Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MG
    Ambiente
    • 2008
    • 101
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    rowerek, Dzięki za wyjaśnienie.
    mirek_p11 Niezłe materiały, super wszystko rozrysowane.

    Komentarz

    • Big Wojtek
      Rider
      • 2010
      • 440
      • Hyundai

      gadka o cenach katalogowych nowej OIII robi się bez sensu :wink: :


      Nijak się to ma do katalogowego 74 kzł

      Z drugiej strony:


      Jak dobrze, ze nie kupuję teraz samochodu, nie wiem co bym zrobił :wink:

      Komentarz

      • rowerek
        Rider
        • 2010
        • 449

        Jak dla mnie wybór jest prosty. Póki jest szansa kupić SII, który ze względu na nadchodzący lifting ma bardzo atrakcyjne ceny nawet nie rozważałbym OIII. Chyba, że ktoś ma parcie na nowości.
        W tym przypadku za 3tyś. więcej niż OIII Ambiente mamy SII 1.8tsi ze sprawdzonym silnikiem, lepszym zawieszeniem, lepszym wykonaniem, lepszym wygłuszeniem oraz większą przestrzenią. Wyposażenie właściwie takie samo.
        Sytuacja cenowa pewnie się wyjaśni na jesieni jak wejdzie SII FL i wróci na swój pierwotny poziom cenowy, gdzie tak atrakcyjne ceny (oficjalne) obowiązywały co najwyżej podczas wyprzedaży rocznika a nie nowych aut.

        Komentarz

        • blackpw
          Ambiente
          • 2011
          • 131

          A czy ktoś może opisać S2 i jego wyciszenie, komfort, prowadzenie w stosunku do O2 lub O3? Nigdy nie miałem przyjemności prowadzić Superba. Jedynie pomacalem go sobie w salonie :-)
          Pamiętam, że materiały oraz sam sposób zamykania drzwi były już o klasę wyżej, jednak ta wielkość trochę odstraszała :-) no i domniemam, że na salonie stała jakaś super wypasiona wersja...
          Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
          Jest: starszy diesel na B.

          Komentarz

          • Big
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 6389

            Zamieszczone przez blackpw
            czy ktoś może opisać S2 i jego wyciszenie, komfort, prowadzenie w stosunku do O2 lub O3?
            Niebo a ziemia. Głownie w stosunku do O II, ale i O III nie daje rady przy S II.
            Superb to auto wyższej klasy. Jest duuuuuzo lepiej wyciszony niz Octavia II i III. Komfort równeiż jest sporo wiekszy w SII, głownie za sprawą sporo większego rozstawu osi, ale także innych (lepiej trzymajacych i o dłuższych siedziskach) foteli.
            Prowadzenie SII jest równiez bardziej precyzyjne niż O II i OIII. Lepszy jest układ kierowniczy, lepiej zestrojono zawieszenie. Auto jest bardziej spreżyste i pewniej się prowadzi.
            Czarny Elegance

            Komentarz

            • Ceed1
              Rider
              • 2012
              • 461

              Czy ktoś potwierdza z autopsji te achy i ochy?

              Komentarz

              • pgolik
                Drive
                • 2011
                • 96
                • Octavia II (1Z3)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                Zamieszczone przez rowerek
                Jak dla mnie wybór jest prosty. Póki jest szansa kupić SII, który ze względu na nadchodzący lifting ma bardzo atrakcyjne ceny nawet nie rozważałbym OIII. Chyba, że ktoś ma parcie na nowości.
                Albo mieszka w mieście i musi parkować i manewrować w ciasnych miejscach. Są sytuacje, kiedy większy samochód nie musi być lepszy. Kiedy nie można mieć dwóch samochodów, np. citigo na miasto i superba na trasy, to coś wielkości Octavii jest rozsądnym kompromisem, stąd też popularność.

                Komentarz

                • Ayu
                  RS
                  • 2009
                  • 4154

                  Ceed1, nie. Ja przejechałem tylko około tysiąca kilometrów Superbem w dieslu 170KM z DSG i... szału nie było.
                  Odczucia subiektywne po prostu każdy ma inne. Weź też pod uwagę, że nie wszyscy jeżdżą na seryjnych gratach, mogę zrozumieć te ochy jeśli ktoś jeździł 1.6 na seryjnym zawiasie ale też jestem skłonny twierdzić, że na dziś jest co najmniej kilka O2 FL na forum, które prowadzą się lepiej niż seryjny Superb.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    Zamieszczone przez hotrain
                    Maicroft, kurcze, nie rozumiem co napisałeś :roll:
                    Które teraz wychodzi taniej?

                    Napisz może tak:
                    OII FL 2011
                    OII FL 2012
                    OIII

                    i podaj ceny przed i po rabacie.
                    Z glowy, bo trzeba by na nowo klikac konfgurator.

                    OIII 2013 - 105tys
                    OII 2012 - 115tys
                    OII 2012 - 107tys

                    Oczywiscie przed rabatami, a te w ubieglym roku byly dosc wysokie.

                    Jest ciszej w S2 wzgledem OII nawet CR-a, jesli chodzi o diesle.

                    Zawieszenie jest inne i dziala faktycznie troche inaczej, ale nie mam porownania do normalnego, tylko do pakietu na bezdroza w obu wozach

                    Do tego Kolega jezdzi benzynka i wsiadl do klekota, ktory moca w serii tez nie zachwyca wiec szalu nie bylo. Trzeba porownywac benzyna do benzyny
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Ayu
                      RS
                      • 2009
                      • 4154

                      Maicroft, a no to jasne jest teraz dla mnie, dzięki.

                      Komentarz

                      • Ceed1
                        Rider
                        • 2012
                        • 461

                        Ja jechałem Superbem Combi 2,0 TDI 170 w manualu około 30 km. Powiem tak, cisnąłem go czywiście no i sama dynamika ( nie elastyczność ) lepsza od mojego 1,4 TSI O II. Na obwodnicy Skalmierzyc wcisnąłem gaz na maksa i na 6 biegu rozpędził sie do około 195. Wiecej nie chciał jechać. W Skodzie powiedzieli, że powinienem jechać dłuzej na 5 biegu aby go mocniej rozpędzić. Samo prowadzenie bardzo podobne do OII z tym ze bardziej "dojrzałe" ale aby była jakaś wielka różnica przy pierwszym kontakcie to nie. Być może jak bym dłużej tym samochodem pojeździł to bym wyczuł te lepsze rzeczy. Z gorszych jak go cisnąłem to duży hałas od silnika. Dla mnie "gorszy" niż w benzynie. Być może jak bym jeździł dieslem na co dzień to bym twierdził co innego ale w chwili obecnej takie moje subiektywne odczucie.

                        Komentarz

                        • Big
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 6389

                          Zamieszczone przez Ceed1
                          Na obwodnicy Skalmierzyc wcisnąłem gaz na maksa i na 6 biegu rozpędził sie do około 195. Wiecej nie chciał jechać
                          To cos nie tak było albo z autem albo z kierowcą. Osobiście S II kombi 2.0 TDI (170 KM) jechałem po A4 215 km/h i nie był to kres jego możliwości.
                          Zamieszczone przez Ceed1
                          Samo prowadzenie bardzo podobne do OII z tym ze bardziej "dojrzałe" ale aby była jakaś wielka różnica przy pierwszym kontakcie to nie.
                          Dla mnie róznica jst spora. Zwłaszcza w ciasnych łukach. Nie to że O II prowadziła się źle, ale po prostu S II robi to jeszcze lepiej. Za to duuuużo większe jest odczucie komfortu w SII.
                          Zamieszczone przez Ceed1
                          Z gorszych jak go cisnąłem to duży hałas od silnika
                          No na pweno nie jest on dużo mniejszy niz w O II czy O III. Ja mam co prawda benzynę ale tez i porównują do benzyny w O II.
                          Czarny Elegance

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            Zamieszczone przez Big
                            Prowadzenie SII jest równiez bardziej precyzyjne niż O II i OIII. Lepszy jest układ kierowniczy, lepiej zestrojono zawieszenie. Auto jest bardziej spreżyste i pewniej się prowadzi.
                            hmm, ciekawe
                            a może to jednak subiektywne wrażenia, bo ja na przykład takich nie mam
                            co nie zmienia faktu, że uważam SII za bardzo fajną furę
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              Zamieszczone przez szkoda
                              a może to jednak subiektywne wrażenia, bo ja na przykład takich nie mam
                              szkoda, a znasz odczucia z jazdy autem które nie byłyby subiektywne ? Wszystko co wiąze się z odczuciami i jest niemierzalne, jest subiektywne.
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • Alonzo_
                                RS
                                • 2009
                                • 2460
                                • Hyundai

                                Zamieszczone przez szkoda
                                Zamieszczone przez Big
                                Prowadzenie SII jest równiez bardziej precyzyjne niż O II i OIII. Lepszy jest układ kierowniczy, lepiej zestrojono zawieszenie. Auto jest bardziej spreżyste i pewniej się prowadzi.
                                hmm, ciekawe
                                a może to jednak subiektywne wrażenia, bo ja na przykład takich nie mam
                                co nie zmienia faktu, że uważam SII za bardzo fajną furę
                                Ja SII kombi 170 KM w manualu testowałem tylko raz (ale za to i w mieście i na obwodnicy i okolicznych wioskach , pare km było) i z tej jazdy jeśli chodzi o prowadzenie to stawiam remis z OII. Zakładam poprawkę, że moja O2 miała 200kkm i co nieco pojekiwało w środku i to "jędrne" jak nówka nie było - bo trzeba o tym pamiętać porównując trochę już jeżdzone auto z nówką wg mnie.
                                Obydwa sprężyste z bardzo fajnym układem kierowniczym. Nie czułem wogóle w prowadzeniu różnicy wielkości aut. Podobało mi sie to właśnie w SII bo czułem sie praktycznie jeśli chodzi o jazdę podobnie jak w mojej O2 czyli dobrze.
                                Ja nie uważam aby jakoś zdecydowanie lepiej sie prowadził SII jeśli chodzi o zawias i układ kier (O2 miałem na 16-tkach. Choć może troszkę O2 sprawiała wrażenie twardszej na dziurach , ale to może tak subiektywnie.
                                W SII zdecydowanie komfort jeśli chodzi o wrażenia zwłaszcza akustyczne szczegównie diesel Vs OII 1,9, wyciszenie kabiny ogółem no i przestrzeń. Bo dynamika 170KM w 2.0 w SII a zawirusowane 1,9 jest podobnie.

                                IMO

                                Komentarz

                                • BADYL
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2396
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  Zamieszczone przez Big
                                  Zwłaszcza w ciasnych łukach. Nie to że O II prowadziła się źle, ale po prostu S II robi to jeszcze lepiej. Za to duuuużo większe jest odczucie komfortu w SII.
                                  w czasie odwiedzin motor show Poznań (jakieś 2-3lata temu) na stoisku gdzie były wystawione dwa radiowozy w tym mitsubishi L200 (chyba) i nieoznakowany suberbII 3.6 4x4 zapytałem się jednegoz policjantów jakie mają odczucia z użytkowania superba II z tym konkretnym silnikiem...no i Pan (subiektywnie) oznajmił mi, że komfort jazdy lepszy aniżeli w OII vrs...ale już jazda pewniejsza na korzyść octavi...właśnie wchodzenie w zakręty jak również szybkie manewry w opinii tamtego faceta działały na plus octavi :wink:

                                  [ Dodano: Wto 12 Mar, 13 11:08 ]
                                  ps. w tym roku również wybieram się na motorshow pewnie dopiero wtedy pomacam sobie octavię
                                  nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                  Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                  Komentarz

                                  • Ceed1
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 461

                                    IIO ma od skrajnego do skrajnego położenia kierownicy 3,0 obroty kierownicą. OIII ma 2,75. Mnóstwo współczesnych samochodów ma właśnie w granicach 2,5-2,75. Powoduje to, że przy fizycznym takim samym ruchu w OIII skręcimy ciutkę więcej a to jest lepsze w szybko pokonywanych zakretach. Prowadzenie w związku z tym powinno byc troche lepsze w OIII względem OII bo mniej kręcimy kierownicą. Mi osobiście pasowałoby to szczególnie na małych rondach gdzie muszę nieźle machnąć kierownicą w dwie strony aby je pokonać. Nissan sunny mojej żony przy podobnym skręcie kierownicą skręca bardziej niż OII i to mi bardziej odpowiada. W trasie nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Czy ktoś wie jakie przełożenie ( ile obrotów kierownicą ) ma SII?

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Taki drobny niuans.

                                      O3 usczelki drzwi ma gumowe, tak jak O2.

                                      S2 ma materialowe....takie same jak w Golfie 7 :diabelski_usmiech
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • radekgw
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1182

                                        Do tapicera sie zaniesie....
                                        Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                        Komentarz

                                        • marlej108
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 4976
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Taki drobny niuans.

                                          O3 usczelki drzwi ma gumowe, tak jak O2.

                                          S2 ma materialowe....takie same jak w Golfie 7 :diabelski_usmiech
                                          hehe, takie same jak w Golfie... 6 :-)
                                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                          Spalanie - Motostat.pl

                                          Komentarz

                                          • Verba
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 34

                                            Gumowe uszczelki w OIII ?! To całkowicie dyskwalifikuję to auto z zakupu :zlosnik:

                                            p.s.
                                            Ile może kosztować założenie blokady skrzyni biegów w OIII? Bo zastanawiam się nad sensem fabrycznego alarmu.

                                            Komentarz

                                            • tomekjmopl
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1187
                                              • Opel
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez Verba
                                              Ile może kosztować założenie blokady skrzyni biegów w OIII? Bo zastanawiam się nad sensem fabrycznego alarmu.
                                              Verba, wg powinno kosztować nie mniej, nie więcej tylko 0 pln - przynajmniej mnie tyle kosztowało w Inter Auto

                                              Komentarz

                                              • marlej108
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 4976
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                Zamieszczone przez Verba
                                                Gumowe uszczelki w OIII ?! To całkowicie dyskwalifikuję to auto z zakupu :zlosnik:

                                                p.s.
                                                Ile może kosztować założenie blokady skrzyni biegów w OIII? Bo zastanawiam się nad sensem fabrycznego alarmu.
                                                stary daj sobie spokoj z blokada, nic nie daje, a tylko przy montazu zawsze moga cos spier...lic. To juz lepiej gowniany alarm, ktory tez nic nie daje, ale przynajmniej nikt Ci nie wierci dziury na tunelu srodkowym w kabinie.
                                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz

                                                • tomekjmopl
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 1187
                                                  • Opel
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  marlej108, WTF? Przeca dziurę w mieszku, któremu się wydaje, że jest skórą chyba można przeboleć ...

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    Na tyle malo, ze ja bym wolal doplacic do AC z ktorego bedzie wiecej korzysci niz z potrzeby przekrecania kolejnego kluczyka w aucie, przykladowo gdy zamawiamy auto bez kluczykow :diabelski_usmiech

                                                    Tak mi sie przypomnialo. Chcesz zeby byla blokada, a alarm w cenie auta. Tu ponizej link

                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...