Nie wiem jak Wam, ale jak dla mnie auto (przynajmniej na zdjęciach) wydaje się być niezwykle atrakcyjne (jak na tą klasę cenową). I jeszcze ta cena: poniżej 40k zł za najtańszą wersję. Fakt, to będzie raczej "goła" wersja pozbawiona klimatyzacji, ale patrząc na politykę firmy, pewnie za około 45k zł można będzie kupić już ciekawą wersję. I jeszcze 3 lata / 100kkm gwarancji... Może ten model w końcu "zaistnieje" na naszym rynku?
Choć wydaje mi się, że znaczek Renault (jak np. w Rosji) znacząco poprawiłby wyniki sprzedaży...
watpię zeby to auto podniosło sprzedaż Dacii Jesli będzie tak wykonane jak Logan czy Sandero to niewiele osób sie zdecyduje na zakup tego auta 40 tys to juz spora kupa forsy i mozna za to kupic naprawde fajne 2-3 letnie auto a i z nowych sie cos lepszego znajdzie np. Kia Venga która nie dość że jest świetnie wykonana to jeszcze za tą kasę bogato wyposazona
Raczej nie wrózę Dacii sukcesów puki nie zacznie produkować porządnych aut, a nie tylko aut które z założenia mają być 2 czy 3 samochodem w domu.
Świetnie ilustruje to przykład Logana, który świetnie sprzedaje się na zachodzie Europy(właśnie jako 2-3 auto w rodzinie), ale w Polsce jego sprzedaż leży na lopatkach. Nasz naród jest zbyt biedny, aby pozwolić sobie na kupno 2 auta do domu za 33 tys zł, a jako samochód podstawowy Logan średnio się sprawdza.
40 tys to juz spora kupa forsy i mozna za to kupic naprawde fajne 2-3 letnie auto
Ale Duster jest nowy i ma 3-letnią gwarancję, a 2-3 letnie auto nie jest nowe i nie ma gwarancji. Oba kosztują 40 tysięcy. Zauważasz różnicę?
Zamieszczone przez Big
a i z nowych sie cos lepszego znajdzie np. Kia Venga
Coś przeoczyłem? Kia Venga jest kompaktowym SUVem z napędem na 4 koła?
Zamieszczone przez Big
a jako samochód podstawowy Logan średnio się sprawdza.
A dlaczego średnio się sprawdza? Z tego co słyszałem od użytkowników, jest raczej bezawaryjny, z serwisem nie ma problemu, wyposażenie może i nie jest najbogatsze, ale wystarczające, a przestrzeni w środku raczej nie brakuje.
IMHO Duster w wersji 4x4 przy tej cenie ma szanse na spory sukces, wszystko zależy od promocji tego auta. Bo value/money ma świetne.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
A ja uważam, że Renault troszkę na siłę lansuje markę DACIA w krajach Europy wschodniej i zdecydowanie lepiej zrobiłby, gdyby z tego lansowania zrezygnował i rozpoczął sprzedaż pod marką Renault. Jednak Renault ma większą renomę niż Dacia a jak ktoś słusznie zauważył, renoma marki ma w krajach rozwijających się znaczenie pierwszorzędne...
PS. najtańszy Duster 4x4 ma kosztować od 50k zł, co i tak nie zmienia faktu, że (poza Niwą) nie ma tańszej nowej "terenówki"
A ja uważam, że Renault troszkę na siłę lansuje markę DACIA w krajach Europy wschodniej i zdecydowanie lepiej zrobiłby, gdyby z tego lansowania zrezygnował i rozpoczął sprzedaż pod marką Renault.
Renault tworzy "tansza" marke, zeby trafic do nowej grupy odbiorcow. Dacie
dziela lub docelowo beda dzielic plyty podlogowe i silniki z Renault a sa tansze. Przy okazji firma oszczedza bo produkcja komponentow w wiekszej skali zawsze bedzie tansza. Jest to
strategia sluszna i w przypadku VW przyniosla oczekiwane efekty. Aby analogia byla
pelna brakuje jeszcze w koncernie marki "premium"
Ale Duster jest nowy i ma 3-letnią gwarancję, a 2-3 letnie auto nie jest nowe i nie ma gwarancji. Oba kosztują 40 tysięcy. Zauważasz różnicę?
Ja tak, ale wiekszośc kupującch nie
Zamieszczone przez Yarek
Coś przeoczyłem? Kia Venga jest kompaktowym SUVem z napędem na 4 koła?
Ilu ludziom potrzeba tego napędu na 4 koła??
Zamieszczone przez Yarek
A dlaczego średnio się sprawdza? Z tego co słyszałem od użytkowników, jest raczej bezawaryjny, z serwisem nie ma problemu, wyposażenie może i nie jest najbogatsze, ale wystarczające, a przestrzeni w środku raczej nie brakuje.
a teraz wyjdz na ulice i zobacz ile jeździ nowych Loganów, a ile używanych Golfów, Passatów i A4 kupionych za takie same, jak nowy Logan, pieniądze
Może mam uprzedzenia ale żadne auto francuskie ani na licencji francuskiej nie zagości w moim garażu, Jak dla mnie francuska może być miłość i wino.
Autkom mówię nie za dużo przygód miałem z tymi autkami.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Spokojnie sie przyjmie.
W zachodniej Europie Logan nie jest kupowany jako 2 czy 3 auto tylko jako 1 przez osoby ktore nia maja wiecej kasy.
Zreszta taki Logan to ma te same podzespoly, jakosc czy tez ergonomie jak mniejsze Clio wiec po co przeplacac ?
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
dacia to taka skoda czyli niższa liga od marki matki
otrzymuje się niby to samo za mniejsze pieniądzę.
Ale to nie to samo.
Jeszcze dużo wody upłynie zanim te marki będą postrzegane jako oddzielne a nie porównywane do dawców organów.
A właściciele aut tych marek uważali że kupili to samo za mniejsze pieniądze i są z siebie dumni.
Może mam uprzedzenia ale żadne auto francuskie ani na licencji francuskiej nie zagości w moim garażu,
Tylko co to znaczy francuskie?
Przecież Dacia nie jest na licencji francuskiej.
Toyota zmontowana we Francji to jaka jest?
A jeżeli kupujesz auto niemieckie z elementami wyprodukowanymi we Francji to jakie jest?
Jak Mercedes ongiś sprowadzał X części z PRC (China gdyby ktoś pytał) to jaki był?
dacia to taka skoda czyli niższa liga od marki matki
otrzymuje się niby to samo za mniejsze pieniądzę.
Ale to nie to samo.
Jeszcze dużo wody upłynie zanim te marki będą postrzegane jako oddzielne a nie porównywane do dawców organów.
A właściciele aut tych marek uważali że kupili to samo za mniejsze pieniądze i są z siebie dumni.
Postrzeganie marki to zupelnie inna sprawa.
Ja tylko stwierdzam ze Clio to to samo co Logan pod wieloma wzgledami.
Klienci ktorzy licza grosz to widza i wybieraja Dacie to jasne.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Tą metodą za chwilę wyjdzie, że Audi A4 i Skoda Octavia II to to samo ponieważ ma pod wieloma względami ten sam silnik, osprzęt itd.
A to akurat prawda podobnie jak to z O2 to Passat
Wystarczy wsiasc do oby tych aut . Mowie o Clio i Loganie zeby zobaczyc ze jakosc plastikow i spasowania ta sama , ergonomia nawet lepsza w Loganie niz w Clio. Polecam zapoznac sie z przelacznikami kierunkow w Clio ... Wrazenie ze jest to to samo poglebia sie gdy uruchomi sie ten sam silnik , wcisnie tak samo ciezko dzialajace sprzeglo i pojedzie uzywajac dokladnie tej samej i tak samo malo prezycyjnej skrzyni biegow.
Dlatego uwazam ze jest to to samo, nawet za porownywalna cene tyle ze Logan wiekszy jest znacznie od Clio ... Roznice Renaul - Dacia widac dopiero od Megane wzwyz.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Zreszta taki Logan to ma te same podzespoly, jakosc czy tez ergonomie jak mniejsze Clio wiec po co przeplacac ?
Nie dodałeś tylko, że te wspólne podzespoły pochodzą z Clio ale .... II a nie III czyli obecnie sprzedawanego modelu i są to głownie podzespoły mechaniczne. wnetrze poza kołem kierownicy i dzwigienkami przy niej jest zupełnie inne.
Silniki też nie są zbyt nowe. Poza 1.5 DCi, reszta, czyli 1.4 i 1.6 pochodza z ... pierwszej generacji Megane produkowanej w latach 1995-1999 (modele przed liftem).
Zamieszczone przez voltar
Mowie o Clio i Loganie zeby zobaczyc ze jakosc plastikow i spasowania ta sama , ergonomia nawet lepsza w Loganie niz w Clio.
Kolego albo nie siedziałeś w Loganie, albo w Clio, bo głupoty straszliwe wypisujesz.
Ta sama jakośc plastików , a to ciekawe w którym miejscu ?? Deska Logana to twardy jak skała plastik i w dodatku monolit. Deska Clio II i III to mięciutki plastik podobny do tego w O II i nie jest to monolit.
Ergonomia lepsza w Loganie, to też baaardzo dziwne. Co w Loganie jest lepsze? Pokrętła wentylacji kabiny umieszczone zbyt nisko i zasłonięte długim jak drag drażkiem zmiany miegów? A moze fakt, że spryskiwacz włącza się bez jednoczesnego uruchomienia sie wycieraczek które trzeba dodatkowo uruchamiać aby przetarły spryskana szybę? W Clio II ani III takich "petentów" nie zauważyłem.
A może w Loganie bardziej ergonomicznie w porównaniu z Clio II lub III umieszczone jest radio, króre jest nisko i nie ma oddzialengo wyswietlacza na górze deski rozdzelczej aby nie trzeba było odrywac wroku od drogi ??
Kolego ty siedziałeś wogóle w Loganie??
Zamieszczone przez voltar
Dacia widac dopiero od Megane wzwyz.
Głupoty gadasz.
Lepsze materiały i wykoanie od Logana ma nawet Twingo i nic w tym dziwnego bo Logan był projektowany jako tani samochód dla krajów rozwijających się i nie jest to dla niego żaden wstyd że ma takie a nie inne materiały.
Ale mówienia że Logan to to samo co Clio świadczy o totalnej nieznajomości obu tych konstrukcji.
Faktem jest ,ze porównując Skodę Yeti z napędem 4x4 za 90 tysi i Dustera za 50 ciężko będzie nie wziąć Dacii pod uwagę przy planowaniu zakupu.
A to,że plastik skrzypnie to przecież nie jest takie straszne .....my Polacy mamy takie dziwnie uczuciowe podejscie do samochodów -a to ma być miękko,komfortowo,mocny silnik ,małe spalanie a jeszcze 20 lat temu śmigalismy maluchami i dobrze było-burżuje się zrobiliśmy straszne.
Fajne podejscie do motoryzacji mają Amerykanie-tam ważne jest ,żezby auto przewiozło nas bezawaryjnie ....jest to taki sam sprzęt jak lodówka czy mikrofala.
Myślę,że w przyszłości u nas będzie podobnie.
Fajne podejscie do motoryzacji mają Amerykanie-tam ważne jest ,żezby auto przewiozło nas bezawaryjnie ....jest to taki sam sprzęt jak lodówka czy mikrofala.
Zwracam ci uwagę na fakt, że jest to forum MOTORYZACYJNE, wiec siłą rzeczy my - jego członkowie- jesteśmy ludzmi który kochaja motoryzację i dla których auto to nie zwykła puszka blachy ba 4 kołach
Jesli byś wszedł na forum miłośników lodówek to pewnie usłyszałbyś tam że samochód jest dla nich bezduszną kupą blachy przeznaczoną do transportu ich kochanej lodóweczki z punktu A do B
Zgadzam się......próbuje tylko wyrazić ,że Dacia Duster to taka tańsza alternatywa dla drogich i wypasionych SUV-ów jak CRV czy Tiguan
Lubię swoją Octavię -cenię ja za berawaryjność,ekonomię użytkowania i dobre osiągi -ale jako miłośnik motoryzacji -gdyby nie ograniczenia budżetowe - zamiast Skody kupiłbym Subaru Imprezę albo BMW 5.
Big : Kolego nie podniecaj sie tak . Siedzialem zarowno w Clio jak i w Loganie i nawet nimi jechalem i uwazam ze sa to naprawde zblizone konstrukcje,
Jakie ma znaczenie ze mechanika i silniki w Loganie pochodza z poprzedniej wersji Clio skoro zmiany pomiedzy wersjami Clio sa ewidentnie kosmetyczne ?
Wnetrze Clio i Logana oczywiscie nie jest identyczne choc posiada wspolne elementy. Plastik jakosciowo moim zdaniem jest ten sam. Nawet tak samo smierdzi. To co jest gorsze w Clio jesli chodzi o ergonomie to przeciez ci napisalem . Zwroc uwage na idiotyczne dzwigienki przy kole kierownicy. W sumie sa to bardziej jakies krotkie walki niczym w notabene rumunskich autach z przed lat ...
Roznica moze jest i to jedynie w zawieszeniu tych aut ktore w Clio jest bardziej miekke ale to moze byc akurat atut Logana ktory jest tanim autem i niczego nie udaje.
Wrazenie podobienstwa poglebia sie jak sie przejedziesz, tak samo topornie dziala sprzeglo jakj i hamulec w tych autach. To oczywiscie natychmiast rodzi skojarzenia ze auta sa z tej samej stajni tyle ze za Logana placisz mniej i nic on nie udaje a dla Clio nie jest to zbyt dobra rekomendacja.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
widzisz między nimi jakieś podobienstwa, bo ja nie 8)
Zamieszczone przez voltar
Zwroc uwage na idiotyczne dzwigienki przy kole kierownicy. W sumie sa to bardziej jakies krotkie walki niczym w notabene rumunskich autach z przed lat ...
Dziwgienki są bardzo wygodne i ergonomiczne. Nie miałem z ich obsługą przez 3 lata jeźdzenia Clio II jakichkolwiek probleów
Zamieszczone przez voltar
Plastik jakosciowo moim zdaniem jest ten sam
Plastik jest ZUPEŁNIE inny Tym bardziej że jak ci pisałem w Clio II góra deski wykonana jest z miekkiego w dotyku plastiku, a w Loganie nie dość, że deska stnowi monolit do jest to twardy jak kamień plastik o zupełnie innej fakturze. Gdzie ty widzisz podobienstwo??
To tak jaby porównać plastiki z Felicii i Octavii II i powioedzieć że to to samo. Dokładnia taka sama przepaśc jeśli chodzi o plastiki dzieli Clio II i Logana
Zamieszczone przez voltar
To oczywiscie natychmiast rodzi skojarzenia ze auta sa z tej samej stajni tyle ze za Logana placisz mniej i nic on nie udaje a dla Clio nie jest to zbyt dobra rekomendacja
A co udaje Clio ??? Jest to typowe nowoczesne miejskie auto. Więc nie zabardzo rozumiem co ono udaje??
To 2 samochody skierowane do totalnie innego klienta
Tylko co to znaczy francuskie?
Przecież Dacia nie jest na licencji francuskiej.
Oj czepiasz się szczegółów chodziło mi o francuskie marki że żadna nie zagości w moim garażu.
Co do Daci jak na razie nie jest to taka sama marka jak Skoda jak tu niektórzy piszą, ponieważ Dacia jest markę z pułki Low Cost Brand, a Skoda taka marką i wyrobem już nie jest.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Nie podniecam sie tylko prostuję błędy w tym co napisałeś, a to jest różnica
To nie sa bledy tylko to jest moje zdanie. Mozesz miec inne.
Pisalem o dzwigienkach w Clio III a nie II. Sa tak krotkie ze trzeba by miec chyba rece pianisty. Clio III udaje auto lepsze niz jest , Logan nie - to jest ta roznia.
Takie sa moje odczucia gdy "zwiedzalem" nowe auta w stajni Renult. Wsiadlem do Laguny - stwierdzilem nowa jakosc w Renault, wsiadlem do Megane, stwierdzilem wnetrze podobne do Laguny, wsiadlem do Clio spodziewajac sie tego samego i nie znalazlem ... Odczulem ze to auto budzetowe jak i Logan i duzo w nich podobienstw.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Pisałeś o Clio na bazie którego powstał Logan, a tym Clio jest model II a nie III No ale dobra.
Zamieszczone przez voltar
Clio III udaje auto lepsze niz jest
Nie bardzo to rozumiem :? O co chodzi?? Czyli Fabia też udaje lepsza niż jest i Swift też - podobienstwo do designerskiego Mini.
Nie bardzo cie kolego rozumiem, naprawdę.
Zamieszczone przez voltar
wsiadlem do Clio spodziewajac sie tego samego i nie znalazlem
i nie znajdziesz bo clio III powstało jako pierwsze w tej trójki.
Komentarz