Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marlej108
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 4976
    • Octavia III (5E3)
    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

    No Koledzy,
    Skoda Octavia III ma byc autem klasy sredniej ... tylko dla dziadow czyli Europy Wschodniej.
    Dzis w ramach szalu zakupow na koniec swiata bylem w empiku szukajac ksiazki pt. Wielka Trojka i inni (o historii motoryzacji w USA) - niestety jej nie bylo :-( Za to byl Auto Bild i tam jest artykul o O3... i wyraznie pisza - DIE KOMPAKTE LIMOUSINE.... a nie zadna klasa srednia.

    Poza tym jest to w koncu pierwsza gazeta ktora podaja wysokosc nowej Octavii o ktorej NIKT NIE PISAL dotychczas i nawet tu jakis tydzien czy 10 dni temu napisalem czy czasem nie bedzie podejrzanie niska... no wiec o ile sie Auto Bild nie pomylil - to faktycznie bedzie jakas niska, kurdupel - niecale 1,42 cm wysokosci... czyli mniej niz O2, Golf 5,6 i 7....

    Podali tez cene... od 16.000 euro - u nas pewnie odpowiednio taniej.
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • phoneman
      RS
      • 2008
      • 3374
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      Rozstaw osi Golf VII 2637 mm a Octavia III 2690 mm czyli 5,3 cm na korzyść O III.
      .

      Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

      Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

      Komentarz

      • bishop
        L&K
        • 2012
        • 1430

        Znowu wojna na centymetry :lol: , a niech se bedzie ta octa w klasie mega duperkuper

        zresztą co się będę powtarzał :diabelski_usmiech

        Zamieszczone przez Big Wojtek
        A wogóle co kogo obchodzi do jakiej klasy nalezy samochód. To fajny temat dla maniaków jak my, albo dla potencjalnego nabywcy Volvo. Czy Volvo jest juz tak premium jak Audi, czy jeszcze nie. W praktyce idę do salonu, przymierzam się do auta. Jeśli pasuje mi ilość miejsca, silnik i cena to kupuję. Bez względu na to czy jest to samochód klasy średniej, czy auto dla kapeluszników z kurą na masce
        Chyba ze ktos na pytanie : czym jeżdzisz ?będzie odpowiadał ...a taką klasa średnia. :szeroki_usmiech

        Komentarz

        • neoXs
          Rider
          • 2010
          • 555

          Znowu wojna na centymetry :lol: , a niech se bedzie ta octa w klasie mega duperkuper
          Po tym jak 2 razy moja głowa miała ostre spotkanie z podsufitką w Rapidzie to jednak można się obawiać o wysokość O3

          Komentarz

          • lu5asz
            RS
            • 2011
            • 2006
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez neoXs
            Po tym jak 2 razy moja głowa miała ostre spotkanie z podsufitką w Rapidzie to jednak można się obawiać o wysokość O3
            Ja to samo mialem w Nissanie Q.Dalem na sam dol fotel a i tak haczylem glową.
            Kondziu

            OCP

            Komentarz

            • jlupino
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 362

              A niech ta OIII bedzie klasyfikowana średnio lub kompaktowo,jest mi to obojętne.
              Najważniejsze dla nas-użytkowników powinno być to,że jest wieksza od OII,i z tego należy sie cieszyć.
              A komu jest za mało i nie chce mieć wyrośniętego kompakta lub mikrośredniaka,zawsze może przejść na prawdziwą klasę średnią i kupić Superb'a.
              Jaro

              Komentarz

              • zajas
                Rider
                • 2009
                • 631

                Zamieszczone przez jlupino
                zawsze może przejść na prawdziwą klasę średnią i kupić Superb'a.
                ...i zaraz się zacznie :zastrzelic że Baśki to nie średniaki :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • bishop
                  L&K
                  • 2012
                  • 1430

                  Zamieszczone przez neoXs
                  Po tym jak 2 razy moja głowa miała ostre spotkanie z podsufitką w Rapidzie to jednak można się obawiać o wysokość O3
                  Nie kupuj Rapida, bedziesz dotykal głową podsufitki

                  Zamieszczone przez lu5asz
                  Ja to samo mialem w Nissanie Q.Dalem na sam dol fotel a i tak haczylem glową.
                  Nie kupuj Nissana ,bedziesz haczył głową , nawet jak dasz fotel na sam dół

                  ...nie ma za co

                  Komentarz

                  • blackrs
                    RS
                    • 2008
                    • 4826
                    • Superb II combi (3T5)
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    bishop + 100
                    BYŁA o1 rs
                    BYŁA o2 1.6
                    JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                    Komentarz

                    • lu5asz
                      RS
                      • 2011
                      • 2006
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      bishop brawo,brawo panie.i co ten post wnosi do tematu? No chyba ze nabijasz sobie licznik postow to sorki hehe
                      Kondziu

                      OCP

                      Komentarz

                      • dato
                        L&K
                        • 2012
                        • 1431

                        Zamieszczone przez zajas
                        Zamieszczone przez jlupino
                        zawsze może przejść na prawdziwą klasę średnią i kupić Superb'a.
                        ...i zaraz się zacznie :zastrzelic że Baśki to nie średniaki :diabelski_usmiech
                        No pewnie, przecież S2 kupuje się zamiast E klasy
                        Octa aktualna w bezpośrednim porównaniu nie jest (użytkowo) wyraźnie mniejsza od S2. Kapkę bagażnik i widać po miejscu z tyłu. Jednak pod względem jazdy różnica do S2 jest - po prostu - "Baśka" jest wygodniejsza i lepiej się prowadzi i z większą przyjemnością się wsiada mając w perspektywie 1,5kkm do przejechania. Myślę, że określenie "duży kompakt" jest cokolwiek krzywdzące dla Octy, a klasa średnia do S2 pasuje. No limuzyna toto nie jest, ale konkurencji bezpośredniej w zbliżonej półce cenowej nie ma. Z Octą jest podobnie - oba modele uważam za bardzo udane.

                        Powiem więcej - jak myślałem nad zakupem i badałem ceny to Octa z mocnym dizlem, xenonem i jakimiś pierdołami wychodziła ok. 15 tys mniej niż mocniej doposażony S2. To nie jest mało, ale przy leasingu i planowym używaniu auta 4-5 lat ta kwota znika, a klasa auta jest bezsprzecznie wyższa...

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          Odnośnie wysokości octy, ponoć kierowca mający 190cm i pasażer siedzący na tylnej kanapie mierzący 198cm nie mieli problemów z przestrzenią.
                          Coraz bardziej zaczyna mi sie podobać octa 3, prawdopodobnie zaczekam do premiery RS bo wczesniej chyba nie uda mi się zarżnąć obecnej octy :lol:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Eidos71
                            RS
                            • 2011
                            • 2050
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym, który od 7 lat mieszka w Norwegii, a teraz wpadł do Polski na rodzinne Święta. Zaskoczył mnie, gdy powiedział, że w 2010 roku zastanawiał się nad zakupem nowego auta. Z uwagi na ceny, wybierał między Octavią, a Passatem - w podobnym wyposażeniu (dosyć bogate + 1.6 diesel) ceny obu tych aut w Norwegii były podobne :shock: A Superb był sporo droższy od Paska :shock: W końcu kupił Passata, gdyż jest to wygodniejsze auto od Octy, a na Superb-a szkoda było wydawać mu więcej kasy... Jeżeli mówił prawdę (a nie wiem, po co miałby oszukiwać), to polityka cenowa Skody w Skandynawii jest - delikatnie mówiąc - dziwna... A Octa III będzie pewnie droższa od Paska...
                            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                            MOJA FURKA

                            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                            Komentarz

                            • Tony065
                              RS
                              • 2009
                              • 2487
                              • Octavia I (1U2)
                              • ARX 1.8 20VT 150 KM

                              piramida, nie kuś, bo znalazło by się parę osób, chętnych na "upalanie gumy" Twoim autem. Zaręczam, że po kilku godzinach nie będzie co zbierać :diabelski_usmiech
                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                              @ by Tune-up Gdańsk
                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                              Antek

                              Komentarz

                              • Alonzo_
                                RS
                                • 2009
                                • 2460
                                • Hyundai

                                Macie rację. Czy będziemy wciskać O3 do klasy wyrośniętych kompaktów czy przy ciasnych średniaków jest bez znaczenie generalnie. Jak przyjdzie do macania i znanych cen klient zdecyduje czy to kupi (auto i te paplaninę marketingową).
                                Ale zastanawiam sie czy to całe wciskanie u nas octy 3 w średniaki nie jest urabianiem gruntu pod nieciekawą jak na kompakta cenę... "no bo to Szanowny Panie klasa średnia, a to musi kosztować trochu więcej..."
                                Sądzę, że Skoda sie jednak trochę zapędziła w narożnik , ma rapida i octavie w kompaktach i co teraz? Trzeba to jakoś klientowi sprzedać.....to sie mu wmówi, że Octa jest średniak.
                                Bo ja jednak po materiałach tu dostępnych nie jestem do końca pewny czy zarówno z przodu swobodnie taki min 190 cm jak i za nim drugi wyrośnięty z tyłu sobie na luzie porządzi. Zobaczymy jak to będzie

                                Komentarz

                                • dato
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1431

                                  Jak pisałem - aktualna Octa sporo deklasuje inne kompakty
                                  ...więc nie sądzę, żeby nastąpiła jakaś wielka zmiana w polityce...

                                  Ceny Superb vs Passat w Skandynawii ciekawe, pewnie zimnokrwiści mniej zwracają uwagę na znaczek, a zimno kalkulują - stąd wycena. A może kwestie podatkowe. A może CHGW co innego. U nas osobiście znam jednego co kupił S2 zamiast Paska i podpisuję się pod tą decyzją obiema rękami.

                                  No i jeszcze raz, bo może nie zauważyliście - lepiej doposażona Octa z mocniejszym silnikiem nie jest jakoś znacząco tańsza od "wyższej półki" (S2, Pasek) w podstawie. A jest cała masa kierowców, którzy kupują budę ze znaczkiem na zasadzie: "no dobra, niech będzie ten wypasiony Passat 1,2 w benzynie, są ograniczenia, więcej mi nie trzeba" :lol:
                                  Forumowanie spaczyło Wam (i mnie) osobowość - naprawdę wielu jest takich, którzy zmieniają auta na zasadach jw...

                                  Komentarz

                                  • zielarzlol
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 263

                                    Zamieszczone przez Eidos71
                                    Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym, który od 7 lat mieszka w Norwegii, a teraz wpadł do Polski na rodzinne Święta. Zaskoczył mnie, gdy powiedział, że w 2010 roku zastanawiał się nad zakupem nowego auta. Z uwagi na ceny, wybierał między Octavią, a Passatem - w podobnym wyposażeniu (dosyć bogate + 1.6 diesel) ceny obu tych aut w Norwegii były podobne :shock: A Superb był sporo droższy od Paska :shock: W końcu kupił Passata, gdyż jest to wygodniejsze auto od Octy, a na Superb-a szkoda było wydawać mu więcej kasy... Jeżeli mówił prawdę (a nie wiem, po co miałby oszukiwać), to polityka cenowa Skody w Skandynawii jest - delikatnie mówiąc - dziwna... A Octa III będzie pewnie droższa od Paska...
                                    Może w 2010 r. był jakiś ewenement w Norwegii.

                                    Właśnie przejrzałem cenniki i:

                                    Octavia 1.6 TDI Greenline - 245 400

                                    Superb 1.6 TDI Greenline - 279 600

                                    Passat 1.6 TDI Bluemotion - 307 900


                                    Pozostaje kwestia wyposażenia, ale jak patrzę na inne wersje wyposażeniowe to różnice są podobne.



                                    P.S. Korona norweska kosztuje jakieś 0,56 zł - wychodzi na to, że strasznie drogie tam mają te auta!
                                    Czarna perła O2 FL:
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

                                    Komentarz

                                    • irekk
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1093
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Tak żeby skontrastować "kompaktowość" nowej Octavii:

                                      Audi A4 B6 (produkcja do 2004):
                                      Długość: 4547 mm
                                      Szerokość: 1766 mm
                                      Wysokość: 1428 mm
                                      Rozstaw osi: 2650 mm

                                      Audi A4 B7 (produkcja do 2008):
                                      Długość: 4586 mm
                                      Szerokość: 1772 mm
                                      Wysokość: 1427 mm
                                      Rozstaw osi: 2642mm

                                      Octavia O2FL (produkcja od 2004):
                                      Długość: 4572 mm
                                      Szerokość: 1769 mm
                                      Wysokość: 1462 mm
                                      Rozstaw osi: 2575 mm

                                      Octavia O3:
                                      Długość: 4659 mm
                                      Szerokość: 1814 mm
                                      Wysokość: ?
                                      Rozstaw osi: 2686 mm

                                      Można zatem spokojnie uznać że O2FL trochę brakło do segmentu D, jednakże O3 jest większa od A4 B6 i B7 które były w swoim czasie jednymi z głównych przedstawicieli segmentu D.

                                      Komentarz

                                      • marlej108
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 4976
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                        o kant dupy to porownanie O3 do Audi A4 B6 i B7... moze jeszcze do Audi 80 :-)

                                        Jak masz porownywac z klasa srednia to porownuj z obecnym Audi A4, Peugeotem 508 czy Fordem Mondeo...

                                        co do wysokosci to jest znana - wedle Autobilda... niecale 142 cm (jak dobrze zapamietalem... - to chyba najnizsza wartosc w kompaktach... moze dlatego Skoda jej nie podaje...? moze zreszta jakis kompakt produkowany obecnie jest nizszy niz te 142 cm? nie wiem, moze ktos to sprawdzi komu sie chce)

                                        Powtarzam - O3 bedzie przedstawiana tylko w krajach dziadowych, za jakie niestety Niemcy maja np. wciaz Polske..., jako auto klasy sredniej. Czyli w Polsce, u Ruskich, w Turcji to bedzie klasa srednia... podczas gdy w zachodniej Europie to bedzie kompakt - a dokladnie kompaktowa limuzyna jak to pisza sobie teraz w Auto Bildzie, czyli konkurent dalej Opla Astry sedan czy Forda Focusa sedana.

                                        I jako kompaktowa limuzyna to z wiekszoscia kompaktow wygra...

                                        a jako pseudo klasa srednia to z wiekszoscia konkurentow po prostu przegra.

                                        Bo sorry, ale trudno sobie wyobrazic zeby O3 pokonala Avensisa, i40, Optimę, Passata, 508-kę, C5-tkę czy Accorda. Ja tego osobiscie nie widze. Ale rynek zweryfikuje...

                                        Poza tym twierdze, ze mimo pisania bzdur o klasie sredniej w krajowych pisemkach, jak dojdzie do testow to beda O3 porownywac z ... kompaktami :-))))) no i oczywiscie wygra... :diabelski_usmiech
                                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz

                                        • AdamB
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 8033
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          co do wysokosci to jest znana - wedle Autobilda... niecale 142 cm (jak dobrze zapamietalem... - to chyba najnizsza wartosc w kompaktach... moze dlatego Skoda jej nie podaje...? moze zreszta jakis kompakt produkowany obecnie jest nizszy niz te 142 cm? nie wiem, moze ktos to sprawdzi komu sie chce)
                                          A wysokość to tak ważna jest?? Osobiście wolę auta niskie i nisko umieszczonym fotelem. Nie za bardzo rozumiem w czym problem jest z tą wysokością.
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz

                                          • Mihau
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7460
                                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                            Zamieszczone przez AdamB
                                            co do wysokosci to jest znana - wedle Autobilda... niecale 142 cm (jak dobrze zapamietalem... - to chyba najnizsza wartosc w kompaktach... moze dlatego Skoda jej nie podaje...? moze zreszta jakis kompakt produkowany obecnie jest nizszy niz te 142 cm? nie wiem, moze ktos to sprawdzi komu sie chce)
                                            A wysokość to tak ważna jest?? Osobiście wolę auta niskie i nisko umieszczonym fotelem. Nie za bardzo rozumiem w czym problem jest z tą wysokością.
                                            +1
                                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              Zamieszczone przez Mihau
                                              Zamieszczone przez AdamB
                                              co do wysokosci to jest znana - wedle Autobilda... niecale 142 cm (jak dobrze zapamietalem... - to chyba najnizsza wartosc w kompaktach... moze dlatego Skoda jej nie podaje...? moze zreszta jakis kompakt produkowany obecnie jest nizszy niz te 142 cm? nie wiem, moze ktos to sprawdzi komu sie chce)
                                              A wysokość to tak ważna jest?? Osobiście wolę auta niskie i nisko umieszczonym fotelem. Nie za bardzo rozumiem w czym problem jest z tą wysokością.
                                              +1


                                              jak dla mnie czym niższe auto tym lepsze, lepsze proporcję, mniejsze opory itd
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • Tony065
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2487
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                piramida, wszystko się zgadza, ale niektórym "prestiż" :wink: nie pozwala na schylanie się do niskiego auta. zalecana jest zmiana na VAN lub SUV, bo to zdaje się ich ulubiona pozycja, znaczy jak za biurkiem :szeroki_usmiech
                                                prestiż :arrow: brzuch :diabelski_usmiech
                                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                @ by Tune-up Gdańsk
                                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                Antek

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  AdamB, piramida, poczekajcie jeszcze z 5 latek to inaczej zaczniecie gadać..
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  • AdamB
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 8033
                                                    • Octavia IV (NX3)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    leszekmw, :szeroki_usmiech już "lustrzyca" Cie dopadła??
                                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...