Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Alonzo_
    RS
    • 2009
    • 2460
    • Hyundai

    Zamieszczone przez piramida
    Jak to mozliwe że przy dzisiejszej technologii i wiedzy koncerny nie sa wstanie zaprojektować i wykonać poprawnie silnika co by wytrzymał te 200kkm, celowo nie pisze o większym przebiegu bo nie od dziś wiadomo że auto ma wytrzymać kilka lat i na złom, tylko co chwila są wpadki jak nie diesli to benzyniaki :roll:
    Piramida, daj pokój. Od wielu lat sie promy buduje i w kosmos lata i budowało sie już wieczne jednostki to co nie da sie tego zrobić dziś?
    Pewnie, że sie da tylko w tej gonitwie za zawartością naszych portfeli niektórym puściły wszelkie hamulce i wyłazi teraz kto do czego jest zdolny przy dojeniu "wiernego" klienta.
    To nie tylko problem VAG-a rzecz jasna. Skoro nie zarabia sie na autach trzeba na ich serwisowaniu i naprawach - było pisane milion razy.
    Takie czasy...jednorazowe

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      Alonzo_, chodzi mi o to że co za interes dla koncernu naprawiać auto na gwarancji za free, niech się sypia po gwarancji to wtedy zarobią :szeroki_usmiech
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • Alonzo_
        RS
        • 2009
        • 2460
        • Hyundai

        Zamieszczone przez piramida
        Alonzo_, chodzi mi o to że co za interes dla koncernu naprawiać auto na gwarancji za free, niech się sypia po gwarancji to wtedy zarobią :szeroki_usmiech
        Po mojemu to jest tak, że zawsze jakaś pula pechowych aut jest "wliczana " w koszty. Jak wszędzie. A te co uda sie "przytrzymać" do końca gwarancji robią dopiero kasę dla koncernu i bilans jest OK. Tyle że chyba VAG sie trochę w swej chytrości przeliczył i sie zrobił mały smrodek bo problemy zaczynają sie przed końcem gwarancji, a że mamy internet, fora to sie tego nie uciszy. Można udawać głuchego i udawać ignoranta na głosy ale uciszyć sie tego nie da.
        Dla księgowych i wyniku finansowego firmy lepsze to niż trochę felernych sztuk (co sie zawsze trafi) a oprócz tego mnóstwo długowiecznych z czego de facto zarobku nie ma poza zyskiem wizerunkowym, który w dobie kryzysu kasy i tak nie daje bo auta sprzedaje sie na małych marżach a i tak sprzedaż w wielu rejonach ciągle spada. Skoro generalnie motoryzacja spadła na psy to po co sie wyłamywać, robić trwałe auta i być frajerem.
        Ciekawe kiedy do tego samego wniosku dojdzie np honda. bo toyota i mazda już w tym śmierdzącym nurcie też przecież płyną.....
        Co prawda jeszcze sie opierają przed problematycznymi wysilonymi małymi turbo benzynami ale dizle już też niektóre mają gówniane.

        Komentarz

        • gebek
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1214

          Zamieszczone przez Alonzo_
          Ciekawe kiedy do tego samego wniosku dojdzie np honda. bo toyota i mazda już w tym śmierdzącym nurcie też przecież płyną.....
          Co prawda jeszcze sie opierają przed problematycznymi wysilonymi małymi turbo benzynami ale dizle już też niektóre mają gówniane.
          _________________
          Na razie Honda robi silniki proste,wiec niezawodne...zobaczymy co bedzie dalej z benzynami.
          Ale robia tez wlasnego diesla I-DTEC i o dziwo jest w zasadzie bezproblemowy :szeroki_usmiech wiec moze jeszcze biora zadowolenie klienta pod uwage :szeroki_usmiech
          Tato,tato...czy to auto jest chore?
          Nie synku...to diesel PD.

          Honda...the power of dreams.
          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9941
            • Ford

            Alonzo_, mówisz prawdę, ale nie do końca... Toyota już od dawna wie, że diesle mogą się psuć w tych "droższych" modelach - i z premedytacją z tej wiedzy korzysta :szeroki_usmiech ...
            Na szczęście Toyota też wie, że ma klientów wśród "biedniejszych" nabywców i dla nich proponuje (w "tańszych" klasach) raczej bezawaryjny (jak na dzisejsze standardy) silnik 1.4 D4D...
            PS: może ktoś ma do sprzedania rolkę e15 w fajnej wersji z tym dieslem w małych pieniądzach...? :diabelski_usmiech

            A co do Hondy... Kurczę, czy Honda wypuściła kiedykolwiek jakikolwiek "wadliwy" silnik? Nie uznaję oczywiście za wadę "brania oleju" w silnikach prawidłowo użytkownych czyli tych, w których prawidłowo korzysta sie z vtec-u (tzn. jazdy tuz pod "czerwonym")...
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • Alonzo_
              RS
              • 2009
              • 2460
              • Hyundai

              I dlatego Hondo - SZACUN.
              Na tego 2,2 ropola długo kazali czekać ale jak zrobili to typowo dla siebie. Z klasą i dokładnością. A nie jak reszta na szybko i szajs.
              Agamek.
              Ja nie potrafię jednoznacznie określić czy np w Toyocie to specjalnie cyz po prostu nie dali rady np z trwałoścą częsci od poddostawców. Ale nie da sie ukryć ze Twoja T25 po wejściu na rynek z 2.0 dizlem zbierała po czasie tęgie baty za ukł wtryskowy, turbo, sprzęgło...
              Chciałem kiedyś kupić używkę 2,2 150KM właśnie T25 , podejrzenie miałem do interesującego mnie egzemplarza na konczący sie 2mas i jak zadzwoniłem pozbierać info o cenach odpuściłem sobie bo takie złodziejstwo jakei było na częsiciach do silnika ...robionego u nas ale toyoty to dramat.
              2,2 też nie jest bez winy.
              Zresztą mówi się o typowych bolączkach wspólczesnych diesli a jednak Honda sie wyłamuje.
              Hehe ja dopisałbym że wśród tych silników dobrze wygląda po paru latach z awaryjnością (bądź jej względnym brakiem) też 2.0 dci na łańcuchu od renuara , ale na to nie temat do kłótni o tych autach dlatego ...nie napisze tego :szeroki_usmiech

              Ale już wyłażę poza temat....SORRY

              Także Skodo czekamy na dobre silniki w octavce

              Komentarz

              • xof
                Ambiente
                • 2012
                • 191

                Zamieszczone przez gebek
                Jesli ten nowy 1.8 TSI to ten sam co w Audi...to bedzie mial pasek,ale i podwojny wtrysk paliwa...bezposredni i posredni=8 wtryskiwaczy i pewnie problemy :szeroki_usmiech
                Więcej do poczytania o EA888 po angielsku tutaj, strasznie to skomplikowane, nie wiem czy idzie to wszystko w dobrą stronę:

                albo inna wersja tu:


                Rozrząd jest napędzany łańcuchem, pasek jest chyba za słaby na 2 wariatory (dołożyli 2. na wałek zaworów wydechowych). Jest też osobny łańcuch na 2 wałki wyważające. Teraz to dopiero będzie klekotać...
                Silnik ma miskę olejową z tworzywa
                Jak się okaże, że pali tyle co 2,4 l Hondy to klapa

                Komentarz

                • paweł2
                  L&K
                  • 2010
                  • 1405

                  Zamieszczone przez Alonzo_
                  ja dopisałbym że wśród tych silników dobrze wygląda po paru latach z awaryjnością (bądź jej względnym brakiem) też 2.0 dci na łańcuchu od renuara ,
                  Wyglada bardzo dobrze napewno lepiej niz 2.0tdi z Vag.
                  Zaryzykowal bym stwierdzenie ze to w obecnych czasach jeden z lepszych diesli.
                  A co do Hondy to rzeczywiscie jesli chodzi o motory a w szczegolnosci ich bezawaryjnosc numer jeden.Ciekawe jak wypadnie nowy diesel 1.6?

                  PS.Toyota sie z dieslami poddala i wkrotce wszystkie bedzie kupowac od BMW.
                  Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                  Komentarz

                  • rowerek
                    Rider
                    • 2010
                    • 449

                    Zamieszczone przez xof
                    Więcej do poczytania o EA888 po angielsku tutaj, strasznie to skomplikowane, nie wiem czy idzie to wszystko w dobrą stronę:
                    Zamieszczone przez xof
                    Rozrząd jest napędzany łańcuchem, pasek jest chyba za słaby na 2 wariatory (dołożyli 2. na wałek zaworów wydechowych). Jest też osobny łańcuch na 2 wałki wyważające. Teraz to dopiero będzie klekotać...
                    Tylko EA888 to obecne, czyli 160-cio konne 1.8TSI (a także 2.0TSI, bo to 1.8tsi z większym skokiem cylindra), które już parę latek ma :lol:
                    EDIT
                    Nawet w tym pdf-ie jest napisane, że rodzina silników EA888 debiutowała w 2006 roku.

                    Komentarz

                    • xof
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 191

                      Development of
                      the concept for the EA888 engine series with chain drive [3] had actually begun back in 2003, with the aim of replacing the successful timing belt driven EA113 series. The EA888 engine was designed from the very beginning as a “global engine” for the VW Group (across all brands and platforms) and for worldwide application (across all markets). Following the successful launch of this completely new engine generation in spring 2007 (gen. 1) [3] and the introduction of the Audi valvelift system [4] as well as numerous measures to optimise friction in the 2009 models (gen. 2) [5], a further groundbreaking optimisation (gen. 3) is about to be put into production in the Audi A4/A5 family
                      Doczytaj, właśnie zaczęli produkować 3. generację EA888.

                      Komentarz

                      • sh95
                        Classic
                        • 2009
                        • 26

                        Czyli to co jest w A3 i ma być w OIII to czwarta generacja ? Bo ta trzecia ma 170KM i 320Nm max, czyli to jest to co siedzi od roku w A4. Wsześniej właśnie liczyłem na to w OIII zanim jakiekolwiek szczegóły wyszły na jaw.

                        Generalnie, jeśli tylko dla OIII będzie opcja wykupu gwarancji do 4 lat, bez "nie dotyczy wszystkiego poza klamkami", to nie ma chyba czego się bać.

                        Komentarz

                        • rowerek
                          Rider
                          • 2010
                          • 449

                          Wg mnie właśnie to 1.8TSI 180KM co jest w nowym A3 to jest zupełnie nowa jednostka, niezwiązana z EA888. Tak jak teraz zupełnie nowe 1.4tsi, które ma właśnie pasek rozrządu zamiast łańcucha, zintegrowany kolektor wydechowy, zmienione ustawienie względem auta (o 180stopni, sprężarka przy ustawieniu poprzecznym silnika jest od strony kabiny).

                          Komentarz

                          • xof
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 191

                            Najnowsze 1.8 TSI to EA 888 gen. 3 na łańcuchu.
                            Najnowsze 1.4 TSI to nowy typoszereg EA 211 na pasku.

                            Tu jest zwięźle i z obrazkami o wszystkich nowościach:


                            Nowy EA 888 to potwór, jeden z najbardziej skomplikowanych silników benzynowych, odsyłam do tekstów, ma zasąpić 5 cylindrowy 2,5 l.
                            Natomiast taki EA 211 1,6l za kilka lat będzie całkiem przyzwoity i to w nim raczej należy szukać następcy EA888 1,8 gen. 1 i 2, bo gen. 3 wchodzi w pole poprzedniego 2,0, downsizing...

                            Komentarz

                            • ketivv
                              L&K
                              • 2011
                              • 1155

                              docelowo diesel z ad-blue dla euro6

                              Komentarz

                              • marlej108
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 4976
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                Zamieszczone przez xof
                                Nowy EA 888 to potwór, jeden z najbardziej skomplikowanych silników benzynowych,
                                ojcze niebieski! to nie dla mnie - nigdy w zyciu!

                                "jeden z najbardziej skomplikowanych silników" - to juz widze oczami mojej dzieciecej ponad 30letniej wyobrazni jak sie bedzie w nim psulo raz to, raz tamto, i oczywiscie jeszcze siamto... :P
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz

                                • Alonzo_
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2460
                                  • Hyundai

                                  Zamieszczone przez marlej108
                                  Zamieszczone przez xof
                                  Nowy EA 888 to potwór, jeden z najbardziej skomplikowanych silników benzynowych,
                                  ojcze niebieski! to nie dla mnie - nigdy w zyciu!

                                  "jeden z najbardziej skomplikowanych silników" - to juz widze oczami mojej dzieciecej ponad 30letniej wyobrazni jak sie bedzie w nim psulo raz to, raz tamto, i oczywiscie jeszcze siamto... :P
                                  Oj Marlej. To chyba będziesz miał wyjątkowego pecha bo na pewno to będą "silniki roku" a awarie to jak teraz - przypadki incydentalne i z winy użytkownika. Ludzie sami sobie problemy wymyślacie. Przecież serwisy VAG wyraźnie mówią, ze praktycznie sie z takimi problemami jak tutaj te wydumki forumowiczów nie spotykają.
                                  No a chyba im powinno się wierzyć, co? Kto wie lepiej niż serwis?
                                  :diabelski_usmiech

                                  Komentarz

                                  • xof
                                    Ambiente
                                    • 2012
                                    • 191

                                    Zamieszczone przez Alonzo_
                                    Oj Marlej. To chyba będziesz miał wyjątkowego pecha bo na pewno to będą "silniki roku" a awarie to jak teraz - przypadki incydentalne i z winy użytkownika. Ludzie sami sobie problemy wymyślacie. Przecież serwisy VAG wyraźnie mówią, ze praktycznie sie z takimi problemami jak tutaj te wydumki forumowiczów nie spotykają.
                                    No a chyba im powinno się wierzyć, co? Kto wie lepiej niż serwis?
                                    :diabelski_usmiech
                                    Silnik roku nie musi być bezawaryjny, ważne żeby działał Serwis nie ma żadnego interesu żeby chwalić się usterkami. Prawda, że zadowolony klient nie szuka pomocy na forum, ale jest dużo wpisów o awaryjności TSI na forach czeskich, rumuńskich i niemieckich. Sam mam TSI z początków produkcji i już 3 razy zaklekotał mi przy starcie - może to nic, ale zawsze obawy pozostają, zwłaszcza przed dalszą podróżą. Ja bym się trzymał z daleka od nowych 1,4 i 1,8 przynajmniej przez pierwsze 2 lata produkcji. Pisałem już tu gdzieś, że 1.2 TSI ma turbiny oznaczone jako F,G,H i K - najnowsza, znaczy że coś było do poprawki, podobnie jest z kilkoma innymi częściami w tym silniku, ale za dużo tu pisać.

                                    Komentarz

                                    • rowerek
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 449

                                      Komentarz

                                      • Alonzo_
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2460
                                        • Hyundai

                                        Zamieszczone przez xof
                                        Zamieszczone przez Alonzo_
                                        Oj Marlej. To chyba będziesz miał wyjątkowego pecha bo na pewno to będą "silniki roku" a awarie to jak teraz - przypadki incydentalne i z winy użytkownika. Ludzie sami sobie problemy wymyślacie. Przecież serwisy VAG wyraźnie mówią, ze praktycznie sie z takimi problemami jak tutaj te wydumki forumowiczów nie spotykają.
                                        No a chyba im powinno się wierzyć, co? Kto wie lepiej niż serwis?
                                        :diabelski_usmiech
                                        Silnik roku nie musi być bezawaryjny, ważne żeby działał Serwis nie ma żadnego interesu żeby chwalić się usterkami. Prawda, że zadowolony klient nie szuka pomocy na forum, ale jest dużo wpisów o awaryjności TSI na forach czeskich, rumuńskich i niemieckich. Sam mam TSI z początków produkcji i już 3 razy zaklekotał mi przy starcie - może to nic, ale zawsze obawy pozostają, zwłaszcza przed dalszą podróżą. Ja bym się trzymał z daleka od nowych 1,4 i 1,8 przynajmniej przez pierwsze 2 lata produkcji. Pisałem już tu gdzieś, że 1.2 TSI ma turbiny oznaczone jako F,G,H i K - najnowsza, znaczy że coś było do poprawki, podobnie jest z kilkoma innymi częściami w tym silniku, ale za dużo tu pisać.
                                        Ktoś nie załapał....

                                        Komentarz

                                        • xof
                                          Ambiente
                                          • 2012
                                          • 191

                                          Tak sobie napisałem, bo niektórzy mogli to wziąć do serca

                                          Komentarz

                                          • grajewiak
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 582
                                            • Jeep




                                            Za: WP.PL
                                            Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
                                            Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

                                            Komentarz

                                            • przczolka_maja
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 4

                                              za skodahome.cz forum
                                              Załączone pliki

                                              Komentarz

                                              • Mihau
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7460
                                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                przczolka_maja, wrzuciła byś linka do tematu na tym czeskim forum

                                                edit.
                                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                Komentarz

                                                • marlej108
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 4976
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                  Skodzie pada na mozg powoli i teraz rowno co dwa dni daja nowe detale octavii III jakby to byl 8 cud swiata... tu macie dzisiejsza nowosc... lusterko (boze...)

                                                  Ani před víkendem marketingové oddělení Škody Auto nezahálí: zde je v pořadí již pátý detail nové Octavie.
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                  Spalanie - Motostat.pl

                                                  Komentarz

                                                  • Mihau
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 7460
                                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                    Trze robić napięcie. A nie jak Gofer, pokazali i oooo

                                                    Info z tego czeskiego foruma.
                                                    11.12.12 - prezentacja podobno O3

                                                    A dalej takie coś:
                                                    02.2013 - O3 liftback
                                                    05.2013 - O3 combi, combi 4x4, RS liftback, RS combi
                                                    02.2014 - O3 combi 4x4 Scout

                                                    RS podobno 2.0 TSI 180kW czyli 244KM.
                                                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...