Notils, o ile pamiętam to te listwy są zgrzane od wewnątrz do boczków. Teoretycznie można je zdemontować, ale z powrotem już ich tak nie zamontujesz. Ale myślę, że spokojnie można je przykleić na jakiś porządny klej i też będą się trzymać.
Radio fabryczne???
Zwiń
X
-
Wlasnie, dobre pytanie - fakt ze idealnie wkomponowuje sie w wyglad auta ale to sprawa do przemyslenia. Sam kupuje bez swinga i bede myslal co dalej.
Slyszalem ze oprocz samego grania jest powiazany z czujnikami cofania i klima, jak to wyglada w praktyce? Moze ktos by wrzucil jakies foto lub opis bylbym wdzieczny
Komentarz
-
-
Jest powiazany. Jak czujniki działają, to wyświetla się auto no i wraz ze zbliżaniem się do przeszkody rysują się kreski coraz bliżej auta. Każdy czujnik ma swoje miejsce na wyświetlaczu. Oprócz tego na wyświetlaczu masz temperaturę zewnętrzną + ustawiona (jeśli masz climatronik), godzinę, prędkość nawiewu, i możliwość wyświetlania aktualnej prędkościZamieszczone przez rkbSlyszalem ze oprocz samego grania jest powiazany z czujnikami cofania i klima,
[ Dodano: 2010-06-12, 16:12 ]
Wg mnie jeśli nie jesteś audiofilem to warto. Ja osobiście miałem już dosyć żonglerki z panelem. Jakością jestem zaskoczony na plus.Zamieszczone przez megan61Czy warto płacić dealerowi tysiąc ileś złotych za fabryczne radio? Jak oceniacie ten fabryczny sprzęt?
Komentarz
-
-
Sporo zależy od tego jaką wersję O2FL kupujesz i ile przyjdzie Ci dopłacić za radio.
Mam Bolero kupione od kogoś kto przesiadł się na Columbusa - i jestem bardzo zadowolony.
Ale, że autko mam w wersji Ambiente to dealer życzył by sobie 3500zł dopłaty - w przypadku Elegance - dopłata to 1500zł (cennikowo oczywiście).
I o ile 1500zł warto dorzucić to 3500 za Bolero to gruuuba przesada.
Komentarz
-
-
IMO wydawanie ponad tysiąca złotych na fabryczne radio to zwykły kaprys czy jak zwał inaczej trwonienie kasy. Co prawda nie sprawdzałem, ale wydaje mi się, że jakieś markowe radio za circa 500 zł będzie lepiej grało od tego fabrycznego. Myślę, że to jest podobna historia jak z czujnikami parkowania - fabryczne za ok. 1000 zł, a "własnej roboty" ok. 200 zł i to jeszcze z wyświetlaczem (wiem jak działają, bo żona ma takie w swoim wózku). Pozostaje kwestia wyglądu, wkomponowania we wnętrze auta, ciągłego wyjmowania panelu, itp. I właśnie dlatego chciałbym poznać oceny i wrażenia użytkowników fabrycznych radii czy jest sens dać im (dealerom) zarobić parę złotych.
[ Dodano: Sob 12 Cze, 10 21:03 ]
Aha! I jeszcze jedna - bardzo ważna rzecz. Czy fabryczne radiole mają wejście USB? Bo bez tego nie wyobrażam sobie takiego sprzętu..
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zaletą fabrycznego radia jest wygląd spójny z resztą deski rozdzielczej oraz integracja ze sprzętem (czujniki cofania, klimatronik). Jeżeli komuś na tym nie zależy to lepszym wyjściem jest radio nieoryginalne, bo będzie lepiej grało i mniej kosztowało. Dla niektórych ważna jest jednak estetyka wnętrza i wtedy Swing jest ok.Zamieszczone przez megan61[ Dodano: Sob 12 Cze, 10 21:03 ]
Aha! I jeszcze jedna - bardzo ważna rzecz. Czy fabryczne radiole mają wejście USB? Bo bez tego nie wyobrażam sobie takiego sprzętu..
Aby mieć możliwość podłączenia USB lub iPoda należy dokupić dodatkową opcję - MDI za 500 zł.
Komentarz
-
To nie jest żaden kaprys ani trwonienie kasy. To po prostu dobry wybór pomiędzy fabrycznie spasowanym z tapicerką , współdziałającym z CAN BUS i fajnie grającym radiem a radiem nie fabrycznym. Radio nie fabrycznie montowane mimo nawet lepszych parametrów audio wygląda dużo gorzej i bez przeróbki instalacji elektrycznej powoduje rozładowywanie akumulatora. Są wprawdzie w handlu dodatkowe moduły CAN które realizują wyłączanie radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki jak ma to miejsce w radioodtwarzaczach fabrycznie montowanych ale sa to dodatkowe koszty zakupu. Dla tego moim zdaniem warto zamontować Swinga zakupionego np na allegro za 800- 900 pln niż jakieś radio 1DIN i kombinować z instalacją (gwarancja) lub dodatkowo kupować moduł CAN.Zamieszczone przez megan61IMO wydawanie ponad tysiąca złotych na fabryczne radio to zwykły kaprys czy jak zwał inaczej trwonienie kasy. Co prawda nie sprawdzałem, ale wydaje mi się, że jakieś markowe radio za circa 500 zł będzie lepiej grało od tego fabrycznego. Myślę, że to jest podobna historia jak z czujnikami parkowania - fabryczne za ok. 1000 zł, a "własnej roboty" ok. 200 zł i to jeszcze z wyświetlaczem (wiem jak działają, bo żona ma takie w swoim wózku). Pozostaje kwestia wyglądu, wkomponowania we wnętrze auta, ciągłego wyjmowania panelu, itp. I właśnie dlatego chciałbym poznać oceny i wrażenia użytkowników fabrycznych radii czy jest sens dać im (dealerom) zarobić parę złotych.
[ Dodano: Sob 12 Cze, 10 21:03 ]
Aha! I jeszcze jedna - bardzo ważna rzecz. Czy fabryczne radiole mają wejście USB? Bo bez tego nie wyobrażam sobie takiego sprzętu..
Zaraz po zakupie Octavii miałem zamontowane nowe radio Alpine CDE 9880R, zamieniłem je na Swinga i nie żałuję. Gra na podobnym poziomie przy oryginalnych głośnikach, a jest bardziej funkcjonalne. w swingu brakuje mi tylko możliwości podpięcia pendrive'a.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=amjnbixfxsg[/youtube]Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Chyba nie. Jeżeli nie zamówiłeś Swinga z samochodem to po prostu dokup go już po odebraniu samochodu. Za ok. 900 zł można kupić prawie nówkę sztukę, bo ludzie często wymieniają Swinga na Bolero lub Columbusa.Zamieszczone przez rkbCzy jakies radio z O2 przed liftem (skoda steam czy symphony chyba to sie zwalo) da sie podlaczyc P&P tak zeby banglalo z czujnikami z tylu? Bo masa tego na allegro za 300 - 400 zl
Komentarz
-
Taki mam zamiar, na swinga zbraklo kasyZamieszczone przez _tm_Chyba nie. Jeżeli nie zamówiłeś Swinga z samochodem to po prostu dokup go już po odebraniu samochodu. Za ok. 900 zł można kupić prawie nówkę sztukę, bo ludzie często wymieniają Swinga na Bolero lub Columbusa.Zamieszczone przez rkbCzy jakies radio z O2 przed liftem (skoda steam czy symphony chyba to sie zwalo) da sie podlaczyc P&P tak zeby banglalo z czujnikami z tylu? Bo masa tego na allegro za 300 - 400 zl
Bedzie trzeba jakos sie przemeczyc i jezdzic w ciszy z wystajacymi kabelkami
Komentarz
-
-
[quote="rkb"]1. Kupując auto bez radia masz na konsoli zaślepkę w 1 din i półeczkę w drugim din. Więc raczej żadne kable nie wystają - ale jak by jednak to mam na zbyciu elementy jw.Zamieszczone przez _tm_Taki mam zamiar, na swinga zbraklo kasy
Bedzie trzeba jakos sie przemeczyc i jezdzic w ciszy z wystajacymi kabelkami 
2. Szukanie radia na rynku wtórnym to zajęcie dla cierpliwych i wytrwałych. Mimo popularności Skody w Polsce można kupić sporo sprzętu z VW (inny kolor podświetlenia) - ale z zielonymi lampkami... gorzej (zwłaszcza jak chce się kupić sprzęt legalny albo co gorsza z fakturą)
3. Osobiście uważam, że radio fabryczne takie jak Bolero jest ze wszystkimi jego funkcjonalnościami spokojnie warte 1500zł dopłaty przy zakupie.
Porównywanie go z grajtkami za 300-400zł to jednak nieporozumienie.
Po pierwsze - fabryczne radia to nie są takie znowu noname tylko jest to sprzęt Blaupunkta (logo tej firmy jest na tabliczce).
Po drugie - Bolero jest zmieniarką CD na 6 płyt, ma pełną integrację z CAN'em co oznacza:
- włączanie i wyłączanie po przekręceniu kluczyka w stacyjce
- wyświetlanie grafiki z czujników parkowania
- wyświetlanie informacji z klimy (tylko Climatronic)
- wyświetlanie informacji o położeniu foteli i lusterek - w autach z elektrycznie ustawianymi siedzeniami i pamięcią
- funkcje typu komunikaty drogowe itp. na razie w Polsce mało funkcjonalne ale może kiedyś
Poza tym:
- radio ma złącze do interfejsu MDI - można tanio przerobić to na AUX albo za trochę większą kasę dorobić złącza do USB albo iPoda
- wbudowany jest czytnik kart SD
- jest kostka do przyłączenia fabrycznego zestawu Bluetooth i jest pełna integracja z telefonem
- wszystko sterowane dotykowo z wyświetlacza 6,5"
Podsumowując - nie sądzę, żeby znalazło się na rynku odpowiednik z takimi funkcjonalnościami, takim wyglądem i jakością za mniej niż 1000zł.
Dlatego IMHO warto dopłacić przy Elegance.
Ale przy Ambiente - jak wcześniej napisałem - rozsądek wyznacza granice. To jednak tylko "grajtko" - nie jest warte aż 3,5k.
Komentarz
-
-
kross12
rbk Swinga możesz kupić nawet za mniejsze pieniądze, ja kupiłem od Grygy za 620zł z przesyłką, w miedzy czasie możesz szukać Bolero lub kulać kasę na Columbusa
Napisz do Grygy bo mówił że ma kilka sztuk, może jeszcze mu coś zostało. Poza tym cena bardzo okazyjna bo na Allegro można kupić za 900-1000zł więc jak będziesz wymieniał coś lepszego to jeszcze zarobisz
PS. Nie wiem czy sprzedawca Cię o tym poinformował czy nie ale przy zamawianiu auta bez radia masz tylko jedną antenę zamiast dwóch, mi niestety nikt o tym nie powiedział... Już parę razy radio mi zaszumiało.
Komentarz
-
kross12
Panowie, czy Swing pokazuje na maxi-docie jaka stacja gra? Jeżeli tak to domyślam się że można to włączyć VAGiem, mogłby ktoś napisać krok po kroku jak to zrobić? Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale nie mam kiery multifunkcyjnej,
Komentarz

Komentarz