Ani vrcholná verze nové Octavie se nedočká možnosti plně deaktivovat stabilizaci, standardní modely naopak čeká komfortnější naladění podvozku.
pisza tam tez ze w O3 produkowanych od 23 tygodnia (czyli od kiedy? od polowy, konca czerwca?) bedzie inna charakterystyka zawieszenia tylnego - to znaczy, ze choc we wszystkich wersjach oprocz 1.8 tsi (no i RS) bedzie niby ta sama belka, to bedzie nieco inaczej dostrojona w zaleznosci od silnika. Podaja przyklad, ze w 1.2 tsi bedzie bardziej twardo-sportowo (z 85-105 konmi pod maska - faktycznie sport, ze hej... :diabelski_usmiech ), a np. z silnikiem 1.6 tdi bedzie bardziej komfortowo-miekko. Tak przynajmniej idzie wyczytac po przetlumaczeniu tego tekstu mniej wiecej. Oni tam pisza, ze te zmiany wynikaja z krytycznych opinii o zawieszeniu na zlych drogach, co by potwierdzalo te kilka testow, w ktorych sami Czesi narzekali, ze na rownej drodze jest bardzo dobrze, ale na kiepskiej (witaj Polsko...) tylne zawieszenie halasuje i troche wibruje.
Sadze, ze jak ktos chce zamowic O3 to moze warto poczekac do tego 23 tygodnia produkcji...
Czesi pisza tez, ze kombi jezdzi lepiej (zawieszenie) niz liftback...bo jej nadwozie jest bardziej sztywne dzieki czemu jest mniej wibracji na gorszych drogach (czyli nadwozie nie podskakuje co wyszlo troche przy liftbacku).
Octavia Combi s pořadovým číslem tři má na co navazovat. Proto opět povyrostla a dostala zcela novou techniku. První svezení jsme absolvovali se základním motorem 1.2 TSI/63 kW.
Coraz bardziej mi sie to kombi podoba..., mogliby tylko po wakacjach ceny obnizyc, i mysle, ze obniza bo bedzie ostrzejsza konkurencja - Corolla kombi i za niecaly rok Civic kombi (ten na tych fotkach prezentujacych teoretycznie jak ma wygladac (i chyba praktycznie tez prawde mowiac)) prezentuje sie IMHO zaje...scie.
Dla klientow - im wiekszy wybor - tym lepiej i tym lepsze (nizsze) ceny powinny byc.
ah, no i dojdzie za miesiac jeszcze VW G7 kombi.
Czyli konkurencja spora - a wszystkie auta fajne (nie liczac juz obecnych dobrych rywali - Kia C'eed kombi, Hujdaj i30 kombi, Cruze kombi i Peugeot 308 kombi), wiec ceny powinny pojsc w dol (nie tylko w Skodzie).
Oni tam pisza, ze te zmiany wynikaja z krytycznych opinii o zawieszeniu na zlych drogach, co by potwierdzalo te kilka testow, w ktorych sami Czesi narzekali, ze na rownej drodze jest bardzo dobrze, ale na kiepskiej (witaj Polsko...) tylne zawieszenie halasuje i troche wibruje.
Sadze, ze jak ktos chce zamowic O3 to moze warto poczekac do tego 23 tygodnia produkcji...
Hmmm jakoś tego nie odczuwam, a nawet b. sobie chwalę zawieszenie Ale to może zależy czego kto oczekuje i czym się poruszało wcześniej. Przesiadka z O1 jest totalnym przeskokiem pod każdym względem, ale sporo jeździłem też jako pasażer O2 i też czuję dużą różnicę chociaż już nie tak ogromną
Podaja przyklad, ze w 1.2 tsi bedzie bardziej twardo-sportowo
Już wczoraj pisałem tu na forum, że nie mogę przyzwyczaić się do twardego zawieszenia po kilkuletniej jeździe "francuzem" a oni jeszcze chcą je utwardzić ......... W mojej opinii zawieszenie jest już za twarde na nasze drogi (pracuje cicho nic nie puka ale jest twardo).
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
jak dla mnie to coś strasznie głośno we wnętrzu (zbyt głośno jak na silnik benzynowy) i ten odgłos - prawdopodobnie turbiny wchodzącej na obroty...ciekawe ile takie wysilone turbo wytrzyma? Znająć "speców" z VW znów obliczyli zużycie materiałów na 150 tys..
Zamieszczone przez marlej108
kombi jezdzi lepiej (zawieszenie) niz liftback...bo jej nadwozie jest bardziej sztywne
a to pocieszające info. Może nareszcie nie będzie efektu "motorówki" :wink:
Zamieszczone przez piramida
będzie sie poprawnie prowadzić a nie bujać się jak stara łajba
dokładnie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
To na wieczor info w kwestii Superba II FL - rzekomo (info z forum Superba) juz nie mozna zamawiac S2 dotychczasowego... czyli jakos szybciej - bo mozliwosc miala byc poczatkowo do konca czerwca.. Ceny po FL maja byc chyba takie same, bedzie troche wiecej rzeczy, ale czesc wyposazenia... zabiora. Nie bedzie juz niby tej znizki 8600 zl do Skody tylko mniej, wiec na razie S2 podrozeje. I bardzo dobrze - przynajmniej nie bedzie mnie kusic. Jakis gosc na forum Superba tez napisal, ze ta znizka 8600 zl od Skody, to istniala juz wczesniej tylko ze byla dla klienta flotowego, i ze fakt iz niektorzy dealerzy potrafia dac tak ladne znizki wynika z jakis czarow dot. sprzedawania auta klientowi prywatnemu na zasadach jak dla klienta flotowego - moze to brednie, a moze prawda - bo brzmi w sumie dosc sensownie.
Dzis chociaz swieto to ... obejrzalem sobie O3 kombi cala dokladnie - bo jak znowu w ramach spaceru z psem podlazlem do salonu w Sopocie, to akurat ochroniarz byl na zewnatrz no i zaczalem z nim pogawedke na tematy motoryzacyjne, a on nagle pyta czy chce sobie obejrzec to kombi w srodku - jasne ze chcialem. Musze przyznac ze ow ochroniarz to wiedze na temat aut Skody mial lepsza niz nie jeden sprzedawca, z ktorym dotychczas mialem do czynienia.
Dzis chociaz swieto to ... obejrzalem sobie O3 kombi cala dokladnie - bo jak znowu w ramach spaceru z psem podlazlem do salonu w Sopocie, to akurat ochroniarz byl na zewnatrz no i zaczalem z nim pogawedke na tematy motoryzacyjne, a on nagle pyta czy chce sobie obejrzec to kombi w srodku - jasne ze chcialem.
Dzis chociaz swieto to ... obejrzalem sobie O3 kombi cala dokladnie - bo jak znowu w ramach spaceru z psem podlazlem do salonu w Sopocie, to akurat ochroniarz byl na zewnatrz no i zaczalem z nim pogawedke na tematy motoryzacyjne, a on nagle pyta czy chce sobie obejrzec to kombi w srodku - jasne ze chcialem.
No i ?
coz moje wrazenia sa takie:
1. bagaznik wielki..., ale czy duzo wiekszy od liftbacka? Hmm na oko szczerze mowiac jakos roznicy za bardzo nie widac, ale roznica na pewno jest, chociaz jesli chodzi o sama mozliwosc przewozy rzeczy (nie chce mi sie prawde mowiac sprawdzac o ile wg danych producenta kombi ma wiekszy kufer od limuzyny, ale na oko za bardzo tego nie widac - tak czy owak przewiezc mozna sporo :-)
2. glupie ze skasowano te zamykane schowki w bagazniku, co bylo w O2. W kombi, ktore jest w salonie w Sopocie przynajmniej tego nie ma. Szkoda - wyglada to gorzej, nie wiem jak z praktyczna strona. Gosc na forum Superba napisal, ze po FL to ma juz nie byc tych zamykanych schowkow w Superbie jako standard nawet w wersji ambition, tylko ze bedzie sobie mozna je dokupic... nie wiem czy to prawda, ale jak tak, to "super" (bezsensu).
3. po polozeniu kanapy - jest w bagazniku uchwyt za ktory sie pociaga i sie chyba powinno samo oparcie polozyc (pisze chyba bo w salonie juz ta czesc 2/3 kanapy bylo zlozone, a na filmiku, ktorego link zamiescilem kilka postow wczesniej, facet jak za to ciagnie to oparcie wyszlo z zatrzasku, ale musial otworzyc drzwi, i je pociagnac do przodu zeby sie polozylo), w kazdym razie po polozeniu kanapy jest spory schodek - podloga nie jest plaska. To chyba mozna skasowac jak sie dokupi podwojna podloge czy cos takiego?
4. gdybym sam mial kupic to wybralbym kombi - bo imho wyglada ladniej i jest bardziej praktyczne, ale warto doplacic do srebrnych relingow i pakietu srebrnego - czyli srebrnych listew wokol okien (co ma byc standardem od 23 tygodnia ponoc). W Sopocie kombi ma czarne relingi i brak tych listew wokol okien. Z tymi dwoma elementami to O3 kombi w czarnym lakierze, czy jakimkolwiek na ktorym bedzie kontrastowac to chromowane ustrojstwo - na serio powinna wygladac bardzo dobrze.
Tak czy owak - chyba warto poczekac jak ktos moze do tego 23 tygodnia na wprowadzone zmiany po pierwszej serii produkcji O3.
Witam
Może ma ktoś już więcej danych jak będzie wyglądało wyposażenie po 22 tygodniu produkcji. Bo w chwili obecnej konfigurator na stronie skody jest nie aktywny, także wiąże się to pewnie z aktualizacją do nowego roku modelowego. Wydaje mi się że dane te już powinny być dostępne bo zamawiając teraz samochód do produkcji dostanie się model na 2014.
ten gość z forum Superba to ja i mogę potwierdzić że w Superbie FL Combi nie będzie już zamykanych boczków w żadnej wersji. Pozostaje mieć nadzieję, że będą pasować te z przed FL (koszt 120 PLN/szt).
A co do srebrnych listew - fajnie to wygląda jak jest nowe - wiesz doskonale, że w SII Combi te listwy, podobnie jak relingi chromowane często są wymieniane na gwarancji z powodu wątpliwej jakości tychże elementów.
bagaznik wielki..., ale czy duzo wiekszy od liftbacka? Hmm na oko szczerze mowiac jakos roznicy za bardzo nie widac, ale roznica na pewno jest
gdzieś w tym wątku pisałem wcześniej długością OIII lift i combi są takie same więc po otwarciu klap aż tak wielkiej różnicy nie może być widać bo różnica pojawia się tylko górą nadwozia
Zamieszczone przez marlej108
ale warto doplacic do srebrnych relingow i pakietu srebrnego - czyli srebrnych listew wokol okien (co ma byc standardem od 23 tygodnia ponoc).
o gustach się nie dyskutuje ja z powodu tych cholernych chromowanych listew nie kupiłem Superb-a gdyż jedyna wersja jaka mnie interesowała musiała je mieć - całkowicie nie rozumiem czemu to nie może być opcja z cennika, co więcej czemu wszystkie elementy chromowane nie mogą być opcją za dopłatą :-)
Pytam bo jak dla mnie to słaby argument przeciwko decyzji zakupu tego auta
dla mnie to tym bardziej nie jest argument za a ładują to dziadostwo do każdego "droższego" Superb-a
pewnie wszytko da się usunąć czy zamienić :-)
ogólnie do Superb-a zraziły mnie chromy na zewnątrz i w środku - jak dla mnie dużo za dużo tego
Yeti było wtedy jedynym autem w Skodzie, które mogłem podobnie wyposażyć do Superb-a to kupiłem Yeti tyle, że w dieslu zamiast benzyny
patrząc na OIII ucieszyło mnie to, że nie trzeba obowiązkowo mieć chromów ;-)
choć jestem coraz bliższy stwierdzenia, że wydawać 130-150 k pln na Skodę to szaleństwo
Za 130-150 k masz taki wybor, ze glowa boli. Rozsadna granica dla Skody konczy sie gdzies kolo 120k. Oczywiscie mowie o kliencie indywidualnym. Firmy, floty i budzetowka to juz inne tematy.
Komentarz