tak jak kolega Niekumaty_pl napisał właśnie ten rok jest już przedłużony, natomiast będzie(najprawdopodobniej) jak pisze Alonzo 50% z vatu samochodu jednak nie wiecej niż 8 tyś i 50% z vat z paliwa z tym że od wszystkich samochodów osobowych. Ma zniknąć dziwoląg w postaci kratki, sam mam kratkę i czekam aż wprowadzą nawet te 50% bo zawsze lepsze coś niż nic. Choć u zachodznich sąsiadów można odpisać pełen vat czyli 19% o ile się nie mylę, no ale u nas pazernośc fiskusa nie zna granic.
Octavia III i Superb II FL
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez NIEKUMATY_PLBardzo dobrze to wygląda tylko brakuję czarnego grilla
ale jest szansa na zmiany do OIII można dokupić czarne lampy na przód
NIEKUMATY_PL, świetna OIII kombi na tym zdjęciu
mnie się OIII podoba i to bardzo - jak dla mnie w budzie kombi - pod względem stylistycznym to jakby mi Skoda chciała "dobrze zrobić"
jeśli tylko jakość tapicerki w praktyce nie będzie tak "tandetna" jak w Yeti
to spokojnie przeboleje dziadowski serwis i niecierpliwe poczekam na wersje Scout OIII
lub przynajmniej 4x4
patrząc na liste dodatków jest ok, ceny znośne (tym bardziej, że to tylko wyjściowe do targowania)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marbabNiestety musze to napisac, ale wiekszosc z "Was" jest przykladem typowego Kowalskiego i potrzebuje dupowozu Szczerze mysle ze Dacia tez by spelnila Wasze oczekiwania VAG niestety zaczyna nas dymac ale widze ze wiekszosci to nie przeszkadza.
Mozna za ok 75 kzł kupić 180 konny dupowóz:
a mozna kupić naprawdę dobrze wykonany 102 konny samochód:
Ten drugi ma automatyczną klimę i ksenony. Ja jednak wolę dupowóz który szybko jezdzi niz samochód który dobrze świeci i chłodzi. (nawet jeśli w Audi boczki są jedwabne :P )
Porównanie z Dacią to cios ponizej pasa hehe.Są granice których przekraczać nie wolno. Dla mnie tą granicą jest Dacia, dla ciebie OIII i jej plastiki. PEACE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekjmoplZamieszczone przez marlej108Ciekawe czy w Golfie 7 dali tez mniejsze ekrany?
System radiowy "Composition Touch" z 5 calowym ekranem dotykowym, dostepem do komputera
pokładowego i 4 głosnikami oraz czytnikiem kart SD, gniazdem AUX-IN i funkcja odtwarzania muzyki w
formacie MP3
Czyli ekran masz większy niż w OIII, w dodatku jest on dotykowy i ma funkcję odtwarzania mp3 (bez napędu CD). W podstawowej OIII Radio Blues (z MDI; MIB) ma funkcję .... tylko radia . Jak chcesz odtwarzać mp3 musisz podłączyć zewnętrzny odtwarzacz (tu też oczywista brak napędu CD) ...
Hmm.
czy dobrze rozumiem, ze w O3 radio blues nie ma wejscia na karte SD ani CD i ma tylko radio?!?!!!????
Komentarz
-
-
A ja napiszę tak, nie wiem czy się śmiać czy współczuć :twisted: Autentycznie zadziwia mnie wasze przywiązanie do marki (i to do tak pospolitej Skody?) oraz szczere lamenty i smutki(?), że Skoda spsuła auto i nie będzie można kupić trzeciej Octy pod rząd bo coś tam... Oprócz Skody jest tyle innych ciekawych alternatyw, że każdy dla siebie coś znajdzie. Zwłaszcza w obecnych czasach gdzie koreańska konkurencja dogoniła europę, VW staje się bardziej 'ludzki', francuzy już nie są tak straszne jak kiedyś bo teraz każdemu zdarzają się wpadki itp. itd.
Ja jeszcze nigdy nie zmieniłem danego modelu na jego następcę (ba! nawet nigdy nie kupiłem pod rząd tej samej marki) i jakoś żyję i jestem cały czas zadowolony ze swoich wyborów. Zdejmijcie klapki z oczu Panowie
[ Dodano: Czw 14 Mar, 13 13:51 ]
Zamieszczone przez marlej108czy dobrze rozumiem, ze w O3 radio blues nie ma wejscia na karte SD ani CD i ma tylko radio?!?!!!????
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rowerekOprócz Skody jest tyle innych ciekawych alternatyw, że każdy dla siebie coś znajdzie. Zwłaszcza w obecnych czasach gdzie koreańska konkurencja dogoniła europę, VW staje się bardziej 'ludzki', francuzy już nie są tak straszne jak kiedyś bo teraz każdemu zdarzają się wpadki itp. itd.
Ja jeszcze nigdy nie zmieniłem danego modelu na jego następcę (ba! nawet nigdy nie kupiłem pod rząd tej samej marki) i jakoś żyję i jestem cały czas zadowolony ze swoich wyborów. Zdejmijcie klapki Panowie
[ Dodano: Czw 14 Mar, 13 13:51 ]
Zamieszczone przez marlej108czy dobrze rozumiem, ze w O3 radio blues nie ma wejscia na karte SD ani CD i ma tylko radio?!?!!!????
ps. a co do radia to, jak jest USB to nie ma problemu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rowerekJa jeszcze nigdy nie zmieniłem danego modelu na jego następcę (ba! nawet nigdy nie kupiłem pod rząd tej samej marki) i jakoś żyję i jestem cały czas zadowolony ze swoich wyborów. Zdejmijcie klapki z oczu PanowiePozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
A ja dzisiaj podjechałem do salonu i powiem wam .. że każdy ma trochę racji w tym co mówi..boczki pomijam, ale fakt siedzisko wydaje się krótsze ale dzięki temu mamy wrażenie że jest więcej miejsca na nogi, fotele wg.mnie nie są tak wygodne jak w O2 czułem sie jak na jakimś takim taborecie.. samochód jest ok ale osobiście brakuje tego czegoś.. bo wg.mnie jest smutna jak pi..da w mieście.. wiem też że i tak będzie się sprzedawać nawet jakby wszedł do środka pies i strzelił ohydnego klocka na środku Jumboxa - bo to jest Octa ! ale konkurencja nie śpi i kilku klientów którzy mieli kupić O3 wejdą zobaczą pomacają i kupią Hyunadi-a, czy kijane..Bo tak jak O2 mogła być mdła do porzygania bo w 2005 większość producentów reprezentowała jeden podobny poziom, tak obecnie takie myślenie raczej nie wychodzi na zdrowie..wg.mnie tyle.
aa i jeszcze jedno tak jak O2 w porównaniu do Golfa 5 szły łeb w łeb . Tak obecnie widać jakie jest miejsce skody..Golf VII i O3 Elegance to odmienna koncepcja.. szczerze myślałem że chłopaki trochę na forum przesadzają bo wiadomo jesteśmy trochę skrzywieni na punkcie marki ale zwracam wszystkim honor Macie Racje ! Innych producentów konsekwentnie modele się mało co zmieniają wizualnie ale jedna rzecz się zmienia jakość materiałów.. w Skodzie zapomniano o tym ostatnim...
Komentarz
-
-
Wreszcie przyszła na mnie pora.
Dziś sobie pojechałem i poobcowałem z Octavią 3.
Postaram się w mojej ocenie być obiektywny na tyle na ile mój subiektywizm mi pozwoli . Wchodzę do salonu i szukam jej. Coś jest. Myślę Octavia czy Rapid – przecież tak podobne mają być...
Jest, są dwie O3 czarna i srebrna. Podchodzę do srebrnego eleganta.
Wygląd. Napatrzyłem się na zdjęciach , wiedziałem czego się spodziewać. Auto mnie nie zachwyca ( to subiektywne jest) ale może się podobać. Z pewnością nie jest brzydkie. Obniżona na małym profilu opon z większymi felgami na zdjęciach wygląda lepiej niż na standardowych kołach. Interesowąły mnie bardziej proporcje. Szczerze czegoś mi w tym wyglądzie brakowało, myślałem że ona będzie …większa troszkę.
Przód nawet ładny, boki takżę mogą być do ostatniego słupka. Tył mi jakoś nie leży. Ale kombi wg mnie może trafić w liczne gusta. Wygląd, bez zachwytu ale nie jest źle.
Otwieram drzwi i patrze na te legendarne boczki. Hm, myślę sobie ten wzór to ja gdzieś widzię już od paru lat…passat B6/B7? No twarde to plastikowe i troszkę ten podłokietnik wyściełany rapidowato.
Siadam we wnętrzu, rozglądam się, macam to i owo.
Auto zdecydowanie inne w porównaniu do O2.
Po paru minutach oglądania zacząłem się zastanawiać czemu tak zawzięcie niektórzy tu się czepiają i nad nią znęcają, gdzie ta tandeta jest? No jest na drzwiach ale w sumie z tym można żyć i to dla mnie nie byłoby istotne przy decyzji.
Co do deski. Na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach . Te materiały wcale nie wyglądaj tak źle i w dotyku nie imitują chińskiej gumy z zdezelowanej wtryskarki.
Nie ma za bardzo nad czym się rozpływać ale ludziska nie jest źle. Nie przesadzajmy. Gdzie ma być miękko , jest miękko – jak u konkurencji, gdzie twardo, jest twardo. Nawet plastiki w dolnej części nie rażą. Trzymają wg mnie średnią ale dzisiejszą ( niekoniecznie lepszą niż to co skoda oferowała np. 5 lat wstecz.) Takie widać mamy lekko kiepawe czasy że nam się wciska coś gorszego niż kiedyś
Fajna kierownica 4-ramienna, przyjemny/prosty w odbiorze zestaw wskaźników.
Troszkę taki mały ten ekran w centralnej konsoli . Albo zupełnie mały albo porządny/duży – mogli się zdecydować bardziej. Przyciski wokół niego ładnie „klikają” troszkę pokrętła klimy „lecą” taniochą , jak ze starej chińskiej wieży hajfi.
Przyjemny fotel, można nisko usiąść… nawet za nisko wg mnie. Bo co mi akurat nie podeszło to jakieś takie podniesienie o kilka cm w górę całych wskaźników, kiery, całej deski. W stosunku do O2 mi się wydaje. Może mi się tylko wydawało ale jakoś to mi się rzuciło dziwnie w oczy.
Kręcąc się, wiercąc stwierdzam, że miejsca jest z przodu tyle co w O2 a wrażenie jakby przed nami było luźniej sprawia ukształtowanie całej deski, która jest podciągnięta wyżej i ku przodowi. Jej stylistyka…kwestia gustu. Do mnie nie przemawia.
Z tyłu. Kanapa faktycznie ma krótkie siedzisko, niezbyt wygodne. Jednym przeszkadzać to będzie innym nie. Też bym nie demonizował. I tu podobnie stwierdzam, że miejsca tyle co w O2 choć ustawiwszy kierowcy fotel po siebie z tyłu na kolanach troszkę chyba luźniej. Także chyba jednak kilka małych cm więcej na tyle niż w O2.
Z pierdoł – jakoś duża odległość środkowego podłokietnika do dźwigni biegów. Jak go nie wysuniemy do przodu to wbijając biegi w pozycje 1-3-5 może „brakować” ręki niektórym. W O2 dla mnie było troszkę lepiej.
Podsumowując moje macanki ja uważam, że niektórzy z kolegów chyba za dużo w ogóle oczekują od Skody.
Samochód poprawny , ani mnie jakoś nie razi w nim nic specjalnie ani nie zachwyciło ( a nie ukrywam też miałem na to nadzieję w zapowiedziach).
Podpisuje się pod czyimś stwierdzeniem , że to żaden postęp , to pewna „ewolucja” absolutnie nie będąca żadnym skokiem jakościowym, jedynie stylistycznym ale czy w dobrą czy zła stronę…każdy to niech odbiera wg swojego gustu i uznania.
Mnie nie chwyciła w żadnym elemencie ale daleki jestem od stwierdzenia że to złe auto.
Przynajmniej w „dotyku” bo nie wiem jak z tym wyciszeniem, prowadzeniem itp.
Jeśli ktoś ma łądną świeżą O2 FL to zamiana jej na O3 jest nieporozumieniem i zbytecznym wydatkiem wg mnie.
Teraz subiektywnie bardziej. Z zewnątrz - będzie kombi chyba mi się będzie podobać, wewnątrz zdecydowanie bardziej podobała mi się moja przedliftowa dwójka w elegansie z fajną karbonową listwą ozdobną, jej wyglądem i materiałami. Wziął bym parę rzeczy do niej z nowej ale jednak O2 do mnie trafiała bardziej wnętrzem.
Nie czepiam się tego auta ale śmiać mi się chciało siedząc w nim na myśl, że to miał być „średniak”.
Jej problem jest z pewnością (jak dla mnie) zbytnie podobieństwo do rapida. Ale bądźmy uczciwi jest jednak róznica pomiędzy nią a rapidem. I w proporcjach blachy, w totalnie plastikowym wnętrzu, już łapiąc choćby za klamkę wsiadając czuć tam cieniznę.
Porównywanie O3 do rapida uważam, za pewne nadużycie.
Tym sposobem może i sam odszczekałem niepochlebne opinie powtórzone bez zapoznania się z tym autem.
O3 w sensownej wersji wyposażeniowej w TSI w kasie 60-70 tyś - spoko
Za większe pieniądze ? Obok stał SII jak Biga family, czarny „brzydal” - dziś jeśli to musiałaby być skoda właśnie przez żaden postęp w O3 nie miałbym chwili zawahania. SII za podobne pieniądze vs Octavia? To dwa światy. Materiały, wykończenie , wiekość kabiny/komfort. Tylko korzystać z wyprzedażowej oferty i brać SII.
Podjechałem sobie też pomacać GVII. Lepiej wykonany wg mnie od O3, inny, ladniejszy design eski/ środka ale była to highlajnowa wersja. Ale jakiś taki ciaśniejszy niż O3, mały – nie dla mnie auto.
Zerknąłem na Paska, wspomnianego SII.
Z tego grona przy cenach z wyprzedaży na poziomie ok. 80-85 +/- koła brałbym SII nawet „brzydala”
A po wszystkim wsiadłem do mojego koreańskiego auta „drugiej” kategorii, spojrzałem na drzwi, deskę, fotele, dekory, materiały, pomacałem wszystko. Po czym wyszedłem pocieszyłem oko tą jego piękną linią i się uśmiechnąłem.
Tak, wiem że dobrze zrobiłem szybko decydując się na niego za te kasę. Dziś zrobiłbym to samo.
I w nosie mam przycinki malkontentów zwłaszcza tych tylko teoretyków/gazeciarzy.
To super uczucie jak oglądasz jakieś auta i wiesz, jestes przekonany i masz satysfakcję z dokonanego wyboru.
Każdemu życzę podobnych chwil ze swoją "wybranką" (także jak będzie to O3)
Pozdro
Komentarz
-
-
Alonzo_, dobry postsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedCzy ktos moze zweryfikowac info, ze od 12.03 biel i czerwony w OIII - sa za doplata 600 PLN?
Na chwilę obecną jest tak jak pisałem wcześniej.
Wszystkie modele Skody mają dopłatę do lakieru białego i czerwonego w kwocie od 500 zł do 700 zł i na chwilę obecną tylko OIII (wg. cenników na stronie) nie ma dopłaty do tych kolorów.
Niech ktoś ewentualnie w jakimś salonie to zweryfikuje jak jest rzeczywiście.
Komentarz
-
-
Z boku mi wyglada jak a4 allroadJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
hmm kombi ma to moje ulubione "srebrne" dookola okien... to chyba specjalnie dla mnie zrobili :-)
ps. mysle ze niestety do O3 tez bedzie doplata za lakier czerwony i bialy zaraz.
ps.2 dzis widzialem Superba kombi w wersji Active (dziad) w podstawowym lakierze niebieskim milicyjnym na stalowkach... wygladal beznadziejnie prawde mowiac. Skoda sprytnie wykombinowala ze tylko ten milicyjny niebieski ma byc za darmo...
ps. ale jak juz lakier bialy i czerwony platny to mogliby przestac wyglupiac sie z tymi czarnymi lusterkami i klamkami plastikowymi i je tez lakierowac.
Komentarz
-
-
Czytam sobie instrukcję Octavii III i znalazłem coś takiego (cytat poniżej) zastanawiam się czy błąd w druku (bynajmniej tak mi się wydaje) czy coś się pozmieniało w zakresie odprowadzania wody z klimatyzacji.... (może ekologia itp chociaż to czysta woda)?
"Gdy jest włączone chłodzenie, pod parownikiem może się zbierać woda pochodząca
z kondensacji wilgoci, która spływa pod samochód i tworzy tam plamy a nawet
kałużę. To oznacza powstanie nieszczelności!"
Komentarz
-
Komentarz