Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukaszc2
    Rider
    • 2013
    • 376

    Zamieszczone przez Agamek12
    Taką cenę proponowano mi w salonie w Warszawie w lutym 2013. W mojej opinii nic nowego.
    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

    Komentarz

    • kurczak1985
      Rider
      • 2009
      • 300

      Zamieszczone przez ukuk
      Zamieszczone przez blackpw
      Może faktycznie złego słowa użyłem ("nie nadaje"), jednak dla mnie tak faktycznie jest.
      Piszesz, że chciałbyś "troche lepiej", a ja powiem Ci, że to "trochę" za jakiś czas urośnie do "kurde muszę zmienić auto".

      Jeśli ktoś ma zamiar wydać ponad 70tyś. na auto, to moim zdaniem ma on już jakieś większe oczekiwania, i komfort jazdy na trasach ma kolosalne znaczenie. Dlatego właśnie oczekiwania miałem wysokie po O3 (nowa platforma, te same podzespoły co w G7, itp.), zawiodłem się właśnie na wyciszeniu, ten szum wiatru o karoserię (taki ostry) przy większej prędkości jest dla mnie strasznie wkurzający.

      Tak, można zmienić markę/klasę auta, jednak ja też wolałbym O3 z jakością G7 dlatego ten niesmak pozostał... u Ciebie jest to jeszcze na etapie "chciałbym troche lepiej".

      PS. Zawsze można po prostu kupić O3, a dyskomfort traktować jako "cena za markę"
      Zeby dokladnie zdefiniowac moje "troche lepiej" to trzeba by powiedziec tak. Nie chce miec gorzej od tego co mam obecnie w bardzo dobrze wyciszonej 406-tce. I po prostu mialbym niesmak... wydalem 70 +/-5 tys... na nowe auto, a jest gorzej niz w starym gruchociku, wartym 1/7 tego... Dlatego juz nie mowie nawet zeby bylo lepiej... ale zeby chociaz bylo tak samo :szeroki_usmiech

      Poza tym, ogolnie jestem w stanie z wielu rzeczy zrezygnowac (jak np. materialowy boczek :lol: ) ale jednak wyciszenie, to IMO jedna z lub nawet najwazniejsza cecha auta. Nie ma nic gorszego, niz samochod ktory meczy i psuje radosc z jazdy. I co gorsza OIII jest gdzies pomiedzy, nie jest na tyle glosna zeby meczyla (wtedy by odpadla i glowy nie zawracala :twisted: )... ale do szczescia jednak troche brakuje

      Mysle, ze ewentualny zakup OIII moglby dojsc do skutku przy baaaardzo korzystnych warunkach finansowych. Zebym po kazdej niechcinej mysli typu... "kurde, troche tu glosno" mogl dodac... "no tak... ale przeciez zaplacilem 15k mniej niz za Golfa" :lol:
      Dobrym wyborem zatem bedzie dla Was audi a6 c6 avant 2.0 tdi CAHA CR
      Za ok 70 tys zl mozna kupic autko z przebiegiem ponizej 150 000km i jeszcze dluuuuugo latac w full wypasie i blogiej ciszy :szeroki_usmiech
      Chyba, ze ktos musi koniecznie miec nowke.... :wink:

      Komentarz

      • ukuk
        Rider
        • 2010
        • 699

        Cisze to mozna miec i za 20 tys, a biorac pod uwage ze nie oczekuje zeby bylo ciszej niz mam obecnie, to nawet za 0 zł. :twisted:

        Komentarz

        • kurczak1985
          Rider
          • 2009
          • 300

          ukuk, no ale niedosytu na pewno nie bedziesz mial

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            kurczak1985, do takiej audi trzeba mieć wygląd (szczególnie białe skarpety, grzebień w tylnej kieszeni) i pieniądze :lol:
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • ukuk
              Rider
              • 2010
              • 699

              i klapki kubota.

              Komentarz

              • kurczak1985
                Rider
                • 2009
                • 300

                Zamieszczone przez piramida
                kurczak1985, do takiej audi trzeba mieć wygląd (szczególnie białe skarpety, grzebień w tylnej kieszeni) i pieniądze :lol:
                Przeciez kasa ta sama albo i mniejsza niz za nowa O3 :szeroki_usmiech

                Komentarz

                • blackpw
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 131

                  Zamieszczone przez kurczak1985
                  Dobrym wyborem zatem bedzie dla Was audi a6 c6 avant 2.0 tdi CAHA CR
                  Za ok 70 tys zl mozna kupic autko z przebiegiem ponizej 150 000km i jeszcze dluuuuugo latac w full wypasie i blogiej ciszy
                  Chyba, ze ktos musi koniecznie miec nowke....
                  Za duża landara
                  Jeśli już to A4/E91 mooooże E61

                  Problem z takimi autami jest taki, że aby kupić dobry egzemplarz, to trzeba znaleść go od znajomego, lub mieć "szczęście", ale na to nie liczę...
                  Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                  Jest: starszy diesel na B.

                  Komentarz

                  • ukuk
                    Rider
                    • 2010
                    • 699

                    No dokladnie... za duza kasa, zeby grac w ruletke. Gdybym chcial godzic sie (na o wiele mniejsze przeciez) ryzyko... to bym sie tu nie rozwodzil nad O3, tylko kupil jakiegos podemonstracyjnego francuza. Tam komfortu nie brakuje.

                    Komentarz

                    • kurczak1985
                      Rider
                      • 2009
                      • 300

                      Ale CAHA ponoc bezawaryjna jest wiec co sie tam ma popsuc

                      Komentarz

                      • lukaszc2
                        Rider
                        • 2013
                        • 376

                        Jak kod ma silnik 1,2 TSI 85KM ?? Czy CJZB ??
                        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                        Komentarz

                        • ukuk
                          Rider
                          • 2010
                          • 699

                          HDI tez sa bezawaryjne, a jednak samochod to nie tylko silnik Ale chyba robi sie OT

                          Komentarz

                          • kurczak1985
                            Rider
                            • 2009
                            • 300

                            Zamieszczone przez ukuk
                            HDI tez sa bezawaryjne, a jednak samochod to nie tylko silnik Ale chyba robi sie OT
                            Taki troszeczke :szeroki_usmiech w kazdym razie lepiej kupic pewne a6c6 niz O3 :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • andriu21tg
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 1499

                              Alonzo_, ale wiesz.. jak już w Pan Redaktor o tym mówi głośno no to już coś jest na rzeczy...bo my zboczeńcy ok .. można nam wybaczyć ale widać że razi to również innych..
                              I przyznaje Ci racje że chyba im sie w dupach poprzewracało od tego dobrobytu po O2..

                              Komentarz

                              • Puchacz
                                Moderator
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 1192
                                • Superb III (3V3)

                                Zamieszczone przez lukaszc2
                                Jak kod ma silnik 1,2 TSI 85KM ?? Czy CJZB ??
                                CJZB, są już nowe silniki dodane w profilu użytkownika.
                                Ja tu tylko sprzątam...

                                Komentarz

                                • andriu21tg
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 1499

                                  Puchacz, dzięki za info już sobie zmieniłem..

                                  Komentarz

                                  • Ferd
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 320

                                    Zamieszczone przez blackpw
                                    Dlatego właśnie oczekiwania miałem wysokie po O3 (nowa platforma, te same podzespoły co w G7, itp.), zawiodłem się właśnie na wyciszeniu, ten szum wiatru o karoserię (taki ostry) przy większej prędkości jest dla mnie strasznie wkurzający.
                                    Tu wchodzą właśnie w grę aspekty przy projektowaniu. Cisza to nie tylko maty, to także projekt auta, jego np. karoserii dopracowywany w tunelu aerodynamicznym. Z tym już nic się zrobić nie da. Octavia została właśnie tak zaprojektowana, aby była bardzo głośna, wkurzajaco głośna. Dodatkowymi matami i uszczelkami tego nie naprawimy.

                                    Polecam koledze VW Jettę, Golfa VVII, Opla Insignię lub Astrę. Zwłaszcza Insignia jest bardzo warta zainteresowania, nie dość, że to prawdziwy samochód klasy D, doskonale wyglądający, z dobrymi niesypiącymi się (jak tsi) silnikami benzynowymi.

                                    Komentarz

                                    • ukuk
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 699

                                      Jetta podobno jest rowniez slabo wyciszona... Zostala ona rzucona na rynek europejski "na odwal sie", tak troche przy okazji... Bo ogolnie przeznaczona jest na rynek USA, gdzie pelni role plastikowego "taniowozu".

                                      Astra mialem jezdzic, ale gdy po raz 3-ci robilem podejscie... ostatecznie powiedzialem sobie, ze na dluzsza mete tego wnetrza jednak "nie zniese". Mimo, ze materialy same w sobie sa lepsze od OIII, to projekt sprawia, ze mozna tam w srodku dostac ADHD. Wszedzie jakies dziwaczne luki, daszki, tandetne "chromy", waska i przeladowana konsola srodkowa.... oraz najwazniejsze, czuje sie tam klaustrofobicznie. Samochod wydaje sie po prostu waski w srodku...

                                      A co do aerodynamiki... Szczerze nie sadze, zeby OIII byla jakos wyraznie mniej aerodynamiczna niz Golf. Roznice w wyciszeniu to wlasnie maty bitumiczne oraz gabkowo/ filcowo-podobne + izolacja na nadkolach + szyba akustyczna + ewentualnie jeszcze szyby boczne laminowane etc.
                                      Gdyby sie uprzec i chciec nowa OIII rozkladac na czynniki pierwsze, to mysle ze wszystko poza szyba akustyczna dalo by sie "nadrobic".

                                      Komentarz

                                      • lu5asz
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2006
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Bosze,ile postów na temat Skody.
                                        Niech ktoś ją wkońcu odbierze i napisze jak jest naprawdę.Auto kompaktowe,a szumu od groma.Tak wiem,to forum po to wlasnie jest,ale ile mozna pisac jedno i to samo. :P
                                        Kondziu

                                        OCP

                                        Komentarz

                                        • ukuk
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 699

                                          Forum Skody to i posty o Skodzie... mozna by plakac gdyby bylo inaczej

                                          Komentarz

                                          • Ferd
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 320

                                            Zamieszczone przez ukuk
                                            A co do aerodynamiki... Szczerze nie sadze, zeby OIII byla jakos wyraznie mniej aerodynamiczna niz Golf. Roznice w wyciszeniu to wlasnie maty bitumiczne oraz gabkowo/ filcowo-podobne + izolacja na nadkolach + szyba akustyczna + ewentualnie jeszcze szyby boczne laminowane etc.
                                            Nie, to o czym kolega powyżej pisze jest oczywiście prawda, ale nie do końca. Projektu nie da się nadrobić, projekt, w tym projekt aerodynamiczny, to takie dopracowanie bryły samochodu, aby wyeliminowywać wszelkie miejsca generujące hałas, szum, wibracje itp. W porządnych samochodach bardzo się nad tym pracuje. Ponadto są to również sposoby spawania, zgrzewania, klejenia i nitowania, aby uzyskać jak największą sztywność i wyeliminować miejsca generujące hałas czy wibracje. W Mazdzie 6 to nawet sam na własne oczy widziałem, że silnik był OBKLEJONY specjalnymi matami, które go wygłuszały niezależnie od plastików pozakładanych na silnik.

                                            Wyciszenie i wygłuszenie jest jednym z najważniejszych aspektów przy projektowaniu porządnych samochodów, nie tylko klasy D i E, ale nawet C. Skoda się do takich samochodów nie zalicza, w Skodzie ma być bardzo głośno. :twisted:

                                            [ Dodano: Sob 13 Kwi, 13 09:56 ]
                                            Zamieszczone przez ukuk
                                            Jetta podobno jest rowniez slabo wyciszona... Zostala ona rzucona na rynek europejski "na odwal sie", tak troche przy okazji... Bo ogolnie przeznaczona jest na rynek USA, gdzie pelni role plastikowego "taniowozu".

                                            Astra mialem jezdzic, ale gdy po raz 3-ci robilem podejscie... ostatecznie powiedzialem sobie, ze na dluzsza mete tego wnetrza jednak "nie zniese". Mimo, ze materialy same w sobie sa lepsze od OIII, to projekt sprawia, ze mozna tam w srodku dostac ADHD. Wszedzie jakies dziwaczne luki, daszki, tandetne "chromy", waska i przeladowana konsola srodkowa.... oraz najwazniejsze, czuje sie tam klaustrofobicznie. Samochod wydaje sie po prostu waski w srodku...
                                            Ja zawsze mówię, iś, zobaczyć, przekonać się na własne oczy i uszy. Nie słuchać bełkotu marketingowców czy handlowców. Gwarantuje, że jak ktoś wsiądzie do Opla Insigni i się nią przejedzie, to nawet nie spojrzy na Octavię, nawet Superba będzie omijał szerokim łukiem z powodu jego brzydoty.

                                            Komentarz

                                            • ukuk
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 699

                                              Pozostane jednak przy swoim To o czym piszesz mysle, ze zaczyna miec znaczenie w przypadku jakis ekstremow... czyli samochodow wysokiej i najwyzszej klasy. IMO najwieksze znaczenie, ma to o czym pisalem + jeszcze porzadne wielowarstwowe uszczelki drzwiowe.
                                              Ale z jednym sie zgodze, Skoda jest na tyle cicha/glosna na ile zostala zaprojektowana, jest to swiadoma decyzja, a nie "tak wyszlo" bo sie nie przykładaliśmy przy projektowaniu.

                                              No i w Skodzie nie jest "bardzo glosno"... Bardzo glosno to jest np. w Civicu Sedan. Polecam przejażdżkę! przy 90-100 efekt jest jak przy 120-130 w Skodzie :twisted:


                                              Odnosnie Insigni... ale to przeciez troche inna klasa i inne pieniadze! Gdyby tak odbiegac to ja polecam zaznajomienie sie z Francuzami... mysle ze C5-tce nawet Insignia nie podskoczy, bo jadac tym samochodem ma sie wrazenie calkowitej izolacji od otoczenia Stosunkowo dobry pod tym wzgledem byl tez Avensis.

                                              Komentarz

                                              • Ferd
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 320

                                                Zamieszczone przez ukuk
                                                Ale z jednym sie zgodze, Skoda jest na tyle cicha/glosna na ile zostala zaprojektowana, jest to swiadoma decyzja, a nie "tak wyszlo" bo sie nie przykładaliśmy przy projektowaniu.
                                                Oczywiście, że jest to jak najbardziej świadoma robota VW, który nigdy nie pozwoli, aby Skoda była lepsza, cichsza od produktów VW/Audi. Dlatego ja już nie kupię Skody, bo mając do wydania pieniądze wybiorę lepsza jakość niż gorszą jakość.

                                                Nie piszę o ekstremach, o samochodach klasy E lub wyższej. Piszę o zwykłych samochodach klasy D, do których aspiruje Octavia, a nawet o samochodach klasy C.

                                                Dlatego radzę, że jak ktoś ciągle ma coś do Octavii (boczki, silniki, wygłuszenie itp itd) to niech kupi sobie uczciwy samochód klasy D np. Insignię i niech cieszy się motoryzacją. Nawet jak się poszuka, to można kupić prawdziwy samochód klasy C, który będzie lepszy od Octavii III, będzie miał lepsze silniki (po co eksperymentować z tsi) i będzie po bożemu wygłuszony, bo normalni producenci, chcą aby ich produkty były jak najlepsze, a nie jak najgorsze, bo mogą komuś zagrozić :twisted:

                                                Komentarz

                                                • radekgw
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1182

                                                  Gdzieś kiedyś czytałem ze rolls royce przez to ze wszystko tam skladaja manualnie ma tak dopracowany silnik czy cos i cala bryle ze ne ma tam wygluszenia w ogole i jest najcichszym autem. Nie wiem na ile to prawda. Powiem szczerze tez lubie dobrze wygluszone auta, ale poprostu jak robi sie glosno to przekrecam pokretlo w prawo i lece dalej
                                                  Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                                  Komentarz

                                                  • Puchacz
                                                    Moderator
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 1192
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    Zamieszczone przez Ferd
                                                    Dlatego radzę, że jak ktoś ciągle ma coś do Octavii (boczki, silniki, wygłuszenie itp itd) to niech kupi sobie uczciwy samochód klasy D np. Insignię i niech cieszy się motoryzacją.
                                                    Taak, jak ktoś ma 55k PLN, to niech kupuje Insignie za 90k PLN. Pozostawmy to bez komentarza, bo były kolega Ferd jest chyba z jakiejś innej planety lub innego wymiaru.

                                                    Mamy już dosyć tego bełkotu i dosyć trollowania wszystkich wątków o O3, TSI itd. Do niezobaczenia.
                                                    Ja tu tylko sprzątam...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...