Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez pawel934
    Nie pamiętam dokładnie - jakoś pod koniec października
    to się nazywa chyba masochizm. Co prawda uważany za dewiację, ale mało groźny dla otoczenia Ładnie zachowany egzemplarz

    Komentarz

    • fan
      Elegance
      • 2009
      • 760

      Jak dla mnie z tych dwoch aut sa dwie wersje do wyboru(benzyniaki bo malo jezdze,ok 1tys km miesiecznie):
      1.ekonomiczna: jesli nie potrzebujesz zbyt duzego auta,tylko takie w sam raz to wybor jest jeden: SKODA OIII 1.4TSI tylko i wylacznie z wielowahaczowym zawieszeniem.Auto w miare oszczedne,wygodne i w miare niedrogie.
      2.ekskluzywna: SKODA SIIFL 1.8TSI,auto z wyzszej polki niz propozycja nr 1(drozsze o 20tys).Wygodniejsze,lepiej wykonane i wyciszone,bardziej komfortowe i bardziej prestizowe.Pali troche wiecej,ale nie łyka jak 2.0tsi i jest to fajna baza pod chipowanie jak komus zabraknie mocy.
      obydwa auta w wersji kombi(SIIFL tym bardziej :szeroki_usmiech)
      Respect All,Fear No One!

      Komentarz

      • Big
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6389

        Zamieszczone przez fan
        SKODA OIII 1.4TSI tylko i wylacznie z wielowahaczowym zawieszeniem
        w O III z tym silnikiem jest belka skretna, a nie wielowahacz ! wielowahacz w O III jest tylko w RS oraz w wersjach z 1.8 TSI pod maską.
        Poza tym ktoś kto mało jeździ i nie ma mocno sportowego stylu jazdy absolutnie nie odczuje braku wielowahacza w tylnym zawiasie.
        Czarny Elegance

        Komentarz

        • BADYL
          RS
          • 2011
          • 2398
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          Zamieszczone przez Big
          wielowahacz w O III jest tylko w RS oraz w wersjach z 1.8 TSI pod maską
          zapomniałeś o 4x4 :wink:
          nasze auta: MÓJ SMOCZEK

          Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

          Komentarz

          • marbab
            RS
            • 2009
            • 4713
            • Fiat
            • BMM 2.0 TDI 140 KM

            Wielowahacz wystepuje rowniez w wersji 4x4 z dowolnym silnikiem.
            Marek



            Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
            Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

            Komentarz

            • BADYL
              RS
              • 2011
              • 2398
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              marbab, byłem pierwszy :lol:
              nasze auta: MÓJ SMOCZEK

              Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

              Komentarz

              • marbab
                RS
                • 2009
                • 4713
                • Fiat
                • BMM 2.0 TDI 140 KM

                BADYL, hehe, internet zamulil :P
                Marek



                Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                Komentarz

                • pl0tr
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 88
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                  [quote="fan"].... bo malo jezdze,ok 1tys km rocznie)

                  WOW! to taryfą nie wyjdzie taniej? :diabelski_usmiech
                  miało być 101, było 120, jest 150+ i życie jest piękne
                  THE MAN WHO KNOWS (NOTHING)

                  Komentarz

                  • fan
                    Elegance
                    • 2009
                    • 760

                    [quote="pl0tr"]
                    Zamieszczone przez fan
                    .... bo malo jezdze,ok 1tys km rocznie)

                    WOW! to taryfą nie wyjdzie taniej? :diabelski_usmiech
                    Sorki pomylka,juz poprawilem na 1tys km miesiecznie.A co do zawieszenia to kolezka dostal zastepcza OIII i przez ta belke (i to ze zapierdzielal)to na łuku malo by nie poszedl w pole.Przyzwyczajony do swojej OIIFL mowil,ze OIII z belka duzo gorzej sie prowadzila,byl w szoku :shock: . p.s. W salonie mi mowili,ze OIII 1.4TSI ma wielowahaczowe zawieszenie. :szeroki_usmiech
                    Respect All,Fear No One!

                    Komentarz

                    • Big
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 6389

                      Zamieszczone przez fan
                      W salonie mi mowili,ze OIII 1.4TSI ma wielowahaczowe zawieszenie.
                      Zmień salon i to szybko 8)
                      Zamieszczone przez fan
                      co do zawieszenia to kolezka dostal zastepcza OIII i przez ta belke (i to ze zapierdzielal)to na łuku malo by nie poszedl w pole.Przyzwyczajony do swojej OIIFL mowil,ze OIII z belka duzo gorzej sie prowadzila,byl w szoku
                      Kolega ma bujną wyobraźnię, albo w łuk 90 stopniowy wjechał co najmniej 70 km/h.
                      Czarny Elegance

                      Komentarz

                      • fan
                        Elegance
                        • 2009
                        • 760

                        Zamieszczone przez Big
                        Zamieszczone przez fan
                        co do zawieszenia to kolezka dostal zastepcza OIII i przez ta belke (i to ze zapierdzielal)to na łuku malo by nie poszedl w pole.Przyzwyczajony do swojej OIIFL mowil,ze OIII z belka duzo gorzej sie prowadzila,byl w szoku
                        Kolega ma bujną wyobraźnię, albo w łuk 90 stopniowy wjechał co najmniej 70 km/h.
                        Jechal duzo szybciej,ale po dosyc łagodnym łuku,mial porownanie bo czesto tamtedy jezdzi i wogole duzo lata.Z mojego doswiadczenia auta z belka skretna sa dosyc niestabilne,szczegolnie podczas pokonywania nierownosci przy jezdzie po łuku.
                        Według Was nie ma odczuwalnej roznicy miedzy belka a wielowahaczem w OIII?
                        Respect All,Fear No One!

                        Komentarz

                        • Big
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 6389

                          Zamieszczone przez fan
                          Według Was nie ma odczuwalnej roznicy miedzy belka a wielowahaczem w OIII?
                          Oczywiście, że nie ma - jeśli mówimy o zwykłej jeździe , nawet bardziej ostrej, ale zwykłej, a nie torowej.
                          Nie dalej jak miesiąc temu testowałem O III 1.4 TSI właśnie pod względem stabilości. Patrzyłem na jej zachowanie w szybkich i ostrych łukach.Próbowałem wyprowadzić ją z równowagi. Testowałem po ślimakach na ekpresówce, oraz podczas jezdy po pustych rondach, a takze na pustym placu. Oczywiście udało mi się wyprowadzić auto z równowagi - na pustym placu - ale musiałem naprawdę ostro przegiąć !!
                          Ogólnie jeśli ktoś jeździ autem po w normalny sposób tzn. nie traktuje drogi, czy ulicy jak odcinka specjalnego który trzeba przejechać w możliwie najkrótszym czasie, to absolutnie nie odczuje róznicy pomiedzy tymi 2 typami zawieszeń.
                          W zwykłej jeździe wyższość wielowahacza wyjdzie dopiero w sytuacji podbramkowej np. gdy na drogę niespodziewanie wtargnie pieszy, czy zwierzę.
                          Podczas normalnej jazdy, nawet krętą drogą zarówno auto z belką, jak i to z wielowahaczem zachowuą jednakową stabilność.
                          Czarny Elegance

                          Komentarz

                          • fan
                            Elegance
                            • 2009
                            • 760

                            Tez kiedys jezdzilem OIII 1.4TSI,ale nie szalalem i bylo ok.Co jak dla mnie przemawia za zawieszeniem wielowahaczowym:
                            1.Jak sam napisales Big w sytuacji podbramkowej moze bardzo pomoc
                            2.mam zle doswiadczenia z "belka"w innym aucie,od nowosci cos stuka,jest glosne i chu...wo sie prowadzi
                            3.duzo ludzi z forum pisalo niekorzystne opinie na temat belki w OIII http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=69858&start=0 ,nawet na tvn turbo pokazywali OIII z tego typu "zawiasem"jak sie zachowuje odczas pokonywania zakretow na wyboistej drodze
                            4.wielowahaczowe zawieszenie zawsze bedzie bardziej komfortowe i auta beda sie prowadzic bardziej stabilnie
                            p.s.jak dla mnie to panowie ze skody "polecieli w kulki" z tym zawieszeniem,zreszta nie pierwszy raz :szeroki_usmiech
                            Respect All,Fear No One!

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              Zamieszczone przez fan
                              mam zle doswiadczenia z "belka"w innym aucie,od nowosci cos stuka,jest glosne i chu...wo sie prowadzi
                              Nie wiem co to było za auto i w jakim stanie technicznym, ale belka skrętna, z racji swojej prostej budowy, jest tańsza w eksploatacji, nie ma tam co stukać - chyba, że silenbloki - za to faktycznie może byc tochę głośniejsza niż wielowahacz.
                              Zamieszczone przez fan
                              3.duzo ludzi z forum pisalo niekorzystne opinie na temat belki w OIII http://forum.octaviaclub....t=69858&start=0 ,nawet na tvn turbo pokazywali OIII z tego typu "zawiasem"jak sie zachowuje odczas pokonywania zakretow na wyboistej drodze
                              Co do TVN i testu. Widziałem i faktycznie O III wypadła tak sobie, ale nie wiem czy wiesz ale w tym teście najbardziej stabilnym zachowaniem wykazała się Honda Civic, która w tylnym zawiasie ma .... belkę skretną 8)
                              Zamieszczone przez fan
                              4.wielowahaczowe zawieszenie zawsze bedzie bardziej komfortowe i auta beda sie prowadzic bardziej stabilnie
                              Jak widac po przetoczonym przez ciebie teście NIE ZAWSZE
                              Zamieszczone przez fan
                              .jak dla mnie to panowie ze skody "polecieli w kulki" z tym zawieszeniem
                              Nie rozumiem dlaczego czepisasz sie "panów ze Skody" ??? Najnowszy Peugeot 308, Honda Civic, najnowszy Auris II, to wszystko auta które mają ... belkę skrętną i to niezależnie od zamontowanej tam jednostki napędowej.

                              O III z belką prowadzi się naprawdę o.k. i żeby wyprowadzić ją z równowagi trzeba bardzo tego chcieć i się postarać (przetestowałm to organoleptycznie). Natomiast statystyczny Kowalski nie odczuje najmniejszej nawet różnicy podczas użytkowania przez siebie auta z wielowahaczem i belką skretna w tylnym zawieszeniu.
                              Co wiecej większość z tych Kowalskich nawet nie będzie ci w stanie powiedziec jaki typ zawieszenia posiada ich auto!!
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • Prim
                                L&K
                                • 2013
                                • 1040
                                • Audi

                                Zamieszczone przez Big
                                Nie rozumiem dlaczego czepisasz sie "panów ze Skody" ??? Najnowszy Peugeot 308, Honda Civic, najnowszy Auris II, to wszystko auta które mają ... belkę skrętną
                                ba nawet pełgot 508 w "gorszych wersjach"....
                                Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                VW Jetta 1.2 TSI

                                Komentarz

                                • Andja
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 596

                                  [quote="fan"]
                                  Zamieszczone przez pl0tr
                                  Zamieszczone przez fan
                                  .... bo malo jezdze,ok 1tys km rocznie)

                                  WOW! to taryfą nie wyjdzie taniej? :diabelski_usmiech
                                  Sorki pomylka,juz poprawilem na 1tys km miesiecznie.A co do zawieszenia to kolezka dostal zastepcza OIII i przez ta belke (i to ze zapierdzielal)to na łuku malo by nie poszedl w pole.Przyzwyczajony do swojej OIIFL mowil,ze OIII z belka duzo gorzej sie prowadzila,byl w szoku :shock: . p.s. W salonie mi mowili,ze OIII 1.4TSI ma wielowahaczowe zawieszenie. :szeroki_usmiech
                                  kolejny mistrz prostej ;-)

                                  co do belki i zawieszenia wielowahaczowego to przeciętny śmiertelnik nie jest tego wstanie rozróżnić

                                  Komentarz

                                  • ukuk
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 699

                                    Zamieszczone przez Prim
                                    ba nawet pełgot 508 w "gorszych wersjach"....
                                    co...? podaj prosze jakies zrodlo bo brzmi to delikatnie mowiac niewiarygodnie.

                                    Komentarz

                                    • Prim
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1040
                                      • Audi

                                      ukuk, biję się w pierś - jest różnica ale dotyczy to zawieszenia przedniego:

                                      Zawieszenie przód

                                      podwójny wahacz - wersja GT

                                      MacPherson - pozostałe wersje

                                      Przepraszam, że wprowadziłem w błąd...
                                      Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                      VW Jetta 1.2 TSI

                                      Komentarz

                                      • fan
                                        Elegance
                                        • 2009
                                        • 760

                                        1.Jakby nie bylo roznicy miedzy belka a wielowahaczem to by pakowali belki tez do mocniejszych wersji OIII
                                        2. napiszcie do tych osob,ktore nie sa zadowolone z belki,ze ich zawieszenie jest ok i ze sie jednak myla http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=69858&start=0
                                        3.nie przytaczajcie przykladow,gdzie belka sie sprawdza w innych autach bo moze maja inne konstrukcje,lepsze materialy,lepsze wygluszenia itd
                                        Respect All,Fear No One!

                                        Komentarz

                                        • kowal 2002
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 5161

                                          Napisze krótko... Belka jest porównywalna z wielowahaczem pod warunkiem, że w obu przypadkach jeździmy nowymi autami. Porównajcie auta które mają po 15-20 tyś km i lekko już "wypracowane" amorki i gumy - różnica jest zasadnicza i powiększa się z każdym przejechanym 1kkm. Oczywiście mówimy o jeździe w łukach, bo na prostej to na byle czym będzie dobrze...

                                          I żeby nie było, to nie mówię o całkiem "wywalonych" amorkach tylko takich trochę ( 15-20 tyś km ) używanych.
                                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                          Komentarz

                                          • sotdi
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 199
                                            • Opel

                                            OIII Green Line

                                            przeglądałem cennik green line i rzuciło mi się w oczy... prędkość maksymalna OIII w tej wersji - z silnikiem 1.6 tdi 110KM - 206 km/h - nieźle - chyba najszybsze 110 KM :-) to prędkość jaką OII osiągała z 140 konnym 2.0 tdi.
                                            Ciekaw jestem czy to tylko opony czy też jeszcze coś czy po prostu pomyłka.
                                            pozdrawiam
                                            sotdi

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              Bo ma bardzo dlugie przelozenie ostatniego biegu, zeby bylo ekonomiczniej przy 90-110km/h :idea:

                                              Cos jak 2.0TDI 110KM montowany w O2FL
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • ukuk
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 699

                                                Zamieszczone przez Prim
                                                ukuk, biję się w pierś - jest różnica ale dotyczy to zawieszenia przedniego:

                                                Zawieszenie przód

                                                podwójny wahacz - wersja GT

                                                MacPherson - pozostałe wersje

                                                Przepraszam, że wprowadziłem w błąd...
                                                OKI, bo generalnie porownynwanie OIII do 508... mija sie z celem. ZUPELNIE inne wrazenia z jazdy i jakosc wnetrza.

                                                Komentarz

                                                • Prim
                                                  L&K
                                                  • 2013
                                                  • 1040
                                                  • Audi

                                                  ukuk, true
                                                  Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                                  VW Jetta 1.2 TSI

                                                  Komentarz

                                                  • andriu21tg
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2008
                                                    • 1499

                                                    W Grudniowym AutoMoto jest porównanie Super
                                                    z Octavia 3.. oraz historia modeli Octavia

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...