Dylematu zbytniego nie ma bo już zamówienie zostało złożone, bardziej zastanawia mnie czy warto płacić tak dużą sumę pieniędzy za Columbus. W poprzednim aucie miałem wbudowaną nawigację (Opel) i bardzo sobie chwaliłem.
Płacąc 7300,00 zł za nawigację czułbym się jak ostatni frajer wydy..any przez firmę Skoda Wg. mnie to marne uczucie, ale ja jestem hetero
A mnie ciekawi czy VAG dał w prezencie do tych nowych tsi po 10 % gratis koników i niutków, tak jak do starych.
Oby się nie okazało, że wyniki, przy uwzględnieniu gratisów w starych, są zbliżone. Pozostaje poczekać jak nabywcy O 3 wybiorą się na hamownie i pochwalą wynikami.
Dylematu zbytniego nie ma bo już zamówienie zostało złożone, bardziej zastanawia mnie czy warto płacić tak dużą sumę pieniędzy za Columbus. W poprzednim aucie miałem wbudowaną nawigację (Opel) i bardzo sobie chwaliłem.
Płacąc 7300,00 zł za nawigację czułbym się jak ostatni frajer wydy..any przez firmę Skoda Wg. mnie to marne uczucie, ale ja jestem hetero
Jak kolega napisał. Nie warto. Jeździłem sporo SII z Amundsenem i trochę O3 z Columbusem - za te pieniądze te nawigacje nie są tego warte. Ja pozostałem przy Automapie - nawet w Audi nie używam navi oryginalnej a Automapy. Ale to moje skromne zdanie i w swojej O3 nie zamawiałem tego dodatku.
[ Dodano: Sob 25 Maj, 13 23:05 ]
Zamieszczone przez paweł2
Niezly ten Superb i zważywszy ze mozna miec takiego 2.0Tdi 170ps po upustach i rabatach za 90 kola nic tylko brac.Konkurencja jest sporoooo drozsza.
Wygląda nieźle. Ceny też OK. Szkoda ,że środek niespecjalnie się zmienił i nie zrobili coś we wnętrzu "ala" O3. Ciekawe czym się różni i jak gra Sound System w porównaniu do Cantona w O3? Canton gra ładnie ale do Bose sound system z Audi czy Hamanna z BMW to mu duuużo brakuje ale to nie ta klasa pojazdu więc nie ma co narzekać
Mi się po lifcie S2 bardziej podoba niż przed.
Ciekawa sprawa z pozostawieniem starych silników 1.4 i 1.8 tsi w nowym superbie. Może tylko do wyczerpania zapasów. Bo jaki byłby sens utrzymywać produkcję dwóch silników o tej samej pojemności, o odmiennej (szczególnie w 1.4 ) konstrukcji.
a to nie jest tak, ze nowe TSI sa dostosowane do MQB tylko - ulozenie, pochylenie itp?
Tez sie nad tym zastanawiałem. U mie wyplulo na hamownii 139 KM.
U mnie 137 KM, gdyby nowy 1.4 tsi 140KM miał w gratisie + 15 KM, to byłoby 155, a to już niezły wynik.
ktos na tym lub forum superba podawal info, ze pomiary sa robione w Niemczech (tych danych do katalogow), gdzie silownie maja inne rzekomo urzadzenia niz w polskich tego typu firmach i .... stad ta roznica w mocy. Niby w Niemczech te pomiary sa dokladne i jest tyle tych koni co ma byc, a przez to ze u nas sa inne urzadzenia - to wychodzi wyzsza moc.
Tylko kilka firm w Polsce ma miec te same urzadzenia co w Niemczech i u nich wydzodzi moc tez "normalna".
Brzmi to z jednej strony wiarygodnie, ale az nie chce mi sie wierzyc, ze u nas sprzedaja jakies inne maszyny do pomiaru mocy silnika... ?????
ps. jak na niemieckich forach tez pisza ze maja wyzsza moc silniki - to pewnie faktycznie maja, ale jesli tam takich informacji nie ma, jak u nas, to moze faktycznie jest cos na rzeczy z tymi urzadzeniami? Sam nie wiem.
ps. a wracajac do Superba... to w Czechach w Active po FL sa alufelgi w standardzie... u nas oczywiscie nie... (no chyba ze Czesi maja spieprzony konfigurator, w co watpie).
ps. zartuje, ja widzialem 1 czarna w Gdyni tydzien temu. Dzis jadac do pracy (no bo niestety choc niedziela jestem w pracy, wlasnie mam przerwe) widzialem biala O3 zaparkowana przy ulicy... ale mijajac ją z bliska okazala sie byc Rapidem.
a to nie jest tak, ze nowe TSI sa dostosowane do MQB tylko - ulozenie, pochylenie itp?
Z informacji które się pojawiały wynika że nowsza wersja silnika 1.4TSI w porównaniu do starszej (CAXA)ma tylko wspólną odległość pomiędzy cylindrami. Pozostałe elementy są podobno zmienione konstrukcyjnie. Także że są to dwa różne silniki. No i na pewno różnią się sposobem napędu rozrządu.
ps. zartuje, ja widzialem 1 czarna w Gdyni tydzien temu. Dzis jadac do pracy (no bo niestety choc niedziela jestem w pracy, wlasnie mam przerwe) widzialem biala O3 zaparkowana przy ulicy... ale mijajac ją z bliska okazala sie byc Rapidem.
W Krk też już są widoczne.
Ostatnio widziałem OIII błękit race, 2,0 TDI z bixenami, ledami z tyłu i pakietem chrom :slinka
widac juz troche... dwie czarne widziałem i jedna z numerami PO biała TDI na 18" GOLUSie - rewelacja
co do grania audio w naszych autach powiem tak, wczoraj testowalem na przykladzie filmiku z nowego Bonda telefon Nokia N8 plus kabel AUX w autach:
- Laguna III 2008 za 103 tys zł
- Mondeo z 2009 z radiem SONY za 107 tys zł
- Octavia II FL 2009 SWING za 66900 zł
koledzy wpadli w kompleksy jak w tak "tanim" i "pospolitym" ( cytat wypowiedzi) moze byc taka roznica na plus i takie walory odsłuchowe.
Nie jestem audiofilem ale powiem ze bylem pozytywnie zaskoczony a wielce rozczarowanym tym co zaproponowała konkurencja....
Pisze to tylko dlatego ze jak czasem czytam ze cos jest lepsze, a Skoda ma wszystko najtansze i najgorsze i wszystko z odpadów po VW i Audi to troche sie zastanawiam po co niektórzy kupili ta marke i zapisali sie na to forum.....
OII 1,4 TSI Elegance
KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)
Pisze to tylko dlatego ze jak czasem czytam ze cos jest lepsze, a Skoda ma wszystko najtansze i najgorsze i wszystko z odpadów po VW i Audi to troche sie zastanawiam po co niektórzy kupili ta marke i zapisali sie na to forum.....
gdyby to byla prawda (a podejrzewam, ze jest bo jak na razie to teorie zwiazane z O3 dot. dat im sie sprawdzaly), to jakos ten FL na dlugo zaplanowy nie jest i to moze tlumaczy to, ze taki mizerny - ze niewiele zmienili...
ktos na tym lub forum superba podawal info, ze pomiary sa robione w Niemczech (tych danych do katalogow), gdzie silownie maja inne rzekomo urzadzenia niz w polskich tego typu firmach i .... stad ta roznica w mocy. Niby w Niemczech te pomiary sa dokladne i jest tyle tych koni co ma byc, a przez to ze u nas sa inne urzadzenia - to wychodzi wyzsza moc.
Tylko kilka firm w Polsce ma miec te same urzadzenia co w Niemczech i u nich wydzodzi moc tez "normalna".
Brzmi to z jednej strony wiarygodnie, ale az nie chce mi sie wierzyc, ze u nas sprzedaja jakies inne maszyny do pomiaru mocy silnika... ?????
Nie "siłownie", a hamownie i na tym polu nie mamy się akurat czego wstydzić, bo większość profesionalnych tunerów w PL posiada hamownie obciążeniowe MAHA. Niemieckie - a jak. Wysokiej klasy, w Niemczech takich samych używają. Nie wiem, czemu w innych krajach miałyby nie wychodzić gifty. Hamownie inercyjne faktycznie czasem mogą nieznacznie zawyżać i przekłamywać. Ale na obciążeniowych hamowniach nie powinno być takiego problemu.
Nie oszukujmy się, 5 czy 8 KM mocy maksymalnej w te czy wewte wielkiej różnicy nie robi. Kwestia jest tego, że VAG podaje w miare realne moce maksymalne silników, a niektórzy producenci - przy bardzo sprzyjających warunkach. Z tego powodu potem im wychodzą niedobory koników w stadach. Wątpie czy dane do specyfikacji technicznych pochodzą z hamowni podwoziowych. Fabryki mają hamownie silnikowe, a przecież to daje bardziej dokładny pomiar.
Co do O3, też już parę widziałem, ale znacznie więcej Rapidów ostatnio widuję.
Nie "siłownie", a hamownie i na tym polu nie mamy się akurat czego wstydzić, bo większość profesionalnych tunerów w PL posiada hamownie obciążeniowe MAHA. Niemieckie - a jak. Wysokiej klasy, w Niemczech takich samych używają. Nie wiem, czemu w innych krajach miałyby nie wychodzić gifty. Hamownie inercyjne faktycznie czasem mogą nieznacznie zawyżać i przekłamywać. Ale na obciążeniowych hamowniach nie powinno być takiego problemu.
Nie oszukujmy się, 5 czy 8 KM mocy maksymalnej w te czy wewte wielkiej różnicy nie robi. Kwestia jest tego, że VAG podaje w miare realne moce maksymalne silników, a niektórzy producenci - przy bardzo sprzyjających warunkach. Z tego powodu potem im wychodzą niedobory koników w stadach. Wątpie czy dane do specyfikacji technicznych pochodzą z hamowni podwoziowych. Fabryki mają hamownie silnikowe, a przecież to daje bardziej dokładny pomiar.
Co do O3, też już parę widziałem, ale znacznie więcej Rapidów ostatnio widuję.
Pewnie masz racje.
Tak mi przyszlo do glowy, ze jesli jednak te hamownie sa takie same, to moze Niemcy podaja te moc zanizona z prostego powodu... wysokosci podatku??? Im wiecej kucykow tym wyzszy podatek? Moze dlatego? Wiec wtedy oplacaloby sie podawac nawet te 5-10 koni mniej jesli auto (i jego wlasciciel tym samym) wpasc mieliby do wyzszej grupy podatku zwiazanego z autem?
[ Dodano: Pon 27 Maj, 13 07:25 ]
Zamieszczone przez Enriquez
Dziś jechała za mną O3 beż bez ksenonów. Wyglądała słabo w porównaniu z "moją" testówką z ksenonami, która w nocy wygladała obłędnie dobrze. :P
no to w temacie swiatel, choc w innym aucie - wracam z Koszalina z pracy w weekend do 3miasta, z tylu cos pedzi. Jest juz ciemnawo, a to auto ma wlaczone tylko oswietlenie diodowe do jazdy w dzien... Audi... mysle patrzac w lusterko bo swiatelka ukladaja sie taki wzor a la rogi... i co po pewnym czasie mnie mija - nowa Kia Cee'd kombi bez wlaczonych swiatel mijania bo widac kierownik zapomnial... W kazdym razie wzor tych diodowych swiatel Kia zerżnela z Audi (no albo w tym samym czasie wpadla na ten sam pomysl...) - wyglada toto niezle. Wczoraj pod wieczor z kolei ide z psem na spacer - i ta sama sytuacja - z przodu z naprzeciwka tym razem jedzie ... Audi... bedace blizej jak sie okazuje Kia Cee'd i znowu pan kierowca widac zapomnial wlaczyc swiatel mijania...
w ogole jak Audi wprowadzilo LEDy DRL jako pasek - bylem przekonany, ze maja na to jakis patent. jakiez bylo moje zdziwienie jak zobaczylem - zaraz potem - nowy model lancii delty:
Komentarz