Jak dla mnie z tych dwoch aut sa dwie wersje do wyboru(benzyniaki bo malo jezdze,ok 1tys km miesiecznie):
1.ekonomiczna: jesli nie potrzebujesz zbyt duzego auta,tylko takie w sam raz to wybor jest jeden: SKODA OIII 1.4TSI tylko i wylacznie z wielowahaczowym zawieszeniem.Auto w miare oszczedne,wygodne i w miare niedrogie.
2.ekskluzywna: SKODA SIIFL 1.8TSI,auto z wyzszej polki niz propozycja nr 1(drozsze o 20tys).Wygodniejsze,lepiej wykonane i wyciszone,bardziej komfortowe i bardziej prestizowe.Pali troche wiecej,ale nie łyka jak 2.0tsi i jest to fajna baza pod chipowanie jak komus zabraknie mocy.
obydwa auta w wersji kombi(SIIFL tym bardziej :szeroki_usmiech)
SKODA OIII 1.4TSI tylko i wylacznie z wielowahaczowym zawieszeniem
w O III z tym silnikiem jest belka skretna, a nie wielowahacz ! wielowahacz w O III jest tylko w RS oraz w wersjach z 1.8 TSI pod maską.
Poza tym ktoś kto mało jeździ i nie ma mocno sportowego stylu jazdy absolutnie nie odczuje braku wielowahacza w tylnym zawiasie.
WOW! to taryfą nie wyjdzie taniej? :diabelski_usmiech
Sorki pomylka,juz poprawilem na 1tys km miesiecznie.A co do zawieszenia to kolezka dostal zastepcza OIII i przez ta belke (i to ze zapierdzielal)to na łuku malo by nie poszedl w pole.Przyzwyczajony do swojej OIIFL mowil,ze OIII z belka duzo gorzej sie prowadzila,byl w szoku :shock: . p.s. W salonie mi mowili,ze OIII 1.4TSI ma wielowahaczowe zawieszenie. :szeroki_usmiech
W salonie mi mowili,ze OIII 1.4TSI ma wielowahaczowe zawieszenie.
Zmień salon i to szybko 8)
Zamieszczone przez fan
co do zawieszenia to kolezka dostal zastepcza OIII i przez ta belke (i to ze zapierdzielal)to na łuku malo by nie poszedl w pole.Przyzwyczajony do swojej OIIFL mowil,ze OIII z belka duzo gorzej sie prowadzila,byl w szoku
Kolega ma bujną wyobraźnię, albo w łuk 90 stopniowy wjechał co najmniej 70 km/h.
co do zawieszenia to kolezka dostal zastepcza OIII i przez ta belke (i to ze zapierdzielal)to na łuku malo by nie poszedl w pole.Przyzwyczajony do swojej OIIFL mowil,ze OIII z belka duzo gorzej sie prowadzila,byl w szoku
Kolega ma bujną wyobraźnię, albo w łuk 90 stopniowy wjechał co najmniej 70 km/h.
Jechal duzo szybciej,ale po dosyc łagodnym łuku,mial porownanie bo czesto tamtedy jezdzi i wogole duzo lata.Z mojego doswiadczenia auta z belka skretna sa dosyc niestabilne,szczegolnie podczas pokonywania nierownosci przy jezdzie po łuku.
Według Was nie ma odczuwalnej roznicy miedzy belka a wielowahaczem w OIII?
Według Was nie ma odczuwalnej roznicy miedzy belka a wielowahaczem w OIII?
Oczywiście, że nie ma - jeśli mówimy o zwykłej jeździe , nawet bardziej ostrej, ale zwykłej, a nie torowej.
Nie dalej jak miesiąc temu testowałem O III 1.4 TSI właśnie pod względem stabilości. Patrzyłem na jej zachowanie w szybkich i ostrych łukach.Próbowałem wyprowadzić ją z równowagi. Testowałem po ślimakach na ekpresówce, oraz podczas jezdy po pustych rondach, a takze na pustym placu. Oczywiście udało mi się wyprowadzić auto z równowagi - na pustym placu - ale musiałem naprawdę ostro przegiąć !!
Ogólnie jeśli ktoś jeździ autem po w normalny sposób tzn. nie traktuje drogi, czy ulicy jak odcinka specjalnego który trzeba przejechać w możliwie najkrótszym czasie, to absolutnie nie odczuje róznicy pomiedzy tymi 2 typami zawieszeń.
W zwykłej jeździe wyższość wielowahacza wyjdzie dopiero w sytuacji podbramkowej np. gdy na drogę niespodziewanie wtargnie pieszy, czy zwierzę.
Podczas normalnej jazdy, nawet krętą drogą zarówno auto z belką, jak i to z wielowahaczem zachowuą jednakową stabilność.
Tez kiedys jezdzilem OIII 1.4TSI,ale nie szalalem i bylo ok.Co jak dla mnie przemawia za zawieszeniem wielowahaczowym:
1.Jak sam napisales Big w sytuacji podbramkowej moze bardzo pomoc
2.mam zle doswiadczenia z "belka"w innym aucie,od nowosci cos stuka,jest glosne i chu...wo sie prowadzi
3.duzo ludzi z forum pisalo niekorzystne opinie na temat belki w OIII http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=69858&start=0 ,nawet na tvn turbo pokazywali OIII z tego typu "zawiasem"jak sie zachowuje odczas pokonywania zakretow na wyboistej drodze
4.wielowahaczowe zawieszenie zawsze bedzie bardziej komfortowe i auta beda sie prowadzic bardziej stabilnie
p.s.jak dla mnie to panowie ze skody "polecieli w kulki" z tym zawieszeniem,zreszta nie pierwszy raz :szeroki_usmiech
mam zle doswiadczenia z "belka"w innym aucie,od nowosci cos stuka,jest glosne i chu...wo sie prowadzi
Nie wiem co to było za auto i w jakim stanie technicznym, ale belka skrętna, z racji swojej prostej budowy, jest tańsza w eksploatacji, nie ma tam co stukać - chyba, że silenbloki - za to faktycznie może byc tochę głośniejsza niż wielowahacz.
Zamieszczone przez fan
3.duzo ludzi z forum pisalo niekorzystne opinie na temat belki w OIII http://forum.octaviaclub....t=69858&start=0 ,nawet na tvn turbo pokazywali OIII z tego typu "zawiasem"jak sie zachowuje odczas pokonywania zakretow na wyboistej drodze
Co do TVN i testu. Widziałem i faktycznie O III wypadła tak sobie, ale nie wiem czy wiesz ale w tym teście najbardziej stabilnym zachowaniem wykazała się Honda Civic, która w tylnym zawiasie ma .... belkę skretną 8)
Zamieszczone przez fan
4.wielowahaczowe zawieszenie zawsze bedzie bardziej komfortowe i auta beda sie prowadzic bardziej stabilnie
Jak widac po przetoczonym przez ciebie teście NIE ZAWSZE
Zamieszczone przez fan
.jak dla mnie to panowie ze skody "polecieli w kulki" z tym zawieszeniem
Nie rozumiem dlaczego czepisasz sie "panów ze Skody" ??? Najnowszy Peugeot 308, Honda Civic, najnowszy Auris II, to wszystko auta które mają ... belkę skrętną i to niezależnie od zamontowanej tam jednostki napędowej.
O III z belką prowadzi się naprawdę o.k. i żeby wyprowadzić ją z równowagi trzeba bardzo tego chcieć i się postarać (przetestowałm to organoleptycznie). Natomiast statystyczny Kowalski nie odczuje najmniejszej nawet różnicy podczas użytkowania przez siebie auta z wielowahaczem i belką skretna w tylnym zawieszeniu.
Co wiecej większość z tych Kowalskich nawet nie będzie ci w stanie powiedziec jaki typ zawieszenia posiada ich auto!!
Nie rozumiem dlaczego czepisasz sie "panów ze Skody" ??? Najnowszy Peugeot 308, Honda Civic, najnowszy Auris II, to wszystko auta które mają ... belkę skrętną
WOW! to taryfą nie wyjdzie taniej? :diabelski_usmiech
Sorki pomylka,juz poprawilem na 1tys km miesiecznie.A co do zawieszenia to kolezka dostal zastepcza OIII i przez ta belke (i to ze zapierdzielal)to na łuku malo by nie poszedl w pole.Przyzwyczajony do swojej OIIFL mowil,ze OIII z belka duzo gorzej sie prowadzila,byl w szoku :shock: . p.s. W salonie mi mowili,ze OIII 1.4TSI ma wielowahaczowe zawieszenie. :szeroki_usmiech
kolejny mistrz prostej ;-)
co do belki i zawieszenia wielowahaczowego to przeciętny śmiertelnik nie jest tego wstanie rozróżnić
1.Jakby nie bylo roznicy miedzy belka a wielowahaczem to by pakowali belki tez do mocniejszych wersji OIII
2. napiszcie do tych osob,ktore nie sa zadowolone z belki,ze ich zawieszenie jest ok i ze sie jednak myla http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=69858&start=0
3.nie przytaczajcie przykladow,gdzie belka sie sprawdza w innych autach bo moze maja inne konstrukcje,lepsze materialy,lepsze wygluszenia itd
Napisze krótko... Belka jest porównywalna z wielowahaczem pod warunkiem, że w obu przypadkach jeździmy nowymi autami. Porównajcie auta które mają po 15-20 tyś km i lekko już "wypracowane" amorki i gumy - różnica jest zasadnicza i powiększa się z każdym przejechanym 1kkm. Oczywiście mówimy o jeździe w łukach, bo na prostej to na byle czym będzie dobrze...
I żeby nie było, to nie mówię o całkiem "wywalonych" amorkach tylko takich trochę ( 15-20 tyś km ) używanych.
przeglądałem cennik green line i rzuciło mi się w oczy... prędkość maksymalna OIII w tej wersji - z silnikiem 1.6 tdi 110KM - 206 km/h - nieźle - chyba najszybsze 110 KM :-) to prędkość jaką OII osiągała z 140 konnym 2.0 tdi.
Ciekaw jestem czy to tylko opony czy też jeszcze coś czy po prostu pomyłka.
pozdrawiam
Komentarz