Jak dla mnie wybór jest prosty. Póki jest szansa kupić SII, który ze względu na nadchodzący lifting ma bardzo atrakcyjne ceny nawet nie rozważałbym OIII. Chyba, że ktoś ma parcie na nowości.
W tym przypadku za 3tyś. więcej niż OIII Ambiente mamy SII 1.8tsi ze sprawdzonym silnikiem, lepszym zawieszeniem, lepszym wykonaniem, lepszym wygłuszeniem oraz większą przestrzenią. Wyposażenie właściwie takie samo.
Sytuacja cenowa pewnie się wyjaśni na jesieni jak wejdzie SII FL i wróci na swój pierwotny poziom cenowy, gdzie tak atrakcyjne ceny (oficjalne) obowiązywały co najwyżej podczas wyprzedaży rocznika a nie nowych aut.
A czy ktoś może opisać S2 i jego wyciszenie, komfort, prowadzenie w stosunku do O2 lub O3? Nigdy nie miałem przyjemności prowadzić Superba. Jedynie pomacalem go sobie w salonie :-)
Pamiętam, że materiały oraz sam sposób zamykania drzwi były już o klasę wyżej, jednak ta wielkość trochę odstraszała :-) no i domniemam, że na salonie stała jakaś super wypasiona wersja...
Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
czy ktoś może opisać S2 i jego wyciszenie, komfort, prowadzenie w stosunku do O2 lub O3?
Niebo a ziemia. Głownie w stosunku do O II, ale i O III nie daje rady przy S II.
Superb to auto wyższej klasy. Jest duuuuuzo lepiej wyciszony niz Octavia II i III. Komfort równeiż jest sporo wiekszy w SII, głownie za sprawą sporo większego rozstawu osi, ale także innych (lepiej trzymajacych i o dłuższych siedziskach) foteli.
Prowadzenie SII jest równiez bardziej precyzyjne niż O II i OIII. Lepszy jest układ kierowniczy, lepiej zestrojono zawieszenie. Auto jest bardziej spreżyste i pewniej się prowadzi.
Jak dla mnie wybór jest prosty. Póki jest szansa kupić SII, który ze względu na nadchodzący lifting ma bardzo atrakcyjne ceny nawet nie rozważałbym OIII. Chyba, że ktoś ma parcie na nowości.
Albo mieszka w mieście i musi parkować i manewrować w ciasnych miejscach. Są sytuacje, kiedy większy samochód nie musi być lepszy. Kiedy nie można mieć dwóch samochodów, np. citigo na miasto i superba na trasy, to coś wielkości Octavii jest rozsądnym kompromisem, stąd też popularność.
Ceed1, nie. Ja przejechałem tylko około tysiąca kilometrów Superbem w dieslu 170KM z DSG i... szału nie było.
Odczucia subiektywne po prostu każdy ma inne. Weź też pod uwagę, że nie wszyscy jeżdżą na seryjnych gratach, mogę zrozumieć te ochy jeśli ktoś jeździł 1.6 na seryjnym zawiasie ale też jestem skłonny twierdzić, że na dziś jest co najmniej kilka O2 FL na forum, które prowadzą się lepiej niż seryjny Superb.
Ja jechałem Superbem Combi 2,0 TDI 170 w manualu około 30 km. Powiem tak, cisnąłem go czywiście no i sama dynamika ( nie elastyczność ) lepsza od mojego 1,4 TSI O II. Na obwodnicy Skalmierzyc wcisnąłem gaz na maksa i na 6 biegu rozpędził sie do około 195. Wiecej nie chciał jechać. W Skodzie powiedzieli, że powinienem jechać dłuzej na 5 biegu aby go mocniej rozpędzić. Samo prowadzenie bardzo podobne do OII z tym ze bardziej "dojrzałe" ale aby była jakaś wielka różnica przy pierwszym kontakcie to nie. Być może jak bym dłużej tym samochodem pojeździł to bym wyczuł te lepsze rzeczy. Z gorszych jak go cisnąłem to duży hałas od silnika. Dla mnie "gorszy" niż w benzynie. Być może jak bym jeździł dieslem na co dzień to bym twierdził co innego ale w chwili obecnej takie moje subiektywne odczucie.
Na obwodnicy Skalmierzyc wcisnąłem gaz na maksa i na 6 biegu rozpędził sie do około 195. Wiecej nie chciał jechać
To cos nie tak było albo z autem albo z kierowcą. Osobiście S II kombi 2.0 TDI (170 KM) jechałem po A4 215 km/h i nie był to kres jego możliwości.
Zamieszczone przez Ceed1
Samo prowadzenie bardzo podobne do OII z tym ze bardziej "dojrzałe" ale aby była jakaś wielka różnica przy pierwszym kontakcie to nie.
Dla mnie róznica jst spora. Zwłaszcza w ciasnych łukach. Nie to że O II prowadziła się źle, ale po prostu S II robi to jeszcze lepiej. Za to duuuużo większe jest odczucie komfortu w SII.
Zamieszczone przez Ceed1
Z gorszych jak go cisnąłem to duży hałas od silnika
No na pweno nie jest on dużo mniejszy niz w O II czy O III. Ja mam co prawda benzynę ale tez i porównują do benzyny w O II.
Prowadzenie SII jest równiez bardziej precyzyjne niż O II i OIII. Lepszy jest układ kierowniczy, lepiej zestrojono zawieszenie. Auto jest bardziej spreżyste i pewniej się prowadzi.
hmm, ciekawe
a może to jednak subiektywne wrażenia, bo ja na przykład takich nie mam
co nie zmienia faktu, że uważam SII za bardzo fajną furę
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Prowadzenie SII jest równiez bardziej precyzyjne niż O II i OIII. Lepszy jest układ kierowniczy, lepiej zestrojono zawieszenie. Auto jest bardziej spreżyste i pewniej się prowadzi.
hmm, ciekawe
a może to jednak subiektywne wrażenia, bo ja na przykład takich nie mam
co nie zmienia faktu, że uważam SII za bardzo fajną furę
Ja SII kombi 170 KM w manualu testowałem tylko raz (ale za to i w mieście i na obwodnicy i okolicznych wioskach , pare km było) i z tej jazdy jeśli chodzi o prowadzenie to stawiam remis z OII. Zakładam poprawkę, że moja O2 miała 200kkm i co nieco pojekiwało w środku i to "jędrne" jak nówka nie było - bo trzeba o tym pamiętać porównując trochę już jeżdzone auto z nówką wg mnie.
Obydwa sprężyste z bardzo fajnym układem kierowniczym. Nie czułem wogóle w prowadzeniu różnicy wielkości aut. Podobało mi sie to właśnie w SII bo czułem sie praktycznie jeśli chodzi o jazdę podobnie jak w mojej O2 czyli dobrze.
Ja nie uważam aby jakoś zdecydowanie lepiej sie prowadził SII jeśli chodzi o zawias i układ kier (O2 miałem na 16-tkach. Choć może troszkę O2 sprawiała wrażenie twardszej na dziurach , ale to może tak subiektywnie.
W SII zdecydowanie komfort jeśli chodzi o wrażenia zwłaszcza akustyczne szczegównie diesel Vs OII 1,9, wyciszenie kabiny ogółem no i przestrzeń. Bo dynamika 170KM w 2.0 w SII a zawirusowane 1,9 jest podobnie.
Zwłaszcza w ciasnych łukach. Nie to że O II prowadziła się źle, ale po prostu S II robi to jeszcze lepiej. Za to duuuużo większe jest odczucie komfortu w SII.
w czasie odwiedzin motor show Poznań (jakieś 2-3lata temu) na stoisku gdzie były wystawione dwa radiowozy w tym mitsubishi L200 (chyba) i nieoznakowany suberbII 3.6 4x4 zapytałem się jednegoz policjantów jakie mają odczucia z użytkowania superba II z tym konkretnym silnikiem...no i Pan (subiektywnie) oznajmił mi, że komfort jazdy lepszy aniżeli w OII vrs...ale już jazda pewniejsza na korzyść octavi...właśnie wchodzenie w zakręty jak również szybkie manewry w opinii tamtego faceta działały na plus octavi :wink:
[ Dodano: Wto 12 Mar, 13 11:08 ]
ps. w tym roku również wybieram się na motorshow pewnie dopiero wtedy pomacam sobie octavię
IIO ma od skrajnego do skrajnego położenia kierownicy 3,0 obroty kierownicą. OIII ma 2,75. Mnóstwo współczesnych samochodów ma właśnie w granicach 2,5-2,75. Powoduje to, że przy fizycznym takim samym ruchu w OIII skręcimy ciutkę więcej a to jest lepsze w szybko pokonywanych zakretach. Prowadzenie w związku z tym powinno byc troche lepsze w OIII względem OII bo mniej kręcimy kierownicą. Mi osobiście pasowałoby to szczególnie na małych rondach gdzie muszę nieźle machnąć kierownicą w dwie strony aby je pokonać. Nissan sunny mojej żony przy podobnym skręcie kierownicą skręca bardziej niż OII i to mi bardziej odpowiada. W trasie nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Czy ktoś wie jakie przełożenie ( ile obrotów kierownicą ) ma SII?
Gumowe uszczelki w OIII ?! To całkowicie dyskwalifikuję to auto z zakupu :zlosnik:
p.s.
Ile może kosztować założenie blokady skrzyni biegów w OIII? Bo zastanawiam się nad sensem fabrycznego alarmu.
stary daj sobie spokoj z blokada, nic nie daje, a tylko przy montazu zawsze moga cos spier...lic. To juz lepiej gowniany alarm, ktory tez nic nie daje, ale przynajmniej nikt Ci nie wierci dziury na tunelu srodkowym w kabinie.
Na tyle malo, ze ja bym wolal doplacic do AC z ktorego bedzie wiecej korzysci niz z potrzeby przekrecania kolejnego kluczyka w aucie, przykladowo gdy zamawiamy auto bez kluczykow :diabelski_usmiech
Tak mi sie przypomnialo. Chcesz zeby byla blokada, a alarm w cenie auta. Tu ponizej link
Komentarz