Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Majowy
    Ambiente
    • 2013
    • 215

    Stara prawda, diesel idzie momentem, benzyna obrotami. Teraz w erze benzyn z turbinami trochę zaczyna się to wyrównywać. Jednak dalej moment diesla i przez to jego elastyczność jest znacznie lepsza niż benzyny.

    Komentarz

    • rezon
      RS
      • 2006
      • 1894
      • Volvo
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      wszystko zależy co rozumiemy pod słowem elastyczność nie znalazłem na szybko danych Octavii - dla
      Passat 1,8TSI Moc 160KM MOment 250Nm 1500-4500obr./min 80-120km/h 11,0s (5 bieg)
      Passat 2,0TDI Moc 140KM Moment 320Nm 1750-2500 obr./min 80-120 km/h 10,0s (5 bieg)
      Passat 2.0TDI Moc 170KM Moment 350Nm 1750-2500 obr./min 80-120 km/h 11,5s (5 bieg - to nie pomyłka - ma podaną gorsze niż 140KM)

      TO gdzie ta "znacznie większa elastyczność"? Niutki to nie wszystko - można je zgubić na przełożeniach, a utrzymanie Nm przez następne 2000obr. gdzie TDI już odcina - to nie elastyczność?

      Komentarz

      • Tony065
        RS
        • 2009
        • 2487
        • Octavia I (1U2)
        • ARX 1.8 20VT 150 KM

        Majowy, mam TDI i czuję kiedy się "zbiera". niestety, krzywe sił w dieslu nie wzrastają razem, jak ma to miejsce w benzynach i to też czuć niestety... gdybym miał drugi raz wybrać silnik, bez wątpienia byłby to 1.8T :diabelski_usmiech
        z innej beczki. czy posiadacze O3 mogą sprawdzić jaki mają czynnik chłodzący w klimie :?: stary r134 czy nowy 1234syf :?:
        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
        @ by Tune-up Gdańsk
        TDI VP++ i jeszcze rośnie
        Antek

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          Panowie, TFSI zawsze będzie szybsze od seryjnego diesla ale równo będzie szła z modzonym tdi gdzie duże turbo pompuje do odcinki i takie TDI jedzie tak samo jak turbo benzyna ale skończmy ten temat bo to nie miejsce na takie pierdolenie :wink:
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • ketivv
            L&K
            • 2011
            • 1155

            Zamieszczone przez Majowy
            Jednak dalej moment diesla i przez to jego elastyczność jest znacznie lepsza niż benzyny.
            ale elastyczność silnika to nie jego wysoki moment
            tylko możliwe płaski przebieg krzywej momentu


            Nasze PowerBoxy to bezpieczny i niewykrywalny tuning dla samochodów. Sprawdź sam - 14 dni na zwrot jeżeli nie będziesz zadowolony.

            Komentarz

            • polrob
              Rider
              • 2013
              • 535
              • Superb III (3V3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Zamieszczone przez Tony065
              Majowy,z innej beczki. czy posiadacze O3 mogą sprawdzić jaki mają czynnik chłodzący w klimie :?: stary r134 czy nowy 1234syf :?:
              W nowej O3 jest R134a, czyli jeszcze ten stary czynnik
              jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
              była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
              była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

              Komentarz

              • Contra
                Classic
                • 2013
                • 22

                Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego w polskim konfiguratorze S2 FL nie ma KESSY ?
                On jest w standardzie w Platinim? W DE i CZ jest Keyless w konfiguratorze .

                Komentarz

                • OrsonTSI
                  Rider
                  • 2010
                  • 716
                  • Volkswagen
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  od Eleganca jest w standardzie a tak to 1500 kosztuje
                  OII 1,4 TSI Elegance

                  KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                  Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                  Komentarz

                  • lukaszc2
                    Rider
                    • 2013
                    • 376

                    Zamieszczone przez Tony065
                    z innej beczki. czy posiadacze O3 mogą sprawdzić jaki mają czynnik chłodzący w klimie stary r134 czy nowy 1234syf
                    R134a
                    Załączone pliki
                    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                    Komentarz

                    • OrsonTSI
                      Rider
                      • 2010
                      • 716
                      • Volkswagen
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      nowy katalog S2FL wersja CZ

                      OII 1,4 TSI Elegance

                      KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                      Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                      Komentarz

                      • lukaszc2
                        Rider
                        • 2013
                        • 376

                        I co (niektórzy Panowie) Octavia jednak pierwsza a parę tygodni temu jakie były opinie jak sobie Skoda strzeliła w stopę Octavią itp (Rapid miał położyć skodę, boczki w Octavi).

                        Maj umocnił grupę Volkswagena na pozycji lidera w Polsce. Numerem jeden pozostaje Skoda, Volkswagen jest drugi, a Toyota trzecia. Chrapkę na podium ma jednak Ford, który jest już bardzo blisko japońskiej marki. Jakie modele najczęściej kupują Polacy? Oto pierwsza dziesiątka najpopularniejszych nowych aut w Polsce
                        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                        Komentarz

                        • Contra
                          Classic
                          • 2013
                          • 22

                          Zamieszczone przez lukaszc2
                          I co (niektórzy Panowie) Octavia jednak pierwsza a parę tygodni temu jakie były opinie jak sobie Skoda strzeliła w stopę Octavią itp (Rapid miał położyć skodę, boczki w Octavi).

                          http://moto.pl/MotoPL/56,88389,14057..._wszystko.html
                          Kolego spokojnie większość to O2 FL. Takie były promocję od początku roku że się w głowie nie mieści :P

                          Komentarz

                          • Enriquez
                            RS
                            • 2009
                            • 7685
                            • Superb III (3V3)

                            Contra, trzeba mieć nadzieję, że po wyprzedaży FL ceny O3 nieco polecą.
                            Pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz

                            • t271828
                              Elegance
                              • 2008
                              • 928

                              Zamieszczone przez lukaszc2
                              I co (niektórzy Panowie) Octavia jednak pierwsza
                              Pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży zawsze jest sukcesem, ale pamiętajmy, że OII była na tym miejscu przez kilka lat sic! czyli sprzedawała się rewelacyjnie nawet gdy była juz stara i opatrzona. Przy okazji - po wzroście sprzedaży golfa widać, że (duża) część potencjalnych nabywców Octavii wybrała to auto

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                Waszej elastycznosci to jednak nie zastapi pojemnosc silnika



                                15 lat temu, potrafili zrobic ponad 300Nm od wolnych obrotow i max 420Nm. Potem auto na 5-6 biegu jechadzie 60 i 260km/h a przy 110 pyrka jak diesel ponizej 2000obr/min. Ale ekolodzy uparli sie na downsizing i montaz kolejnych turbin, bo gonimy emisje CO2 :lol:


                                W SIIFL 4x4 TDI 170KM skrzynia jest dalej 6 biegowa czy ta nowa 7 biegowa, ale do duzych momentow ??
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Rok z Bagien
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1172

                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  W SIIFL 4x4 TDI 170KM skrzynia jest dalej 6 biegowa czy ta nowa 7 biegowa, ale do duzych momentow ??
                                  Jest 6.

                                  A tu sympatyczny test tego pojazdu, w dawniej, zaprzyjaźnionym języku. :wink:

                                  W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                  Komentarz

                                  • ketivv
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1155

                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Waszej elastycznosci to jednak nie zastapi pojemnosc silnika

                                    Obrazek

                                    15 lat temu, potrafili zrobic ponad 300Nm od wolnych obrotow i max 420Nm. Potem auto na 5-6 biegu jechadzie 60 i 260km/h a przy 110 pyrka jak diesel ponizej 2000obr/min. Ale ekolodzy uparli sie na downsizing i montaz kolejnych turbin, bo gonimy emisje CO2 :lol:
                                    elastyczność to jedna sprawa a pojemność to druga sprawa, silnik może mieć małą pojemność i być "elastyczny" jak tez większą i nie będzie elastyczny (np silniki stosowane w F1)

                                    nikt się nie uparł na małe silniki, rynek je akceptuje i to wszytko kto z nas tutaj jeździ na co dzień pojemnościami 3.0, 4.3, 5.0 czy 6.4 litra ?
                                    oczywiście, że jest kwestia emisji CO2 tylko skąd się bierze CO2 w spalinach ?
                                    jest wynikiem spalania węglowodoru - im mniej go zużyjemy tym mniej CO2 otrzymamy
                                    druga sprawa to spalanie do CO i CO2
                                    ważne jest żeby w procesie spalania z tej samej jednostki paliwa uzyskać maksymalnie dużo CO2 możliwe mało CO jak i NOx które są gazami trującymi
                                    i po to głownie jest "downsizing" żeby produkować silnik który przez większość czasu będzie pracował w optimum swoich parametrów co spowoduje wydzielanie:
                                    - mniejszej ilości spalin
                                    - spalin o mnij toksycznym składzie

                                    Komentarz

                                    • dato
                                      L&K
                                      • 2012
                                      • 1431

                                      Zamieszczone przez sw29l
                                      Zamieszczone przez piramida
                                      Piszecie że 1.4 to rakieta? :wink:
                                      Z opisów wynika, ze 1.4 to taka mała ekonomiczna rakietka
                                      Krótkiego zasięgu i bez dostępu do stratosfery raczej
                                      Piramida - Ty wiesz i ja wiem, co Ty wiesz, i Ty wiesz, że ja wiem... Durne pytania zadajesz... Podpuszczacz

                                      Komentarz

                                      • parasite
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1368

                                        ketivv, wszystko, ładnie, pięknie, ale tylko w teorii. Bo przy normalnym użytkowaniu te silniki wcale nie palą mniej, a jak sam napisałeś te gazy z czegoś się biorą, więc pierwszy punkt o mniejszej ilości spalin możesz już wyrzucić.
                                        AGR 112KM, 232Nm
                                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                        Komentarz

                                        • krzy111
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 122

                                          Będę się upierał, że 1.4 w o3 z dołu jest bardzo słaby, co nie znaczy, że silnik w ogóle do dupy
                                          o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

                                          Komentarz

                                          • dato
                                            L&K
                                            • 2012
                                            • 1431

                                            Na bazie mojego rodzinnego Żony Leona stwierdzam, że szału nie ma. Do dupy ? Nie. Lepszy niż stary benzynowy 1,6 bez cudów ? Eeeee... Raczej nie... Lepszy niż 1,9 stary traktor TDI z czipem ? Zdecydowanie nie !
                                            Więc dupy nie urywa, a bardzo chce łykać od 10 w górę, mniej może, ale niechętnie.

                                            Więc czy do dupy ? IMO do dupy.

                                            Komentarz

                                            • Seed
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 875
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              Zamieszczone przez krzy111
                                              Będę się upierał, że 1.4 w o3 z dołu jest bardzo słaby, co nie znaczy, że silnik w ogóle do dupy
                                              kolego myslisz sie- przejechalem juz tym silnikiem 3 tys i twierdze, ze bardzo dobrze zbiera sie juz od 1500 ten silnik. zdecydowanie lepiej reaguje na gaz niz 2.0 TDI BMM i 1.9 TDI AXR - jezdze nimi na codzien.

                                              Zamieszczone przez dato
                                              a bardzo chce łykać od 10 w górę,
                                              chyba Ty
                                              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                              Komentarz

                                              • krzy111
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 122

                                                Może się kiedyś spotkamy na jakimś spocie to sobie to wyjaśnimy. Tak korespondencyjnie to się chyba nie da, pewnie mamy inne pojęcie co to znaczy, że ciągnie dobrze z dołu
                                                o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

                                                Komentarz

                                                • dato
                                                  L&K
                                                  • 2012
                                                  • 1431

                                                  Zamieszczone przez Seed
                                                  Zamieszczone przez krzy111
                                                  Będę się upierał, że 1.4 w o3 z dołu jest bardzo słaby, co nie znaczy, że silnik w ogóle do dupy
                                                  kolego myslisz sie- przejechalem juz tym silnikiem 3 tys i twierdze, ze bardzo dobrze zbiera sie juz od 1500 ten silnik. zdecydowanie lepiej reaguje na gaz niz 2.0 TDI BMM i 1.9 TDI AXR - jezdze nimi na codzien.
                                                  Zamieszczone przez dato
                                                  a bardzo chce łykać od 10 w górę,
                                                  chyba Ty
                                                  Chyba ja. Ja to łykam 10 piw. Czasem w 2h, czasem dziennie, czasem na tydzień, czasem na miesiąc, a czasem niestety na kwartał - zależy od różnych innych, zewnętrznych czynników. Jak wyliczysz średnią i opracujesz wzór to moja lekarka Ci zapłaci - myślę, że najmarniej stófkie, fachofcu... Bo ona nie umi

                                                  Durny na max komentarz. Bez urazy. Przejechałeś 3 tys. i jesteś "znafca".
                                                  Przez taki przebieg to nawet dobrze spalania nie pomierzyłeś, a Twoje opinie są o kant tyłka potłuc. Co to za porównania po tygodniu jazdy ???

                                                  Niestety w mojej ocenie ani toto nie idzie, ani nie oszczędza. W normalnej jeździe spalanie miejskie 11-12 to norma, ciągnięte na max okolice 16-18, tylko to na max boli - bo auto nie jedzie, a pije. A pamiętajmy, że ja się wypowiadam z perspektywy Leona 1P. Czyli buda mniejsza, lżejsza (i ładniejsza.

                                                  Komentarz

                                                  • OrsonTSI
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 716
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    to zona chyba na zaciagnietym recznym cały czas tym Leonem jezdzi po miescie ze ma takie spalanie bo moje 1,4 TSI(122) ma srednia 7,9 l co do spalania na maxie to fakt ze 220 km/h - 17,2 l - chwilowe
                                                    OII 1,4 TSI Elegance

                                                    KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                                    Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...