Stara prawda, diesel idzie momentem, benzyna obrotami. Teraz w erze benzyn z turbinami trochę zaczyna się to wyrównywać. Jednak dalej moment diesla i przez to jego elastyczność jest znacznie lepsza niż benzyny.
Octavia III i Superb II FL
Zwiń
X
-
wszystko zależy co rozumiemy pod słowem elastyczność nie znalazłem na szybko danych Octavii - dla
Passat 1,8TSI Moc 160KM MOment 250Nm 1500-4500obr./min 80-120km/h 11,0s (5 bieg)
Passat 2,0TDI Moc 140KM Moment 320Nm 1750-2500 obr./min 80-120 km/h 10,0s (5 bieg)
Passat 2.0TDI Moc 170KM Moment 350Nm 1750-2500 obr./min 80-120 km/h 11,5s (5 bieg - to nie pomyłka - ma podaną gorsze niż 140KM)
TO gdzie ta "znacznie większa elastyczność"? Niutki to nie wszystko - można je zgubić na przełożeniach, a utrzymanie Nm przez następne 2000obr. gdzie TDI już odcina - to nie elastyczność?
Komentarz
-
-
Majowy, mam TDI i czuję kiedy się "zbiera". niestety, krzywe sił w dieslu nie wzrastają razem, jak ma to miejsce w benzynach i to też czuć niestety... gdybym miał drugi raz wybrać silnik, bez wątpienia byłby to 1.8T :diabelski_usmiech
z innej beczki. czy posiadacze O3 mogą sprawdzić jaki mają czynnik chłodzący w klimie :?: stary r134 czy nowy 1234syf :?:Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Panowie, TFSI zawsze będzie szybsze od seryjnego diesla ale równo będzie szła z modzonym tdi gdzie duże turbo pompuje do odcinki i takie TDI jedzie tak samo jak turbo benzyna ale skończmy ten temat bo to nie miejsce na takie pierdolenie :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MajowyJednak dalej moment diesla i przez to jego elastyczność jest znacznie lepsza niż benzyny.
tylko możliwe płaski przebieg krzywej momentu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065Majowy,z innej beczki. czy posiadacze O3 mogą sprawdzić jaki mają czynnik chłodzący w klimie :?: stary r134 czy nowy 1234syf :?:jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
I co (niektórzy Panowie) Octavia jednak pierwsza a parę tygodni temu jakie były opinie jak sobie Skoda strzeliła w stopę Octavią itp (Rapid miał położyć skodę, boczki w Octavi).
Maj umocnił grupę Volkswagena na pozycji lidera w Polsce. Numerem jeden pozostaje Skoda, Volkswagen jest drugi, a Toyota trzecia. Chrapkę na podium ma jednak Ford, który jest już bardzo blisko japońskiej marki. Jakie modele najczęściej kupują Polacy? Oto pierwsza dziesiątka najpopularniejszych nowych aut w Polsce
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszc2I co (niektórzy Panowie) Octavia jednak pierwsza a parę tygodni temu jakie były opinie jak sobie Skoda strzeliła w stopę Octavią itp (Rapid miał położyć skodę, boczki w Octavi).
http://moto.pl/MotoPL/56,88389,14057..._wszystko.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszc2I co (niektórzy Panowie) Octavia jednak pierwsza
Komentarz
-
-
Waszej elastycznosci to jednak nie zastapi pojemnosc silnika
15 lat temu, potrafili zrobic ponad 300Nm od wolnych obrotow i max 420Nm. Potem auto na 5-6 biegu jechadzie 60 i 260km/h a przy 110 pyrka jak diesel ponizej 2000obr/min. Ale ekolodzy uparli sie na downsizing i montaz kolejnych turbin, bo gonimy emisje CO2 :lol:
W SIIFL 4x4 TDI 170KM skrzynia jest dalej 6 biegowa czy ta nowa 7 biegowa, ale do duzych momentow ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftW SIIFL 4x4 TDI 170KM skrzynia jest dalej 6 biegowa czy ta nowa 7 biegowa, ale do duzych momentow ??
A tu sympatyczny test tego pojazdu, w dawniej, zaprzyjaźnionym języku. :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftWaszej elastycznosci to jednak nie zastapi pojemnosc silnika
Obrazek
15 lat temu, potrafili zrobic ponad 300Nm od wolnych obrotow i max 420Nm. Potem auto na 5-6 biegu jechadzie 60 i 260km/h a przy 110 pyrka jak diesel ponizej 2000obr/min. Ale ekolodzy uparli sie na downsizing i montaz kolejnych turbin, bo gonimy emisje CO2 :lol:
nikt się nie uparł na małe silniki, rynek je akceptuje i to wszytko kto z nas tutaj jeździ na co dzień pojemnościami 3.0, 4.3, 5.0 czy 6.4 litra ?
oczywiście, że jest kwestia emisji CO2 tylko skąd się bierze CO2 w spalinach ?
jest wynikiem spalania węglowodoru - im mniej go zużyjemy tym mniej CO2 otrzymamy
druga sprawa to spalanie do CO i CO2
ważne jest żeby w procesie spalania z tej samej jednostki paliwa uzyskać maksymalnie dużo CO2 możliwe mało CO jak i NOx które są gazami trującymi
i po to głownie jest "downsizing" żeby produkować silnik który przez większość czasu będzie pracował w optimum swoich parametrów co spowoduje wydzielanie:
- mniejszej ilości spalin
- spalin o mnij toksycznym składzie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lZamieszczone przez piramidaPiszecie że 1.4 to rakieta? :wink:
Piramida - Ty wiesz i ja wiem, co Ty wiesz, i Ty wiesz, że ja wiem... Durne pytania zadajesz... Podpuszczacz
Komentarz
-
-
Na bazie mojego rodzinnego Żony Leona stwierdzam, że szału nie ma. Do dupy ? Nie. Lepszy niż stary benzynowy 1,6 bez cudów ? Eeeee... Raczej nie... Lepszy niż 1,9 stary traktor TDI z czipem ? Zdecydowanie nie !
Więc dupy nie urywa, a bardzo chce łykać od 10 w górę, mniej może, ale niechętnie.
Więc czy do dupy ? IMO do dupy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzy111Będę się upierał, że 1.4 w o3 z dołu jest bardzo słaby, co nie znaczy, że silnik w ogóle do dupy
Zamieszczone przez datoa bardzo chce łykać od 10 w górę,
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedZamieszczone przez krzy111Będę się upierał, że 1.4 w o3 z dołu jest bardzo słaby, co nie znaczy, że silnik w ogóle do dupy
Zamieszczone przez datoa bardzo chce łykać od 10 w górę,
Durny na max komentarz. Bez urazy. Przejechałeś 3 tys. i jesteś "znafca".
Przez taki przebieg to nawet dobrze spalania nie pomierzyłeś, a Twoje opinie są o kant tyłka potłuc. Co to za porównania po tygodniu jazdy ???
Niestety w mojej ocenie ani toto nie idzie, ani nie oszczędza. W normalnej jeździe spalanie miejskie 11-12 to norma, ciągnięte na max okolice 16-18, tylko to na max boli - bo auto nie jedzie, a pije. A pamiętajmy, że ja się wypowiadam z perspektywy Leona 1P. Czyli buda mniejsza, lżejsza (i ładniejsza.
Komentarz
-
Komentarz