Dzięki za informacje, powiedzcie jeszcze czym się różnią poza ceną?
Naczytałem/naoglądałem się na allegro i nietylko różności: uzysk 4-6dB, długość 1,3-1,65m no i różne firmy. W co zainwestować, a czego nie kupować - aby nie żałować ? Jeżeli firma to jaka- domyślam się, że dobra firma to dobre materiały i jakość wykonania.
w tej chwili bardzo popularne sa anteny ML-145 (na magnes) a ich odpowiednikiem na uchwyt jest np alan9, jesli nie przeszkadza ci dlugosc (od 145cm sirio do 163cm midland, president jest jakos po srodku), to ktorejkolwiek bys nie wybral powinienes byc zadowolony, jezeli chodzi o anteny krotkie na magnes (okolo 100cm) to IMHO najlepszy jest wilson little will, ewentualnie popularny hustler z tym, ze kazda ML'ka bedzie sporo lepsza i ja juz na krotka sie nie przesiade...
tyle sie nauczylem od howarda7
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
... wstawiłem to w miejsce fabrycznej (wygląda tak samo) i jestem weeery chepi.
Nie widać, że mam antene CB... nie martwie się, że mi ukradną i nie wygląda jak wieś-tuning. Zamontowana na stałe (nie będę pisał o zaletach tego) i po problemie....
Zasięg ? spokojnie 5 km
ja mam Alana PC4 (1,26m) z dziura w dachu i absolutnie nie zaluje tej dziurki w dachu. Antene zdejmuje sie w 5 s i zostaje maly cycek na dachu ktory ani nie szpeci ani nei przeszkadza. Wiekszosc ludzi go w zasadzie nie zauważa :P
A tak a propos antenkim a dokladnie jej dlugosci, to uważam ze antena o długosci 2m to już dla zwykłego śmiertelnika hardcore :P Anteny w okolicach 1m to dobra wypadkowa miedzy sensownym zasiegiem a praktycznością. 1.6m wzwyz to juz chyba dla ludzi ktorzy 3/4 tygodnia spedzaja za kolkiem i cierpią na samotność :P
No offence.
no dlatego mowie IMHO
a to, bezduszny, ze nie widac, ze masz CB, to IMO wlasnie podstawowa wada takiego rozwiazania w trasie, zasieg 5km to rozumiem, ze sie kiedys przydarzylo?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda, proponuję poczytac trochę o propagacji fal radiowych...... zresztą o gustach sie nie dyskutuje, ale technika i fizyka rządzi sie swoimi prawami i tego żadne lobby nie zmieni.
Chcesz miec dobrze zrobione CB ? Musisz wiercić dziurę w odpowiednim miejscu na dachu...
Wystarczy wziąć do łąpki miernik dwu wskazówkowy i reszta jak na dłoni. Poza tym resztę radzę doczytac na ogólnodostępnych forach poświęcownych CB -radiu oraz zagadnieniom propagacji fal radiowych tudzież pokrewnym tematom :wink:
Zamieszczone przez szkoda
ze nie widac, ze masz CB, to IMO wlasnie podstawowa wada takiego rozwiazania w trasie
A niby to jaka ?
Twoja wiedza nie probujesz pojac podstawowej zasady CB w aucie... NIE ZASIEG SIE LICZY LECZ KONTAKT
a taka ze np jadac w niedziele gdzie jest w miare cisza w eterze (na trasie przynajmniej) ktos przejezdzajac obok Ciebie nie poinfomuje Cie o suszarce za rogiem (bo optycznie nie masz CB, a w zasadzie kiedy panuje ogolna cisza w eterze to rzadko ktos lubi gadac do samego siebie - szczegolnie na bocznych drogach)
lec, to po co komu zasięg powyżej 5 km... skoro i tak pyta o droge kiedy widzi antene na dachu wymijanego samochodu ?
Kiedyś jak miałem (dość krótko) magnesówkę sprawdzałem wskazania miernikiem w zależności od miejsca ustawienia na dachu anteny.
Efekt był taki, że po zmienie miejca przyczepienia (postawienia) anteny na dobrą sprawę należało ponownie ja stroić, bo odczyty były juz inne i odbiegały od tych najlepszych.
Twoja wiedza nie probujesz pojac podstawowej zasady CB w aucie... NIE ZASIEG SIE LICZY LECZ KONTAKT
ze co :?: :roll:
[ Dodano: Nie 10 Wrz, 06 22:08 ]
Zamieszczone przez bezduszny
Efekt był taki, że po zmienie miejca przyczepienia (postawienia) anteny na dobrą sprawę należało ponownie ja stroić, bo odczyty były juz inne i odbiegały od tych najlepszych.
chodzi co o SWR?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Войдите на Facebook, чтобы общаться с друзьями, родственниками и знакомыми.
Tabela obrazuje różnice przy tej samej antenie zamontowanej bazowo na samochodzie i na podstawie magnetycznej... Wyniki oczywiste.
szkoda, to może jaśniej napiszę...
CB nie słuzy do osiągania rewelacyjnych odległości ale do nawiązania kontaktu. I to jest podstawowa jego rola.
Druga sprawa, w Polsce dajemy w AM wiec jak dobrze ktos ma podkrecona modulacje to i na slabej nosnej bedzie slyszany takze bez popadania w skrajnosci i wstawiania wielkich masztów na dach samochodów. CB w aucie to nie to samo co na dachu domu , nie sluzy do lapania DXow zeby sie pochwalic pozniej QSLkami a swoja funkcje spelnia kazde sprawne radio z każda sprawna i dobrze zestrojoną antena.
Nie wierzysz ? dam Ci reczniaka ktory w porywach ma zasieh do kilku km (otwarty teren) a w aucie jeszcze mniej i daje rade sie z niego dowiedziec na trasie wszystkiego choć zasieg realny to 200-300 metrow.
lec, to po co komu zasięg powyżej 5 km... skoro i tak pyta o droge kiedy widzi antene na dachu wymijanego samochodu ?
nie chodzi o pytanie o droge, tylko o to ze np widzac auto z CB ktore jako jedyna poza mna jedzie droga informuje je o suszarce ktora wlasnie minalem. Nie widac CB , nie mowie.
natomiast jezeli ktos chce spytac przejezdzajacego auta, czy nie ma przed soba suszarki, to nie ma sensu wnikac, kazda bedzie dobra, jakakolwiek, pierwsza z brzegu.
Nie zgadzam się. Wielokrotnie nie mogłem zrozumieć po 500 m co gość używający krótkiej magnesówki do mnie mówił. A jeśli chcecie żeby ktoś wam odpowiedział (jaka dróżka, jak dojechać tu i tu) to musicie być słyszalni. Wielokrotnie przekonałem się że kupienie dużej pożądnej anteny daje mi przewagę w rozmowie. Uważam że akurat w samochodzie powinien być dobry sprzęt. Wielokrotnie jest taki tłok w eterze i dobrzy sprzęt (długa z solidną masą + radio z RF-Gain) daje szansę dogadania się.
[ Dodano: Nie 10 Wrz, 06 22:36 ]
Zamieszczone przez bezduszny
Masmo, To, że ktoś ma antene na dachu nie oznacza, że ma włączone radio i nam odpowie.
Nie wiem jak inni ale ja jak wjadę np. do Wawy to radio... OFF. I tak ciężko cokolwiek zrozumieć...
Masz radia bez RF-Gain?? To faktycznie się nie dogadasz. We Wrocławiu bez problemów przebiłem się i wyprowadził mnie TIR-owiec.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
.
Nie wierzysz ? dam Ci reczniaka ktory w porywach ma zasieh do kilku km (otwarty teren) a w aucie jeszcze mniej i daje rade sie z niego dowiedziec na trasie wszystkiego choć zasieg realny to 200-300 metrow.
Wątpie. Próbowałem z reczniakiem podłączonym do Hustlera na dachu coś wskurać. Trzeba niezłej cierpliwości. Na moim setupie jest nieporównaie lepiej (TTI 880 +Alan 9+).
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
A ten fragment opisu testu bardzo mi się spodobał"
..Wyniki uzyskane w czasie drugiej części testu, gdzie były sprawdzane te same anteny mocowane na podstawie magnetycznej, potwierdziły znacznie mniejszą (niestety) skuteczność anten przy takim sposobie montażu. Przy okazji zaskoczył nas nieco fakt, że najgorzej (największa różnica w sile sygnału dla montażu na stałe i podst. magn.) wypadły stosunkowo długie i najdłuższa z testowanych anten. Krótsze anteny jakby bardziej „akceptowały” ich montaż na stopie magnetycznej choć i tu dysproporcje między dwoma sposobami montażu były bardzo widoczne..
Twoja wiedza nie probujesz pojac podstawowej zasady CB w aucie... NIE ZASIEG SIE LICZY LECZ KONTAKT
kurde widzę szkoda, że masz jakiś problem :wink:
kolego bezduszny liczy się zarówno ZASIĘG jak i KONTAKT i dyskutować o tym na argumenty nie zamierzam bo widzę, że masz wiedzę i praktykę wykraczającą poza nasze granice rozumowania tematu... zresztą Tobie wystarczy ręczniak z 300 metrowym zasięgiem, bo i tak liczy się kontakt a antenka-kikut niewidoczna is da best i określa jedynie słusznie całą ideę tworzenia "społeczności cb" na kółeczkach.
Zamieszczone przez bezduszny
Kiedyś jak miałem (dość krótko) magnesówkę sprawdzałem wskazania miernikiem w zależności od miejsca ustawienia na dachu anteny.
Efekt był taki, że po zmienie miejca przyczepienia (postawienia) anteny na dobrą sprawę należało ponownie ja stroić, bo odczyty były juz inne i odbiegały od tych najlepszych.
sądziłem, że z taką wiedzą jaką posiadasz można było łatwo przewidzieć taką sytuację i uniknąć ponownego strojenia magnesówki... jest na to prosty przecież sposób :roll:
Zresztą nie wrzucaj wszystkich magnesówek (siusiaków krótkich, kikutów, drutów...) do jednego worka z emelkami, hustlerami czy też wilsonami...bo się zdziwisz :szeroki_usmiech
aczkolwiek... NajtFukinPatrol North-West Techno-destroyed by dobrygrzeswawa WhitePride :smokedevil
... wstawiłem to w miejsce fabrycznej (wygląda tak samo) i jestem weeery chepi.
jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego
Zamieszczone przez bezduszny
CB nie słuzy do osiągania rewelacyjnych odległości ale do nawiązania kontaktu. I to jest podstawowa jego rola.
a niestety przy CB kontakt to odleglosc
a nie pseudoantenka typu jak cie widze to cie słysze
Zamieszczone przez bezduszny
a swoja funkcje spelnia kazde sprawne radio z każda sprawna i dobrze zestrojoną antena.
moge ci podac kilkanascie zestawów które jakbys nie stroil to i tak sie nie dogadasz
[ Dodano: Nie 10 Wrz, 06 23:03 ]
Zamieszczone przez bezduszny
Nie wiem jak inni ale ja jak wjadę np. do Wawy to radio... OFF. I tak ciężko cokolwiek zrozumieć...
czyli masz hu...... zestaw ja uzywam radia i wszystko rozumiem
Zamieszczone przez bezduszny
Niestety, to jest efekt właśnie magnesówek. Wystarczy przestawić ją w inne miejsce i już nie "trzyma" parametrów.
kolejny przyklad ZLEJ anteny przy dobrej gdziekolwiek ja postawisz SWR masz taki sam
[ Dodano: Nie 10 Wrz, 06 23:04 ]
i to wszystko moja propozycja podszkol sie troszke i wtedy sie wypowiadaj ja zakonczylem rozmowe na ten temat
[ Dodano: Nie 10 Wrz, 06 23:06 ]
dostales juz jedno ostrzezenie na ten temat i bardzo cie PROSZE nie zabieraj glosu w sprawach na temat ktorych nic nie wiesz lub WYDAJE CI SIE ZE WIESZ
SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
szkoda, Pawel zartujesz teraz czy jak?? Czy Ty myslisz ze ja bede codziennie przed wjazdem i po wyjezdzie z garazu skladal antene - dla mnie jest to bardzo nie logiczne szczegolnie jak leje deszcz. Wlasnie z tego powodu nie mam magnesu, a mam antene na stala dlugosc dopasowana do moich potrzeb nadawczo-odbiorczych oraz miejsca trzymania auta :wink:
howard7, widzę, że zaczynasz mnie straszyć kolegami moderatorami... potem jeszcze może mafią z Wołomina ? :P
Chcesz do dawaj mi te ostrzeżenia...
Jak brakuje merytorycznego uzasadnienia stosuje się perswazje siłowe. Kolejne lansowanie kogoś lub czegoś ?
Może ze mą w ten sposób wygrasz... ale z prawami fizyki już nie. Co byś nie pisał i co byś nie lansował to i tak magnesówka będzie tylko i wyłącznie półśrodkiem... jak sex z prezerwatywą, sztuczny miód, opony bieżnikowane, chip z allegro, wstawianie domowym sposobem bi-xenonów w miejsce H4 i inne...
Войдите на Facebook, чтобы общаться с друзьями, родственниками и знакомыми.
I sentencja..
...Wyniki uzyskane w czasie drugiej części testu, gdzie były sprawdzane te same anteny mocowane na podstawie magnetycznej, potwierdziły znacznie mniejszą (niestety) skuteczność anten przy takim sposobie montażu. Przy okazji zaskoczył nas nieco fakt, że najgorzej (największa różnica w sile sygnału dla montażu na stałe i podst. magn.) wypadły stosunkowo długie i najdłuższa z testowanych anten. Krótsze anteny jakby bardziej „akceptowały” ich montaż na stopie magnetycznej choć i tu dysproporcje między dwoma sposobami montażu były bardzo widoczne...
A teraz z innej beczki, zapraszam do testów z dowolną magnesówką ... konia z rzędm, temu kto będzie na pseudo-antenie miał SWR 1,1 w całym paśmie.
Dalej chcesz lansować magnesówki jako dobre rozwiązanie a nie półśrodek ?
dobra, to sie narazam nie tylko tobie bezduszny, ale i reszcie
coscie sie tak tego SWR'a uczepili, sprawdzal ktos jak dziala radio z roznym SWR'em?
nie mowie oczywiscie o SWR=9, ale tak naprawde u mnie przy SWR od 1 do okolo 4, nie widac jakiejs zasadniczej roznicy, wiec jak ktos chce miec jakis niewiadomo jaki SWR, to prosze bardzo :szeroki_usmiech
co do testu, taki jednorazowy test, dla mnie nie jest zadnym specjalnym miarodajnym zrodlem, kiedy po prostu widze u siebie jaka jest roznica, miedzy hustlerem a ML'ka :idea:
jezeli wjezdzajac do wawy wylaczasz radio, to juz jest znak, ze nie wszystko ci tam hula jak nalezy, zwlaszcza przy krotkiej antenie :idea:
gwoli informacji, kolega howard7, nie ma magnesowki, wiec chyba nie ma co lansowac :roll:
bezduszny, staraj sie nieco inaczej formulowac mysli, nie widzisz, ze to wszystkich drazni :?: :|
rozumiem, ze ty musisz zawsze isc pod prad ale plizzz, daruj juz sobie :!:
[ Dodano: Pon 11 Wrz, 06 09:43 ]
a to ze dziura w dachu jest najlepszym rozwiazaniem, to chyba nie ma watpliwosci, dziura w dachu + dluga antena...
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
A teraz z innej beczki, zapraszam do testów z dowolną magnesówką ... konia z rzędm, temu kto będzie na pseudo-antenie miał SWR 1,1 w całym paśmie.
Dalej chcesz lansować magnesówki jako dobre rozwiązanie a nie półśrodek ?
Był zestaw : Johnny II + magnesówka Dakota 1,40m - banglało zajebiście
Teraz jest : Johnny II + Dakota zamocowana ze stałą masą ( klapa bagażnika ) - tez jest zajebiście.
Oczywiscie w 1 jak i 2 przypadku zestawy były porządnie zestrojone, a antenę zamontowałem na stałe tylko z przyczyny rysowania lakieru przez stopę magnesu
BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
CR-V 2,2 i-ctdi
Perfectservice by Dobrygrześwawa
Komentarz