Gama silników dostępnych dla Yeti poszerzy się o nowoczesną jednostkę 1.4 TSI 122 KM dostępną z manualną przekładnią i napędem na przednią oś. Ponadto, klienci będą mogli wybrać silnik 2.0 TDI CR DPF/140 KM z napędem na cztery koła z przekładnią manualną lub automatyczną przekładnią DSG. Oprócz tego, producent przygotował kolejną generację silnika 2.0 TDI CR DPF/170 KM, który będzie oferowany z przekładnią manualną i napędem na cztery koła.
Superb sedan i Superb Combi, flagowe modele marki, będą wyposażone w benzynową jednostkę 2.0 TSI 200 KM i sześciobiegową automatyczną przekładnią DSG.
A czym zastąpią 1.9 TDI? Może wprowadzą chociaż 2.0TDI CR 110KM...
już w nowym Pasku takie silniki są! Właśnie szwagier kupił nowego z takim silnikiem o takiej mocy-nawet się zdziwiłem bo myślałem, że ma 140KM a tu "miła niespodzianka" :lol: tylko 110KM -obstawiam, że właśnie takie silniki będą wkrótce w Octavkach do wyboru z tymi 140KM.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ja nie wyobrażam sobie Skody i VW bez silnika 1.9 TDI przecież to legenda. Żadne downsizingowe maleństwa nie dorównają 1.9 (mam tu na myśli 1.6 CR) np. Astra 1.7 Diesel 125KM (niby 20 więcej niż O2 1.9 TDI PD) a ledwo ledwo dotrzymuje mu kroku. Te siniki były inne niż reszta Diesli ponieważ miały świetne parametry momentów obrotowych, dlatego ja twierdzę że moc silnika 1.9 TDI to inna moc niż reszta diesli (innych koncernów).
Kolejną rzeczą której się obawiam to żywotność po jakichkolwiek modyfikacjach. Zwykłe 1.9 można było chipować pod 150 KM i 320 NM (jak egzemplarz był zdrowy) i nic się nie działo. W 1.6 sądzę że 120 KM będzie maksymalną BEZPIECZNĄ mocą jaką da się ugrać, no i ciekaw jestem czy 1.6 będą też mogły przejeżdżać 600 000 km bez jakichkolwiek poważniejszych usterek.
Cena to ostatnia rzecz nad którą rozkminam. OII FL z 1.6 jest od roku w sprzedaży ale nadal też sprzedaje się 1.9 PD za 2500zł MNIEJ. Wiem że seria PD wcale nie jest najlepszym wypustem (rzekomo na początku 1.9 miały problemy z turbinami a 2.0 z głowicami). Za te 2500 można sobie kupić lepsze audio i choćby tempomat (czyli rzecz które często dorabiamy w garażach bo w salonach pożałowaliśmy). Niech Skoda nie tłumaczy się spalaniem bo 1.9 śmiało schodzi do 4,1 przy średniej 100km/h, a dwutlenek węgla? wystarczy że na Alasce wyrżną jedno drzewo mniej i po kłopocie NO CHYBA ŻE JESTEŚ Z GREENPEACE-u.
dlatego ja twierdzę że moc silnika 1.9 TDI to inna moc niż reszta diesli (innych koncernów).
Może moc tedeików trzeba kwadratować, żeby poznać ich prawdziwą moc ?
Chcesz mi powiedzieć, że 105 km w 1.9 tdi i 250 nm (chyba tyle te silniki mają) jest inna od np. mocy 105 km i 250 nm produkowanych przez forda albo renault ?
Wolne żarty - to są właśnie takie weselne opowieści szwagra Czesława co przez całe życie popi......ł maluchem albo PKS'em a teraz zwiózł z enerefu szmelcwagena z 1999 r. z 1.9 tdi i opowida takie pierdoły.
Chcesz mi powiedzieć, że 105 km w 1.9 tdi i 250 nm (chyba tyle te silniki mają) jest inna od np. mocy 105 km i 250 nm produkowanych przez forda albo renault ?
Moc mocą a przełożenia przełożeniami. Jeżeli do silnika jest źle dobrana skrzynia z przełożeniami to nawet 200KM będzie się wlokło.
Ja tam i tak wole benzynkę Cisza i spokoj na pokladzie jest warta naprawde bardzo dużo
Jeśli piszecie o 2.0TDI CR to zapytam o błachostkę jaką są 3 konie. Mianowicie podczas premiery tego silnika volkswagen podawał że dysponuje on mocą 143 KM, a teraz wszyscy piszecie o 140KM. Czy producent zmniejszył moc o 3 KM czy Wy zaokrąglacie ?
Komentarz