Czytam tak te wasze posty o skladanej "pod siebie" O3 i praktycznie w kazdym jednym widze DSG.
I tak sie zastanawiam, czy kazdy z was serio bierze pod uwage DSG (nawet pomimo roznych historii opisywanych w innym wątku) czy to sa raczej takie proby wyciagniecia max z cennika?
Majowy, Big - skoro Octa ma identyczne ceny z Golfem, to już chyba wyłącznie marketing Skody i przyzwyczajenia Polaków powodują, że sprzedaje się więcej Skód niż VW. Część ludzi jest przekonanych, że Golf to taka Fabia i że jak VW to musi być dużo droższa niż Skoda, a Skoda dużo tańsza niż inne marki i do salonów innych niż Skoda nawet nie zajdzie. Ciekawe czy się to zmieni w 2013?
Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.
Czytam tak te wasze posty o skladanej "pod siebie" O3 i praktycznie w kazdym jednym widze DSG.
Zamieszczone przez yogi_at_pozen
czy to sa raczej takie proby wyciagniecia max z cennika?
Dokładnie tak. jakoś na naszym forum nie widze aby 99% O II stanowiły wersje L&K z DSG i 2.0 TDI + kupę dodatków. A konfigurując O III każdy robi max wersje + DSG i wysztkie inne możliwe dodatki, a potem zdziwienie ze wychodzi 140 tys zł. Skonfigurujcie sobie np. Focusa z najmocniejszym silnikiem diesla i wszystkimi dostępnymi dopdatkami i daje sobie obciąc rękę, że wyjdzie podobna cena (+ - 5-6 tys zł)
Zamieszczone przez test15510
Majowy, Big - skoro Octa ma identyczne ceny z Golfem, to już chyba wyłącznie marketing Skody i przyzwyczajenia Polaków powodują, że sprzedaje się więcej Skód niż VW.
No niekoniecznie W O III dostajesz cały czas więcej samochodu za te same pieniadze. Postaw przy sobie Golfa i Octavię i zobaczysz dlaczego ludzie chętniej wybierajają Octavię.
P.S.
Ale mam pod firmą ładny zjazd Superbów - 7 szt. S II 3,6 V6 4x4 stojacych koło siebie wyglada dość ciekawie :twisted:
yogi_at_pozen napisał/a:
Czytam tak te wasze posty o skladanej "pod siebie" O3 i praktycznie w kazdym jednym widze DSG.
yogi_at_pozen napisał/a:
czy to sa raczej takie proby wyciagniecia max z cennika?
Dokładnie tak. jakoś na naszym forum nie widze aby 99% O II stanowiły wersje L&K z DSG i 2.0 TDI + kupę dodatków. A konfigurując O III każdy robi max wersje + DSG i wysztkie inne możliwe dodatki, a potem zdziwienie ze wychodzi 140 tys zł. Skonfigurujcie sobie np. Focusa z najmocniejszym silnikiem diesla i wszystkimi dostępnymi dopdatkami i daje sobie obciąc rękę, że wyjdzie podobna cena (+ - 5-6 tys zł)
Big, ale jak przykładowo masz taki budżet to robisz research rynku, bo wiesz co lubisz/chcesz mieć/etc
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
V předvečer autosalonu v Šanghaji, 19. dubna 2013, se ve světové premiéře představí modernizovaný Superb a Superb Combi. V předstihu přinášíme oficiální fotografie.
OII 1,4 TSI Elegance
KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)
No to skonfigurowałem sobie dogatego Forda Focusa sedan Titanium 2.0 tdci z automatem i dodatkowymi opcjami. Cena ? 139 300 zł, a nie dołozyłem wszyskiego co mozna 8)
Oto konfiguracja (zwróćcie uwagę na cenę podstawową i pomyślcie czy O III jest droga 8) )
Twój samochód
Nadwozie 4-drzwiowe
Wersja Titanium
Silniki; Skrzynie biegów 2.0 TDCi 163 KM
6-st. automatyczna skrzynia biegów PowerShift
Cena bazowa 102,350.00 zł
Wybrane opcje
Burnished Glow (met) 2,800.00 zł
Pur/ Torino Black (częściowa skóra) 4,200.00 zł
Koło zapasowe pełnowymiarowe z obręczą stalową 400.00 zł
Przednie fotele – podgrzewane, z regulacją temperatury 900.00 zł
Pakiet Business 2 3,300.00 zł
- system wspomagający parkowanie (SAPP, zawiera czujniki parkowania z przodu i z tyłu), system nawigacji satelitarnej CD/SD (kolorowy wyświetlacze 5'', 6. głośników, zestaw głośnomówiący z Bluetooth® i funkcją sterowania głosem w języku polskim, gniazdo USB/iPod®, gniazdo AUX-IN)
Radioodtwarzacz Sony CD/MP3 6,000.00 zł
- z systemem nawigacji satelitarnej SD, kamerą ułatwiającą parkowanie tyłem oraz systemem nagłośnienia Premium - kolorowy wyświetlacz 5'', rozbudowany panel sterowania, system nagłośnienia Premium (10. głośników wysokiej jakości - w tym subwoofer we wnęce na koło zapasowe), Ford SYNC (zestaw głośnomówiący z Bluetooth® i rozbudowną funkcją sterowania głosem – bez języka polskiego oraz funkcją wzywania pomocy), gniazdo USB/iPod®, gniazdo AUX-IN, gniazdo kart SD, aplikacja nawigacyjna + mapy Europy na karcie SD, zdalne sterowanie na kierownicy (niedostępny z kołem zapasowym) (ICFDE)
Autoalarm obwodowy i pojemnościowy 1,650.00 zł
- zawiera ocpcję centralnego zamka z dwuetapowym ryglowaniem oraz drugi składany kluczyk
System monitorowania martwego pola widzenia 2,500.00 zł
- w lusterkach (BLIS) (zawiera elektrycznie składane I podgrzewane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże oraz elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi)
Reflektory biksenonowe 3,500.00 zł
- z samoczynną regulacją kąta ustawienia i spryskiwaczami, z systemem statycznych świateł, doświetlających zakręty (zawierają: światła do jazdy dziennej LED, tylne światła w technologii LED (oprócz wersji 4dr), przednie światła przeciwmgielne oraz regulację jasności podświetlenia zegarów)
Obręcze kół ze stopów lekkich 18", wzór 5-ramienny 1,400.00 zł
System zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach (ACS) 800.00 zł
Reflektory automatyczne 800.00 zł
- zawierają automatycznie sterowane wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, funkcję wyłączania świateł z opóźnieniem oraz przednie światła przeciwmgielne
Pakiet Titanium X3 3,200.00 zł
- dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części pojazdu , system centralnego zamka z kluczem elektronicznym Ford KeyFree, 17" obręcze ze stopów lekkich, elekrycznie składane lusterka
Inteligentny tempomat ACC z systemem wczesnego ostrzegania 3,700.00 zł
System wspomagający parkowanie 1,800.00 zł
- (SAPP, zawiera czujniki parkowania z przodu i z tyłu)
Cena całkowita
Cena całkowita * 139,300.00 zł
[ Dodano: Sro 03 Kwi, 13 11:09 ]
Zamieszczone przez Maicroft
Nie mówimy o wersji ST.
Oczywiście, że nie. Mówimy o cywilnej wesji sedan z najmocniejszym dieslem pod maska i automatem w najbogatszej wersji + dodatki.
czy Skoda czy Ford to ceny wyjdą podobne, choć pod względem "praktyczności i komfortu" to Ford bardziej pasuje do VW - raczej lepsze materiały, wygłuszenie itp kosztem przestronności wnętrza (wielkości bagażnika)
zresztą Focus to jest konkurent Golfa nie Octavii która ma jakby swoją "rynkową niszę"
zresztą to czego brakuje mi w Skodzie to właśnie "jakość wnętrza" Forda i jego prowadzenie
Dla mnie Ford, jesli chodzi o jakość, jest do tyłu przy Skodzie.
Focusów I miałem 3, Focusów II 2, Transitów ze 3 albo 4 wszystkie od nowości
Wcześniej Escort RS, Escort kombi, Mondeo i Scorpio ale te auta kupione jako używki z przebiegami po ok 20 kkm
jednego Focusa II i Transita wciąż mam, o ile focusem jeżdżę zamiennie z Yeti to Transita nie widziałem już ok 2 lat ale silnik TDDI 100KM przed którym mnie ludzie przestrzegali właśnie przekroczył w nim 500 k km, tylko przeglądy wg. harmonogramu fordowskiego
sławetna dwumasa oryginalna od początku ;-)
Focus II 2.0 TDCI 140 k km zero poważniejszych problemów, wciąż oryginalne zawieszenie (fakt wytłuczone, gumy ewidentnie do wymiany)
wciąż oryginalna dwumasa - obecnie kwalifikuje się do wymiany -
auto jakies 120 k km zrobiło po "chipie" i co tu dużo mówić często rozpędzając się tylko na biegach nieparzystych :-)
wnętrze jest w stanie praktycznie nienaruszonym (wytarta skórzana kierownica)
w porównaniu do 2 szt. Yeti jakie mam w Focusie wciąż cisza
Yeti to koncert pisków i trzasków, wyraźnie znaki używania na plastikach
(uczciwie muszę przyznać ze Octavia 2FL Scout kumpla jest wykonana tak staranniej od Yeti i przy porównywalnym przebiegu jest w niej cisza)
w Focusie II - którego wciąż używam - wymieniłem tylko amortyzatory z przodu co było wynikiem skoku na szutrowej drodze, niestety masa skoncentrowana głównie na przodzie auta destabilizuje go w powietrzu ;-) (fabryczne "sportowe" zawieszenie)
Escort combi z 2000 roku jeździ u nas do dzisiaj 1.6 16V 270 k km z tego jakieś 200 k km na prostej instalacji gazowej - wciąż używane jako auto dla wszystkich w firmie, do wywożenia makulatury itp ;-)
mam swoje doświadczenia z Fordami i mam obecnie ze Skodą, która nie jest zła ale nie jest tez tak dobra jak Ford
prowadzenie pomijam bo to od zawsze atut Forda
niestety obecnie Ford ma dla mnie poważna wadę brak napędu "4x4" w Focusie czy Mondeo
pozostaje Kuga (nową miałem okazje pojeździć i jest naprawdę fajnym dopracowanym autem) co było głównym powodem zmiany, brak mu obecnie odwagi "grupy VW" do tworzenia aut dla ciut szerszej grupy odbiorców
mam swoje doświadczenia z Fordami i mam obecnie ze Skodą, która nie jest zła ale nie jest tez tak dobra jak Ford
Powiedz to paru kolegom z Lublina którzy Forda mają po dziurki w nosie (jeden z nich własnie od paru miesięcy nie moze pozybyć się Mondeo z 2007 r., po włozeniu w niego paru tys zł, a drugi takie Mondeo miał, jak mówi było to bardzo fajne auto, jak ... jeździło ) 8)
A co do Forda, to przepraszam ale pozostane przy własnym zdaniu. Ford ma super łaściwiwości jezdne i z tym nie dyskutuję, ale jakość tych aut jest po prostu niska i tu dla mnie Skoda jest o wiele przed Fordem. Zresztą gdybym uważał inaczej, jeździłbym teraz Mondeo, a nie Superbem II.
Big, powiedz to koledze z OII, który z Niemiec za grubą kasę musiał ściągać nowy silnik 1.8 TSI bo stary się rozsypał. Też było fajne auto, jak jeździło.
Wg mnie ford ma problem z wizualną "jakością". To wygląda często w podstawowych i średnich wersjach "mało zachęcająco". Faktura i jakość użytych materiałów do wykończenia deski - kwestia gustu. Ale mnie w fordach czy FII czy Ostatnim mondku najbardziej razi jakość materiałowa siedzeń, dywanów czy podsufitki. Te szmaciane fotele i ich kolorystyka plus filc na podsufitce i podłodze odpycha (mnie w mondku jak szukałem auta dla siebie to bardzo raziło) dopiero w titanium to wyglądało i kolorystycznie i jakościowo akceptowalnie. Wygląd materiałów deski czy obić drzwi tez jest budżetowy ale wg mnie już ich jakość/trwałość jest dobra.
Mój tata jeździ FII 1,6 TDCI i porównując go do mojej O2 powiem tak - na pierwszy "rzut" oka skoda moja w elegansie zdecydowanie robiła lepsze wrażenie. Ale juz jak sie pomacało i popatrzyło na jakość/efekty zużycia wnętrza to już nie tak jednoznacznie. Kwestie "trzasków/pisków" podczas jazdy w tych egzemplarzach konkretnych ford był cichszy/lepszy.
A prowadzenie i jazda dla mnie FII to klasa sama dla siebie.
Dlaczego ludzie z forda tego nie widzą. Jak macałem F III - mi sie środek -deska podobała - dla niektórych jest naciapana i przeładowana - kwestia gustu ale ...znowu te siwe (dobrze , że już nie niebieskawe - nie pasujące do niczego) kiepskie z wyglądu fotele psują obraz całości.
Wg mnie ford z wygląda wewnątrz na kiepskiego jakościowo ale faktyczna jakość i trwałość wszystkiego nie jest taka zła na jaką wygląda.
A co do trwałości podzespołów i mechaniki to jak koledzy piszą każdy ma za uszami, ja mam paru znajomych co latają ostatnimi TDCI 2,0 w mondkach i nie mają z nimi kłopotów. Pechowe egzemplarze sie trafiają w każdej marce. Choć znowu w temacie doładowanych beznyn to jeśli chodzi o problemy i trwałość ford IMO lepiej ecoboosta dopracował. Co nie znaczy znowu , że kazdy z tych silników nigdy nie zawiódł. Jest wielu zadowolonych z TSI a pewnie jakieś eco- sie chrzanią...jak wszystko dziś.
ketivv, ale je nie mówię, że Ford jest dziadowski. Po prostu w mojej opinii i jak dla mnie Skoda jest lepiej wykonana i mniej podatna na awarie niż Ford (przynajmniej egz. z którymi ja miałem do czynienia).
No niestety ale nowy Focus jest po prostu odpychajacy we wnetrzu.
Ksztalty deski raza kiczem i przestylizowaniem, konsola radia wyglada jak klawiatura komorki sprzed 10 lat, dodatkowo podobnie jak w skodzie drzwi wykonczone sa paskudnie. Twardy parapet, ogolnie twarde plastiki z malym skrawkiem materialu. (W O3 mimo defacto jeszcze gorszych materialow... jakos tak to zaprojektowali, ze po prostu wizualnie lepiej sie to prezentuje).
Jednak chyba najgorszym elementem... znaczy robiacym najgorsze wrazenie sa fotele(oprocz titanium). Co za baran wybral na tapicerke foteli plastikowa siatke z chinskich trampek.??! Wyglada to skandalicznie i tak plastikowo, ze az sie niedobrze robi. Nie oczekuje przytulnosci jak w bentleju, ale bez przesady... trzeba byc slepym zeby wybrac takie materialy do wykonczenia kabiny. Dla mnie to bylo czynnikiem, ktory sprawil ze wykreslilem focusa z kregu moich zainteresowan... No i wyciszenie nie bylo za szczegolne. Do 120 OK, a powyzej nagly wzrost szumow - glownie z opon... Golf byl lepszy, C4 bylo lepsze, s40 bylo lepsze...
Trwa ofensywa modelowa Skody. W ślad za takimi nowościami jak kompaktowy Rapid czy Octavia III w wersji liftback i kombi teraz przychodzi czas na zmodernizowanego Superba.
z przodu chyba brzydszy, wyglada w sumie jak Octavia III, ale w koncu POPRAWILI W SEDANIE TE DUPE! :-) i teraz nawet toto ladnie wyglada przynajmniej na tych wizualizacjach.
V předvečer autosalonu v Šanghaji, 19. dubna 2013, se ve světové premiéře představí modernizovaný Superb a Superb Combi. V předstihu přinášíme oficiální fotografie.
Komentarz