Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tippo
    L&K
    • 2009
    • 1349
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    Zamieszczone przez blackpw
    iestety jak dla mnie komfort jazdy jest przeciętny, wydaje mi się nawet, że lepiej mi się jeździ moją O2 (być może to kwestia przyzwyczajenia).
    Zamieszczone przez blackpw
    tak samo nie byłem w stanie "zauważyć" tego, że mam z tyłu belkę skrętną zamiast wielowahacza.
    Zamieszczone przez blackpw
    Zawieszenie jest twarde, ale reakcje na nierówności są zdecydowanie mniej uciążliwe niż w O3, jest po prostu dużo bardziej komfortowo.
    Zdaje sie w tej wersji g7 jest juz wielowahacz??

    Kicha mosci panowie :/ jakbym mial kupic o3 to tylko ze wzgl na lepsze wyciszenie wzgl o2, jak zrobia g7 z mocna benzyna i 4x4 to bye bye o3, jak nie kupuje taka uzywke :P

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      Tippo, Przeciez jak kupisz 4x4 to zawsze bedzie wielowahacz, wiec w czym problem. Nawet Octavia 1 miala wielowahacz :lol:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • irekk
        L&K
        • 2011
        • 1093
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        No ale po co te żale odnośnie O3? Jak kogoś stać na lepsiejszą markę to ja bym wcale nie poprzestawał na Octaviach.

        Komentarz

        • Big
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6389

          No i pojeździłem trochę po mieście i to w czas popołudniowego szczytu. No i spalanie O III z 1.6 TDI pod maską, zgodnie ze wskazaniami komputera pokładowego wyniosło 6,6 l/100 km.

          Przy okazji pokazałem O III paru kumplom z pracy (w tym 2 jest zainteresowaniem zmiana auta). Wszyscy jak jeden mąż stwierdzili, że sylwetka auta bardzo im się podoba. Do wnętrza też nikt nie miał zastrzeżeń. Chwalili jego przestronność i jakość wykonania.
          Tak wyglądają opinie zwykłych ludzi, nie członków OCP.
          Czarny Elegance

          Komentarz

          • marbab
            RS
            • 2009
            • 4713
            • Fiat
            • BMM 2.0 TDI 140 KM

            Zamieszczone przez Big
            Tak wyglądają opinie zwykłych ludzi, nie członków OCP.
            te opinie i tak mi nie poprawia jakosci wnetrza :P My jestesmy maniakami samochodowymi a "zwyklaki" to tylko uzywaja jak pralke
            Marek



            Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
            Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

            Komentarz

            • mirek_p11
              RS
              • 2010
              • 6630
              • Volkswagen
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Zamieszczone przez marbab
              te opinie i tak mi nie poprawia jakosci wnetrza My jestesmy maniakami samochodowymi a "zwyklaki" to tylko uzywaja jak pralke
              coraz bardziej przekonuje się do G7 Variant i to będzie krok w przód i jakiś powiew świeżości. Ciekawe kiedy pojawi się wersja GTI w kombi?

              Seat Leon ST FR by mirek_p11

              Fotki
              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
              Fotki

              Komentarz

              • Tippo
                L&K
                • 2009
                • 1349
                • Octavia III (5E3)
                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                Zamieszczone przez Maicroft
                Tippo, Przeciez jak kupisz 4x4 to zawsze bedzie wielowahacz, wiec w czym problem. Nawet Octavia 1 miala wielowahacz
                Tak, a nawet oske to bym bral 1.8 , problem w tym co napisalem ponizej, czyli wyciszenie, a jak bym auto chcial zmienic to na lepsze a nie gorsze w tym wzgledzie :P Ja bym juz predzej zdzierzyl ta belke ale nie plastik i halas :/

                Zamieszczone przez irekk
                No ale po co te żale odnośnie O3? Jak kogoś stać na lepsiejszą markę to ja bym wcale nie poprzestawał na Octaviach.
                No a niby dlaczego, dla mnie BMW czy Audi to jednak ostatecznosc, nie kazdy lubi szpan...
                Dlatego mam octe :P
                coraz bardziej przekonuje się do G7 Variant i to będzie krok w przód i jakiś powiew świeżości. Ciekawe kiedy pojawi się wersja GTI w kombi?
                I to jest dobry kierunek

                Komentarz

                • blackpw
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 131

                  Zamieszczone przez Verba
                  Zamieszczone przez blackpw
                  Wyciszenie! Cicho i jakoś tak "aksamitnie" Tak, wiem, że to dziwnie brzmi, ale jadąc G7 mamy takie dziwne wrażenie dostojności, nie wiem jak to wytłumaczyć... Generalnie jest duuużo ciszej niż w O3, przy 140km/h jest ciszej w G7 niż w O3 przy 100km/h.
                  Może akurat zmienił się kierunek wiatru na trasie :szeroki_usmiech
                  Ja niestety nie miałem okazji przejechać się ani OIII ani G7, ale nadrobię to w przyszłym tygodniu. Z miłą chęcią sam dokona takiego porównania. Może przejdzie mi OIII i zaczekam na G7 combi, bo niestety do zwykłego to ja wózka dziecięcego nie zapakuję (a potomek w drodze
                  Wbrew pozorom - wiatr i pogoda mają duże znaczenie dla O2 (zapewne też i dla O3) w kwestii komfortu jazdy, auta są po prostu dość słabo wyciszone...

                  O3 to nie jest zły samochód, wręcz przeciwnie, jedynie mój punkt widzenia jest taki a nie inny.
                  Przede wszystkim mając O2 - zacząłem się zastanawiać nad jego następcą, i naturalnie przychodzi na myśl O3, jednak mając już O2 + nowe i wyższe wymagania, oczekiwałem ich spełnienia. Być może niepotrzebnie, bo jak widać auto zostało na swoim miejscu w ustalonym szeregu, a moje zwiększone oczekiwania nie mają tutaj nic do rzeczy. Jeśli chcę lepiej i ciszej - muszę najzwyczajniej zmienić markę, klasę, itp.

                  Dla kogoś, kto przechodzi z kilkunastoletniego auta na nowe z salonu - taka O3 będzie ciekawym wyborem, dokładnie tak jak w moim przypadku było z O2. Pytanie tylko, czy będzie miał jakieś indywidualne preferencje, w których wyciszenie będzie na wysokiej pozycji, wtedy koniecznie trzeba to sobie zweryfikować.

                  [ Dodano: Czw 07 Mar, 13 18:27 ]
                  Zamieszczone przez leszekmw
                  blackpw, wyszło Ci bardzo akuratne porównanie..
                  tylko ciekawi mnie bo ktoś stronę wcześniej pisał ze silnika chociaż nie słychać..
                  a jeżeli faktycznie jest głośno od szumów powietrza to lipa...
                  jutro mam wolne , może i ja się przejadę...
                  w kombi z wyglądu zewnętrznego może być , takie po prostu proste kombi że tak powiem.. , podobne do superba.
                  zresztą w pewnym wieku kończy się ciśnienie na lans a zwiększa na realne przyjemności , jak na przykład wyciszenie..
                  boje się tylko że w kombi będzie jeszcze głośniej.. :|
                  Wiesz... to jest tak, że ja akurat jestem już wyczulony na to wyciszenie, bo moim zdaniem jest to jedyna taka oczywista wada w Octaviach, i liczyłem na poprawę tego w O3. Poprawa nie nastąpiła, O3 pozostała na poziomie jaki zapewne z góry był dla niej ustalony, a ja muszę skierować swoje wymagania w inną "markę/klasę".

                  Wygląd auta zawsze ma znacznie i jest mocno subiektywnym odczuciem, dla mnie np G7 wygląda tak "standardowo" i niczym mnie nie zachwyca. Jest akceptowalny. Już chyba bardziej podoba mi się O3, na żywo to jest świetnie wyglądające auto.

                  O3 jeździłem z belką, a G7 z wielowahaczem, czy miało to znaczenie? Nie mam pojęcia, nie jestem w stanie tego raczej wyczuć. Czy miało to znaczenie na odczucie komfortu - tak zgoła odmienne w obu modelach? Być może, ale mogę tylko przypuszczać.

                  Nie wiem jak to będzie z G7 kombi, domniemam, że może tam pojawić się belka zamiast wielowahacza, może lekko pogorszyć się komfort... ale jeśli wyciszenie będzie na takim poziomie jak dotychczas, to z mojego punktu widzenia nawet wysokie rabaty na O3 - nic nie zmienią, po prostu pieniądze nie wynagrodzą mi tej różnicy w komforcie. Ale to jest mój punkt widzenia...
                  Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                  Jest: starszy diesel na B.

                  Komentarz

                  • Rok z Bagien
                    L&K
                    • 2010
                    • 1172

                    Przede wszystkim mając O2 - zacząłem się zastanawiać nad jego następcą, i naturalnie przychodzi na myśl O3, jednak mając już O2 + nowe i wyższe wymagania, oczekiwałem ich spełnienia. Być może niepotrzebnie, bo jak widać auto zostało na swoim miejscu w ustalonym szeregu, a moje zwiększone oczekiwania nie mają tutaj nic do rzeczy. Jeśli chcę lepiej i ciszej - muszę najzwyczajniej zmienić markę, klasę, itp.

                    Dla kogoś, kto przechodzi z kilkunastoletniego auta na nowe z salonu - taka O3 będzie ciekawym wyborem, dokładnie tak jak w moim przypadku było z O2. Pytanie tylko, czy będzie miał jakieś indywidualne preferencje, w których wyciszenie będzie na wysokiej pozycji, wtedy koniecznie trzeba to sobie zweryfikować.
                    Mądrego to i miło posłuchać. :wink:

                    Komentarz

                    • Octavianos
                      L&K
                      • 2010
                      • 1130

                      Ciekawe, że tak wszyscy narzekają na wyciszenie, a w teście a.m i s. 1.6 TDI wykazał się bardzo cichą pracą. Subiektywnie jeżdżąc 1.4 TSI mam wrażenie, że jest ciszej niż w O2- mi się podoba. Poza tym świetna jest skrzynia biegów i sposób jej działania - mięsisty, taki lekko ciężki, sportowy jak dla mnie zajebista! Coraz bardziej podoba mi się O III.
                      SIMPLY CLEVER
                      Wiesz co dobre :-)

                      Moja Maszyna
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                      Komentarz

                      • blackpw
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 131

                        Zamieszczone przez Octavianos
                        Ciekawe, że tak wszyscy narzekają na wyciszenie, a w teście a.m i s. 1.6 TDI wykazał się bardzo cichą pracą. Subiektywnie jeżdżąc 1.4 TSI mam wrażenie, że jest ciszej niż w O2- mi się podoba. Poza tym świetna jest skrzynia biegów i sposób jej działania - mięsisty, taki lekko ciężki, sportowy jak dla mnie zajebista! Coraz bardziej podoba mi się O III.
                        No widzisz, ja mam zgoła odmienne zdanie, i mam wrażenie, że w O3 (1.4) jest głośniej niż w O2 (1.2). Co do skrzyni biegów - dla mnie jej mięsistość jest pogorszeniem w stosunku do O2, jadąc po mieście wolę mieć precyzyjną i "lekką" skrzynię z wyczuwalnym "klikiem". Być może ma tutaj znaczenie przyzwyczajenie, jednak jak widzisz - co dla jednego jest zaletą, dla drugiego może być wadą.
                        Jak już się czepiamy szczegółów, to dodam jeszcze jeden fakt - sprzęgło.
                        W mojej O2 jest mięciutkie, co na początku było dość dziwne.. teraz jest to dla mnie wyznacznik jakości wysprzęglania (miasto!) Po prostu lewa noga nie walczy, a jedynie delikatnie wciska pedał. Oczywiście są to detale, które raczej będą kwestią przyzwyczajenia, jednak dobrze jest mieć swoje zdanie i móc coś porównać - wyciągając wnioski.

                        PS. Jechałem ostatnio Nissanem Qashqai'em (jakiś TDI), jedna z dużych wad to była właśnie skrzynia biegów, dodałbym do jej opisu coś takiego: "sposób jej działania - mięsisty, taki lekko ciężki" + trochę błota i piasku Precyzji - brak.
                        Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                        Jest: starszy diesel na B.

                        Komentarz

                        • Octavianos
                          L&K
                          • 2010
                          • 1130

                          Zamieszczone przez blackpw
                          Zamieszczone przez Octavianos
                          Ciekawe, że tak wszyscy narzekają na wyciszenie, a w teście a.m i s. 1.6 TDI wykazał się bardzo cichą pracą. Subiektywnie jeżdżąc 1.4 TSI mam wrażenie, że jest ciszej niż w O2- mi się podoba. Poza tym świetna jest skrzynia biegów i sposób jej działania - mięsisty, taki lekko ciężki, sportowy jak dla mnie zajebista! Coraz bardziej podoba mi się O III.
                          No widzisz, ja mam zgoła odmienne zdanie, i mam wrażenie, że w O3 (1.4) jest głośniej niż w O2 (1.2). Co do skrzyni biegów - dla mnie jej mięsistość jest pogorszeniem w stosunku do O2, jadąc po mieście wolę mieć precyzyjną i "lekką" skrzynię z wyczuwalnym "klikiem". Być może ma tutaj znaczenie przyzwyczajenie, jednak jak widzisz - co dla jednego jest zaletą, dla drugiego może być wadą.
                          Jak już się czepiamy szczegółów, to dodam jeszcze jeden fakt - sprzęgło.
                          W mojej O2 jest mięciutkie, co na początku było dość dziwne.. teraz jest to dla mnie wyznacznik jakości wysprzęglania (miasto!) Po prostu lewa noga nie walczy, a jedynie delikatnie wciska pedał. Oczywiście są to detale, które raczej będą kwestią przyzwyczajenia, jednak dobrze jest mieć swoje zdanie i móc coś porównać - wyciągając wnioski.

                          PS. Jechałem ostatnio Nissanem Qashqai'em (jakiś TDI), jedna z dużych wad to była właśnie skrzynia biegów, dodałbym do jej opisu coś takiego: "sposób jej działania - mięsisty, taki lekko ciężki" + trochę błota i piasku Precyzji - brak.
                          jeśli chodzi o mięsistość, miałem na myśli właśnie takie działanie na zasadzie- zapinasz, klik, jedziesz :-) mi się właśnie to bardzo podoba w działaniu tej skrzyni.
                          SIMPLY CLEVER
                          Wiesz co dobre :-)

                          Moja Maszyna
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                          Komentarz

                          • blackpw
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 131

                            Zamieszczone przez Tippo
                            Zdaje sie w tej wersji g7 jest juz wielowahacz??
                            Kicha mosci panowie :/ jakbym mial kupic o3 to tylko ze wzgl na lepsze wyciszenie wzgl o2, jak zrobia g7 z mocna benzyna i 4x4 to bye bye o3, jak nie kupuje taka uzywke
                            http://suchen.mobile.de/a...ories=EstateCar
                            Używane BMW 3 jest zawsze alternatywą jednak raczej tylko z jakiegoś pewnego źródła... Mam nadzieję niedługo podobną 3kją pojeździć chwilę.
                            Boję się tylko tego, że jak okaże się lepiej/fajniej/komfortowiej, itp. to powrót na poziom Octavii/Golfa będzie już bardzo trudny mentalnie
                            Jedyne co mi przeszkadza w tego typu aucie, to niski prześwit, oraz bardzo nisko położone siedzenia, no ale to już coś za coś
                            Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                            Jest: starszy diesel na B.

                            Komentarz

                            • sh95
                              Classic
                              • 2009
                              • 26

                              Spojrzałem właśnie ponownie na cennik i jest pewna ciekawostka. Otóż nie ma obecnie możliwości zamówienia 1.8TSI w manualu :
                              * Wersja z przekładnią manualną dostępna w późniejszym terminie
                              Tego jeszcze tydzień chyba nie było. Wiadomo jaki powód ?

                              Rozglądam się od jakiegoś czasu za wszystkomającym nowym autem do 100k, z turbobenzyną (>=160KM), automatem, ksenonami i kilkoma innymi drobiazgami (jakby było 4x4 to dopiero by było...). Klasa średnia najlepiej, ale O3 się do tego łapie (golf już nie). Niestety dochodzę do wniosku, że za mało tych marek na rynku... nie ma w czym wybierać :diabelski_usmiech normalnie... A to dsg7 się sypie, a to łańcuchy w tsi się rozciągają, w innych kiepskie automaty lub nie dostępne poniżej 200KM. Kiedy samochody się na tyle zunifikują, by można było brać różne elementy od różnych producentów ? :roll:

                              Komentarz

                              • Big
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 6389

                                Zamieszczone przez sh95
                                Rozglądam się od jakiegoś czasu za wszystkomającym nowym autem do 100k, z turbobenzyną (>=160KM), automatem, ksenonami i kilkoma innymi drobiazgami (jakby było 4x4 to dopiero by było...). Klasa średnia najlepiej
                                Superb II 1.8 TSI
                                Czarny Elegance

                                Komentarz

                                • Seed
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 875
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Rowniez uwazam, ze OIII 1.4 tsi jest cichsza od OIIFL z tym samym silnikiem. Czemu OIII jest glosniejsza niz G7 - bo tak ma byc. OIII moglaby byc cichsza niz Audi ale miejsce Skody jest na dnie koncernu - wiec musi byc nieco tansza i glosniejsza - bo na tym sie oszczedza.
                                  Co do cen w stosunku do G7 - W Skodzie na dzien dobry mozesz powalczyc o upust 10% - w VW nie ma szans.
                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                  Komentarz

                                  • sh95
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 26

                                    Zamieszczone przez Big
                                    Zamieszczone przez sh95
                                    Rozglądam się od jakiegoś czasu za wszystkomającym nowym autem do 100k, z turbobenzyną (>=160KM), automatem, ksenonami i kilkoma innymi drobiazgami (jakby było 4x4 to dopiero by było...). Klasa średnia najlepiej
                                    Superb II 1.8 TSI
                                    Brzydal :P

                                    Komentarz

                                    • Alonzo_
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2460
                                      • Hyundai

                                      Zamieszczone przez sh95
                                      Zamieszczone przez Big
                                      Zamieszczone przez sh95
                                      Rozglądam się od jakiegoś czasu za wszystkomającym nowym autem do 100k, z turbobenzyną (>=160KM), automatem, ksenonami i kilkoma innymi drobiazgami (jakby było 4x4 to dopiero by było...). Klasa średnia najlepiej
                                      Superb II 1.8 TSI
                                      Brzydal :P
                                      A SII karawan?

                                      Komentarz

                                      • qzim
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 29

                                        Ostatnio popytałem o ceny S2 1.8tsi Combii 4x4 Family i dostałem coś takiego:
                                        Rocznik 2012 88k
                                        Rocznik 2013 96k

                                        Równiże myślę o G7V zamiast O3, ale coś czuję, że skończy się na S2 właśnie ze względu na atrakcyjną cenę.

                                        Ogólnie uważałem wcześniej, że dodanie Rapida miało na celu zbudowanie większego wyboru między Fabią a Superbem (O3 miałaby pójść bliżej Superba). Teraz jednak mi się wydaje, że Skoda została ustawiona i boje się, że następny Superb (FL albo 3) to będzie duży krok do tyłu i wyraźne ustawienie go poniżej paska.

                                        Komentarz

                                        • Seed
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 875
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Zamieszczone przez qzim
                                          boje się, że następny Superb (FL albo 3) to będzie duży krok do tyłu i wyraźne ustawienie go poniżej paska.
                                          to nie sa domysly tylko oficjalne stanowisko VAG. obecnym Superbem strzelili sobie w stope. kolejny juz bedzie znaczaco odstawal od passata.
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz

                                          • paweł2
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1405

                                            Zamieszczone przez Octavianos
                                            Ciekawe, że tak wszyscy narzekają na wyciszenie, a w teście a.m i s. 1.6 TD
                                            To chyba bylo w Auto Moto.
                                            W a.m i s. byl test 2.0Tdi 150ps.
                                            Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                            Komentarz

                                            • irekk
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1093
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez Seed
                                              to nie sa domysly tylko oficjalne stanowisko VAG. obecnym Superbem strzelili sobie w stope. kolejny juz bedzie znaczaco odstawal od passata.
                                              Teoria wyssana z palca Skoro Octavia poszła o ćwierć segmentu wyżej to jaki cel jest zbliżać Octavie do segmentu D, i tym samym ciągnąc Superba do dołu segmentu D? Jak już to zostało tutan napisane. Rozstaw osi to nie jedyny czynnik stanowiący o segmencie pojazdu.

                                              Komentarz

                                              • wojtisek1
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 429

                                                CZy teraz w wersji xenonowej są napewno biksenony??!! W O II też bylo opisywane , że niby biksenony , a obsługiwal tylko mijania!!
                                                Drugie pytanie po jaką cholerę w tylnych światłacj jest ta "zasłonka" żarówek kierunku i wstecznego ??!! Idiotyczne !!
                                                CZy w każdej wersji sa kierunki w lusterchach i do niczego nie potrzebny otworek w obudowie, gdzie po włączeniu kierunku świeci prosto w oko!!???
                                                NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                                Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                                Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                                171 KM ; 402 Nm obr/min
                                                Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                                Komentarz

                                                • Ayu
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 4154

                                                  Zamieszczone przez Seed
                                                  W Skodzie na dzien dobry mozesz powalczyc o upust 10% - w VW nie ma szans.
                                                  Nie do końca prawda, niektóre grupy zawodowe i małe firmy mają niezłe upusty w VW.

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    Kiedys w VW faktycznie bez szans na rabat wiekszy niz 2-3%. Teraz to i o takich rzedu 30-35% slyszalem na auta z ubieglego roku
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...