Dorzucę kilka słów od siebie, bo zajmowałem się pomiarami jakości sieci komórkowych.
Sygnały musilibyście mierzyć dokładnie w tym samym miejscu. Czasami nawet delikatna zmiana miejsca pomiaru drastycznie obniża poziom doceirającego sygnału. Nie wiem jak było w Waszym przypadku.
Piszesz o zasilaniu na drugą antenę - jeśli tam nie ma wzmacniacza to nie musisz nic zasilać.
Ja bym zrobił taką krótka check listę
1. Czy antena poprawnie zamontowana / dokręcona
2. Wyjmij radio i jeśli masz gdzies pod ręką to podłącz najzwyklejszą antenę do radia - sprawdź jaka jest różnica - jeśli wyjdzie, że jest lepiej - masz coś skopanego w torze antenowym
3. Czy do wzmacniacza na antenę dachową podawane jest zasilanie - jeśli nie to w praktyce nie ma szans na dobry odbiór!
4. Sprawdzić omomierzem impedancję instalacji - prawidłowa 50 om- jeśli jest gdzieś przerwa - od razu będziesz wiedział, że jest coś nie tak - podczas pomiaru przykładasz jeden przewód do masy drugi do środkowej żyły i mierzysz
Czy ktoś wie czy jest różnica pomiędzy podłączeniem do ANT1 a ANT2 ?
na stronach związanych z VW przy radiu RNS310 podają, że jedna antena jest od FM 2 Aerial Connector a druga od AM and FM Aerial Connector
Spotkałem się z tym, że w przypadku starszych Audi do wzmacniacza antenowego wprowadzone są sygnały od razu z dachu i z szyby. Jak jest w skodzie? Czy do radia dochodzą osobne przewody z dachu i z szyby?
Forum OCP:
Sygnały musilibyście mierzyć dokładnie w tym samym miejscu. Czasami nawet delikatna zmiana miejsca pomiaru drastycznie obniża poziom doceirającego sygnału. Nie wiem jak było w Waszym przypadku.
Piszesz o zasilaniu na drugą antenę - jeśli tam nie ma wzmacniacza to nie musisz nic zasilać.
Ja bym zrobił taką krótka check listę
1. Czy antena poprawnie zamontowana / dokręcona
2. Wyjmij radio i jeśli masz gdzies pod ręką to podłącz najzwyklejszą antenę do radia - sprawdź jaka jest różnica - jeśli wyjdzie, że jest lepiej - masz coś skopanego w torze antenowym
3. Czy do wzmacniacza na antenę dachową podawane jest zasilanie - jeśli nie to w praktyce nie ma szans na dobry odbiór!
4. Sprawdzić omomierzem impedancję instalacji - prawidłowa 50 om- jeśli jest gdzieś przerwa - od razu będziesz wiedział, że jest coś nie tak - podczas pomiaru przykładasz jeden przewód do masy drugi do środkowej żyły i mierzysz
Czy ktoś wie czy jest różnica pomiędzy podłączeniem do ANT1 a ANT2 ?
na stronach związanych z VW przy radiu RNS310 podają, że jedna antena jest od FM 2 Aerial Connector a druga od AM and FM Aerial Connector
Spotkałem się z tym, że w przypadku starszych Audi do wzmacniacza antenowego wprowadzone są sygnały od razu z dachu i z szyby. Jak jest w skodzie? Czy do radia dochodzą osobne przewody z dachu i z szyby?
Forum OCP:
Komentarz