Ja to bym jeszcze pogratulowal Dusi, ze ma tyle cierpliwosci :diabelski_usmiech
wazeliniarz :wpysk i spamer :lol:
za pierwszym podejsciem Dusia rozkoszowała się klimą :zlosnik: a za drugim podejściem wzięła rolki i jeździła sobie po okolicy k
Ponoć jest niezbędny, jest w Octavi antena z wzmacniaczem, w jakich wersjach?
w zasadzie w każdej z fabryczną anteną
zintegrowany wzmacniacz antenowy jest zasilany przez kabel antenowy
niefabryczne radia nie podają napięcia na kabel antenowy
stąd potrzeba stosowania takich wynalazków
cena raczej k (od 24 do 30 zł) :diabelski_usmiech
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Pruszyliście ciekawy temat, bo właśnie zabieram się powoli do ściągania podsufitki ... tylnią listwę ściągnąłem ponad miesiąc temu i tak wożę ją w bagażniku.
Jak kupiłem samochód to przy podłączaniu radia (jakeś tanie Alpine) zauważyłem, że są dwa kable antenowe ... ( gość chyba wykonał własną instalację) ale po podłączeniu zarówno jednego jak i drugiego odbiór jest dosyć cienki.
Pewnie jeden z kabli idzie do anteny a drugi w kosmos, muszę to dopiero zbadać ale mam obawy, że gdzieś może być zwarcie i dlatego słabo mi odbiera. Zastanawiałem się nawet nad wymianą anteny ale może ja źle myślę.
How upewnić się, że antena jest ze wzmacniaczem ? można kupić w ciemno separator ale jak dalej będzie do kitu to po co tracić kasę.
Możliwe, że poprzedni właściciel wymienił antenę ( jeśli są dwa kable antenowe to może coś kombinował)
Ali: w okolicach Katosów można przeżyć. ... gorzej jak się gdzieś w trasę wyjeżdza
Ja dostalem do zalozenia kiedys do innego auta antene z Golfa IV czyli to samo co Octavia i co ciekawe sprawdzajac miernikiem czy przewod jest caly do niczego sensownego nie doszedlem ciagle byla przerwa. W koncu pocialem go na kilka czesci i okazalo sie ze pod taka gruba warstwa gabki albo jest przerwa albo jakis bajer typu wzmacniacz, ktory potrzebuje zasilenia. Wycialem to i gra do dzis elegancko.
Nexus6, Ty moze bedziesz wiedzial, co oni tam cisna w ten kabel :wink:
jesli masz 2 kable w 1 antenie znaczy sie ze ten drugi jest do telefonu(nawigacji?)
Na allegro zobaczyłem taką informacje:
W nowych i najnowszych modelach samochodów z w/w grupy VW antena jest również
AKTYWNA
z wbudowanym w jej podstawę wzmacniaczem, która również
wymaga stałego zasilania,
ale realizowane jest to poprzez kabel antenowy.
Jeżeli takiego zasilania nie będzie, to
antena działa dokładnie jak tłumik fal radiowych !!!
Radio lepiej gra ze zwykłym kawałkiem drutu włożonego do gniazda antenowego niż z pozbawioną zasilania anteną aktywną.
Tylko i wyłącznie najnowsze fabrycznie montowane radia VW ma wbudowane separatory, które wystawiają napięcie na kablu antenowym, które zasilają taką aktywną antenę.
Każde radio inne niż fabryczne VW w celu zasilania takiej aktywnej anteny wymaga zastosowania właśnie takiego zewnętrznego
SEPARATORA - ZASILACZA.
Aby mieć 100% pewności, czy taki separator jest konieczny, należy wykonać kilka prostych czynności.
Po pierwsze sprawdzić, czy antena jest aktywna, poprzez dokonanie pomiaru oporności pomiędzy środkowym bolcem a ekranem wtyku antenowego. Jeżeli nie ma oporności - antena jest pasywna i nie wymaga separatora.
Jeżeli jest oporność, to należy ustalić, czy antena zasilana jest osobnym kablem (starsze modele) - wystarczy go wówczas podłączyć do zasilania, czy jest zasilana tylko kablem antenowym (wszystkie nowe i najnowsze auta).
Odnośnie radioodtwarzaczy, należy bardzo ostrożnie dokonać pomiaru na gniazdku antenowym. Jeżeli jest tam napięcie +12V po załączeniu radia, to mają wbudowany wewnętrzny zasilacz i stosowanie dodatkowego separatora jest zbędne.
Jeżeli na gniazdku antenowym nie pojawia się żadne napięcie i antena jest aktywna, zasilana poprzez kabel antenowy zastosowanie ZASILACZA - SEPARATORA jest niezbędne !!!
Sprawdze u siebie jesli ja mam ( a jest to wersja podstawowa) to na 100% wszystkie Octavie mają zintegrowany zasilacz antenowy z kablem i trzeba separator.
Drugi kabel szedł do drzwi ... już go wyrzuciłem
Mam obawy, że na tym kablu antenowym może być przerwa (nie miałem tak długich kabli żeby sprawdzić każdy z drutów na całym odcinku), bo mam na nim 300 KOhm ale elektronik nie jestem (napewno nie ma zwarcia). Jak podpinam sygnał do radia i ekran to są duże szumy.
Jeśli ta antena ma wzmacniacz to albo jest pod podsuitką albo w antenia, bo ja go nie widzę
Jak włożyłem końcowke miernika w radio to lepiej działało niż antena
No coż teraz mam podpięty kabel ale bez ekranu i jako tako to radio działa ... ale w wolnej chwili będę musiał coś z tym zrobić.
W wolnej chwili podjade do media markt i kupie ten separator kosztuje 25zł, podłącze i zobaczymy czy będzie lepiej grać.
W tej poradzie to jest chyba jeżeli dajesz miernik miedzy bolec a ekran i masz jakis opór na wskazniku to wzmacniacz jest, a jeśli pokazuje przerwe to nie ma wzmacniacza wiec te 300kohm to chyba ten wzamacniacz ( nie bedzie on wielki pewnie jest zblokowany z podstawą anteny)
Jesli nie targałeś za kabel to raczej przerwy nie ma.
To tylko teoretycznie za kilka dni sprawdze.
Kupiłem taki separator właśnie z allegro i zamontowałem. Różnica jest powalająca. Przed synganł RMF FM ginął zaraz za Tczewem. Teraz na całej 1-ce mam sygnał od Gdańska do Katowic....
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Róznica w jakości radia chyba 10-krotna, że tyle czasu się męczyłem z kiepskim radiem, wcześniej w garażu dobrze mi odbierało z 6 stacji teraz ze 30 !!!!!!!!!!!
Mam wersje LX wiec skoro ja mam antene z wzmacniaczem to reszta też ma na 100%.
W sumie taka rzecz powinna być podana w instrukcji obsługi.
Jeżeli chodzi o podłączenie to może byc problem, bowiem producent separatora ( ja kupiłem w media m. jako końcówke daje do wpięcia w kostke ISO ( ale w tej kostce nie ma wejscia pod wzmacniacz anteny).
Trzeba ten kabelek podłączyć pod zasilanie +12V ze stacyjki ( nie podtrzymanie +12V bo sprawdziłem wzmacniacz pobiera 30mA) lub najlepiej tak jak w moim przypadku
pod wyjscie od radia do wzmacniacza anteny +12V i zabezpieczyć przed zwarciem....
No wlasnie :evil:
Gdyby nie to, ze jak wyjme radio to potem znowu sie bede meczyl 3h z jego wlozeniem, to tez bym sobie ten seprator zapodal.
ja to bez wykręcenia schowka to się za wyciąganie radia nawet nie biore :lol:
do sebastian: jakim bezpiecznikiem zabezpieczyłeś przed zwarciem i jaki kolor kabelka na kostce ma to wyjście z radia na wzmacniacz antenowy
- No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk
Na kostce ISO samochodu nie ma wyjścia na wzmacnacz,,,
u mnie radio Pionieer 2300 ma wyjscie na wzmacniacz antenowy więc tam to podłączyłem, jest tam zabezpieczenie 300mA ale z radia wiec żadnego bezpiecznika nie dawałem
Jeżeli radio nie ma wyjscia na antene to trzeba podłączyć do kabla w którym jest podawane +12V po włączeniu stacyjki chyba numer 4 licząc od lewa góra kolor czerwony kabla,,,,
można to sprawdzić nie posiadajac miernika małą żarówką ( np 5W) podłaczajac jeden koniec do masy ( np. metalowa obudowa radia ) a drugi do styków w kostce ( w kostce z zasilaniem ISO jest 5 kabli GALA/Podświetlenie/+12V Stacyjka/+12V Stałe/MASA)
te cienkie niebieskie to GALA/Podśw
Zalecam dalece posunietą ostrożność przy takich chłopskich metodach.
Jakby co to gg i priv
K..
pojechalem do MM w Katosach ... maja separatory ale tylko z dziubkiem ... stwierdzilem, ze nie bede ciac i przerabiac wtyczkek ... wiec pojechalem do MM w Bytomiu a tam maja tylko separatory z fajka ale nie maja za to pojedynczych wtyczek z fajka (akurat stara sie zuzyla) ... tragedia
Po zamontowaniu wzmacniacza i podaniu mu 12V nastapilo wzmocnienie ale tylko SZUMÓW
szlag mnie trafi ... ale nie poddam sie
najgorszy jest brak garazu i brak mozliwosci podpiecia chociazby lutownicy .... wrr
czyli masz problem z uszkodzoną wtyczka na oryginalnym kablu
wtyczek sie nie lutuje tylko zaciska
poszukaj wtyczke z fajka w jakims warsztacie lub sklepie z audio/alarmami samochodowymi pewnie za pare złoty na miejscu ci ja zacisną
i dopiero potem podłącz separator ( nie zrób zwarcia między +12V a MASA)
ja mam radio z antena na dziubek wiec problemu nie mialem ale w bytomiu są 2 rodzaje
warto ten metalowy separator czyms owinąć zeby nie stukał ( ja zrobilem tasmą papierowa bo materialowe pod wpływem temp sie rozklejaja)
Sprawa anteny już rozwiązana ale fakt faktem, że gdybym dorwał macherów, którzy grzebali przy antenie to nie chiałbym być w ich skórze.
Ogólnie to w tym samochodzie były 3 (słownie TRZY) kable antenowe.
O jednym pisałem .. leciał tylko do drzwi
Drugi ... idzie pod kierownicą na podsufitkę od strony kierowcy i do anteny (za krótki ... jakis patafian go uciął) olałem i nie wyciagałem go...
Trzeci szedł po stronie pasażera pod progiem i co najlepsze był sztukowany w 3 miejscach !!!!
No i oczywiście jak się domyślałem antena była wymieniona na jakąś noname.
Kupiłem nową antenę ze wzmacniaczem i zacząłem odbierać gro pepickich stacji
Jedno co mnie ciekawi to która instalacja antenowa była firmowa, chyba ta nad kierwcą ale kto ich tam wie
przy okazji położyłem w końcu kable do głośników na tył ale ... zanim kupię głośniki to chyba zupgraduje hardware ... głośniki to nie priorytet
Czy takie cos, tez bedzie dobre, bo bylem spytac w MM to nie maja, w ASO nie wystepuje to czesc, podobno w ETCE tez nie ma, a w sklepie z elektronika maja cos takiego i to podobno to samo, tylko ma inna obudowe.
Komentarz