Zamieszczone przez Octavianos
Octavia III i Superb II FL
Zwiń
X
-
Superlatywy, nie do końca. Piszę tylko, że zaskoczyła mnie ta jednostka in plus - jest to silnik podstawowy, który spełni oczekiwania osób poruszających się po mieście oraz sporadycznie wyjeżdżających poza nie, na pewno nie sprawdzi się tam, gdzie trzeba często i szybko jeździć - autostrady, ale i tam spokojnie 140-150km/h da się jechać bez wrażenia zamulaniaZamieszczone przez t271828Fajnie, ze na forum udziela sie ktos kto ma dostep do nowosci, porownanie miedzy roznymi wersjami wyposazeniowymi i silnikowymi etc. Szkoda tylko, ze 100% Twoich wypowiedzi to superlatywy, to powoduje, ze trzeba Twoje oceny traktowac z rezerwaZamieszczone przez OctavianosJeździłem dzisiaj trochę kilkoma wersjami silnikowymi:
[ Dodano: Sob 30 Mar, 13 07:15 ]
Kupiles juz czy dopiero sie zastanawiasz? Bo IMO roznica pomiedzy 12 sek a 10,3 jest wartaZamieszczone przez lukaszc2Super bardzo pocieszająca jak dla mnie informacja.Zamieszczone przez Octavianos1.2 TSI 85KM - największe zaskoczenie! Naprawdę dobrze sobie radzi! do normalnej, zwykłej jazdy nic więcej nie potrzeba
doplaty tym bardziej, ze 6biegowa skrzynia da mniejsze spalanie i halas w czasie jazdy autostradowej.
Ja i tak wybrałbym 1.2 TSI 105KM, bo nie chciałbym mieć mniej niż mam obecnie - 102KM.
Na razie nie kupuję samochodu, bo mam dość świeży.
Komentarz
-
-
Tez mialem przyjemnosc pojezdzic OIII z 1.2 TSI 85ps i musze powiedziec ze kto nie ma sportowych zapedow wystarczy mu ten motor jak nic do 120-130 idzie calkiem ladnie pozniej slabnie ale czego chciec 170 udalo mi sie osiagnac bez wiekszych problemow.
W kabinie calkiem cicho.W porownaniu z OII 1.6 100ps jest lepiej moment i mniejsza masa robia swoje.Takze jest dobrze
Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.
Komentarz
-
-
1.2 TSI 85KM był na 15' - to w ogóle była zupełnie podstawowa wersja Octavii III bez żadnego doposażenia poza kołem zapasowym - oo dokładnie ta - http://www.moto-opinie.com/2013/03/t...ia-12-tsi.htmlZamieszczone przez VerbaSuper, że ktoś w końcu miał okazję przetestować te silniki, mam tylko jedno pytanie, na jakich kołach były testowane te autka, w szczególności ten drugi, zastanawiam się czy 17' z wersji elegance nie będą mulić auta.Zamieszczone przez OctavianosJeździłem dzisiaj trochę kilkoma wersjami silnikowymi:
1.2 TSI 85KM - największe zaskoczenie! Naprawdę dobrze sobie radzi! do normalnej, zwykłej jazdy nic więcej nie potrzeba
1.2 TSI 105KM - lepiej + 6-biegów, w sam raz do Octavii - myślę, że ten będzie miał najlepszą sprzedaż ze względu również na cenę
Powiem Wam, że naprawdę robi pozytywne wrażenie jak na zupełną podstawę - jest wszystko co być musi w aucie tej klasy, a nie sprawia wrażenia gołego.
Komentarz
-
-
W ogóle O III robi bardzo pozytywne wrażenie. Niedawno pisałem ze kolejny raz miałem okazje pojeździć O III. Ponieważ był to zwykły dzień pracy, to O III przez jakiś czas stała u mnie na firmowym parkingu. Korzystając z tej okazji pokazałem ją paru kolegom z pracy, jeżdżących innymi samochodami, a noszących się z zamiarem zmiany auta. Nie było osoby której O III by się nie podobała, a były nawet głosy, że nasze służbowe O II FL przy tej O III wyglądają jak staruszki 8) (zaznaczam, że to nie moja opinia tylko innych ludzi). Jednak co najbardziej mnie zdziwiło, to to, że każdy jeden z oglądających i widzących po raz pierwszy O III, przyrównywał jej wygląd do .... Audi :twisted:Zamieszczone przez OctavianosPowiem Wam, że naprawdę robi pozytywne wrażenieCzarny Elegance
Komentarz
-
-
to fakt, był to chyba zamierzony cel efektu pracy projektantów - niektórzy się z tego śmieją, ale u większości budzi to uznanie - chyba lepiej wzorować się na uznanych kanonach stylistycznych. Octavia III znów będzie autem ponadczasowym. Ja jakoś nie lubię wnętrz typu Focus czy Astra IV - to się szybko zestarzeje, poza tym wkurza bardzo nieergonomiczna obsługa tych samochodów.Zamieszczone przez BigW ogóle O III robi bardzo pozytywne wrażenie. Niedawno pisałem ze kolejny raz miałem okazje pojeździć O III. Ponieważ był to zwykły dzień pracy, O III stała na firmowym parkingu i korzystając z tej okazji pokazałem ja paru kolegom z firmy, jeżdżących innymi samochodami a noszących się z zamiarem zmiany auta. Nie było osoby której O III by się nie podobała, a były nawet głosy, że nasze służbowe O II FL przy tej O III wyglądają jak staruszki 8) (zaznaczam że to nie moja opinia tylko innych ludzi). Jednak co najbardziej mnie zdziwiło, to to, że każdy jeden z oglądających i widzących po raz pierwszy O III przyrównywał jej wygląd do .... Audi :twisted:Zamieszczone przez OctavianosPowiem Wam, że naprawdę robi pozytywne wrażenie
Komentarz
-
-
Biorąc pod uwagę jedną z największych wad Octavii - wyciszenie, to moim zdaniem jest bardzo duży sens dopłacać do skrzyni 6 biegowej + większej mocy. Oczywiście skrzynia jest inaczej ze stopniowana, i np. na 5tce można już od 60km/h jechać, jednak 6ty bieg jest rewelacyjny na trasy.Zamieszczone przez lukaszc2Jestem tylko jeszcze ciekawy czy poziom hałasu np przy 120 Km/h jest dużo wyższy w wersji 85KM w porównaniu do 105KM (ta mocniejsza ma 6 biegów ale chyba inaczej ze stopniowanych niż skrzynia 5 biegowa?)?
Jeśli ktoś jeździ choć trochę na trasach, to będzie to ogromna różnica.
Tylko na miasto - tak, tu nie ma sensu dopłacać.
Dodam jeszcze jedno, ja jeździłem O3 wersją 1.4TSI, która okazała się gorzej wyciszona niż moja aktualna O2 1.2TSI. Z relacji innych osób wynika też, że jednak w przypadku tych samych silników - 1,4TSI, O3 jest na porównywalnym poziomie lub nawet troszkę lepiej wyciszona.
Wychodzi na to, że 1.4TSI jest dość dużo głośniejszy niż 1.2TSI. Dla mnie nasuwa się ciekawy wniosek - 1.2TSI 105KM będzie super kompromisem w kwestii hałasu/komfortu i wydajności/ceny.
6cio biegowy złoty środek?
PS. Warto moim zdaniem przed zakupem O3 przejechać się G7, aby wyrobić sobie zdanie i mieć porównanie. Jeśli chodzi o komfort - dla mnie jest to klasa wyżej.Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Komentarz
-
-
To zalezy - ja ma garaz, a nie lubie wlec sie za TIRem. Gdyby (gdy kupowalem auto) ktos zaoferowal mi przyspieszenie rzedu 10 sek za 4 tys.(przy tych samych kosztach eksploatacji), to w ogole bym sie nie zastanawial. Mnie tej mocy czasami po prostu brakuje - IMO najlepiej podejmowac decyzje opierajac sie wlasnie na tym co najbardziej chcielibysmy poprawic w obecnie uzytkowanym samochodzie. Jesli u Ciebie takim "pierwszym wyborem" jest Webasto to tak zrob.Zamieszczone przez lukaszc2Co do skrzyni 6 biegowej, hałasu na pewno mogę się zgodzić ale ze stwierdzeniem, że 2 sekundy są warte dopłaty 4000 zł to się nie zgodzę. Za 4000 zł wolę dorzucić system niezależnego ogrzewania i nie skrobać szyb i marznąć codziennie rano (zimą-jesienią) oraz mieć nagrzany silnik jak ruszam.
Komentarz
-
-
Zgadzam się w całej rozciągłościZamieszczone przez Octavianosto fakt, był to chyba zamierzony cel efektu pracy projektantów - niektórzy się z tego śmieją, ale u większości budzi to uznanie - chyba lepiej wzorować się na uznanych kanonach stylistycznych. Octavia III znów będzie autem ponadczasowym. Ja jakoś nie lubię wnętrz typu Focus czy Astra IV - to się szybko zestarzeje, poza tym wkurza bardzo nieergonomiczna obsługa tych samochodów.
Stonowanie i ponadczasowość stylistyczna Octavii są bezdyskusyjne.
Myślę, że większość posiadaczy tych aut ceni sobie właśnie tą ergonomię i prostotę stylu.
Mnie osobiście ostatnio strasznie drażni ten "kosmiczny" trend w kokpitach aut... dziesiątki przycisków i "pstrokatość"
Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Komentarz
-
-
Jest to system montowany na linii produkcyjnej w fabryce.Zamieszczone przez VerbaCzy jest to system fabryczny czy montowany przez ASO?
W O III tego systemu nie widziałem, ale bawiłem się tym systemem w S II. Tam masz dodatkowego pilota którym możesz zdalnie (niezależnie od silnika) uruchomić system ogrzewania i wsiąść do już nagrzanego wnętrza auta.Zamieszczone przez VerbaPanowie napiszcie jak działa system niezależnego ogrzewania w O III?Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Uzupełnię to tylko o informację, że w OIII tzw. "Webasto" można odpalić na 3 sposoby:Zamieszczone przez BigJest to system montowany na linii produkcyjnej w fabryce.Zamieszczone przez VerbaCzy jest to system fabryczny czy montowany przez ASO?
W O III tego systemu nie widziałem, ale bawiłem się tym systemem w S II. Tam masz dodatkowego pilota którym możesz zdalnie (niezależnie od silnika) uruchomić system ogrzewania i wsiąść do już nagrzanego wnętrza auta.Zamieszczone przez VerbaPanowie napiszcie jak działa system niezależnego ogrzewania w O III?
1. Pilotem zasięg około 600 metrów (wiadomo w zależności od zabudowań itp.)
2. Przyciskiem w zespole klimatyzacji.
3. Poprzez ustawienie godziny odjazdu a system włączy się sam odpowiednio wcześniej w zależności od temperatury zewnętrznej wewnętrznej itp. (nie pomyliłem się tak to teraz ma być).
Jakbyś potrzebował jeszcze informacji na temat tego systemu pisz troszkę zgłębiłem temat.
Komentarz
-
-
No widze, ze najslabszy silnik w koncu nie budzi tutaj nienawisci :-)
Moim zdaniem te 85 kucy w zupelnosci wystarcza do spokojnej jazdy, ma niezly moment obrotowy. Oby tylko sie nie psul, bo wtedy dupa.
Najtansza wersja dziad wcale nie jest taka zla, warto sobie dokupic kolo zapasowe.. i w sumie nie wiem czy cos jeszcze :-) Aha no i wyzebrac od sprzedawcy, zeby polakierowali te klamki i lusterka bo te plastikowe wygladaja wyjatkowo paskudnie.
ps. siedzialem ostatnio w dwoch wersjach O3 elegance - czarnej i bezowej. O ile czarna wyglada zwyczajnie, szczerze mowiac sama tapicerka to niewiele sie rozni nie tylko od ambition, ale nawet od najprostszej active; o tyle bezowa - przepiekna. Ten samochod w srodku z bezowa tapicerka od razu wyglada inaczej - imho duzo ladniej. Jednak nie kazdy sobie moze pozwolic pewnie na taka tapicerke (np. jak ma psa, ktory jezdzi z tylu po spacerze), ale jesli moze - to serio warto wybrac beż :-)
Komentarz
-
-
Zgadzamy się ze sobą w 100% jeśli chodzi o projekty desek rozdzielczych we współczesnych autach - pstrokatość, przeładowanie i tworzenie na siłę nowych funkcji, przycisków itp. tylko rozparasza, wkur...i denerwuje. Po przejażdżce Focusem, Astrą IV, i 30, Cee'd, Megane oraz szczególnie nowym Aurisem wsiadając do Octavii poczułem ulgę - uff jesteśmy w domuZamieszczone przez blackpwZgadzam się w całej rozciągłościZamieszczone przez Octavianosto fakt, był to chyba zamierzony cel efektu pracy projektantów - niektórzy się z tego śmieją, ale u większości budzi to uznanie - chyba lepiej wzorować się na uznanych kanonach stylistycznych. Octavia III znów będzie autem ponadczasowym. Ja jakoś nie lubię wnętrz typu Focus czy Astra IV - to się szybko zestarzeje, poza tym wkurza bardzo nieergonomiczna obsługa tych samochodów.
Stonowanie i ponadczasowość stylistyczna Octavii są bezdyskusyjne.
Myślę, że większość posiadaczy tych aut ceni sobie właśnie tą ergonomię i prostotę stylu.
Mnie osobiście ostatnio strasznie drażni ten "kosmiczny" trend w kokpitach aut... dziesiątki przycisków i "pstrokatość"
wszystko na swoim miejscu, ładnie, ergonomicznie i z klasą zestawione - bardzo to lubię!
Komentarz
-
-
Tą godzinę odjazdu to ustawiam w samochodzie czy też z pilota?Zamieszczone przez lukaszc23. Poprzez ustawienie godziny odjazdu a system włączy się sam odpowiednio wcześniej w zależności od temperatury zewnętrznej wewnętrznej itp. (nie pomyliłem się tak to teraz ma być).
Jakbyś potrzebował jeszcze informacji na temat tego systemu pisz troszkę zgłębiłem temat.
Coraz bardziej zaczyna mi się to podobać
Tylko te koszta
Komentarz
-
-
ooo akurat Czesi zamiescili porownanie O2 i O3...
caly czas bede twierdzic, ze O2 wcale gorzej czy wyraznie starzej od O3 nie wyglada.
Dla niektorych pewnie O3 bedzie bardzo trudne do rozroznienia od Rapida, i beda z nim ja mylic, tak jak moj kolega ktorego zaciagnalem dwa dni temu na ogledziny do Skody (ogledziny Superba).
Ale kazdy ma swoj gust i ile osob, tyle gustow.
Od razu sie do czegos tez przyznam, im dluzej ogladam O3 tym... bardziej mi sie podoba :-) (jakos mnie wzielo po ogledzinach tej wersji z bezowym wnetrzem).
Nedávno jsme na těchto stránkách zveřejnili srovnání dvou generací Škody Octavia s turbomotorem 1.4 TSI. Tentokrát se zaměříme na turbodiesel 1.6 TDI o shodném výkonu 77 kW.
ps. swoja droga wybrali O3 z ladnym bezowym wnetrzem i O2 z czarnym. Szkoda, ze nie w takich samych kolorach. Nie wiem tez czemu ta O2 ktora sobie wieli do porownan, nie ma nawet halogenow... ale moze inaczej osoba patrzaca pierwszy raz na te zdjecia nie do konca wiedzialaby ktory model jest nowszy :diabelski_usmiech
ps.2 co do porownania do Audi to hmm nie za bardzo wiem do jakiego modelu...ciekawe tez czy wlasciciele Audi tez odnosza takie wrazenie jak patrza na O3... szczerze mowiac watpie.
Tak mi tez przyszlo do glowy, skoro O3 cennikowo niewiele sie rozni od Golfa, oczywisci transakcyjnie pewnie wyjdzie lepiej, ale powiedzmy ze przewaga O3 jest duzy bagaznik jak ktos tego szuka, to ciekawe jak to bedzie w przypadku O3 kombi. Bo jesli O3 kombi bedzie mialo cennikowo podobne wartosci do Golfa 7 kombi, to hmm... nie bardzo sobie to wyobrazam prawde mowiac, zeby przecietny Kowalski mogac za podobne pieniadze kupic te dwa auta kombi czesciej wybieral O3 niz G7. Reasumujac - moze O3 wkrotce dostanie troszke wiekszy rabat... zeby cennikowo nieco zroznicowac te oferte w stosunku do Golfa 7 kombi (no chyba ze VW bedzie jako nowy model drozszy niz teraz... i nie trzeba by wtedy nic robic z cennikiem Octavii). Tak sobie gdybam...
Ženevský autosalon přinesl kromě jiného hned několik zajímavých „autosalonových“ soubojů. Z českého pohledu ale to nejzajímavější najdeme logicky na stánku mladoboleslavské Škody Auto. Svou premiéru si zde odbyla Octavia Combi, proti které se rovnou v Ženevě staví Golf Variant.
Ciekawe kto na forum pierszy pochwali sie nowym nabytkiem - czyli kto pierwszy odbierze te maszyne :-)
Komentarz
-
-
No wiesz, gdy najslabszym silnikiem byl 1.4 85KM, to przypieszenie 0-100km/h auta z tym silnikiem wynosilo (IMO nieakceptowalne) 14 s a ten 1.2 Tsi ma 12, czyli "przyspieszeniowo" jest odpowiednikiem 1.6 mpi 102KM. Nadal to jest mul, ale juz troche mniej mulowatyZamieszczone przez marlej108No widze, ze najslabszy silnik w koncu nie budzi tutaj nienawisci :-)
[ Dodano: Sob 30 Mar, 13 15:39 ]
O ile nie ma tam istotnych roznic w osprzecie - ktos wie?Zamieszczone przez parasitePo gwarancji te 2 sekundy różnicy do 1.2 105KM myślę, że kumaty tuner zrobi za 1/4 tej dopłaty
Komentarz
-
-
marlej108, wiesz kto kupi octę kombi zamiast golfa kombi? Ten kto wcześniej jeździł wcześniej skodą, kupią ją również floty, osobiście wolałbym kupić octę kombi zamiast golfa kombi nawet w tych samych pieniądzach a wiesz dla czego? Bo nie lubię VW :lol:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz