dzis sobie odpuszcze chyba cos mnie birze a swieta tusz tusz pozdrawiam
Znamy już najlepsze silniki 2010 r.
Zwiń
X
-
Znamy już najlepsze silniki 2010 r.
Znamy już "laureatów" ostatniej edycji konkursy "The Engine of the Year". Wyróżnienia przyznano w 11 jednostkom napędowym. Oto wyrożnione silniki:
* Najlepszy nowy silnik roku - Fiat 1,4 l MultiAir Turbo (montowany m.in. w Alfa Romeo MiTo),
* Ekologiczny silnik roku - Toyota 1,8 l Hybrid (m.in. Toyota Prius),
* Silnik o najlepszych osiągach - Mercedes-AMG 6,2 (m.in. Mercedesy S-, SL-, CL- i E- Klasy),
* poniżej 1 l - Toyota 1 l (m.in. Toyota Aygo, Yaris, Citroën C1, Peugeot 107),
* 1,0 - 1,4 l - Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (m.in. VW Golf, Scirocco, Jetta, Seat Ibiza Cupra),
* 1,4 - 1,8 l - wspólna jednostka BMW i PSA - 1,6 l turbo (m.in. MINI Cooper S, Peugeot 207, 308),
* 1,8 - 2,0 l - BMW 2,0 l Twin-Turbo Diesel (BMW 123d, X1 23d),
* 2,0 - 2,5 l - pięciocylidrowy silnik Audi 2,5 l turbo (Audi TT RS),
* 2,5 - 3,0 l - BMW 3,0 l DI Twin-Turbo (BMW 135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4),
* 3,0 - 4,0 l - BMW 4,0 l V8 (BMW M3),
* powyżej 4,0 l - Mercedes-AMG 6,2 l (m.in. Mercedes C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG).
Międzynarodowym Silnikiem Roku 2010 jury uznało zwycięzcę w kategorii do 1,4 l - Volkswagen 1,4 TSI Twincharger.
źródło;
-
-
Ja tam wole bezawaryjnego i nieskomplikowanego średniaka
.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"
k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
no niezupełnie, bo 1.4TSI to słabszy brat bliźniak 1,4 TSI Twincharger - baza jest ta sama ;-)Zamieszczone przez MorgothCzyli nic, co by interesowało skodziarzy
- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Za rok to będzie produkowany od niedawno w Polsce silnik 0.9litra Fiata, W 3 wersjach: 65km, 85km i chyba 105km. Motory będą montowane w Fiat500, Nowej Pandzie i chyba Punto. Najsłabsz wolnossący, dwa mocniejsze turbo. Szacuje się że wersja 65km w Fiat500 będzie zużywać ok 3litrów w trasie i 4.4-5l w mieście. MASAKRA!!!! przewiduje mega sukces, deasel wymięka!!
Komentarz
-
-
Jeśli ja swoją OII przy super oszczędnej jeździe na trasie mogę zejść do 5.2-5.5, to takim maleństwem z silniczkiem 0.9 myśle że realne jest 3.5/100. Tak czy inaczej zapowiada się rewolucja w spalaniu. Sądzę, że samochody z tym silnikiem będą się sprzedawać jak cieple bułki.. kto by nie chciał mięć tak oszczędnej bryczki do miasta.
W czasach gdzie litr benzyny dochodzi już do 5zt. Taki samochód to skarb
.
Komentarz
-
-
na trasie przy stałej prędkości może tak, ale to się będzie musiało jednak napocić przy rozpędzaniu, cudów nie ma, wiem, że to inna generacja i filozofia budowy silnika, ale jakieś mam porównanie np. z yarisem 1.0, super oszczędny silnik a jak chcesz się jakoś znaleźć w ruchu miejskim to 8-9L niewyjęteZamieszczone przez krzysiek83wprJeśli ja swoją OII przy super oszczędnej jeździe na trasie mogę zejść do 5.2-5.5, to takim maleństwem z silniczkiem 0.9 myśle że realne jest 3.5/100.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Ja :lol: , bo poza spalaniem ważne są dla mnie tez inne parametry w trakcje jazdy. Poza tym jeśli do samochodu zapakujesz 4/5 osób i bagaż to nie dość że o małym spalaniu można zapomnieć to jazda będzie męczarnią ;-)Zamieszczone przez krzysiek83wprkto by nie chciał mięć tak oszczędnej bryczki do miasta.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
dokładnie, dlatego mój yaris bez bagażu i z 1 osobą na pokładzie palił po mieście jak powyżej, czyli trochę więcej niż O2 BKD (~170KM) kombi, DSG, etc. :lol:Zamieszczone przez krzysiek83wprHmm, male samochody nie służą do tego żeby były specjalnie komfortowe dla więcej niż 2 osob, więc argument o komforcie raczej nie pasuje. NO i takie samochody z zasady nie służą do tego, żeby zapchać pod dach i gnać 500km na wakacje, od tego jest OII np :P.
a w trasie podobnie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
tu nie chodzi o komfort - bo to nie podlega dyskusji - tylko o obciążenie samochodu przy którym taki samochód przestaje jechać a przy próbie "normalnej" wcale nie dynamicznej jazdy pali tak jak smok ;-).Zamieszczone przez krzysiek83wprargument o komforcie raczej nie pasuje- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
A o materiałach wykończeniowych w ogóle niczego nie można powiedzieć. Beznadzieja.Zamieszczone przez krzysiek83wprYaris jak na auto tej wielkośći dużo ma miejsca w środku, czego nie można powiedzieć o bagazniku
Jeszcze trochę i dojdą do turbo w młynkach do kawyZamieszczone przez krzysiek83wprVW podążą za Fiatem, po tym jak Fiat w 2010r wprowdza 2cylindry i pojemność poniżej 1l, VW w modelu Up ma montować silnik 0.8l turbo oczywiście.
Maluch miał 600 i 650 ccm3 bez turbo i było dobrze, nie?
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
było super, egzamin na prawko zdawałem na maluchu w grudniu - z racj zimowych butów trzeba było uważać żeby nie naciskać razem z gazem hamulca :szeroki_usmiech, ale tą technikę już na jazdach przed egzaminem opanowałem :diabelski_usmiechZamieszczone przez MorgothMaluch miał 600 i 650 ccm3 bez turbo i było dobrze, nie?
- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
to nich kupi elektryczny samochód - wychodzi najtaniej za km !Zamieszczone przez krzysiek83wprdla niego liczy się tylko to żeby maksymalnie tanio przejechać z punktu A do B
bez dwóch zdań - przynajmniej jeśli chodzi o spalanie - mój rekord z silinikiem diesla 2.0 HDI w C5 to 4,4l na trasie 100km jadąc ~90. Natomiast poza spalaniem w samochodzie (jak dla mnie) ważne są też inne rzeczy. Dlatego szkoda czasu na takie dywagacje - cieszmy się że każdy może dziś (jak nigdy dotąd) wybrać naprawdę taki silnik jaki mu odpowiada - można przebierac zarówno w dieslach i benzyniakach... do wyboru do koloru... co i tak nie zmienia faktu że najlepszym Międzynarodowym Silnikiem Roku 2010 jest 1.4TSI twin charger :szeroki_usmiechZamieszczone przez sew1981na trasie tsi...diesel bedzie jeszcze długo górą- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
no i kto zaczyna.. na pewno nie ja :PZamieszczone przez sew1981krzysiek83wpr, nie chce znowy zaczynać wątku w temacie diesel vs benzin, ale naprawde nie masz czym sie podniecac ze ci pali 5,5 na trasie tsi...diesel bedzie jeszcze długo górą mój nielekki superb, wcale nie oszczedzając gazu - normalnie, sprawnie się poruszając na trasie pali 5,7 ropy
No coś Ty. elektryczny. Co z tego, że najtaniej, ale jaki koszt zakupu, a serwis??? zły pomysł póki co.
Komentarz
-
Komentarz