Zamieszczone przez blackpw
Octavia III i Superb II FL
Zwiń
X
-
Do wczoraj swoją opinię (dość pozytywną)na te mat OIII bazowałem na artykułach w prasie i opinii szanownych klubowiczów.
Wreszcie postanowiłem odwiedzić salon na Gorze Borkowskiej i obejrzeć oraz podotykać auto na żywo.
Wrażenia:
- z zewnątrz auto mi się podoba, szczególnie widok z przodu- lampy, szerszy/nizszy grill - naprawdę mi pasuje, auto jest nieco szersze co w połączeniu z nizszymi lampami i grillem powieksza efekt zwiększonej szerokości - proporcje bardzo OK
Boczna linia nadwozia to rowniez zmiana na plus- wiekszy rozstaw osi, ostrzejsze linie, tylko koła wygladają na stosunkowo niewielkie- pokazowy srebny modek miał 17" gdy na pierwszy rzut oka myslałem ze stoi na 16"
Tył- hmm niezły i tyle
- środek, wersja Elegance.
Po zajeciu miejsca za kierownica wrażenie bardzo pozytywne, dobra jakośc tworzyw, ładna deska, ładna, miekka kierownica - konsola IMO znacznie lepsza niż w OII - zamiast tego srebnego plastiku udajacego Alu wokól radia i sterowania klimą fortepianowy lakier. Listwa ozdobna na boczku drzwi rowniez sprawia lepsze wrazenie. Obicie góry drzwi tworzywem nie tkanina moge przeboleć, gdzyż sam podłokietnik jest miekki. Ergonomia sterowania lusterkami lepsza niż w OII.
Ogólnie bardzo OK, lepiej niz w mojej OII, ja widzę postęp
Z tyłu miejsca na nogi trochę więcej, ale nie tyle ile sie spodziewałem po większym o 11cm rozstawie osi, porównania do Mondeo, które na forum padały uważam za znacznie przesadzone :wink:
Duży minus- ale to w wiekszości aut nie kombi - przy wyprostowaniu na tylnym siedzeniu wciskam głowę w podsufitkę- strasznie wkurzające, a nie jestem jakoś szczególnie duży
Bagażnik- bez zmian- klasa sama w sobie.
Podsumowując... następny zakup za kilka lat to może będzie OIII Scout 1.8TSI
Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Kto wie, kto wie...nikogo do kupna OIII nie na nawiam, poprostu wyraziłem swoją opinię po pobieżnych oględzinachZamieszczone przez blackpwJeśli masz aktualnie O2, to moim zdaniem zanim zamówiłbyś.... mając pieniądze w kieszeni, zacząłbyś brać pod uwagę szerszy punkt widzenia. Przede wszystkim przejechałbyś się i zwrócił uwagę na więcej szczegółów.Zamieszczone przez BADYLOgólnie szczerze gratuluję tym, którzy zdecydowali się zamówić OIII. Gdybym miał zbędną $ też bym sobie zamówił
W moim przypadku tez było tak, że po oględzinach byłem bardzo pozytywnie nastawiony, bo auto jest jak dla mnie bardzo ładne. Niestety podczas jazdy okazało się, że dla mnie O3 byłaby tylko wizualnym krokiem do przodu, bo komfort jazdy miałbym na "zbliżonym" poziomie (nie wnikam już w szczegóły, ale moje posty można znaleźć w tym wątku
).
Dla mnie nowa OIII od swoich poprzedniczek jest ładniejsza/świeższa w środku...z zewnątrz też bardzo przypadła mi do gustu i pewnie gdy będę zmieniał obecnego "smoczka" w dużym stopniu wezmę pod uwagę właśnie OIII
Oczywiście podobają mnie się też inne auta np. nowe mondeo(te co jeszcze nie wyszło :P) superbII,avensis (choć żonie nie bardzo)....oczywiście nie skreślałbym koreańczyków ponieważ wygladają nowocześnie i drapieżnie zarazem....niemniej jednak lubię bardziej stonowany wygląd (bez fajerwerków) i właśnie OIII najbardziej do mnie przemawia
Komentarz
-
-
heh to też jeden z kolejnych argumentów, który wziąłem pod uwagę, żeby jeszcze nie brać OIII. A oprócz tego to wiele wersji OIII nie mają wielowahacza a mnie on pasował w mojej OIIZamieszczone przez piotrek_osTak czy inaczej kupować taka "świeżynke" to ryzyko na samym starcie :diabelski_usmiech ale ktoś musi "testować"
Komentarz
-
-
Ja się mocno zastanawiam nad zakupem, ileż można jeździć O1 ;PZamieszczone przez orzel720heh to też jeden z kolejnych argumentów, który wziąłem pod uwagę, żeby jeszcze nie brać OIII. A oprócz tego to wiele wersji OIII nie mają wielowahacza a mnie on pasował w mojej OIIZamieszczone przez piotrek_osTak czy inaczej kupować taka "świeżynke" to ryzyko na samym starcie :diabelski_usmiech ale ktoś musi "testować"
Byłem wczoraj w Sosnowcu u Śliwki spędziłem tam z godzinę + jazda próbna 1,4 wersja ambition. Siedzi się b.dobrze za kierownicą, jestem wysoka osobą i miejsca za kierownicą dość, fotel można dużo bardziej obniżyć niż w II co mnie bardzo zaskoczyło. Wrażenia zjazdy bardzo pozytywne, dodam że tydzień temu jeździłem na trasie katowickiej nową A3 z takim samym motorem, prowadzenie podobne powiedział bym jak dla mnie.
Więc zastanawiam się tylko nad 1,2 85KM w weresji ambition z grzeniem tyłka, szyby przedniej, klimatronikiem, bolero, tempomatem, kolorem maxi-dot i jeszcze jakieś pierdoły.
Jak rozmawiałem z gościem podczas jazdy to między 85 a 105 praktycznie nie widział różnicy a płacić tylko za skrzynie 6 4,350 więcej to chyba przesada. Sprawdzić na razie mnie ma gdzie czy mówił prawdę bo nigdzie z tym silnikiem w salonach nie można pojeździć przynajmniej w okolicach Katowic.
Chyba że jestem w błędzie to niech ktoś mnie poprawi
O walorach estetycznych nie będę się rozpisywał bo gusta są różne, mnie się bardzo podoba nowa i tyle, szczególnie biała w czarnymi lampami i wstawkami pomiędzy drzwiami.
Najchętniej wziął bym 1,4 ale budżet okrojony
Komentarz
-
-
Jeździłem dzisiaj trochę kilkoma wersjami silnikowymi:
1.2 TSI 85KM - największe zaskoczenie! Naprawdę dobrze sobie radzi! do normalnej, zwykłej jazdy nic więcej nie potrzeba
1.2 TSI 105KM - lepiej + 6-biegów, w sam raz do Octavii - myślę, że ten będzie miał najlepszą sprzedaż ze względu również na cenę
1.4 TSI 140KM - złoty środek, dla mnie idealny silnik do tego auta, coraz bardziej się w nim zakochuje
ops:
1.8 TSI DSG 180KM - mała rakieta, gdzie tym pocisnąć jak tyle wokół fotoradarów???
1.6 TDI DSG 105KM - bardzo sprawnie żonglował biegami i sprawiał pozytywne wrażenie
2.0 TDI DSG 150KM - akurat tu z pozycji pasażera więc się nie wypowiadam...
Testowałem również Lane Assist i nawet fajnie to działa, kontruje lekko kierownicę jeśli auto zaczyna zbaczać z toru jazdy jaki wyznaczają pasy lub linie ciągłe - warunek - muszą być dość dobrej jakości, a prędkość auta pow. 65 km/h.
Octavia naprawdę w swojej klasie (Focus, Cee'd, i30, Megane, Nowy Auris - ahh jakie szkaradztwo okropne fuuuj!) jest bardzo dobrym wyborem. W normalnej jeździe nie poczujesz różnicy między belką a wielowahaczem.
Komentarz
-
-
A jak sobie radzi z jazdą autostradową z prędkością 140 km/h? Ile silnik ma obrotów w wersji 5b i 6b? Chodzi mi głównie o głośność i spalanie.Zamieszczone przez Octavianos1.2 TSI 85KM - największe zaskoczenie! Naprawdę dobrze sobie radzi! do normalnej, zwykłej jazdy nic więcej nie potrzeba
Komentarz
-
-
niestety nie było mi dane jechać autostradą żadnym z testowanych samochodów, ale rozmawiałem o tym właśnie z człowiekiem, który specjalnie wybrał się na autostradę OIII z 1.2 TSI 85KM i mówił, że bardzo przyzwoicie sobie radziła, a skrzynia była tak zestopniowana, że podobno przy 140km/h było coś koło 3000/min. Był bardzo pozytywnie zaskoczony możliwościami tego napędu.Zamieszczone przez parasiteA jak sobie radzi z jazdą autostradową z prędkością 140 km/h? Ile silnik ma obrotów w wersji 5b i 6b? Chodzi mi głównie o głośność i spalanie.Zamieszczone przez Octavianos1.2 TSI 85KM - największe zaskoczenie! Naprawdę dobrze sobie radzi! do normalnej, zwykłej jazdy nic więcej nie potrzeba
Komentarz
-
-
A to nie jest źle. W takim razie lepiej 1.2 85KM + chips na 105Zamieszczone przez Octavianosniestety nie było mi dane jechać autostradą żadnym z testowanych samochodów, ale rozmawiałem o tym właśnie z człowiekiem, który specjalnie wybrał się na autostradę OIII z 1.2 TSI 85KM i mówił, że bardzo przyzwoicie sobie radziła, a skrzynia była tak zestopniowana, że podobno przy 140km/h było coś koło 3000/min. Był bardzo pozytywnie zaskoczony możliwościami tego napędu.Zamieszczone przez parasiteA jak sobie radzi z jazdą autostradową z prędkością 140 km/h? Ile silnik ma obrotów w wersji 5b i 6b? Chodzi mi głównie o głośność i spalanie.Zamieszczone przez Octavianos1.2 TSI 85KM - największe zaskoczenie! Naprawdę dobrze sobie radzi! do normalnej, zwykłej jazdy nic więcej nie potrzeba
Komentarz
-
-
Każdy (łącznie z dziennikarzami, sprzedawcami, szkoleniowcami), kto miał okazję jeździć O III 1.2 TSI 85KM był pod wrażeniem jak ładnie sobie to radzi z tym autemZamieszczone przez lukaszc2Super bardzo pocieszająca jak dla mnie informacja.Zamieszczone przez Octavianos1.2 TSI 85KM - największe zaskoczenie! Naprawdę dobrze sobie radzi! do normalnej, zwykłej jazdy nic więcej nie potrzeba
Komentarz
-
-
Jestem tylko jeszcze ciekawy czy poziom hałasu np przy 120 Km/h jest dużo wyższy w wersji 85KM w porównaniu do 105KM (ta mocniejsza ma 6 biegów ale chyba inaczej ze stopniowanych niż skrzynia 5 biegowa?)?Zamieszczone przez OctavianosKażdy (łącznie z dziennikarzami, sprzedawcami, szkoleniowcami), kto miał okazję jeździć O III 1.2 TSI 85KM był pod wrażeniem jak ładnie sobie to radzi z tym autemZamieszczone przez lukaszc2Super bardzo pocieszająca jak dla mnie informacja.Zamieszczone przez Octavianos1.2 TSI 85KM - największe zaskoczenie! Naprawdę dobrze sobie radzi! do normalnej, zwykłej jazdy nic więcej nie potrzeba
Komentarz
-
-
Fajnie, ze na forum udziela sie ktos kto ma dostep do nowosci, porownanie miedzy roznymi wersjami wyposazeniowymi i silnikowymi etc. Szkoda tylko, ze 100% Twoich wypowiedzi to superlatywy, to powoduje, ze trzeba Twoje oceny traktowac z rezerwaZamieszczone przez OctavianosJeździłem dzisiaj trochę kilkoma wersjami silnikowymi:
[ Dodano: Sob 30 Mar, 13 07:15 ]
Kupiles juz czy dopiero sie zastanawiasz? Bo IMO roznica pomiedzy 12 sek a 10,3 jest wartaZamieszczone przez lukaszc2Super bardzo pocieszająca jak dla mnie informacja.Zamieszczone przez Octavianos1.2 TSI 85KM - największe zaskoczenie! Naprawdę dobrze sobie radzi! do normalnej, zwykłej jazdy nic więcej nie potrzeba
doplaty tym bardziej, ze 6biegowa skrzynia da mniejsze spalanie i halas w czasie jazdy autostradowej.
Komentarz
-
-
ja też obstawiam jak dla mnie do normalnej jazdy ten pierwszy - właśnie ze względu na cenę. Drugi jest zamówiony w mojej Firmie - wtedy zobaczę, czy trza az tyle mocy dla starszego pana 40 +Zamieszczone przez Octavianos1.2 TSI 105KM - lepiej + 6-biegów, w sam raz do Octavii - myślę, że ten będzie miał najlepszą sprzedaż ze względu również na cenę
1.4 TSI 140KM - złoty środek, dla mnie idealny silnik do tego auta, coraz bardziej się w nim zakochuje
ops:
pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Co do skrzyni 6 biegowej, hałasu na pewno mogę się zgodzić ale ze stwierdzeniem, że 2 sekundy są warte dopłaty 4000 zł to się nie zgodzę. Za 4000 zł wolę dorzucić system niezależnego ogrzewania i nie skrobać szyb i marznąć codziennie rano (zimą-jesienią) oraz mieć nagrzany silnik jak ruszam.Zamieszczone przez t271828Kupiles juz czy dopiero sie zastanawiasz? Bo IMO roznica pomiedzy 12 sek a 10,3 jest warta
doplaty tym bardziej, ze 6biegowa skrzynia da mniejsze spalanie i halas w czasie jazdy autostradowej.
Komentarz
-



Komentarz