze wtedy Passata zamiast OIII ?
Komentarz
-
Komentarz